Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä joka ei ollutkaan ystävyyden arvoinen

Vierailija
18.03.2015 |

Ovatko muut törmänneet ystävyyttä tai kaveruutta teeskennelleisiin ja miten se kävi ilmi elämässäsi?

Oliko kyseinen henkilö kaveria vain hyötyäkseen sinusta jotakin? Vai esimerkiksi vain siksi, että on jotain seuraa ja juttukaveria työpaikalla tai muualla.

Sinä luulit tätä ihmistä oikeasti ystäväksesi.

Miten voisi ehkäistä ettei vastaavia ihmissuhdepettymyksiä pääsisi enää syntymään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:23"]

Täytyy tunnustaa, että epäilen itse olleeni avautuja joissakin kaveruusuhteissani ja se johtui siitä, että a) nämä ihmiset olivat niin tylsiä, että en olisi kestänyt kuulla heidän juttujaan joten puhuin sitten itse ja b) niiden kanssa ei oikein voinut puhua mistään muusta kuin henk. koht. ongelmista koska heillä ei ollut psykologista silmää, ei huumorintajua, huono maku ja muutenkin ovat tosi epäcool ja sen lisäksi vielä kukkahattutätejä joten kenestäkään ei voinut edes puhua pahaa selän takana. Ei jäänyt kauheasti aiheita mistä puhua. Ja joo tosiaan, ne eivät ainoastaan olleet umpitylsiä vaan myös vaivaannuttavan noloja ja herkkiä itkemään joten se oli aika tuskaa yrittää pitää naama peruslukemilla kun toinen kertoo jotain aivan vitun noloa.

[/quote]

"Epäcool"? :D 
"Hyi, siis ei niiden kaa voinu ees puhuu ku ne oli niinku nobody, tiäks?" 

[/quote]

No mistä voi puhua ihmisen kanssa jonka musiikkimaku on radio njr, joka lukee jotain vitun harlekiinejä ja äänestää ulkonäön perusteella?

Vierailija
22/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkö te haluatte ystävyydeltä? Siitä että puhutte pelkistä kirjoista, elokuvista, tieteestä? Itse osaan puhua vähän kaikesta, mutta minä otan se luottamuksena jos joku haluaa avautua minulle ongelmistaan. Ei se ole ongelma jos joku haluaa puhua surustaan. Siinä voi samalla kertoa myös kirjoista, joissa käsitellään sitä, jos kirjoista haluaa myös puhua. Suurin osa ihmisistä haluaa puhua ja analysoida itseään ja elämäänsä. Sitten on tietenkin ne pinnalliset, joiden kiinnostuksen kohde voi olla mikä tahansa. He puhuvat vaan siitä. Se on paljon raskaampaa.
Minua ei vaan haittaa terapioida muita. Kyllä ne vaikeudet menevät ohi heilläkin.
Pettynein olen heihin jotka eivät kunniota toista, esimerkiksi ettei pidetä sovitusta jutuista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi ja kuinka monta kertaa.
mutta tässä yksi tapaus. Oltiin siis ihan alakoulusta asti kavereita, välillä elämä vei erilleen mutta kuitenkin pidettiin yhteyttä jollain tasolla koko ajan. Olisihan se pitänyt nähdä jo aiemmin, mutta olin vaan niin naivi ja jotenkin "kiintynyt" lapsuudeen ystävään etten laskenut aina niitä lainattuja kymppejä, kaupasta haettua kahvipakettia tai röökiaskia.
Nyt kun elämä on taas mennyt eteenpäin minä olen hyvä palkkaisessa työssä ja tämä ystäväni työttömänä kahden lapsen YH;na ja nähdiin pitkästä aikaa. Huomasi kai vaatteista, autosta yms että menee ihan kivasti (en siis tosiaankaan pröystäile millään merkkivaatteilla, mutta pukeudun siististi ja auto on suht uusi jne). Selittti sitten valheen lastensa sairastamisesta ja että tarvitsee 100e lainaan, ja kun jäi valheesta kiinni katkaisi kaikki välit, kun kerran elän niin hienoa elämää ettei voi edes satasella auttaa... Kuin muuten sattukin olemaan perjantai-ilta....

Vierailija
24/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:49"]

Täytyy tunnustaa, että epäilen itse olleeni avautuja joissakin kaveruusuhteissani ja se johtui siitä, että a) nämä ihmiset olivat niin tylsiä, että en olisi kestänyt kuulla heidän juttujaan joten puhuin sitten itse ja b) niiden kanssa ei oikein voinut puhua mistään muusta kuin henk. koht. ongelmista koska heillä ei ollut psykologista silmää, ei huumorintajua, huono maku ja muutenkin ovat tosi epäcool ja sen lisäksi vielä kukkahattutätejä joten kenestäkään ei voinut edes puhua pahaa selän takana. Ei jäänyt kauheasti aiheita mistä puhua. Ja joo tosiaan, ne eivät ainoastaan olleet umpitylsiä vaan myös vaivaannuttavan noloja ja herkkiä itkemään joten se oli aika tuskaa yrittää pitää naama peruslukemilla kun toinen kertoo jotain aivan vitun noloa.

[/quote]

[/quote]

No mistä voi puhua ihmisen kanssa jonka musiikkimaku on radio njr, joka lukee jotain vitun harlekiinejä ja äänestää ulkonäön perusteella?

[/quote]

Siis voi ei. Nrj on niin out! 
No okei, jos ollaan ihan tosissaan: ehkä kaikki voittavat, jos haalit vain ympärillesi niitä "kiinnostavia" ja "cooleja" ystäviä. Ja toivotaan, että he pysyvät kiinnostavina ja cooleina. :)

Vierailija
25/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:53"]

Tätäkö te haluatte ystävyydeltä? Siitä että puhutte pelkistä kirjoista, elokuvista, tieteestä? Itse osaan puhua vähän kaikesta, mutta minä otan se luottamuksena jos joku haluaa avautua minulle ongelmistaan. Ei se ole ongelma jos joku haluaa puhua surustaan. Siinä voi samalla kertoa myös kirjoista, joissa käsitellään sitä, jos kirjoista haluaa myös puhua. Suurin osa ihmisistä haluaa puhua ja analysoida itseään ja elämäänsä. Sitten on tietenkin ne pinnalliset, joiden kiinnostuksen kohde voi olla mikä tahansa. He puhuvat vaan siitä. Se on paljon raskaampaa. Minua ei vaan haittaa terapioida muita. Kyllä ne vaikeudet menevät ohi heilläkin. Pettynein olen heihin jotka eivät kunniota toista, esimerkiksi ettei pidetä sovitusta jutuista kiinni.

[/quote]

Minusta ystävyyssuhteen ei ole hyvä perustua lähestulkoon ainoastaan avautumiseen ja "terapiaan", olipa se tukihenkilönä toimiminen yksipuolista tai molemminpuolista. Totta kai ihmiset avautuvat ja kertovat lähimmilleen ongelmistaan, ja sehän tässä yleensä ei olekaan se ongelma. Ongelma on tasapainossa: jaksaisitko todella, jos olisit todella uskottuna ja yleisenä kuunteluautomaattina 24/7, ja kuinka monta kertaa jaksaisit, jos sinun puhelimesi soisi päivittäin siksi, että ystävä saisi jälleen avautua sinulle? 

Sanon tämän ihmisenä, jolla ei ennen ollut mitään ongelmaa kuunnella ja tukea ystäviä. Eikä ole oikeastaan nytkään. Mutta sen olen kokenut, kuinka yksipuolinen korvana oleminen ja tukeminen vetää mukanaan. Tiivistettynä: jos pelkkä puhelimen pirinä saa ahdistumaan ja jokainen tapaaminen pikemminkin vie kuin tuo energiaa, kaikki ei ole hyvin. Ja ei minusta ole väärin kuunnella myös omaa jaksamistaan ystävänä. 

Vierailija
26/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun olis pitänyt kutsua ystävä ja hänen miesystävänsä( naimisissa oleva), meidän mökille viikonlopuiks. Heillä kun ei ollut muuta salaista tapaamispaikkaa. En kutsunut pyynnöistä huolimatta ja ystävyys loppu siihen.

Vierailija
27/27 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis voi ei. Nrj on niin out! 
No okei, jos ollaan ihan tosissaan: ehkä kaikki voittavat, jos haalit vain ympärillesi niitä "kiinnostavia" ja "cooleja" ystäviä. Ja toivotaan, että he pysyvät kiinnostavina ja cooleina. :)

[/quote]

Olet tietysti oikeassa mutta yritän vaan sanoa näille, jotka valittavat siitä ystäviensä avautymisesta, että ehkä heidän kanssaan ei voi keskustella mistään muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme