Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin naiset kertokaapa miten selvitä kauhistuttavasta tilanteesta

Vierailija
11.12.2021 |

Yksi eukko haluaa kanssani naimisiin ja en todellakaan halua naimisiin kenenkään kanssa. Ei vaan tunnu menevän perille. Oikein mukava eukko joten en haluaisi häntä loukatakaan. Miten saada eukko luopumaan prinsessapäivästään. Olen kyllä valmis kompensoimaan prinsessapäivän menetyksen muulla tavoin.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvä käydä läpi, mitä naimisiinmeno teille kummallekin merkitsee, eli mitkä on ne asiat joita hän niin kovasti haluaa ja toisaalta ne, joita sinä et. On täysin mahdollista, että molemmat saavat haluamansa. Jos sinä pelkäät omaisuutesi puolesta, sitä varten on avioehto. Ja jos hän tosiaan haluaa vain juhlien keskipisteeksi, niin voisiko hänelle järjestää isot synttärit vaikkapa? Nyt teidän molempien pitäisi ymmärtää, mitkä asiat teidän elämässä muuttuisivat ja mitkä eivät muuttuisi naimisiinmenosta.

Tätä keskustelua varten on olemassa NVC -keskustelumalli (non-violent communication).

Siinä lähdetään kartoittamalla kummankin osapuolen tarpeet. Naimisiin meno tai menemättä jättäminen ei itsessään ole tarve vaan yksi ratkaisu tiettyihin tarpeisiin. Ratkaisuja on olemassa lukematon määrä. Nyt siis tarvekartoituksen pariin!

Vierailija
22/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluan vakipillun ja siivoojan kotiin mutta en vaimoa tai virallisia sitoumuksia."

Varmasti ymmärtää yskän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, selvennetään sen verran että en halua eukosta eroon vaan siitä naimisiinmenosta. Eukko suunnittelee jo hääohjelmaa vaikka olen sanonut että ei tule tapahtumaan. Olen yrittänyt ehdottaa että keksisi jotain muuta mistä pitäisi. Saisi valita vapaasti "häämatkansa" kunhan ei tarvitse pitää mitään bileitä. Ja ne hääjuhlat tuntuvat olevan se tärkein juttu.

ap

Sanot vaan tiukasti että tässä on tullut joku väärinkäsitys. Kerrot että välität hänestä ja haluat seurustella mutta et halua koskaan mennä naimisiin kenenkään kanssa. Pyydät häntä lopettamaan häiden järjestelyn koska niitä ei tule. Sinäänsä outoa että on ymmärtänyt noin väärin asian. Ettehän te vaan ole kihloissa?

Ei ole ymmärtänyt väärin vaan ei vaan usko että en halua häitä/naimisiin. Muuten kyllä kaikki käy. 

ap

Vierailija
24/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Haluan vakipillun ja siivoojan kotiin mutta en vaimoa tai virallisia sitoumuksia."

Varmasti ymmärtää yskän.

Tuo ei ole se mitä haluan. Olen valmis sitoutumaan suhteeseen ja isäpuoleksi mutta avioliitto ja etenkin kaikki häähössötys ei käy. Hän tietää sen mutta ei usko. En ole valmis loukkaamaan häntä tarkoituksellisesti olemalla törkeä. 

ap

Vierailija
25/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, selvennetään sen verran että en halua eukosta eroon vaan siitä naimisiinmenosta. Eukko suunnittelee jo hääohjelmaa vaikka olen sanonut että ei tule tapahtumaan. Olen yrittänyt ehdottaa että keksisi jotain muuta mistä pitäisi. Saisi valita vapaasti "häämatkansa" kunhan ei tarvitse pitää mitään bileitä. Ja ne hääjuhlat tuntuvat olevan se tärkein juttu.

ap

Sanot vaan tiukasti että tässä on tullut joku väärinkäsitys. Kerrot että välität hänestä ja haluat seurustella mutta et halua koskaan mennä naimisiin kenenkään kanssa. Pyydät häntä lopettamaan häiden järjestelyn koska niitä ei tule. Sinäänsä outoa että on ymmärtänyt noin väärin asian. Ettehän te vaan ole kihloissa?

Ei ole ymmärtänyt väärin vaan ei vaan usko että en halua häitä/naimisiin. Muuten kyllä kaikki käy. 

ap

Onko hän heikkolahjainen, vai miten ei usko sinua? Oletko varma, ettet ole antanut jotenkin ristiriitaisia kommentteja asiasta? Ette siis ole kihloissa tai "kihloissa"? Ette siis ole vaihtaneet sormuksia tms?

Vierailija
26/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, jee sanoi joku. En muista kuka.

Vierailija
27/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sano sitä eukoksi päin naamaa, luulisi tepsivän eikä halua enää naimisiin.

jos ei se toimi, niin sano, että et halua ja sillä sipuli.

Eukko ja ämmä ovat osassa Suomea naisesta käytettäviä normaaleja nimityksiä ilman vähättelevät tai loukkaavaa tarkoitusta. Stadilaiset eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
28/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Perustele hänelle mitkä on ne syyt miksi et halua naimisiin. Ole rehellinen.

Vierailija
29/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ymmärsin oikein, asutte jo yhdessä, olette siis avoliitossa.

Sinulla on jotkut syyt miksi et halua naimisiin, sinun pitäisi nyt rehellisesti avata ne avovaimollesi. Ilmeisesti et ole niin tehnyt, koska vaimosi on saanut käsityksen, että olette menossa naimisiin.

Jospa avautuisit syistä tässä niin voisimme avittaa sua paremmin vastaväitteissä. Kerro myös oletko ollut aikaisemmin naimisissa.

Emme asu yhdessä enkä ole ollut naimisissa. Enkä mene. Muuten hän saa mitä haluaa mutta häähössötys ja avioliitto ei käy. En halua avioehtoa tai mitään, pidän hänestä ja lapsesta huolta taloudellisesti niin paljon kuin tarvitsee ja enmmänkin. Rahalla ei ole mitään väliä.

ap

Vierailija
30/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan suoraan puhumalla. Mitä pikemmin sen parempi. Onko nyt niin että et halua mennä naimisiin ylipäätään vai et halua mennä naimisiin juuri tuon tyypin kanssa? Sekin kannattaa kertoa rehellisesti.

En halua naimisiin kenenkään kanssa. Eukon kyllä pitäisin mielelläni. Samoin lapsen hänen edellisestä liitostaan.

ap

Mitä kamalaa siinä naimisiinmenossa on jos kerta eukko ja hänen lapsensakin ovat mieleesi? Käykää maistraatissa ja tehkää avioehto. Haluat varmaan kuitenkin, että olette lähiomaisia lain edessä? Ettei tule yllätyksiä.

Vierailija
31/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Olen perustellut. Ongelma saatta piillä siinä että exänsä oli mulk ku ja kun eukko otti eron niin haluaa saman prinsessakokemuksen jonka on jo kerran kokenut mutta nyt tuntee että se olikin väärän miehen kanssa.

Eukko-sanaa käytän ihan vain nähdäkseni että pääseekö joku asiasta yli ja antaa oikeasti hyviä ratkaisuehdotuksia.

ap

Vierailija
32/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ymmärsin oikein, asutte jo yhdessä, olette siis avoliitossa.

Sinulla on jotkut syyt miksi et halua naimisiin, sinun pitäisi nyt rehellisesti avata ne avovaimollesi. Ilmeisesti et ole niin tehnyt, koska vaimosi on saanut käsityksen, että olette menossa naimisiin.

Jospa avautuisit syistä tässä niin voisimme avittaa sua paremmin vastaväitteissä. Kerro myös oletko ollut aikaisemmin naimisissa.

Emme asu yhdessä enkä ole ollut naimisissa. Enkä mene. Muuten hän saa mitä haluaa mutta häähössötys ja avioliitto ei käy. En halua avioehtoa tai mitään, pidän hänestä ja lapsesta huolta taloudellisesti niin paljon kuin tarvitsee ja enmmänkin. Rahalla ei ole mitään väliä.

ap

Onko sulla joku fobia? Traumoja vanhempien avioliitosta? Muuten on tosi vaikea ymmärtää.

Vierailija
33/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan suoraan puhumalla. Mitä pikemmin sen parempi. Onko nyt niin että et halua mennä naimisiin ylipäätään vai et halua mennä naimisiin juuri tuon tyypin kanssa? Sekin kannattaa kertoa rehellisesti.

En halua naimisiin kenenkään kanssa. Eukon kyllä pitäisin mielelläni. Samoin lapsen hänen edellisestä liitostaan.

ap

Mitä kamalaa siinä naimisiinmenossa on jos kerta eukko ja hänen lapsensakin ovat mieleesi? Käykää maistraatissa ja tehkää avioehto. Haluat varmaan kuitenkin, että olette lähiomaisia lain edessä? Ettei tule yllätyksiä.

En arvosta avioliittoa instituutiona. Avioliiton voi aina purkaa. Sillä ei ole mitään virkaa. Näennäistä tekopyhää esitystä.

Vierailija
34/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa aita muu, kun toistaa asiaa riittävän monta kertaa, ja toivoa, että asia menee jossain vaiheessa perille.

Vierailija
35/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Olen perustellut. Ongelma saatta piillä siinä että exänsä oli mulk ku ja kun eukko otti eron niin haluaa saman prinsessakokemuksen jonka on jo kerran kokenut mutta nyt tuntee että se olikin väärän miehen kanssa.

Eukko-sanaa käytän ihan vain nähdäkseni että pääseekö joku asiasta yli ja antaa oikeasti hyviä ratkaisuehdotuksia.

ap

Huuda sille päin naamaa, että "etkö sinä heikkolahjainen eukko tajua, että jos vielä kerran mainitset mitään häistä, tämä loppuu tähän". Tehosta sanomaasi muutamalla kirosanalla. Kas noin, ole hyvä.

Vierailija
36/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Pelkäätkö olevasi ns. laastari ja avioliitto on vain näpäytys exälle?

Vierailija
37/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En arvosta avioliittoa instituutiona. Avioliiton voi aina purkaa. Sillä ei ole mitään virkaa. Näennäistä tekopyhää esitystä.

Toivottavasti sulle on sitten ihan ok, että jomman kumman sairastuessa/kuollessa ette ole toistenne lähiomaisia. Riippuen esim sukulaistenne pahantahtoisuudesta, siitä voi seurata paljon surua.

Vierailija
38/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et aio mennä naimisiin ja naisesi haluaa, ja se on ehdotonta molemmilla niin erotkaa. Turha kiistellä ja hukata kummankaan vuosia enempää. Naisella ei on täysi oikeus haluta avioon ja sinulla on täysi oikeus olla haluamatta avioon. Pakolla ei koskaan tule mitään hyvää. Parisuhteessa kaiken täytyy olla vapaaehtoista.

Vierailija
39/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Häät voi olla naisesi suurin haave, ja haluat tuhota sen itsekkäistä syistä mitkä ovat mitä?

Vierailija
40/53 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sano sitä eukoksi päin naamaa, luulisi tepsivän eikä halua enää naimisiin.

jos ei se toimi, niin sano, että et halua ja sillä sipuli.

Eukko ja ämmä ovat osassa Suomea naisesta käytettäviä normaaleja nimityksiä ilman vähättelevät tai loukkaavaa tarkoitusta. Stadilaiset eivät tätä ymmärrä.

En usko. Missä päin Suomea on muka tuollaista kielenkäyttöä? Siellä samassa paikassa on varmaan asiallista sanoa miestä myös ukoksi, minimunaksi ja katkaravuksi, eikä se muka ole lainkaan loukkaavaa?