Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaruokitut vauvat ovat aikuisina muita älykkäämpiä

Vierailija
18.03.2015 |

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1426572170098

Uutisessa ei mainittu oliko siinä huomioitu sekoittavana tekijänä se, että varhain imetyksen lopettavat äidit ovat todennäköisesti hieman tyhmempiä kuin imetys- ja muita tutkimustuloksiin perustuvia suosituksia noudattavat äidit. Perintötekijätkin vaikuttavat älykkyyteen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:02"]

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1426572170098

Uutisessa ei mainittu oliko siinä huomioitu sekoittavana tekijänä se, että varhain imetyksen lopettavat äidit ovat todennäköisesti hieman tyhmempiä kuin imetys- ja muita tutkimustuloksiin perustuvia suosituksia noudattavat äidit. Perintötekijätkin vaikuttavat älykkyyteen.

[/quote]Niin, olen todella tyhmä kun en imettänyt suulakihalkioista vauvaani. Sen takia nyt lapsestakin tulee idiootti. Sitä odotellessa. Tällä hetkellä viitosluokkalainen tyttö repii ysejä ja kymppejä kaikista kokeista. Mutta ehkä se sitten vanhempana tyhmenee.

Vierailija
2/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi jumalauta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Se on sitten siinä mustaa valkoisella. Kannattaa siis imettää, jos vain suinkin kykenee!

Vierailija
4/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin äidin koulutustaso oli huomioitu.

http://www.thelancet.com/journals/langlo/issue/current

Vierailija
5/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä. Rintaruokitut saavat tulevaisuudessa 5 lisäpistettä hakiessaan yliopistokoulutukseen. Todistuksena riittää valokopio äidin rinnoista.

Vierailija
6/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen imettänyt kaikkia viittä, pisimpään imetetyllä on oppimis- ja muistiongelmia. tosin ei ole vielä aikuinen, mutta vaikeata on ollut.

Vierailija
7/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että perintötekijöilläkin on jotain vaikutusta niin ei ole lapsen tulevaisuus vielä aivan sinetöity äidin rinnoilla.

Vierailija
8/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, nyt löytyi syy tyhmyydelleni. Saan sittenkin syyttää äitiäni kaikesta!

Vierailija
9/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiset ovat älykkäämpiä kuin sisarussarjan seuraavat lapset. Kannattaa synnyttää vain esikoisia, ja rintaruokkia ne. Älykkyys ei toisaalta ole ainoa ratkaiseva tekijä pärjäävyydessä, sillä stressivasteen vahvuus on olennainen tekijä. Siksi kannattaa hoitaa lapset alla kolmivuotiaina joko kotona tai sensitiivisellä perhepäivähoitajalla pienryhmässä. Pärjäävyyteen ja älykkyyteen vaikuttaa myös äidin koulutustaso ja kiintymyssuhdetyyli, oten kannattaa äitinä kouluttautua mahdollisimman pitkälle, ja omata turvallinen kiintymyssuhdetyyli, sillä ne vaikuttavat myöskin olennaisesti lapsen kehitykseen. Pelkkä tissiruokinta ei riitä suotuisan kehityksen ympäristötekijäksi. 

Vierailija
10/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä kuopus on kaikista skarpein, tosin esikoinenkin pärjää ihan hyvin

Vierailija
11/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites kun mun äiti ruokki mua tissillä mutta oon silti vaan amiksen käynyt duunari :( voisinko periä äidiltä jotain korvauksia huonosta maidosta?

Vierailija
12/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen esikoinen ja rintaruokittu. Kärsin lukihäiriöstä, hahmottamisvaikeuksista, en ole kovinkaan fiksu, koulussakin oli erittäin vaikeaa. Että meni toisinpäin kohdallani.

Vierailija
13/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Esim sompuista näkee hyvin mainitun älykkyyden.

Vierailija
14/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin poikaa 2-vuotiaaksi asti (siis saihan hän muutakin ruokaa rintamaidon lisäksi). Mutta niin vain on ongelmia matematiikassa ja läksyjä ja koulua inhoaapi tuo. Tais olla viallista maitoa. Voi poikaani! Rakastan häntä silti yli kaiken.

Vierailija
15/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:40"]Minä olen esikoinen ja rintaruokittu. Kärsin lukihäiriöstä, hahmottamisvaikeuksista, en ole kovinkaan fiksu, koulussakin oli erittäin vaikeaa. Että meni toisinpäin kohdallani.
[/quote]

Oletko miettinyt, että jos sinua ei olisi imetetty, saattaisit kärsiä vielä pahemmasta lukihäiriöstä ja muista ongelmista?

Vierailija
16/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:35"]Esikoiset ovat älykkäämpiä kuin sisarussarjan seuraavat lapset. Kannattaa synnyttää vain esikoisia, ja rintaruokkia ne. Älykkyys ei toisaalta ole ainoa ratkaiseva tekijä pärjäävyydessä, sillä stressivasteen vahvuus on olennainen tekijä. Siksi kannattaa hoitaa lapset alla kolmivuotiaina joko kotona tai sensitiivisellä perhepäivähoitajalla pienryhmässä. Pärjäävyyteen ja älykkyyteen vaikuttaa myös äidin koulutustaso ja kiintymyssuhdetyyli, oten kannattaa äitinä kouluttautua mahdollisimman pitkälle, ja omata turvallinen kiintymyssuhdetyyli, sillä ne vaikuttavat myöskin olennaisesti lapsen kehitykseen. Pelkkä tissiruokinta ei riitä suotuisan kehityksen ympäristötekijäksi. 
[/quote]
Kannattaa synnyttää vain esikoisia?

Vierailija
17/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 15:54"]Minä imetin poikaa 2-vuotiaaksi asti (siis saihan hän muutakin ruokaa rintamaidon lisäksi). Mutta niin vain on ongelmia matematiikassa ja läksyjä ja koulua inhoaapi tuo. Tais olla viallista maitoa. Voi poikaani! Rakastan häntä silti yli kaiken.
[/quote]

Miten joku kääntää tuon mielessään noin päin? Eikö kannattaisi miettiä mielummin, että lapsella menisi vielä huonommin, ellen olisi imettänyt. Imetys ei kuitenkaan lasta tyhmemmäksi tee.

Vierailija
18/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi mun äiti imetti mua vaan kuukauden! Olen keskivertoa älykkäämpi ja rintaruokittuna olisin nero. Ja heidän elämänsä ei ole aina helppoa.

Vierailija
19/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitahan minun pulloruokitusta tohtoristani olisi tullut jos olisi saanut rintamaitoa? Onneksi aiti oli senverran viallinen etta maitoa ei tullut eika paassyt taman alykkyys ihan aisoista.

Vierailija
20/30 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko :D Tai sit olisin superfiksu imetettynä