Onko 28v liian vanha lääkikseen?
Eli kuten otsikossa jo kysyn, niin onko 28v liian vanha lääkikseen? Eihän korkeakouluihin periaatteessa oo yläikärajaa.. Niin miksei vois pyrkiä vielä vaikka kolmekymppisenäkin? Tunnetteko ketään "vähän vanhempana" korkeakouluopiskelujaan aloittanutta?
Kommentit (30)
Et todellakaan ole vielä liian vanha! Elämänkokemus on plussaa siellä. Eräskin lääkäri luki ensi. DI:ksi ja innostui sitten lääkiksestä. Muista että potilaat arvostavat vanhempaa lääkäriä.
13, tsemppiä sullekin. Itse paljon sairastaneesta tulee hyviä lekureitä. Suvussa on.
Mulla haaveena aloittaa DI-opinnot, ja olen täyttänyt 50. Kadotettua nuoruutta etsin, kun en päässyt heti ja sitten perhe-elämä vei mennessään. Opisto- ja amk-insinööri olen kyllä.
13 ihan mahtavaa, tai siis kamalaa että olet joutunut kärsimään mutta kuinka siistiä, susta tulee varmasti lääkäri joka ymmärtää potilasta!!! Elämänkokemus nimenomaan plussaa, monillakin aloilla. Hienoa lukea tälläisistä haaveista ja niiden toteuttamisesta! Tsemppiä kaikille!!!
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:01"]
Eli kuten otsikossa jo kysyn, niin onko 28v liian vanha lääkikseen? Eihän korkeakouluihin periaatteessa oo yläikärajaa.. Niin miksei vois pyrkiä vielä vaikka kolmekymppisenäkin? Tunnetteko ketään "vähän vanhempana" korkeakouluopiskelujaan aloittanutta?
[/quote] Et ole liian vanha. Onko sulla lukio pohja?? Oliko lukiossa fy-ke-bi syventävät??? Kirjoititko nuo??? Mikäli oli syventävät niin sitten valmennuskurssille ja väliajat lukea biologiaa ja laskea ja laskea. Menepä älyvuotoon ja sieltä konkarit. Sinne on pyrkimässä monia jotka ovat nelikymppisiä ja neljänkympin ohittaneita ja osalla akateeminen ammatti eli ammatinvaihtajia. Tsemppiä vaan.
Mun kaveri valmistuu nyt 33-vuotiaana lääkäriksi.
Oon jäävi tähän vastaamaan mutta pääsin sisälle viime keväänä ja ikää oli silloin mittarissa 48v.
Minä aloitin lääkiksessä 33-vuotiaana. En ollut yhtään liian vanha.
Ei todellakaan ole liian vanha tuo 28-vuotias. Monellahan jalat kasvavat nopeammin kuin järki. Vuosien jälkeen kun kypsyy ajatukseen, että olisi pitänyt silloin ja voi kun olisi ollut piiruakaan tämän verran fiksuutta niin olisi tajunnut, että nuorena menee ja petaa sillä itselleen tulevaisuuden hakeutuen koulutukseen sitten. Nostan hattua ja sanon että koskaan ei ole liian vanha moiseen. Ja 28 nyt on muutenkin vielä melkoisen nuori. Itsellä kävi juuri samanlailla, menin koulutukseen lukion jälkeen, jotta saisin helpot paperit ja ammatin. Olin työelämässä hetken aikaa ja hakeuduin yliopistoon sitten 27-vuotiaana.
Tsemppiä (y)
Kuopiossa meillä on ravitsemustieteissä aika korkea aloitusikä. Moni on entisiä hoitoalan ammattilaisia jne. Veikkaisin aloituksen keskiarvoksi 28-30-vuotta.
Ystäväni valmistui lääkäriksi 43-vuotiaana.
Ei ole, mieheni ystävä pääsi lääkikseen 33-vuotiaana =)
Ei todellakaan ole liian vanha. Tiedän useitakin vanhempia lääkiksessä opiskelleita, niiltä ajoilta kun opetin siellä.
Jos täältä pitää kysellä, niin voi olla että paukkuja ei ole tarpeeksi
Ai jos pitää täältä kysellä että onko kenenkään lähipiirissä/tutuissa ketään kuka olisi vanhempana aloittanut korkeakouluopinnot :D
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 12:01"]
[/quote]
Miksi ihmeessä olisi liian vanha ??????
Ei kun hakemaan vaan, jos mahiksia löytyy.
Tsemppii vaan hakuun ja toivottavasti pääset.
Olet ihan parhaassa iässä vielä.
Ei teitenkään, jos sinusta itsestäsi ei siltä tunnu :)
Paperit vaan menemään ja jos natsaa, niin pohdi sitten tuota ikäasiaa.
Aloitin kappatieteiden opinnot yliopistossa 33 v. Nyt siis KTM:)
No minä olen 34-vuotias, sairastin pari vuotta sitten virusperäisen aivokalvontulehduksen ja sen jälkiseurauksena pari muuta vakavaa sairautta, jonka johdosta kävin lääkärissä kolmen kuukauden ajan jokatoinen päivä ja osan aikaa vietin sairaalassakin.
Parannuttuani innostuin lääketieteestä (nuoruuden haave, kerran pyrin jo parikymppisenä) luin pääsykokeisiin ja nyt aion pyrkiä sisään! Niin kauan kun on elämää on toivoa, ehkä samoilla kursseilla Ap vielä tavataan !!! Tsemppiä!!!