Olen tuplarokotettu, enkä aio osallistua kolmannelle kierrokselle.
Miten muilla tuplarokotetuilla? Olen tehnyt harkintaa viime viikkoina kolmannen rokotteen ottamisen suhteen ja olen kääntynyt sille kannalle etten aio ottaa enempää tehosteannoksia. Tilastojen valossa näyttää siltä, että rokotuksilla ei ole merkittävää vaikutusta taudin leviämiseen ja kuolemien ehkäisyssä. Maat joissa rokotekattavuus on noussut on myös kuolemantapaukset kasvaneet. Tilastoissa on selvä ristiriita. Tämä on oma riskianalyysini ja aion jatkaa normaalia elämääni ilman tehosteannoksia. Kaksi vuotta on kulunut ja se on merkittävän pitkä ajanjakso yhden ihmisen elämässä.
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No otanhan mä joka vuosi influenssarokotteenkin. En mielelläni joutuis teholle koronan takia, kun mulla on lapsiakin.
Mikä on todennäköisyytesi joutua teholle?
Tiedän ihmisiä jotka on jo tän ikäisenä joutuneet teholle ilman rokotetta. Haluan tehdä parhaani etten joutuisi, vaikka se ei ehkä todennäköisintä olisikaan.
Juuri näin, se on sinun oikeutesi otaa niin monta rokotetta kuin haluat ja niin pitää ollakin. Voihan se rauhoittaa ainakin mieltä jos ei mitään muuta. Jokainen siis päättäköön omasta kehostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä ei saisi puhua ääneen, mutta itsellä tinnitus paheni toisen piikin jäljiltä. Onneksi kyllä asettui sitten mutta vinkui ikävästi korvat ainakin 3-4 viikkoa piikin jälkeen. Pelkäsin että jää pysyväksi.
Minulla myös alkoi kova tinnitys, eikä ole loppunut! Voisiko tosiaan johtua rokotteesta? Ainakaan mistään kuulovauriosta ei ole kyse minun tapauksessani!
Fimean tilastoihin on merkitty kaikki sivuvaikutukset ja niitä on aikamoinen liuta.
Tinnitus on näiden piikkien yksi haittavaikutus.
Vierailija kirjoitti:
No otanhan mä joka vuosi influenssarokotteenkin. En mielelläni joutuis teholle koronan takia, kun mulla on lapsiakin.
Minullakin on lapsia. Olen rokottamaton ja en joutunut teholle kun sairastin koronan, kuten ei ~99,5% sairastuneista muutenkaan, turhaa hysteriaa. Nenäliinapaketin tarvitsin kyllä. Mutta siinäpä se.
Influenssarokotetta ei ota läheskään kaikki, eikä siihen painosteta tällä tavalla. Itsekin olen ottanut influenssapiikin ainoastaan kerran elämässäni, toisen raskauden aikana koska kuuluin silloin riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakos teillä pietarissa edes kolmatta vielä mistään?
Kaikki tällaisia asioita pohtivat ihmiset ovat Venäjän hybridivaikuttajia? Kunnon foliohattuteoria
Heillä vain loppuu argumentit. Tuo on aina se lapsellisin viesti.
Jep. Jännää miten aikuiset ihmiset kieltäytyvät uskomasta, että fiksut, normaalit ihmiset voivat ihan perustellusti kyseenalaistaa koronarokotteen tehon ja tarpeellisuuden ainakin omalla kohdallaan, vaikka olisivatkin sitä mieltä että esimerkiksi riskiryhmille se on hyödyllinen. KAIKKI väärinajattelijat leimataan foliohatuiksi tai pietarilaisiksi. Huoh
No kerropa miksi näillä "aikuisilla ihmisillä" voisi olla parempaa tietoa kuin lääketieteen ammattilaisilla?
Lääketieteen ammattilaisilla ei ole tietoa koronarokotteen pitkäaikaisvaikutuksista, koska sellaista tietoa ei ole olemassa.
On niillä se tieto ettei mihinkään rokotteisiin liity mitään "pitkäaikaisvaikutuksia" vaan mahdolliset haitat aina tulevat melko nopeasti ilmi.
No, näitä lyhytaikaishaittoja raportoitu Fimeaan 20 000, joista tarkempaa käsittelyä odottaa 14 600 ilmoitusta. Viimeisin päivitys 16.11., joten kiirettä ei Fimea pidä tilastojensa kanssa. Toisaalta on arvioitu, että haittailmoituksia tehdään vain 1-10% todellisista haitoista, joten ihan ongelmaton ei tämä shotti ole. Samalla ylikuolleisuusluvut nousseet rajusti ja esim. TAYsSissa ensihoidon hälytykset lisääntyneet jopa 1500:lla/kk.
Pitää miettiä todennäköisyyksiä? Ok. Otetaan rulettipöytä, jonka kiekkoon on tehty tilaa muutamalle tuhannelle slotille. Laitetaan sitten muutama herne niihin ja sovitaan, että herne tarkoittaa koronakuolemaa. Rokotteella voidaan sitten ottaa osa herneistä pois. Onko ero niin merkittävä, että kannattaa riskeerata mitään rokotteista tulevaa haittaa?
Tietoa ja tutkimusta ei ole. "Luotan tieteeseen" tarkoittaa nyt sokeaa uskoa mutuiluun.
Vierailija kirjoitti:
Pitää miettiä todennäköisyyksiä? Ok. Otetaan rulettipöytä, jonka kiekkoon on tehty tilaa muutamalle tuhannelle slotille. Laitetaan sitten muutama herne niihin ja sovitaan, että herne tarkoittaa koronakuolemaa. Rokotteella voidaan sitten ottaa osa herneistä pois. Onko ero niin merkittävä, että kannattaa riskeerata mitään rokotteista tulevaa haittaa?
Niin ja koronasta ei tietenkään ole mitään muuta haittaa kuin mahdollinen kuolema? Luulisi kaikkien kuulleen jo long covidista, ja lisäksi koronasta tulee jatkuvasti uusia muunnoksia joista voi vielä paljastua vaikka mitä yllätyksiä... Mutta ei, joidenkin mielestä vain rokotteet on tuntemattomia ja vaarallisia. 😱
No mut on rokotettu influenssaa vastaan ehkä 12 kertaa, että kolmas koronarokote ei kauheasti pelota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niille rokotteille olis ottajia, kun vaan sais. Helsingissä saa ehkä tammikuussa kolmannen. Ihan älytöntä täällä meuhkata jatkuvista piikeistä, kun ei pystytä edes nyt suositeltuja antamaan.
Muuta Turkuun. Täällä on joka arkipäivä pop up -rokotuspiste, josta kuka tahansa 18 vuotta täyttänyt voi käydä hakemassa kolmannen koronarokotteen heti kun kakkospiikistä tulee 5 kk täyteen. Ilman ajanvarausta, vuoronumerolla. Kätevää.
Se tässä ärsyttääkin, kun taas menee epätasa-arvoisesti tämä rokotteiden jako. Itse olen 55-vuotias päiväkodissa työskentelevä, enkä ehdi saada rokotetta edes 6 kk sisään näillä näkymin.
Mihin pessimistinen arviosi perustuu?
Helsingissä siirretään työntekijöitä testauksesta rokotuksiin vuodenvaihteessa, joten viimeistään sitten rokotuksiin pitäisi tulla vauhtia.
Ei ainakaan Nohynekin mukaan ole realistista. Noita ns. suojan menettäneitä on jo 1,3 miljoonaa. Eihän nuo nykyiset rokotteet muutenkaan toimi omikroniin, kuten aiempiin variantteihin. Eikä kukaan tiedä, milloin seuraava variantti tulee sekoittamaan tätä pakkaa. Ja onko sillä lopulta edes väliä, kun eihän tämä ole nostanut kokonaiskuolleisuutta ollenkaan jne.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ema-suosittelee-3-rokoteannoksen-an…
Puhut omiasi ikään kuin antamasi linkki tukisi mutuiluasi. 1,3 miljoonaa rokotettavaa kuulostaa toki paljolta, mutta Suomessa voidaan rokottaa jopa yli 100 000 ihmistä päivässä. Kyse on siis parin viikon urakasta, jos pannaan hihat heilumaan!
Ok, uskomme siis sinua ennemmin kuin Nohynekia. En toki sano, että hän on mikään absoluuttinen totuus, mutta sanoohan sen järkikin, ettei parissa viikossa mitään tapahdu :)
Nohynek pohti linkissä sitä, riittäisikö varastossa olevat rokotteet ja rokotushenkilökunta siihen, jos kolmospiikkiä ruvettaisiinkin antamaan jo 3 kuukauden kuluttua kakkospiikistä. Miten onnistuit vääntämään siitä sellaisen johtopäätöksen, että jokin mitä sanoin on väärin?
Katsoin jonkun tilaston ja sen mukaan alle 55v naisia ei olisi kuollut Suomessa koronaan vielä yhtään. Ei edes siis näitä ylipainoisia riskiryhmäläisiä. Olen alle tuon iän ja terve normaalipainoinen. Sen mukaan ei ole kovinkaan suuri riski ainakaan kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä Pietarissa saa ensimmäistäkään. Tuolla aloittajalla ei ole yhtäkään rokotusta, mutta käyttää tätä strategiaa, jossa rokotevastainen väittää olevansa rokotettu, jotta häntä pidettäisiin täysjärkisenä.
Pyrkii siis vaikuttamaan rokottamattomiin plus jo rokotettuihin levittämillään valheilla.
Sama tyyppi joka pyörii täällä kaiken aikaa. Tuntee tuosta tyylistä. Ja jankkaa jankkaamasta päästyään tuota vähäjärkistä mölötystään kuolemista ja rokotuksista jne. Kaikki silkkaa pas,,aa ja vastoin kaikkia faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut minua tehosteita aika monista eri rokotteista, ja sekä lapsia että koiria käyttänyt säännöllisesti rokotettavana. En ymmärrä, miksi juuri tämän rokotteen pitäisi jotenkin riittää yhdellä/kahdella rokotteella, kun ei mikään muukaan rokote niin toimi.
Oletteko säästyneet autoimmuunisairauksilta? Iho ongelmilta… astmalta?
Vierailija kirjoitti:
Tietoa ja tutkimusta ei ole. "Luotan tieteeseen" tarkoittaa nyt sokeaa uskoa mutuiluun.
Kyllä on! Älä valehtele ja jätä sinä koulupudokas mussutus tutkimuksesta ja tiedosta sikseen, kun et edes ymmärrä, mitä ne tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jonkun tilaston ja sen mukaan alle 55v naisia ei olisi kuollut Suomessa koronaan vielä yhtään. Ei edes siis näitä ylipainoisia riskiryhmäläisiä. Olen alle tuon iän ja terve normaalipainoinen. Sen mukaan ei ole kovinkaan suuri riski ainakaan kuolla.
Joo, mutta jossain taudin vaiheessa voisit ihan oikeasti haluta kuolla. Ei ole kiva tauti. Ja tehohoito ei ole hauskaa. Vai luulitko, että siellä jaetaan jotain puudutuspiikkijä kaiken aikaa? Se on aika roheetakin touhua ja kivut kovia.
Ikävintä on se, että jos sairaalaan päädyt, silloin menee hoitopaikka hukkaan. Sinä sitten pidät siellä kiirettä yllä ja hävyttömästi tuhlaat yhteiskunnan rahoja. Ja samalla voi ruuhkassa käydä niin, että joku sinua turhan aikaista viisastelija pöljäkettä fiksumpi ihminen jää vaille tarvitsemaansa leikkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut minua tehosteita aika monista eri rokotteista, ja sekä lapsia että koiria käyttänyt säännöllisesti rokotettavana. En ymmärrä, miksi juuri tämän rokotteen pitäisi jotenkin riittää yhdellä/kahdella rokotteella, kun ei mikään muukaan rokote niin toimi.
Oletteko säästyneet autoimmuunisairauksilta? Iho ongelmilta… astmalta?
Varmasti. Noita sinun mainitsemiasi on vain teidän rokotevastaisten propagandassa.
Vierailija kirjoitti:
On. On, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä Pietarissa saa ensimmäistäkään. Tuolla aloittajalla ei ole yhtäkään rokotusta, mutta käyttää tätä strategiaa, jossa rokotevastainen väittää olevansa rokotettu, jotta häntä pidettäisiin täysjärkisenä.
Pyrkii siis vaikuttamaan rokottamattomiin plus jo rokotettuihin levittämillään valheilla.
Sama tyyppi joka pyörii täällä kaiken aikaa. Tuntee tuosta tyylistä. Ja jankkaa jankkaamasta päästyään tuota vähäjärkistä mölötystään kuolemista ja rokotuksista jne. Kaikki silkkaa pas,,aa ja vastoin kaikkia faktoja.
Lääkkeet!
Juu kokeillaan jotain mRNA-kikkailua ensimmäistä kertaa ikinä. Mikään ei varmasti voi mennä pieleen, koska lääkefirma niin sanoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tällaisia asioita pohtivat ihmiset ovat Venäjän hybridivaikuttajia? Kunnon foliohattuteoria
Heillä vain loppuu argumentit. Tuo on aina se lapsellisin viesti.
Jep. Jännää miten aikuiset ihmiset kieltäytyvät uskomasta, että fiksut, normaalit ihmiset voivat ihan perustellusti kyseenalaistaa koronarokotteen tehon ja tarpeellisuuden ainakin omalla kohdallaan, vaikka olisivatkin sitä mieltä että esimerkiksi riskiryhmille se on hyödyllinen. KAIKKI väärinajattelijat leimataan foliohatuiksi tai pietarilaisiksi. Huoh
No kerropa miksi näillä "aikuisilla ihmisillä" voisi olla parempaa tietoa kuin lääketieteen ammattilaisilla?
Lääketieteen ammattilaisilla ei ole tietoa koronarokotteen pitkäaikaisvaikutuksista, koska sellaista tietoa ei ole olemassa.
On niillä se tieto ettei mihinkään rokotteisiin liity mitään "pitkäaikaisvaikutuksia" vaan mahdolliset haitat aina tulevat melko nopeasti ilmi.
No, näitä lyhytaikaishaittoja raportoitu Fimeaan 20 000, joista tarkempaa käsittelyä odottaa 14 600 ilmoitusta. Viimeisin päivitys 16.11., joten kiirettä ei Fimea pidä tilastojensa kanssa. Toisaalta on arvioitu, että haittailmoituksia tehdään vain 1-10% todellisista haitoista, joten ihan ongelmaton ei tämä shotti ole. Samalla ylikuolleisuusluvut nousseet rajusti ja esim. TAYsSissa ensihoidon hälytykset lisääntyneet jopa 1500:lla/kk.
Pidä nyt turpasi kiinni, kun noin tyhmä olet.
Ensinnäkin tässä ihmiset, jotka eivät ole koskaan edes kuulleet, että voisi raportoida jostain haitoista, ovat sitä tehneet. Siis tuo osoittamasi prosenttiluku ei pidä mitenkään tässä paikkaansa, vaan todellakin ihmiset ovat varsin herkästi ilmoittaneet.
Suuri osa noista haitoista on ihan samaa haittaa ,joka häviää alle aikayksikön ,on täysin vaaraton. Esim että jotain pikkusta tuntuu pistokohdassa. Sinä ääliö sitten olet ymmärtänyt, että kyse on jostain oikeasta vaivasta ja jokainen erilainen.
Haittavaikutukset tulevat todellakin parin viikon sisällä, jos tulevat, koska sen jälkeen aine on jo poistunut.
Älä commentoi mitään, kun et ymmärrä mistään yhtään mitään. Olet tyhmä, kuten sinulle kaverisi ovat sanoneet sekä esimiehesi ja opettajasi osoittaneet. Ole ihan hiljaa vaan.
Mikä on todennäköisyys? Se on oleellista.