Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piristäkää yövuorolaista!

Vierailija
18.03.2015 |

Apua, ihan jäätävä väsymys ja yövuoroa vielä pitkälti edessä. Kertokaa millä ihmeellä saan itseni pysymään hereillä? Yleensä valvominen on ollut helppoa mulle ja yöhugit mennyt helposti. Nyt jo ihan jäätävä väsymys. Sama tunne jo nyt kuin se mikä yleensä aamulla bussissa matkalla kotiin. Tenttikirja on mukana, mutten mitenkään pysty lukemaan sitä kun silmät pomppii riveillä. Kaksi korttia pitäisi askarrella läksiäisiksi, mutta heitin jo ensimmäiset tekeleet pois kun tuli niin rumat :'D Vinkkejä vaikka noihin kortteihin ja olisko netissä jotain hömppää katseltavaksi?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Mitä työtä teet? Mulla on semmonen duuni, että ei paljon rasita. Puhelinta täytyy päivystää ja sitten jos joku soittaa, niin auttaa. Mutta harvemmin kukaan mua tarvii.  Ei kyllä väsytä yhtään. Tällä palstalla itseäni viihdytän. Tv:n katselu ja lukeminen väsyttävät kyllä, samoin raskas ruoka.

Vierailija
2/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhulla oli paha ripuli ja siltä pääsi kakkaa housuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilipäivä palkitsee. Toi on kyllä ikävä juttu jos tulee väsy. Tein vuosia yötöitö, mutta mulle se sopi hyvin. Ajattele sitä ihanaa aamuhetkeä kun saat katsella töihin kiirehtiviä ihmisiä ja pääset itse pesulle ja lämpimän peiton alle. Se oli ihan parasta!

Vierailija
4/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorolaisena saat enemmän palkkaa kuin päivä/kaksi-vuoroa tekevä. Siinä piristys.

Vierailija
5/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 01:43"]

Tilipäivä palkitsee. Toi on kyllä ikävä juttu jos tulee väsy. Tein vuosia yötöitö, mutta mulle se sopi hyvin. Ajattele sitä ihanaa aamuhetkeä kun saat katsella töihin kiirehtiviä ihmisiä ja pääset itse pesulle ja lämpimän peiton alle. Se oli ihan parasta!

[/quote]

Totta! Se on ihana tunne kun ihan umpiväsyneenä kaatuu sänkyynsä vuoron jälkeen.  Ei se kyllä tässä vaiheessa yötä lohduta, mutta muuten halusin kommentoida. Terv. 2

Vierailija
6/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 01:36"]

Tsemppiä sulle! Mitä työtä teet? Mulla on semmonen duuni, että ei paljon rasita. Puhelinta täytyy päivystää ja sitten jos joku soittaa, niin auttaa. Mutta harvemmin kukaan mua tarvii.  Ei kyllä väsytä yhtään. Tällä palstalla itseäni viihdytän. Tv:n katselu ja lukeminen väsyttävät kyllä, samoin raskas ruoka.

[/quote]

Kiitos. :) Olen nuorisokodissa töissä. Teinit nukkuu sikeästi. Enpä mäkää muuta oo keksinyt nyt kun tän palstan ja blogit. Keittiö ja jääkaappiakin siivoilin jo.

Tilipäivän ajattelut piristää toki, mutta ei sitä nyt viittä tuntia jaksa putkeen miettiä. :D

Vierailija
7/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 01:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 01:43"]

[/quote]

Totta! Se on ihana tunne kun ihan umpiväsyneenä kaatuu sänkyynsä vuoron jälkeen.  Ei se kyllä tässä vaiheessa yötä lohduta, mutta muuten halusin kommentoida. Terv. 2

[/quote]

Hihi, mulla on kanssa semmonen hölmö olo aamulla bussissa/junassa:"Hahaah, mulla onkin salaisuus. Mä olen menossa kotiin enkä töihin, toisin kun te kaikki muut!" 

Ja tosiaan se fiilis kun vihdoin on kotona ja saa kaatua sänkyyn <3 aaahh. Ja kun heräät ja huomaat, että oot nukkunut hyvin klo 16 asti. :D

ap

Vierailija
8/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei väsytä yhtään kun pääset töistä(n. tunnin päästä). Helposti voisin valvoa johonkin yhteentoista. Siinä viiden jälkeen pitää väkisin raahata ittensä nukkumaan kuitenkin.

Vierailija
9/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:00"]

Mua ei väsytä yhtään kun pääset töistä(n. tunnin päästä). Helposti voisin valvoa johonkin yhteentoista. Siinä viiden jälkeen pitää väkisin raahata ittensä nukkumaan kuitenkin.

[/quote]

Nyt en ymmärtänyt? Mun työaika on klo 7.15 asti.

Mulla yleensä nää yöt menee helposti. Valvoin viime yön myös ja ehdin päivällä nukkua vajaa 5h, kun olikin tärkeä luento koululla. Eka kerta kun tuntuu näin hankalalta. 

ap

Vierailija
10/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yökkö, kehitysvammaisten asuntolassa töissä. :) Tylsää tosiaan valvoa toisten unta. Itse surffaan keskustelupalstoilla ja katselin Temptation Island Suomen jaksoja netistä :D

Vierailija
11/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörähdä ulkona sen verran että tulee jo vilu tai tuuleta oikein kunnolla se tila, jossa oot ja lataa kahvinkeitin itteäs varten valmiiks. Sit käyt sohvalle makaamaan..kello vartin päästä herättämään, valot himmeiks ja puhelin/tv kiinni siks aikaa ja joku huopa päälle ☺ Sit kun kello rimputtaa niin nappaat keittimen päälle ja takas viltin alle siks aikaa et kahvit tippuu..laita hyvää musaa soimaan vähän llujemmalla ja lisää ylipäätänsä valaistusta. Katotaas niitä kortti ideoita siulle...pitääks olla joku erikoinen sanoma, muutakuu läksiäiset ?

Vierailija
12/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:00"]

[/quote]

Nyt en ymmärtänyt? Mun työaika on klo 7.15 asti.

Mulla yleensä nää yöt menee helposti. Valvoin viime yön myös ja ehdin päivällä nukkua vajaa 5h, kun olikin tärkeä luento koululla. Eka kerta kun tuntuu näin hankalalta. 

ap

[/quote]

Mitä et ymmärtänyt? :) Siis itse pääsen yleensä siinä kolmen aikaan töistä, mutta ei väsytä yhtään kun pääsen kotiin. Voisin valvoa johonkin yhteentoista päivällä ennen kun alkaa väsyttämään.

Vierailija
13/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuoro klo 8 asti, valvon kans semmosten unia, jotka ei heräile, eli rauhallista on. Kolmas ja viimeinen yö menossa. Olen saanut nukuttua kumpanakin päivänä 7-8 tuntia, mikä on harvinaista.  Yleensä unta riittää vaan 6 tuntia. Nyt on pirteä olo.

Mitä te yövuorolaiset yleensä syötte? Juotteko paljon kahvia?

2 & 6

Vierailija
14/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:09"]

Täälläkin yökkö, kehitysvammaisten asuntolassa töissä. :) Tylsää tosiaan valvoa toisten unta. Itse surffaan keskustelupalstoilla ja katselin Temptation Island Suomen jaksoja netistä :D

[/quote]

No on todellakin! Opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen tottunut sairaalan touhukkaisiin öihin ja useampaan yökköön. Printterikin sekosi enkä saa mitään enää tulostettua. Piti tehdä uusiksi tommoset numerolistat seinälle ja nyt sekin homma jäi kesken. Mut hei mitä ihmettä mä keksin noihin kortteihin? Käytössä lähinnä vaan jotain kartonkeja ja ankeita värejä ja jotain tusseja. Plääh.... Mulle tulee aina jäätävät suorituspaineet jonkun kortin tekemisestä! Inhoon yli kaiken.

Pitäisköhän munkin katsoa temptation islandia. :D

Vierailija
15/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota 15 min. Torkut. Laita kello hälyttämään. Tai 30 min. Piristää kummasti. Meillä tollasta pysty tekemään tuotantolaitoksella. Mut en sit tiedä miten nuorisokodissa. Karkaako ne sillä välin ikkunasta?

Vierailija
16/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin menee hetkeks väsymys ohi, kun pääsen kotiin klo 7. :) Vois valvoo 9-10, mut yleensä syön jotain ja painun sänkyyn oottelemaan unta. Yövuorossa tulee kyllä kahvia juotua muutama kuppi, syömisiä napsittua enemmän, leipää/hedelmää/jogurttia.. Ei mitään kovin raskasta. Naposteltavaa tekis mieli, vaiks pähkinöitä, mut ei sattunut mukaan :D Mulla vika yö kolmesta.

Vierailija
17/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele tekemään aurinkotervehdyksiä. sit jos pystyt liikkumaan vähän niin ettei teinit herää, niin tee aurinkotervehdyksiä. ne antaa energiaa ja venyttää kroppaa ja tuo vähän voimaa lisää kroppaan.

Vierailija
18/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:15"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:09"]

[/quote]

No on todellakin! Opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen tottunut sairaalan touhukkaisiin öihin ja useampaan yökköön. Printterikin sekosi enkä saa mitään enää tulostettua. Piti tehdä uusiksi tommoset numerolistat seinälle ja nyt sekin homma jäi kesken. Mut hei mitä ihmettä mä keksin noihin kortteihin? Käytössä lähinnä vaan jotain kartonkeja ja ankeita värejä ja jotain tusseja. Plääh.... Mulle tulee aina jäätävät suorituspaineet jonkun kortin tekemisestä! Inhoon yli kaiken.

Pitäisköhän munkin katsoa temptation islandia. :D
[/quote]onko siellä värityskuvia? Väritä sellanen kuva, leikkaa irti ja liimaa kartongille.

Vierailija
19/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:12"]

Pyörähdä ulkona sen verran että tulee jo vilu tai tuuleta oikein kunnolla se tila, jossa oot ja lataa kahvinkeitin itteäs varten valmiiks. Sit käyt sohvalle makaamaan..kello vartin päästä herättämään, valot himmeiks ja puhelin/tv kiinni siks aikaa ja joku huopa päälle ☺ Sit kun kello rimputtaa niin nappaat keittimen päälle ja takas viltin alle siks aikaa et kahvit tippuu..laita hyvää musaa soimaan vähän llujemmalla ja lisää ylipäätänsä valaistusta. Katotaas niitä kortti ideoita siulle...pitääks olla joku erikoinen sanoma, muutakuu läksiäiset ?

[/quote]

Oii, houkutteleva idea, mutta en taida uskaltaa vetää pitkäkseni. Mä pääsen hirveen nopeesti syvään horrokseen ja siitä virkoominen kestää kauan! Nyt tuuletan vähän toimistoa ja kuuntelen musaa.

Korttiin mietin tekstiksi:"Kaikkia polkuja ei ole merkitty, mutta joskus pitää eksyä löytääkseen oikean tien. Hyvää jatkoa *nuoren nimi*!" Mutta onkohan toi jotenki epäsovelias? En nyt viitsi tarkemmin sanoa mistä syystä ovat "nuorisokodissa", mutta jakson pituus on vain 1-3kk ja "oman mogailun" takia ovat hetken aikaa täällä.

Kiitos kun kirjottelette! Tää jo piristää kovasti!

ap

Vierailija
20/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan typeriä ideoita...jos oot yötyöläinen yksistään, ni tee lepakon muotonen kortti tyyliin tekstillä; enää en oo "öissä töissä" JVGtä lainaten