Negatiiviset ihmiset. Mistä negatiivisuus johtuu? Lapsuudestako?
Jos heille sanoo, että joinpa kahvia, he sanovat, että poltit varmaan suusi. Ja niin edelleen. Tämä toistuu kaikessa. Mistä voi johtua?
Minusta sellaiset ihmiset ovat tosi rasittavia.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Pääosin sanoisin kyllä niiden negatiivisempien ihmisten vaan olevan rehellisempiä niiden ulostulojensa kanssa kuin nämä maailmanhalaajat. Että paljolti kulissia se positiivisuus, jos ei siis oikeasti ole läheinen ihminen.
Ja kuten tuolla aiemminkin joku sanoi, niin tuollaiset kommentit lienee pääosin ihan vitsinä tarkoitettu.
Tämä on kyllä negatiivisten ihmisten itse hellimä harhakäsitys. Tai voihan sitä olla "äärirehellinen", yksin.
Positiivisimmat ihmiset, jotka tiedän, ovat kokeneet kovia ja sitä kautta ymmärtäneet, että huumorintaju ja positiivisuus kantaa pidemmälle kuin jatkuva marmatus. Elämä ei ole aina kivaa, mutta on se helpompaa jos ei jokaista kompastustaan kommentoi kuivasti, kyynisesti tai kitkerästi. Nämä negatiiviset liittävät usein käytöksensä "rehellisyyteen" ja "älyyn".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääosin sanoisin kyllä niiden negatiivisempien ihmisten vaan olevan rehellisempiä niiden ulostulojensa kanssa kuin nämä maailmanhalaajat. Että paljolti kulissia se positiivisuus, jos ei siis oikeasti ole läheinen ihminen.
Ja kuten tuolla aiemminkin joku sanoi, niin tuollaiset kommentit lienee pääosin ihan vitsinä tarkoitettu.
Tämä on kyllä negatiivisten ihmisten itse hellimä harhakäsitys. Tai voihan sitä olla "äärirehellinen", yksin.
Positiivisimmat ihmiset, jotka tiedän, ovat kokeneet kovia ja sitä kautta ymmärtäneet, että huumorintaju ja positiivisuus kantaa pidemmälle kuin jatkuva marmatus. Elämä ei ole aina kivaa, mutta on se helpompaa jos ei jokaista kompastustaan kommentoi kuivasti, kyynisesti tai kitkerästi. Nämä negatiiviset liittävät usein käytöksensä "rehellisyyteen" ja "älyyn".
"Elämä ei ole aina kivaa, mutta on se helpompaa jos ei jokaista kompastustaan kommentoi kuivasti, kyynisesti tai kitkerästi." eikö tämä ole juurikin sitä kulissin ylläpitämistä?
Synnynnäinen tempperamentti vaikuttaa paljon. Jos vielä on kasvanut ympäristössä, jossa on puskettu ja pakotettu jatkuvasti oman mukavuusalueensa ulkopuolelle ja on saanut viestiä ettei oma tapa olla ole hyväksyttävä, lopputulos saattaa olla kahta pahempi.
Itse olen lähtökohtaisen pessimistinen ja varovainen, mutta olen ajan myötä oppinut olemaan rakentava vuorovaikutuksessa toisten kanssa. En ole korostetun negatiivinen, mutta toisaalta en myöskään pakota positiivisia tulkintoja tai ole tekopirteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elämä ei ole aina kivaa, mutta on se helpompaa jos ei jokaista kompastustaan kommentoi kuivasti, kyynisesti tai kitkerästi." eikö tämä ole juurikin sitä kulissin ylläpitämistä?
No ei kyllä minusta. Ajatuskin tuntuu koomiselta. Että pitäisi jupista kaikesta, jottei vain pitäisi "kulisseja yllä", kulisseja kenelle ja mitä ihmeen kulisseja. Tulee mieleen jokin satuolento, maahinen tai muu.
Kyse on elämänasenteesta eikä kulisseista. Olisin todella raskasta seuraa itselleni ja muille jos hermostuisin ja marmattaisin kaikista pienistä vastoinkäymisistä.
Pienet lapset tekevät näin, ja se on ihan normaalia. Itketään kaikista kolahduksista. Minusta tällaiselta aikuiselta puuttuu elämän viisautta ja oivallusta siitä, mikä täällä on tärkeää. Hän levittää omaa pahaa oloaan ympärilleen, sen sijaan että käsittelisi sen. Tunteiden säätelyssä siis ongelmaa ehkäpä.
Minä en tunne ketään ihmistä. Vietän aikani parhaan ystävän kanssa joka on iloinen ja positiivinen, vältän kaikkia ihmisiä etenkin negatiivisia
Olen aina parhaassa seurassa.....omassa
Realistisuudesta. Positiivisuus perustuu harvoin todellisuuteen.
Jos menee kauppaan ja on 5 euroa rahaa myyjä myy korkeintaan 5:llä eurolla oli sitten positiivinen tai negatiivinen.
Kun uskoo ettei kuitenkaan voita ja ymmärtää minkälainen mahdollisuus uhkapeleissä on voittaa ei veikkaa. Jos on koko ajan sillä positiivisella ajatuksella, että joskus vielä osuu kunnolla kohdalle ja kyllä sitä joskus voittaa on riski peliriippuvuuteen.
Jos liikenteessä on sitä mieltä että kyllä tosta ohi pääsee. Ei voi olla niin huono säkä et just nyt tulis mutkan takaa joku niin...
Rikollisuus: en mä tosta kiinni jää en ole jääny ennenkään vs taidan jättää väliin huonommin käy kun jää kiinni.
Vanhemmuus: kyllä mun kaksvuotinen selvii tossa lattialla yksin sen hetken kun käyn pihalla juttelee hetken naapurin kanssa.
Negatiiviset passiiviset ihmiset ahdistavat hengiltä. Mikään ei ole hyvin! Miten nämä pystyvät elämään? Vievät kaiken ilonkin elämästä tappamalla kaiken ilon ja valon sekä toivon muiltakin ihmisiltä.