Absolutistit, mitä teette saamillenne alkoholilahjoille?
Kysymys otsikossa. Töistä näitä tulee. Punaviinit saan käytettyä ruuanlaitossa kastikkeisiin, muulle en oikein keksi käyttöä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
No absolutisti on sellainen, joka on kannassaan ehdoton.
Vallitseva merkitys viinan suhteen absolutistista on, että hän siis kieltäytyy alkoholista täysin.
Minäkin olen 11kk vuodessa, joten lasken itseni absolutistiksi,mjoka sitten ratkeaa tisduttelemaan, kunnes sitten tammikuun puolivälissä ruhdistäytyy ja rupeaa taas absolutistiksi.
Minä vien ne kassissa puistosedille. Ovat kovin iloisia tuliaisista.
Olen absolutismissani niin ehdoton, että en myöskään halua antaa alkoholia itse kenellekään.
Joten "ei kiitos" on paras konsti.
Joskus jos on noloa kieltäytyä, niin otan pullon vastaan ja harmistun mielessäni.
Näille pulloille on käynyt niin, että kun olen aikani niitä säilyttänyt, niin olen sitten kaatanut viemäriin, tai heittänyt sellaisenaan roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vallitseva merkitys viinan suhteen absolutistista on, että hän siis kieltäytyy alkoholista täysin.
Mutta absolutismi ei pidä sisällään muiden ihmisten alkoholinkäytön kieltämistä, eli mahdolliset lahjat vois siirtää/luovuttaa hänelle, kuka sitä arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä sitten ole absolutisti, jos käytät punaviinit ruokakastikkeisiin. Pystyt hyvin nauttimaan lahjasi.
Alkoholi haihtuu siitä siinä yhteydessä kokonaan.
Maistuu kuitenkin alkoholille siinä kastikkeessa, joten jos joskus vahingossa saan ravintolassa tällaisen eteeni, niin vaihdatan kastikkeen. Olen tilatessani varmistanut, että ei sisällä alkoholia.
Jokainen tietää kantani kunigas alkoon. Virtahepo on ollut olohuonessa joskus,on jo nurmen alla . Kuin on sukulaisiakin jotka viina on vienyt mennessä.. Joten kukaan ei osta alkoholia edes vitsinä kotiini. Sen kirot ja helvetin ole Jotunut ulkopuolisena kärsimän muiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta absolutismi ei pidä sisällään muiden ihmisten alkoholinkäytön kieltämistä, eli mahdolliset lahjat vois siirtää/luovuttaa hänelle, kuka sitä arvostaa.
Minä en kiellä muita juomasta, tehkööt sen kuitenkin muualla kuin meillä.
Minun kodissani ei juoda.
Enkä minä halua edesauttaa toisten juomista mitenkään. (esim. antamalla tai ostamalla heille alkoholia.)
Viemäriin viemäriin viemäriin viemäriin viemäriin...
annan eteenpäin, kirkkaat käytän esim. kodinhoidossa, vodka esim toimii hyvin desinfiointiaineena
Annan ystävilleni. Minua ei haittaa vaikka saan alkoholia lahjaksi. Ajatus on tärkein ja aina on löytynyt taho joka ilahtuu kun jaan eteenpäin
Mä en ole ikinä saanut alkoholia lahjaksi.
Aikansa pyörittyään kaapissa mies on vienyt jollekin juopommalle tutulle. Jotain olen kaatanut viemäriinkin.
Punaviini, etenkin vähän robustimpi, kuten Primitivo-viinit Sisiliasta, ovat hyviä punakaalin tekoon joulun alla. Kun kaalta hauduttaen keitetään, alkoholi haituu, mutta jäljelle jää sen hienot aromit! Tutkikaa, miten Ruotsissa tehdään punakaali jouluksi. Siitä on toki eri variaatioita, mutta itse tekemällä saa kaikkein parhaimmat, niin että naapuritkin haluavat kotiinsa mukaan, ja reseptin oheen. Viinietikkaa ei tarvi, tumma siirappi ja tumma sokeri ovat paikallaan maun mukaan, valmistettaessa pitää maistaa välillä, jotta lopputulos olisi täydellinen. Ei liian makea, ei liian hapan, kaali sopivan kypsää.
Keksiikö joku käyttöä viskille? En ole absolutisti, mutta en voi sietäää viskin makua. Ehkä johonkin kakkuun voisin sitä sujauttaa?
Olen antanut saamiani pulloja vain ihmisille, jotka muutenkin voisin myrkyttää. Eivät yleensä tajua lahjan todellista syytä.