Ystävän serkun lapsi pian 3kk on paljon sitterissä tai sylissä melkein kokoajan. -Mielipiteitä?
Ystäväni serkulla on pian 3kk ikäinen vauva, joka on paljon sitterissä. Ystäväni näyttää kuvia minulle vauvasta, joita hänen serkkunsa siis lähettää hänelle ja melkein joka ikisessä kuvassa vauva on joko jonkun sylissä tai sitterissä.
Olenkin miettinyt itsekseni että eikö tuon ikäiset ole myös leikkimatolla tai viltin päällä lattialla? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Kommentit (27)
Meille taas kävi ihan oudosti kun meidän tuttavat lähetti meille vauva kuvia joku vei ne. Eikö outoa .
Minun lapseni oli pienenä koko ajan kiinni, kiipeili minussa, nimitettiinkin apinalapseksi. Siellä se on yliopistossa ulkomailla, käsittääkseni ihan pärjää ilman kiipeilyä nykyään.
Ymmärrän ap:n kannan. Minuakin on huolestuttanut ystäväni veljen naapuri - näen ystäväni kautta usein kuvia heidän kouluikäistä lapsistaan. Yhdessäkään kuvassa nämä lapset eivät ole olleet koulussa. Eikö tuon ikäisten lasten pitäisi kuitenkin käydä miltei joka päivä koulua. Olen miettinyt tämän takia yhteydenottoa lastensuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Jos on huoli lapsesta, niin oikea toimenpide on tehdä lasu. Palstalla valittaminen ei tilannetta korjaa.
Sellaisten kuvien perusteella että lapsi istuu sylissä? Se on jo kiusantekoa ja erittäin sairasta jos tuon takia rupeaa lasuja vääntelemään.
Eikö tuo ole vapaudenriisto, että lasta pidetään joko sitteriin kiinnitettynä tai sylissä, vaikka mitään vaaraa ei ole? Vrt. vaunujen valjaat jotka ovat sitä varten, että lapsi ei tipahda sieltä ja loukkaa itseään, eli ei niitä saa käyttää siihen, että muuten vaan rajoittaisi lapsen vapautta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole vapaudenriisto, että lasta pidetään joko sitteriin kiinnitettynä tai sylissä, vaikka mitään vaaraa ei ole? Vrt. vaunujen valjaat jotka ovat sitä varten, että lapsi ei tipahda sieltä ja loukkaa itseään, eli ei niitä saa käyttää siihen, että muuten vaan rajoittaisi lapsen vapautta.
Anna mun kaikki kestää :´D
Minun esikoinen ei viihtynyt lattialla ekaan 8kk sekuntiakaan. Joskus oli pakko huudattaa vaikka vessareissun ajan, mutta suurimman osan ajasta roikkui käsivarrella. Ruokaa laittaessa, imuroidessa, pyykkiä ripustaessa jne Oli vielä tosi iso vauva eikä käsi oikeen koskaan toipunut tästä rääkistä :D Oppi silti kävelemään vuoden vanhana ja ihan normaali lapsi oli neuvolankin mukaan. Että mikä tässä nyt on niin kummallista?