Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla opttajilla huono omatunto, jos olette töistä poissa sairauden takia?

Vierailija
18.03.2015 |

Mulle nousi illalla kuume ja pari tuntia sitten oli kuume 39. Burana 600 auttoi ja nyt ihan ok olo. Työt alkaisi vasta ip.llä. Olisi lyhyt pv, vain 3 tuntia. Mulla aina vaikeaa jäädä kotiin sairastamaan. Jotenkin huono omatunto. Harvoin onneksi sairastan, mutta muistaakseni viime syksynä olin myös kipeänä juuri keskiviikon, joten samat oppilaat jäisi ilman tuntia. Sijaisia ei meillä palkata. Mitä teen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottakai. Opettajan on tosi vaikea jäädä kotiin, ja se kaatuu sekä oppilaiden että työkavereiden päälle. Mutta noin kovassa kuumeessa on jäätävä kotiin, saat vielä sydänlihastulehduksen.

Vierailija
2/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän viimeiseen asti. Esim. lasten sairastuessa hankin AINA hoitajan. Meillä vaaditaan kotiin jäävältä sekunnintarkat ohjeet päivän kulusta. Menen mieluummin puolikuntoisena töihin, kun alan niitä vääntämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on huono omatunto sairastelun takia. Mutta olen pph enkä voi sairaana lapsia hoitaa. Onneksi sairastan vain harvoin.

Vierailija
4/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 07:05"]Juu on huono omatunto sairastelun takia. Mutta olen pph enkä voi sairaana lapsia hoitaa. Onneksi sairastan vain harvoin.
[/quote]"onko muilla opettajilla" oli kysymyksenasettelu. Miksi siis perhepäivähoitaja vastaa?

Vierailija
5/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 06:57"]

Mulle nousi illalla kuume ja pari tuntia sitten oli kuume 39. Burana 600 auttoi ja nyt ihan ok olo. Työt alkaisi vasta ip.llä. Olisi lyhyt pv, vain 3 tuntia. Mulla aina vaikeaa jäädä kotiin sairastamaan. Jotenkin huono omatunto. Harvoin onneksi sairastan, mutta muistaakseni viime syksynä olin myös kipeänä juuri keskiviikon, joten samat oppilaat jäisi ilman tuntia. Sijaisia ei meillä palkata. Mitä teen?

[/quote]

Jää huoletta kotiin ja yritä olla kokematta siitä huonoa omaatuntoa. Ei ole sinun vikasi, ettei kunnassasi välitetä lasten oppimistuloksista senkään vertaa, että sairastuneelle opettajalle palkattaisiin sijainen.

Vierailija
6/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syksyllä viimeksi olet ollut poissa niin tuskin oppilaat sitä edes muistaa. T: opettaja, jolla pienet lapset ja sen mukaiset sairaslomat

Vierailija
7/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta. Onneksi itse olen tällä opetusuralla pysynyt terveenä paitsi noita normaaleja kausiflussia tulee ja menee. Mitään kauheaa räkätautia ei ole edes ollut. Edellisellä uralla toimistotyössä sairastin sen 3-6 päivää vuodessa. Nyt olen ollut opettajana pari vuotta ja en ole ollut kertaakaan pois. Tosin syksyllä tein ison virheen, kun väkisin kähisin töissä ennen syyslomaa ja syysloma menikin puhekiellossa. Ääntä pitää säästää, jos se alkaa pettää ja jäädä pois. Se oli tarinan opetus. Onneksi mitään pysyvää vauriota ei kai jäänyt.

Vierailija
8/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tällä palstalla olisi opettajia, pelkkiä elämäm koululaisia, kotiäitejä goretexeissaan ja me&i-pipoissaan sekä lähihoitajia täällä on!!

Vierailija
9/9 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 08:02"]

Ihan kuin tällä palstalla olisi opettajia, pelkkiä elämäm koululaisia, kotiäitejä goretexeissaan ja me&i-pipoissaan sekä lähihoitajia täällä on!!

[/quote]

on täällä opettajia ja on täällä paljon muitakin. Mistä ihmeestä tämä guru keksii keitä täällä on? Lasipallosta?

huono omatunto joo tavallaan, mutta en sille mitään mahda, kun kipeänä olen. Enkä mahda sillekään, että meillä on pyörinyt perheessä tautia nyt keväällä. En ole korvaamaton. Onneks.