Negatiiviset ihmiset. Mistä negatiivisuus johtuu? Lapsuudestako?
Jos heille sanoo, että joinpa kahvia, he sanovat, että poltit varmaan suusi. Ja niin edelleen. Tämä toistuu kaikessa. Mistä voi johtua?
Minusta sellaiset ihmiset ovat tosi rasittavia.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin silti, että raha ja helppous auttaa tuomaan onnea. Voidaan esimerkiksi tuostavaan tempaista rahat jonkun läheisen tai lemmikin sairauden hoitoon siinä missä köyhällä se toisi vain kärsimystä.
Jos ei ole rahaa niin ei kannata ottaa lemmikkiä.
Enpä ole tuollaisiin törmännyt. Oletko varma, ettei tuo ole omaa tulkintaasi?
Oma negatiivisuuteni johtuu siitä, että opin jo pienenä lapsena että missään ei ole mitään järkeä ja kaikki tekeminen käännetään tavalla tai toisella minua vastaan. Suomalainen yhteiskunta perustuu negatiivisuuden kehälle jossa paha kiertää ihmiseltä toiselle. Yrittämisestä ei palkita.
Enemmän se on varmaan geeneistä ja kasvatuksesta kiinni. Minulla ja sisaruksillani ei ole ollut helpoin elämä. Vähän rikkinäinen koti ja ei ollut rahaa. Mutta äitini on positiivinen. Yksi meistä neljästä on hiukan negatiivinen, mutta on ollut aina. Lisäksi minulla on kaveri, kotoisin maasta missä ei kovin häävit olot ole, ei tosin mistään slummista itse ole. Mutta on positiivisin ihminen mitä tiedän. Ei mikään ylipirteä, mutta en ole kuullut ikinä oikeasti valittavan. Ehkä me sitten tiedetään että asiat voisi olla paljon huonomminkin. Yksi kaverini taas on jokseenkin nega, hänellä ollut ilmeisesti helppo elämä ja hyvä koti jne.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tuollaisiin törmännyt. Oletko varma, ettei tuo ole omaa tulkintaasi?
Et ole törmännyt negatiivisiin ihmisiin? Miten paljon olet elämässäsi ollut ihmisten kanssa tekemisissä?
Omilla lapsilla liittyy luonteeseen. Toinen näkee enemmän hyvää ja mahdollisuuksia. Toinen kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä ei ole tai puuttuu. Jos katson vaikka koulutodistuksia niin positiivinen on 7-8 tasolla ja negatiivinen 9-10 tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä neganiilot eivät ota itse vastuuta omasta käytöksestään. Kaikki on aina muiden syytä:
- paska duuni
- paska palkka
- muija valittaa
- auto hajosi
- ruoka on pahaa
Jne jne
Heillä itsellään ei siis ole osaa eikä arpaa näihin asioihin, he kokevat olevansa uhreja. Levittävät sitten pahaa oloaan ympärilleen ja ovat muille kateellisia jos muilla on hyvä työ, hyvä palkka, hyvä muija jne jne
Kyllä. Ja jos vuosikausia valittaa samasta asiasta eikä tee asialle mitään niin täytyy olla hieman yksinkertainen.
Itsellä johtuu ainakin tuosta sairastelusta ja siitä ettei sairauksiin oikein ole saanut apua. Lähes 20 vuotta mennyt sairastellessa eikä tervettä päivää näy. Fyysisiä sairauksia siis eikä toivoa parantumisesta. Joskus nuorena jaksoin kyllä olla positiivinen, mutta en enää. Tässä ketjussa oli niputettu negatiivisuus ja ilkeys yhteen. Itse en kuitenkaan ole ilkeä, pelkästään negatiivinen. Osaan kyllä sanoa muille positiivisiakin asioita ja kannustuksia heistä itsestään, mutta oman elämäni suhteen olen hyvin negatiivinen, en usko että mikään voi mennä positiivisesti enää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tosi paljon negatiivisiä ihmisiä.
Niin on. Usein tuntuu että enemmistö täällä on sairaalloisen kateellisia muille, toivoo toisille pahaa, tykkää jauhaa paskaa selän takana. Mukavuus ja positiivisuus on semmosta keinotekoista esittämistä vain. Selän takana ollaan ilkeitä. Ei ihme että juuri kukaan ei voi täällä hyvin.
Kaiken rasittavimpia ovat yltiöpäiset optimistit joiden jo alkujaan tuhoon tuomittujen hankkeiden jälkien korjaamiseen menee kaikkien muiden aika.
Ajatelkaa, jos se negatiivinen ihminen olisi oma kumppani. Se voi sairastuttaa. Hesarissa oli juttu tästä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kans tavannut noita ja niitä on yhdistänyt että ovat kovia kommunisteja.
Tämä on niin totta. Kehoitan kaikkia kiertämään vaalitelttoja vaalien alla. Masennus iskee SDP,Vihreät,Vas teltoilla siitä katkeruudesta ja negatiivisuudesta.
Aika tavalla kysessä taitaa olla tarkoitushakuinen väärinymmärtäminen ja usein itseluodut oletukset pienen asiaotannan perusteella. Itse olen huomannut usein että ns negatiivisiksi määritellyt ihmiset ovat usein huippuhuumorintajuisia hauskoja jotka pitävät lystiä monella eri tasolla usein hieman rajoittuneiden positiivistenkin kustannuksella. Negatiivisiksi määritellyt ihmiset ovat oikeastaan niitä aidoimpia suomalaisia joita on vielä jäljellä joita ei ulkoaomaksutut paineet ole pystyneet niin vahvasti muuttamaan
Minulla perusnegatiivisuus johtuu Kymenlaaksosta.
En tiedä onko kyse geeneistä vai juomavedestä, mutta kyseessä on alueella vallitseva asenne.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se johtuu pitkään, siis vuosia ja vuosikymmeniä jatkuneesta ylirasituksesta ja väsymyksestä ja siitä, että kaikki aina tuntuu menevän huonosti. Negatiivisuus siis pohjaa aikaisempiin huonoihin kokemuksiin: kokemus osoittaa, että kaikki menee kuitenkin jotenkin pieleen.
Kyllä silläkin taitaa olla merkitystä kun vähänkin seuraa tätä typerää hallituksen viherpiiperrys toimia joka lisää törkeästi köyhyyttä ja kurjuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä neganiilot eivät ota itse vastuuta omasta käytöksestään. Kaikki on aina muiden syytä:
- paska duuni
- paska palkka
- muija valittaa
- auto hajosi
- ruoka on pahaa
Jne jne
Heillä itsellään ei siis ole osaa eikä arpaa näihin asioihin, he kokevat olevansa uhreja. Levittävät sitten pahaa oloaan ympärilleen ja ovat muille kateellisia jos muilla on hyvä työ, hyvä palkka, hyvä muija jne jneKyllä. Ja jos vuosikausia valittaa samasta asiasta eikä tee asialle mitään niin täytyy olla hieman yksinkertainen.
Valitettavasti maailma tai työelämä saati sitten suhteet eivät ole niin yksinkertaisia asioita että niille pystyisi tuosta vain tekemään yhtään mitään toisinaan asioita ei vain pysty muuttamaan. Tuollainen näkökulma saattaa syntyä jos on sattunut saamaan hyvän aseman vaikka ihan ilman mitään oikeita ansioita vaikkapa syntymällä kultalusikka persiissä
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin positiiviseen ihmiseen ja huomaahan sen mistä tämä positiivisuus juontaa kun verrataan omaan negatiivisuuteeni. Tämä ihminen on elämässään saanut kaiken helposti, kuuluu rikkaaseen perheeseen jne. kun taas itse olen köyhistä oloista ja tottunut siihen, etten saa koskaan mitään ja kaikki menee aina päin P:tä.
Tiedän ihmisen, jonka lapsuus on ollut hirveä vanhempien alkoholismista ja köyhyydestä väkivaltaan ja itsemurhaan, mutta hän on yksi positiivisimmista ihmisistä, jotka tiedän.
Ei hänkään ilman vaurioita ole rankasta lapsuudesta selvinnyt, mutta kyllä sen oman elämänasenteen voi itsekin ottaa haltuun, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö teitä häiritse negatiiviset ihmiset?
En ole niin negatiivinen.
Taitaa olla kotoa opittu malli. Tunsin paljon ihmisiä jotka saivat mielihyvää toisten epäonnistumisesta ja juurikin sutkauttelivat noita veemäisiä huomautuksiaan. Tulee mieleen "mielensäpahoittaja". Ovat katkeria omasta elämästään kun eivät uskalla muuttaa kurssia ja joku muu uskaltaa. Ei kuulu enää minun ystäväpiiriini tällaiset ihmiset.
Jep, mun negatiivisuus johtuu pitkälti asioista mille en mitään voi. Olen vain saanut geeniruletissa niin huonot kortit monella tavalla, että en jaksa olla oikein positiivinen ja iloinen kaiken aikaa. On synnynnäistä fyysistä kehityshäiriötä, on ihosairautta, on kynsisientä, lievää puhevikaa, eli kaikenlaista pientä kivaa jotka ehkä yksittäisinä kestäisi, mutta jotka muuttuvat samalle ihmiselle kasattuna aika sietämättömäksi painolastiksi ja saavat tuntemaan itseni friikiksi. En kuitenkaan ole mitenkään vähälahjainen henkisesti ja ehkä siksikin asioita tulee mietittyä liikaa, ja sekin on osa ongelmaa.