Negatiiviset ihmiset. Mistä negatiivisuus johtuu? Lapsuudestako?
Jos heille sanoo, että joinpa kahvia, he sanovat, että poltit varmaan suusi. Ja niin edelleen. Tämä toistuu kaikessa. Mistä voi johtua?
Minusta sellaiset ihmiset ovat tosi rasittavia.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin positiiviseen ihmiseen ja huomaahan sen mistä tämä positiivisuus juontaa kun verrataan omaan negatiivisuuteeni. Tämä ihminen on elämässään saanut kaiken helposti, kuuluu rikkaaseen perheeseen jne. kun taas itse olen köyhistä oloista ja tottunut siihen, etten saa koskaan mitään ja kaikki menee aina päin P:tä.
Ei pidä paikkaansa. Itse olen menettänyt isäni lapsena, perheemme oli köyhä ja ongelmia riitti. Silti yritän suhtautua positiivisesti elämään ja yleensä onnistunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin positiiviseen ihmiseen ja huomaahan sen mistä tämä positiivisuus juontaa kun verrataan omaan negatiivisuuteeni. Tämä ihminen on elämässään saanut kaiken helposti, kuuluu rikkaaseen perheeseen jne. kun taas itse olen köyhistä oloista ja tottunut siihen, etten saa koskaan mitään ja kaikki menee aina päin P:tä.
Positiivisuus ei johdu "helposta elämästä", vaan siitä että vanhemmat ovat olleet hyviä vanhempia. Rikkaatkin vanhemmat voivat olla täysiä kusipäitä, raha ei pelasta mt-ongelmilta.
Väittäisin silti, että raha ja helppous auttaa tuomaan onnea. Voidaan esimerkiksi tuostavaan tempaista rahat jonkun läheisen tai lemmikin sairauden hoitoon siinä missä köyhällä se toisi vain kärsimystä.
Jep, mutta tietyn pisteen yli rahasta ei ole enää hyötyä onnellisuuden kannalta. Säästäväisellä keskiluokkaisellakin on kuitenkin kymppitonneja takataskussa, se tekee jo aika huolettomaksi. Ei tarvitse koko ajan miettiä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Ihan tutkitusti tuo jatkuva positiivaus on mielenterveydelle haitallista. Kun asiat eivät sitten menekään silleen ihanasti, vaikka kuinka olisi oikea asenne.
En ole tavannut ketään niin läpinegatiivisia ihmisiä, kuin toisilta "positiivisen asenteen" vaatijoilla. Anna toisten olla, niin saat olla itsekin ihan millainen tahdot. Eihän sinulle kuulu muitten ihmisten mielialat ja asenne. Saavat positiivarit istua ihan ittekseen omassa seurassaan. Minä eikä muut jaksa kuunnella heidän ylivertaista elämänasennettaan. Tänään meni jo aamulla kahvikuppi nurin ja pesukone tilttasi. En jaksa teeskennellä ja olla sinun vuoksesi aina hyvällä tuulella ja keksimässä jotain kultareunuksia onnettomuuksiin.
Älä aina valita. Turpa kii.
Kuulostat eräältä tuntemaltani ihmiseltä. On henkisesti kuluttavaa olla negatiivisen ihmisen seurassa ja siinä tulee itsekin huonolle tuulelle. En itsekään ole mikään maailman positiivisin ihminen, varmaan enemmänkin neutraali ja vähän masennukseen taipuvainen ja silti tuollaiset tyypit on liikaa minulle. Enkä usko ikinä tavanneeni näitä mystisiä "positiivareita." On ihan ok olla negatiivinen, jos pidät sen itselläsi etkä pilaa muiden päivää jatkuvilla masentavilla kommenteillasi. Muutenhan olet ihan samanlainen, kun ne "liian positiiviset" joiden sanot pilaavan sinun päiväsi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tosi paljon negatiivisiä ihmisiä.
Tottakait on kun tämä maa aiheuttaa negatiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kun on vaikutuksille alttiissa iässä negatiivisten ihmisten seurassa, joista koko elämäsi on samalla riippuvainen, on lopputuloksena aika samanlainen ihminen kuin vanhempansa ja samat geenit tietenkin myös merkitsevät tässä.
Lapset oppivat esimerkistä, eivät sanallisen moraaliohjeistuksen perusteella. Jos aikuinen on negatiivinen, niin lapsi omaksuu sen, eikä mitään muuta. Aikuisena sitten pitää opiskella siitä asenteesta pois, mikä ei ole kovinkaan helppoa. Negatiivisessa ympäristössä kasvanut lapsi saa aina huonommat kortit elämään.
Totta, kokemusta on. Olen kuitenkin tietoisesti muuttanut asennettani elämäni aikana, se on yllättävän helppoa jos oikeasti yrittää. Tietenkään ketään ei voi pakottaa, halu muuttua pitää lähteä itsestä. Vieläkin jos on huonompi vaihe elämässä ja masennus pahenee, olen aika negatiivinen mutta ainakaan en pura sitä muihin ihmisiin ja yritän silti ajatella positiivisemmin ja nähdä hyvät puolet asioissa.
AP:n kuvaama tyyli on mielestäni sitä, että kyseinen henkilö yrittää vaan niin kovasti olla sarkastisen vitsikäs. Hän on jossain vaiheessa omaksunut tuollaisen vitsailun, joka on joidenkin kyynikoiden mielestä on hauskaa.
Naisettomuus, yksinäisyys ja vuosikausien kierre tylsässä paskaduunissa, jossa tosi negatiivista työporukkaa on aiheuttanut minulle myös negatiivisen asenteen kaikkeen sekä masennusta ja kyllästymistä elämään.
No... potut pottuina. Itse ainakin vuosia yrittänyt olla positiivinen, ystävällinen ja toisia huomioiva mutta ei enään viitsi, negatiivisyys tarttunut minuunkin.
Muistan, että vuosia sitten oli tutkittu, mikä saa ihmisen tekemään pahoja iskuja, tietoisesti satuttamaan toisia. Lopputulos taisi olla pitkäkestoinen epäoikeudenmukaisuuden tunne. Jonkun mukaan ihan kenestä tahansa voi olosuhteiden vuoksi tulla lopulta täysi hirviö. En jaksa kaivella lähteitä enää, mutta mainintana tämä.
Kieltämättä sitä alkoi miettiä, kun yliopistossa ryhmätilaisuuksissa päädyt samaan pöytään jonkun kanssa, josta huokuu hirvittävä energia. Saati jos on pakko olla enemmän tekemisissä sellaisen kanssa ja pitää kuunnella, mitä tulee suusta ulos. Ovat useammin naisia kuin miehiä. Jotain kasvatuksen puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, että vuosia sitten oli tutkittu, mikä saa ihmisen tekemään pahoja iskuja, tietoisesti satuttamaan toisia. Lopputulos taisi olla pitkäkestoinen epäoikeudenmukaisuuden tunne. Jonkun mukaan ihan kenestä tahansa voi olosuhteiden vuoksi tulla lopulta täysi hirviö. En jaksa kaivella lähteitä enää, mutta mainintana tämä.
Onkohan siinä huomioitu, kostaako ihmiset kaikille omat kokemuksensa vai vain niille, jotka ovat aiheuttaneet ne? Ei se ole satunnaisten lasten vika esimerkiksi, jos jonkun vanhemmat ovat olleet hirviöitä.
Olen joskus kysynyt eikö negatiivisia ihmisiä hävetä. Ei kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tosi paljon negatiivisiä ihmisiä.
Jep. Palttiarallaa puolet näyttää siltä kuin olisivat menossa murh¤¤maan perhettään ja se toinen sitten siltä kuin olisivat just sieltä tulossa.
Ja kyllä, se sama perusilme on minullakin. Eniten v!tuttaa kaikki.
Nämä neganiilot eivät ota itse vastuuta omasta käytöksestään. Kaikki on aina muiden syytä:
- paska duuni
- paska palkka
- muija valittaa
- auto hajosi
- ruoka on pahaa
Jne jne
Heillä itsellään ei siis ole osaa eikä arpaa näihin asioihin, he kokevat olevansa uhreja. Levittävät sitten pahaa oloaan ympärilleen ja ovat muille kateellisia jos muilla on hyvä työ, hyvä palkka, hyvä muija jne jne
Vierailija kirjoitti:
Nämä neganiilot eivät ota itse vastuuta omasta käytöksestään. Kaikki on aina muiden syytä:
- paska duuni
- paska palkka
- muija valittaa
- auto hajosi
- ruoka on pahaa
Jne jne
Heillä itsellään ei siis ole osaa eikä arpaa näihin asioihin, he kokevat olevansa uhreja. Levittävät sitten pahaa oloaan ympärilleen ja ovat muille kateellisia jos muilla on hyvä työ, hyvä palkka, hyvä muija jne jne
Ja KAIKILLE muille, joilla on jotain, on tullut KAIKKI helposti.
Entä miten jo pieni lapsi voi olla supernegatiivinen? Vaikka muu perhe oli oikein aurinkoista sorttia ja muutenkin asiat siinä perheessä hyvin, niin silti yksi lapsista oli aina naama nurinpäin valittamassa ja kritisoimassa. Ihmeellistä. Voiko mielenlaatu olla tällaisessa tapauksessa puhtaasti geneettistä? Teini-iässä sitten rupesi jo läikkymään totaalisesti yli sen kys. tyypin negatiivisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kun on vaikutuksille alttiissa iässä negatiivisten ihmisten seurassa, joista koko elämäsi on samalla riippuvainen, on lopputuloksena aika samanlainen ihminen kuin vanhempansa ja samat geenit tietenkin myös merkitsevät tässä.
Lapset oppivat esimerkistä, eivät sanallisen moraaliohjeistuksen perusteella. Jos aikuinen on negatiivinen, niin lapsi omaksuu sen, eikä mitään muuta. Aikuisena sitten pitää opiskella siitä asenteesta pois, mikä ei ole kovinkaan helppoa. Negatiivisessa ympäristössä kasvanut lapsi saa aina huonommat kortit elämään.
Jotkut ovat saaneet tuhkapimpan, vaikka vanhemmat positiivisia ja osa perii syöpä geenit.
Kodin asenteen vaikutusta usein. Ja jonkinlaista itsekkyyttä myös, ei ole hyvää käytöstä jatkuvasti kaataa muiden niskaan omia harmituksia.
Kultainen keskitie on paras. Pitää sallia kaikki tunteet kaikille koska elämään kuuluu kaikenmoista. Toisaalta aikuinen pystyy hillitsemään tunteensa eikä kiukuttele turhista.
Oon kans tavannut noita ja niitä on yhdistänyt että ovat kovia kommunisteja.