Slinda -minipillerien haittavaikutukset
Olen syönyt Slinda -minipillereitä huhtikuun 2021 lopusta lähtien. Slinda valittiin siksi, että kärsin aknesta. Aluksi luulin niiden olevan sopivat, mutta heinäkuusta alkaen olen huomannut melko rajuja mielialavaihteluja. Aluksi luulin, että ne ovat "vain" PMS-oireita, mutta nyt ne esiintyvät ympäri kuukauden. Itkuisuus, pelkotilat (tapahtuu jotain kamalaa, jos en varaudu kaikkeen), aiheettomia epäilyksiä, masentuneisuus, ahdistus, en näe tulevaisuutta enää positiivisena, ei ole enää pinnaa mihinkään asiaan, vaan maailma kaatuu heti etc.
Elämässäni on kaikki aivan loistavasti eikä minun pitäisi olosuhteiden puolesta kokea mitään tällaista, koska kaikki on hyvin. Fyysisesti olo on yhtä hyvä kuin ennenkin.
Tämä alkaa olemaan aika raskasta myös puolisolle, joka totta kai yrittää parhaansa mukaan tukea ja ymmärtää. Minulla on parin päivän päästä lääkäri, jossa yritämme löytää uuden ehkäisymuodon. Tänä aamuna jälleen itkiessäni päätin, että en jaksa odottaa edes sinne saakka ja lopetan niiden syömisen heti.
Onko muilla mielialavaihteluista yms. kokemuksia, kun olette syöneet Slindaa? Onko olo helpottunut niiden syömisen lopettamisen jälkeen?