Seksin harrastamisesta sopiminen
Olemme pariskunta, jossa nainen haluaa enemmän kuin mies. Seksiä on noin kerran viikossa, joskus harvemmin, joskus muutaman kerran viikossa. Aloite tulee mielestäni aina minulta (naiselta). Olemme nuoria ja seurustelleet hieman yli 3 vuotta.
Nyt ratkaisuksi mies esitti sen, että sovitaan aina ilta, milloin harrastetaan seksiä. No, ei siinä mitään, kokeillaan. Se toimi viikon, kunnes toisella viikolla mies itse ehdotti yhtä iltaa ja lopulta illan tullessa unohti koko asian.
Muutenkin ajatus siitä, että seksin harrastamisesta pitäisi AINA sopia etukäteen, tuntuu ihan hölmöltä. Miksei seksiä ole luonnollisesti ilman sopimista? Miehen mielestä olen liian romanttinen ja haluan vain elokuvaseksiä ja siirtymisiä seksiin.
Mitä vikaa siinä on, että haluaa edes vähän romantiikkaa arkeen?! Ja en romantiikalla todellakaan tarkoita ruusuja ja kynttiläillallisia, mutta edes sitä, että viaton suutelu kehkeytyisikin lopulta seksin harrastamiseen.
Muita, joilla seksistä aina sovitaan etukäteen?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:56"] Tulikin oikeastaan mieleen, mikä teillä yleensä johtaa seksiin? Suutelu, halailu, mikä? Ja mikä taas aloittaa suutelun, ihan tuosta noin vaan sohvalla tvtä katsoessa vai miten? Mulla oli hirveät odotukset kerran yhtä risteilyäkin kohtaan, että oltas siellä 'romanttisesti' harrastettu seksiä ilman ns. sopimista, vaikka oltiin kyllä etukäteen puhuttu, että olisi kiva jossain muuallakin kuin kotona seksiä harrastaa. Mutta niinhän siinä tietenkin kävi, että mies ei risteilyllä tätä muistanut :). Minä kyllä asioista muistuttelen ja teen aloitteita, mutta kyllä se into itseltäkin hiipuu, kun toista ei kiinnosta. Ja mies ei tietenkään nää tilanteessa ongelmaa. t. AP [/quote] Miten te naisena kestätte tälläistä torjuntaa? Mä kadottaisin naiseuteni aivan kokonaan jos mies ei haluaisi minua tai kieltäytyisi useasti seksistä. Mies vaihtoon, ei se tuosta ajan kuluessa ainakaan muutu... [/quote] Ja mies pistää naisen vaihtoon, kun kohdalle sattuu ns. kuivempi kausi? Veikkaan, että sellainen mies ei kehuja saisi. Olisi vain itserakas sika, joka ei kunnioita naista.
[/quote]
No mutta jos ap on vielä nuori ja suhdekin melko tuore (ei siis 10v. yhdessä), niin kyllä tuossa alkuhuumassa sitä seksiä yleensä harrastetaan paljon. Jos edes nuorina ei seksihalut kohtaa parisuhteessa, niin miten ne voivat kohdata 10 tai 20 vuoden päästä? Tosin siten kyllä, että ap:n omat halut taantuvat miehen tasolle.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"]
Mikä sen estää, ettei suutelu kehkeydykään seksiksi? Kieltääkö mies, kun siirryt alemmas, vai eikö hänellä seiso?
[/quote]
Ehkä se, että meillä ei oikeastaan suukotella. Tai siis nimenomaan suukotellaan mutta ei suudella. Mies aina lopulta torjuu.
AP
[/quote]Miksi olette yhdessä? Miten ja miksi teistä tuli pari? Tuntuuko edelleen fiksulta olla hänen kanssaan?
Meillä ei ylipäätään harrasteta seksiä. Tästä ei ole sopimusta. Jostain syystä mieheni ei vain ole kiinnostunut seksistä minun kanssani. En tiedä harrastaako muiden kanssa.
Miehelleni tulee aina yllättävä mahakipu, kun osoitan jotain kiinnostusta. Hän haluaa seksiä n. kerran kahteen kuukauteen ilmoittamalla asiasta.
En tiedä kauan jaksan. Haluaisin lapsia ja olen jo 35. Olen varsin masentunut tilanteesta. En jaksaisi enää alkaa etsimään uutta miestä, rakentamaan parisuhdetta ja sitten ehkä joskus perustaa perheen jonkun kanssa. Ei sitä ihan jokaiseen vastaantulijaan rakastu ja olen sen tyyppinen nainen, että miehiä ei ole ollut jonoksi asti.
Meillä on myös sovittu seksin harrastamisesta. Ja tässäkin suhteessa nainen on miestä halukkaampi. Lienevätkö ympäristömyrkyt vaikuttaa herkemmin miehiin vai mikä heidän hormonitasapainoaan on alkanut vaivata...?
Mies ehdotti sitä sopimista joskus myös, meilläkin minä haluan useammin. En suostunut siihen, koska ei se toimi. Saattaisi johtaa jopa siihen, että mies kehittelisi riidan seksipäiväksi. Ettei tarvitsisi.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:18"]
Mies ehdotti sitä sopimista joskus myös, meilläkin minä haluan useammin. En suostunut siihen, koska ei se toimi. Saattaisi johtaa jopa siihen, että mies kehittelisi riidan seksipäiväksi. Ettei tarvitsisi.
[/quote]
Lohduttavaa kuulla, että muillakin samantapaisia kokemuksia...
AP
Mikä sen estää, ettei suutelu kehkeydykään seksiksi? Kieltääkö mies, kun siirryt alemmas, vai eikö hänellä seiso?
Meillä on sovittu, että seksiä on aina kun tavataan :D Paitsi jos ollaan kipeenä jompi kumpi. Eli tavallaan on sovittu. Mutta joo, meillä sopii halut yhteen ja 2 vuoden seurustelun jälkeen edelleen halutaan molemmat aina kun on mahdollista. Ei siis asuta yhdessä, vietetään viikosta riippuen 2-5 yötä yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"]
[/quote]
Ehkä se, että meillä ei oikeastaan suukotella. Tai siis nimenomaan suukotellaan mutta ei suudella. Mies aina lopulta torjuu.
AP
Tulikin oikeastaan mieleen, mikä teillä yleensä johtaa seksiin? Suutelu, halailu, mikä? Ja mikä taas aloittaa suutelun, ihan tuosta noin vaan sohvalla tvtä katsoessa vai miten?
Mulla oli hirveät odotukset kerran yhtä risteilyäkin kohtaan, että oltas siellä 'romanttisesti' harrastettu seksiä ilman ns. sopimista, vaikka oltiin kyllä etukäteen puhuttu, että olisi kiva jossain muuallakin kuin kotona seksiä harrastaa. Mutta niinhän siinä tietenkin kävi, että mies ei risteilyllä tätä muistanut :). Minä kyllä asioista muistuttelen ja teen aloitteita, mutta kyllä se into itseltäkin hiipuu, kun toista ei kiinnosta.
Ja mies ei tietenkään nää tilanteessa ongelmaa.
t. AP
Mua ei haittaa jos halut ei aina kohtaa. Jos muukin läheisyys torjuttaisiin, niin sellaisessa suhteessa en voisi elää. Seksin määrä on vaihdellut vuosien varrella, mutta läheisyyttä on ollut aina.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"]
[/quote]
AP
[/quote] sama. 2
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"] Mikä sen estää, ettei suutelu kehkeydykään seksiksi? Kieltääkö mies, kun siirryt alemmas, vai eikö hänellä seiso? [/quote] Ehkä se, että meillä ei oikeastaan suukotella. Tai siis nimenomaan suukotellaan mutta ei suudella. Mies aina lopulta torjuu. AP [/quote] sama. 2
[/quote]
Oletteko vielä yhdessä? Mietitkö koskaan eroa, kun halut eivät kohtaa?
Meillä mennään hetkessä. Olemme 2vuotta seurustelleet mieheni kanssa, välillä tulee 3-5päivän taukoja kun emme seksiä harrasta mutta sitten tulee myös että joka päivä monen viikon ajan harrastamme ja kiusoittelemme toisiamme. Olemme lapseton perhe.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:35"] Mikä sen estää, ettei suutelu kehkeydykään seksiksi? Kieltääkö mies, kun siirryt alemmas, vai eikö hänellä seiso? [/quote] Ehkä se, että meillä ei oikeastaan suukotella. Tai siis nimenomaan suukotellaan mutta ei suudella. Mies aina lopulta torjuu. AP [/quote] sama. 2
[/quote]
Oletteko vielä yhdessä? Mietitkö koskaan eroa, kun halut eivät kohtaa?
[/quote] en ainakaan tosissani nyt kun on vauva.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:56"]
Tulikin oikeastaan mieleen, mikä teillä yleensä johtaa seksiin? Suutelu, halailu, mikä? Ja mikä taas aloittaa suutelun, ihan tuosta noin vaan sohvalla tvtä katsoessa vai miten?
[/quote]
Mikään yksittäinen asia ei meillä johda seksiin, vaan tulee hetkiä jolloin toinen vain tekee sen aloitteen. Se voi olla kesken suutelun, mutta yhtä hyvin kesken keskustelun. Olen monta kertaa vain ruvennut ottamaan suihin mieheltä yllätyksenä, mies taas usein vain nostaa minut ja kantaa vuoteeseen.
Tästä miesten haluttomuudesta pitäisi puhua enemmän. Minäkin olen haluttoman miehen ex-vaimo. Haluttomuus syö suhdetta ja nakertaa itsetuntoa, miksi en kelpaa. Minun ex-mies ei välitä niin paljon muustakaan läheisyydestä ja kokee helposti halausyritykset ahdistavina ja sen vuoksi ei pääse syntymään mahdollisuutta seksiin kun ei saa edes koskea.
Tavallaan meilläkin etukäteen sovitaan, sillä mies välillä unohtaa seksin :D Kerran kysyin, muistaako hän milloin viimeksi sekstailimme, ja keskustelu meni osakuinkin näin:
"Varmaan pari päivää sitten"
".. Siitä on kohta viikko"
"Ai on vai? Oho"
Mutta siis joo, meillä on todella paljon päivittäistä läheisyyttä, seksiä oikeastaan silloin kun molempien aikatauluun se sopii. Eilenkin laitoin jo hyvissä ajoin miehelle viestiä, että "muistathan sitten illalla sekstailla mua!" Sellainen ns. suunnittelemattomuus, suudelmista eteneminen ei meiltä onnistuisi, sillä molemmat ollaan aika tarkkoja hygieeniasta.. Eli mennään siis ennen ja jälkeen käymään suihkussa.
Ja kyllä - ollaan nuoria. Parinkymmenen puolivälissä, suhdetta takana vuosi.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:08"]Meillä mennään hetkessä. Olemme 2vuotta seurustelleet mieheni kanssa, välillä tulee 3-5päivän taukoja kun emme seksiä harrasta mutta sitten tulee myös että joka päivä monen viikon ajan harrastamme ja kiusoittelemme toisiamme. Olemme lapseton perhe.
[/quote]
Oletteko naimisissa?
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 18:56"]
Mulla oli hirveät odotukset kerran yhtä risteilyäkin kohtaan, että oltas siellä 'romanttisesti' harrastettu seksiä ilman ns. sopimista, vaikka oltiin kyllä etukäteen puhuttu, että olisi kiva jossain muuallakin kuin kotona seksiä harrastaa. Mutta niinhän siinä tietenkin kävi, että mies ei risteilyllä tätä muistanut :). Minä kyllä asioista muistuttelen ja teen aloitteita, mutta kyllä se into itseltäkin hiipuu, kun toista ei kiinnosta.
Ja mies ei tietenkään nää tilanteessa ongelmaa.
t. AP
[/quote]
Miten te naisena kestätte tälläistä torjuntaa? Mä kadottaisin naiseuteni aivan kokonaan jos mies ei haluaisi minua tai kieltäytyisi useasti seksistä. Mies vaihtoon, ei se tuosta ajan kuluessa ainakaan muutu...
[/quote]
Ja mies pistää naisen vaihtoon, kun kohdalle sattuu ns. kuivempi kausi? Veikkaan, että sellainen mies ei kehuja saisi. Olisi vain itserakas sika, joka ei kunnioita naista.