Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piristäkää yövuorolaista!

Vierailija
18.03.2015 |

Apua, ihan jäätävä väsymys ja yövuoroa vielä pitkälti edessä. Kertokaa millä ihmeellä saan itseni pysymään hereillä? Yleensä valvominen on ollut helppoa mulle ja yöhugit mennyt helposti. Nyt jo ihan jäätävä väsymys. Sama tunne jo nyt kuin se mikä yleensä aamulla bussissa matkalla kotiin. Tenttikirja on mukana, mutten mitenkään pysty lukemaan sitä kun silmät pomppii riveillä. Kaksi korttia pitäisi askarrella läksiäisiksi, mutta heitin jo ensimmäiset tekeleet pois kun tuli niin rumat :'D Vinkkejä vaikka noihin kortteihin ja olisko netissä jotain hömppää katseltavaksi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:00"]

Mua ei väsytä yhtään kun pääset töistä(n. tunnin päästä). Helposti voisin valvoa johonkin yhteentoista. Siinä viiden jälkeen pitää väkisin raahata ittensä nukkumaan kuitenkin.

[/quote]

Nyt en ymmärtänyt? Mun työaika on klo 7.15 asti.

Mulla yleensä nää yöt menee helposti. Valvoin viime yön myös ja ehdin päivällä nukkua vajaa 5h, kun olikin tärkeä luento koululla. Eka kerta kun tuntuu näin hankalalta. 

ap

[/quote]

Mitä et ymmärtänyt? :) Siis itse pääsen yleensä siinä kolmen aikaan töistä, mutta ei väsytä yhtään kun pääsen kotiin. Voisin valvoa johonkin yhteentoista päivällä ennen kun alkaa väsyttämään.

[/quote]

Olet ehkä väärässä ketjussa kokemuksinesi. Mun miehen sisko on "yötyöläinen", tarjoilija ravintolassa. Naurattaa sen selitykset raskaista yövuoroista. Se herää samaan aikaan uniltaan kun mä pääsen nukkumaan :)

Vierailija
22/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:20"]onko siellä värityskuvia? Väritä sellanen kuva, leikkaa irti ja liimaa kartongille.

[/quote]

Nää on niin lähellä täysikäisyyttä, että monet kortti-ideat mitä itsekin olen tottunut tekemään, tuntuu liian lapsellisilta. :/ Kiitos kuitenkin ehdotuksesta!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

korttiin: Hyvää jatkoa x! oot hyvä tyyppi!

Vierailija
24/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

korttiin jotain sellaista, josta nuori tykkää, ja joka vähän pushaa eteenpäin.

Vierailija
25/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 02:00"]

Mua ei väsytä yhtään kun pääset töistä(n. tunnin päästä). Helposti voisin valvoa johonkin yhteentoista. Siinä viiden jälkeen pitää väkisin raahata ittensä nukkumaan kuitenkin.

[/quote]

Nyt en ymmärtänyt? Mun työaika on klo 7.15 asti.

Mulla yleensä nää yöt menee helposti. Valvoin viime yön myös ja ehdin päivällä nukkua vajaa 5h, kun olikin tärkeä luento koululla. Eka kerta kun tuntuu näin hankalalta. 

ap

[/quote]

Mitä et ymmärtänyt? :) Siis itse pääsen yleensä siinä kolmen aikaan töistä, mutta ei väsytä yhtään kun pääsen kotiin. Voisin valvoa johonkin yhteentoista päivällä ennen kun alkaa väsyttämään.

[/quote]

Olet ehkä väärässä ketjussa kokemuksinesi. Mun miehen sisko on "yötyöläinen", tarjoilija ravintolassa. Naurattaa sen selitykset raskaista yövuoroista. Se herää samaan aikaan uniltaan kun mä pääsen nukkumaan :)

[/quote]

Joo siis iltatyönä tätä lähinnä pidänkin.

Vierailija
26/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, 12.valvoo hoivakodissa vakituiseen (viikko yötä, viikko vapaata) ja koittaa hoidella kuumeisia ihmisiä. Influenssaa liikkeellä. No tänäyönä vähän "huonommat" eväät, kun on jugurtti ja iskenderkebab. Yleensä ihan tavallista kotiruokaa otan mukaan, harvemmin mitään leipiä tulee tehtyä. Kasvikset, kananmunat ja esim.pihvit paistan vasta töissä, kun ei siinä kauaa mene+maistuu sitten paremmalta. Katoitko revontulia tossa aiemmin? ☺ Niin, siihen vois siis sisältyä joku kaunis kehotus olla ja elää siivosti. Ite kans aiemmin hain nuorisokodille töihin, mutta eivät ottaneet kun ei ollu ikää viel tarpeeks. Nyt 29 kuitenkin jo

Vierailija
27/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kylmä vesi valumaan ja pidä ranteita juoksevan veden alla pari minuuttia.

Avaa ikkuna ja hengitä syvään viileää ilmaa tai käy ulkona. Nipistele itseäsi :)

Vierailija
28/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee hermot tähän askartelupaskarteluun, kun en löydä yhden kaapin avainta, jossa vois olla lisää matskuja eikä toi printterikään toimi. Phyh, ehkä jätän homman aamulaisille. :D

Mulla toka ja vika yö. Täällä syön yleensä leipää, hedelmiä ja rahkaa. Äsken sorruin pizzaan ku jääkaapissa oli itsetehtyä. Mulle maistuu huonosti kahvi yöllä, huonona tapana kiskon ediä tai batterya.

Jännä syy, ettei pääse nuorisokotiin oman iän takia. Itse oon 25v ja yks toinen keikkalainen täällä 23v. Onhan täällä jotkut nuoret ollut ihastuneita siihen, mutta kun käyttäytyy aikuismaisesti ja ammatillisesti niin eihän siinä mitään. Eipä itellä ainakaan mitään auktoriteettiongelmaa oo ollut alun jälkeen. :p

ap

Vierailija
29/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se karhu varmaan nukkuu sit miun työpaikalla, koska täällä on ripulilaisia kans :P t.12

Vierailija
30/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi huolehtia luonteesta kuin maineesta,
koska luonne on se mitä ihminen on oikeasti,
kun taas maine kertoo ainoastaan sen mitä
muut hänestä ajattelevat.

-John R. Wooden

Useimmat tämän elämän varjoista aiheutuvat siitä,
että seisomme itse auringon edessä.

- Tuntematon

On virhe ajatella,
että on jo myöhäistä muuttaa
vanhoja huonoksi osoittautuneita
tapoja ja tottumuksia.
Jos napsautat huoneeseen valon päälle,
ei ole väliä sillä
kuinka kauan huoneessa
on ollut pimeää.
Valo valaisee joka tapauksessa.

-Vernon Howard

Kehittyminen ja kasvaminen on mahdotonta
jos tekee kaiken samalla tavalla
kuin on tehnyt tähänkin asti.

...meneeks sanomat ihan metikköön? olisinko ollu just 23 itekkin sillon, kun sinne hain. se oli yksityinen "stoppari"/koulukoti t.12

Vierailija
31/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteet tekevät elämästä
mielenkiintoisen - ja niistä
selviäminen tekee elämästä
merkityksellisen.

-Joshua J. Marine

...nyt alko itteä väsyttämään, ku istuu koneella :D Pitää mennä viikkailemaan pyykkiä hetkeks, niin ei jää tekemättä :D ...minä ja mun mietelauseet :) t.12

Vierailija
32/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itte lähihoitajan työssä hengityshalvauspotilasta hoidan, tosin osastolla, mutta osaston yököllä omat hommasa ja näissä öissä tietokone ja läppäri on plussaa :D Ja täällä taas mennään klo 21-7.15! Yövuoron jälkee tulee kyllä helposti uni ja herääminen on joskus vaikeeta, jote ongelmaa ton nukkumisen kannalta ei oo, vaikka kahvii tuleeki juotuu muutama kuppi yössä tai sitte energiajuomaa. Yön jälkee saa ajaa vielä reilun 30min kotio :D

Vierailija
33/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 03:10"]

Haasteet tekevät elämästä
mielenkiintoisen - ja niistä
selviäminen tekee elämästä
merkityksellisen.

-Joshua J. Marine

...nyt alko itteä väsyttämään, ku istuu koneella :D Pitää mennä viikkailemaan pyykkiä hetkeks, niin ei jää tekemättä :D ...minä ja mun mietelauseet :) t.12

[/quote]

Tää on huikee!! :) Sopii nimenomaan tänne. Kiitos!!

ap

Vierailija
34/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glad to be useful! :) Miun yörytmiä moni on moittinu kummalliseks, mutta itelle hyväks hioutunu tässä 1,5v aikana, mitä oon pelkkää yötä tehny.

Eli alotusyönä ylös aamulla klo 7, sit viimestään kolmelta takas nukkumaan 19.30 saakka. 20.30 alkaa aina työt, ajomatkaan ei mene kun 10min. Ja viikko meneeki silleen, että aamulla pääsee töistä 7.15, puolelta kotona ja valvon puoleenpäivään asti ja nukun sit taas 19.30. asti

Viimesen yön jälkeen taas käyn heti nukkumaan ja herään joskus iltapäivällä neljän viiden aikoissa. Tai jos valvon, niin jaksan olla ehkä ilta kasiin saakka jonkunlaisessa tolkussa ja seuraavana päivänä heräänki jo ennen kasia aamulla :D

...joskus jos lipsuu pahasti, et nukkuuki vaikka 4h tai jopa vähemmän, niin sit otan seuraavana päivänä velat takas niin, että nukun 8-19.30 välin kokonaan ja syön kunnon iltapalan ennen nukkumista.

Kahvia ei oikeen kannata juoda kun puoliltaöin ja kotona aamulla, energiajuomaa ihan viimesessä tilanteessa aamuyöstä sit. Ruokarytmi pysyy samanlaisena kun päivätyöläisilläkin, mutta kellonajat nyt vain on niin et iltapalan paikalla onkii aamupala.

Jeps, toivottavasti sait kortit väkerrettyä ja printterin toimimaan(töpseli irti seinästä ja takas auttaa moneen sähkölaitteiden ongelmaan ;) ..plus että ei väsytä ihan kamalasti enää. t.12, joka lähtee jatkamaan taas lämpöjen mittailua

Vierailija
35/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Youtube videoita, ei vaineskaan! Keskity työhösi vähintään 100 % !

Vierailija
36/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oikein mitään kummempaa rytmiä oo vielä kehittynyt, sen verran vähän aikaa vasta öitä tullut tehtyä. Tai no, mitä nyt muutama yöputki on ollut niin yleensä oon ennen ekaa yötä oon yrittänyt nukkua illalla torkut, yleensä ollut tavoitteena jostain 17-19, mutta usein se on mennyt siihen, että oon nukkunut aamulla myöhään enkä saa unta ja illalla nukun tai pyörin sängyssä jonkun aikaa tai sitten en malta mennä ajoissa torkuille. :D Yövuorosta sitten aamulla heti nukkumaan, eli klo 8. Useimmiten saan nukuttua neljään saakka. Siinä sitten touhuilen ja meen illalla taas töihin.

Sain kortit tehtyä, ei ne nyt kauheen kauniit oo, mutta ihan sama! Saa muut teinit kirjottaa niihin vielä jotain, tai ainakin nimensä ja aamulaiset koristella lisää. Kohta meen hakee hesarin postilaatikosta ja aion hetken seistä tuolla kirpeässä säässä! <3 Viiden jälkeen alan väsäilemään itelleni kunnollista aamupalaa. :p oon huomannut, että niin paljon paremmin saa nukuttua päivällä, jos on masu täynnä ku menee nukkumaan. :)

ap

Vierailija
37/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristin itseäni ja soitin voicelle ja voitin yllätyspaketin. :D

ap

Vierailija
38/38 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 06:12"]