Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Negatiiviset ihmiset. Mistä negatiivisuus johtuu? Lapsuudestako?

Vierailija
11.12.2021 |

Jos heille sanoo, että joinpa kahvia, he sanovat, että poltit varmaan suusi. Ja niin edelleen. Tämä toistuu kaikessa. Mistä voi johtua?

Minusta sellaiset ihmiset ovat tosi rasittavia.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö teitä häiritse negatiiviset ihmiset?

Vierailija
2/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se johtuu pitkään, siis vuosia ja vuosikymmeniä jatkuneesta ylirasituksesta ja väsymyksestä ja siitä, että kaikki aina tuntuu menevän huonosti. Negatiivisuus siis pohjaa aikaisempiin huonoihin kokemuksiin: kokemus osoittaa, että kaikki menee kuitenkin jotenkin pieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tekee ilkeän ihmisen? Elämän vastoinkäymiset. Se, etteivät odotukset ole täyttyneet elämässä. Opittu negatiivinen asenne. Lista on varmasti pitkä.

Vierailija
4/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Ihan tutkitusti tuo jatkuva positiivaus on mielenterveydelle haitallista. Kun asiat eivät sitten menekään silleen ihanasti, vaikka kuinka olisi oikea asenne.

En ole tavannut ketään niin läpinegatiivisia ihmisiä, kuin toisilta "positiivisen asenteen" vaatijoilla. Anna toisten olla, niin saat olla itsekin ihan millainen tahdot. Eihän sinulle kuulu muitten ihmisten mielialat ja asenne. Saavat positiivarit istua ihan ittekseen omassa seurassaan. Minä eikä muut jaksa kuunnella heidän ylivertaista elämänasennettaan. Tänään meni jo aamulla kahvikuppi nurin ja pesukone tilttasi. En jaksa teeskennellä ja olla sinun vuoksesi aina hyvällä tuulella ja keksimässä jotain kultareunuksia onnettomuuksiin.

Älä aina valita. Turpa kii.

Vierailija
5/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä kipua aiheuttavan krooniset sairaudet on sellaisia, ettei paljoa naurata eikä lääkkeet täysin tehoa. Samalle ihmiselle voi osua useampikin sairaus, jotka ovat synnynnäisiä eikä niille voi mitään. Silloin ei naurata muiden kahvin juomiset.

Nykyään on paljon lehtijuttuja kuinka joku elää "täysin normaalia elämää" huolimatta kovista kivuista, mutta en oikein usko niitä juttuja. Joko kivut eivät ole niin kovia kuin haastateltu väittää tai hän on onnistunut saamaan todella tehokkaan lääkityksen. Oikeasti kova kipu vaikuttaa jaksamiseen, sekä fyysiseen että henkiseen.

Vierailija
6/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat olleet liian kauan toksisesti positiivisten vaikutuspiirissä.

Vierailija
7/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisuus johtuu elämän pettymyksistä ja unelmien kariutumisista. Olishan se kiva, jos ei vituttais ihan joka ikinen päivä.

Vierailija
8/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holhous ja kyttäys vaikuttavat negatiivisuutta voimistavasti. Evk eli eniten vtuttaa kaikki.

Vierailija
9/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysistä kipua aiheuttavan krooniset sairaudet on sellaisia, ettei paljoa naurata eikä lääkkeet täysin tehoa. Samalle ihmiselle voi osua useampikin sairaus, jotka ovat synnynnäisiä eikä niille voi mitään. Silloin ei naurata muiden kahvin juomiset.

Nykyään on paljon lehtijuttuja kuinka joku elää "täysin normaalia elämää" huolimatta kovista kivuista, mutta en oikein usko niitä juttuja. Joko kivut eivät ole niin kovia kuin haastateltu väittää tai hän on onnistunut saamaan todella tehokkaan lääkityksen. Oikeasti kova kipu vaikuttaa jaksamiseen, sekä fyysiseen että henkiseen.

Itsellä on krooninen sairaus ja olen huomannut, että sitä paremmin kestän kroonista sairautta mitä positiivisempana pysyn eikä tulisi mieleenkään olla ilkeä muille omien kipujen takia. Toki välillä on huonompiakin päiviä ja jaksamista koetellaan, mutta silloin koitan saada mielen paremmalle tuulelle esim. meditoimalla, menemällä luontoon kävelemään, kuuntelemalla musiikkia jne.

Vierailija
10/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex työkaveri

Suvusta selvästi tuli

Vierailija
11/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttaa paljon tähän. Ns. temperamenttipiirre.

Vierailija
12/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vaikutuksille alttiissa iässä negatiivisten ihmisten seurassa, joista koko elämäsi on samalla riippuvainen, on lopputuloksena aika samanlainen ihminen kuin vanhempansa ja samat geenit tietenkin myös merkitsevät tässä.

Lapset oppivat esimerkistä, eivät sanallisen moraaliohjeistuksen perusteella. Jos aikuinen on negatiivinen, niin lapsi omaksuu sen, eikä mitään muuta. Aikuisena sitten pitää opiskella siitä asenteesta pois, mikä ei ole kovinkaan helppoa. Negatiivisessa ympäristössä kasvanut lapsi saa aina huonommat kortit elämään.

Vierailija
13/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin positiiviseen ihmiseen ja huomaahan sen mistä tämä positiivisuus juontaa kun verrataan omaan negatiivisuuteeni. Tämä ihminen on elämässään saanut kaiken helposti, kuuluu rikkaaseen perheeseen jne. kun taas itse olen köyhistä oloista ja tottunut siihen, etten saa koskaan mitään ja kaikki menee aina päin P:tä.

Vierailija
14/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin positiiviseen ihmiseen ja huomaahan sen mistä tämä positiivisuus juontaa kun verrataan omaan negatiivisuuteeni. Tämä ihminen on elämässään saanut kaiken helposti, kuuluu rikkaaseen perheeseen jne. kun taas itse olen köyhistä oloista ja tottunut siihen, etten saa koskaan mitään ja kaikki menee aina päin P:tä.

Mä tunne paljon ihmisiä, joilla on ollut vaikka minkälaisia vastoinkäymisiä elämässään, mutta aina jaksavat pysyä positiivisina ja ystävällisinä. 

Vierailija
15/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivisuus ei johdu "helposta elämästä", vaan siitä että vanhemmat ovat olleet hyviä vanhempia. Rikkaatkin vanhemmat voivat olla täysiä kusipäitä, raha ei pelasta mt-ongelmilta.

Vierailija
16/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tosi paljon negatiivisiä ihmisiä.

Vierailija
18/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin myös, että liittyy enemmän temperamenttiin ja luonteeseen, kuin ulkoisiin tekijöihin. Itse olen vähän myös tuollainen, että saatan todeta jotakin negatiivista, vaikka en todellakaan tarkoita sitä niin negatiivisena, miltä se kuulostaa. Muutoin olen iloinen ja positiivinen luonteeltani, mutta en ole ymmärtänyt, että tuollaiset ajattelemattomat sutkautukset antavat täysin erilaisen kuvan. Nyt kun tiedostan asian, niin yritän sitä hillitä.

Vierailija
19/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivisuus ei johdu "helposta elämästä", vaan siitä että vanhemmat ovat olleet hyviä vanhempia. Rikkaatkin vanhemmat voivat olla täysiä kusipäitä, raha ei pelasta mt-ongelmilta.

Väittäisin silti, että raha ja helppous auttaa tuomaan onnea. Voidaan esimerkiksi tuostavaan tempaista rahat jonkun läheisen tai lemmikin sairauden hoitoon siinä missä köyhällä se toisi vain kärsimystä.

Vierailija
20/69 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset maailman onnellisin kansa. Saako nauraa........ ei ainakaan katukuvassa näytä siltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi