Absolutistit, mitä teette saamillenne alkoholilahjoille?
Kysymys otsikossa. Töistä näitä tulee. Punaviinit saan käytettyä ruuanlaitossa kastikkeisiin, muulle en oikein keksi käyttöä.
Kommentit (75)
Olen ollut raittiina kymmenkunta vuotta, enkä tänä aikana ole saanut lahjaksi edes pilsneripulloa, mutta jos saisin niin antaisin appiukolle. Ei hänkään mikään juoppo ole, ottaa lasillisen tai pari jos joku tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tissuttelen ne pikku-hiljaa, ruokia laitellessa tai siivotessa. Joulu on mukavaa aikaa kun viinipulloja tulee roppakaupaloa eri firmoilta.
Eli et tunne sanan absolutisti merkitystä?
Tunnen kyllä mutta en noudata sitä ihan 100%. Jos yhtenä kuukautena juo viiniä, niin on se melko lähellä. yli 93% ajasta olen absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tissuttelen ne pikku-hiljaa, ruokia laitellessa tai siivotessa. Joulu on mukavaa aikaa kun viinipulloja tulee roppakaupaloa eri firmoilta.
Tunnen kyllä mutta en noudata sitä ihan 100%. Jos yhtenä kuukautena juo viiniä, niin on se melko lähellä. yli 93% ajasta olen absolutisti.
Eli et tunne. On asioita, joita ei olla vain vähän, vaan niitä ollaan tai ei olla. Esimerkiksi absolutisti, neitsyt ja poikamies ovat kaikki joko-tai.
Annan edelleen toisille, tai juotan vieraille. Itse en voi juoda, koska olen alkoholisti.
Minulla on viinaksista tykkääviä kavereita ja suklaisia. He ilahtuvat tuomisistani.
Vierailija kirjoitti:
Juotan viinaanmeneviä tuttavia umpitunneliin, sekoitan toki silmätippoja myrkkyihin, ja sitten perseraiskaan.
Tammi-helmikuun vaihde on perinteisesti hyvää ”hanurinsoittoaikaa”.
Kavereiden vaimot ovat kovilla... vai keskitytkö miehiin?
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kiitos."
Aika moni tietää, että ei niitä minulle, mutta ei aina edes tiedä mitä paketeissa on ja niitä jätetään vaan ovelle. Joskus on kuitenkin ollut alkoholitonta esim glögiä, joten paketin muodostotakaan ei aina tiedä. Tuntuu epäkohteliaalta lähettää takaisin tai sanoa uudelle yhteistyökumppanille, että kiitos vaan ei kelpaa.
On todella moukkamaista lähettää takaisin. Voi antaa pois niille, joille kelpaa
En pilaa kenenkään lasten joulua sillä että annan perheeseen lisää viinaa juhlapäiväksi. Lahjaviinat menee viemäriin ja pullot kierrätykseen.
Kuka edes ostaa ihmisille joululahjaksi viinaa? Minun mielestäni aika kummallista ostaa viinaa lahjaksi! No, jaa. Just joku postaili omilla somesivuillaan kuvien kera että vei kiitollisena lekurille vähän lahjaa... mukana myös viinaa, toki hieman jalompaa kuin kirkasta viinaa...
Ja jos on absolutisti niin kai lähipiiri sen tietää, eli tuskin mitään viinaa edes ostavat lahjaksi....
Myyn juopolle naapurille. Janoissaan maksaa reilusti.
Kerran olen saanut ison pullon pahaa konjakkia, käytin sen lopulta lihapatoihin ja pulled pork tyyppisiin ruokiin mausteena.
Kai ne säilyvät pitkään, itse säästäisin siltä varalta että kylään tuleville ihmisille maistuu.
Annan eteenpäin tutuille, tai tarjoan kylässä käyville vieraille.
Annan pois alkoholijuomat
Kossulla huuhtelin haavan eilen kun muuta Ei ollut.
Hyvä että se johonkin kelpaa se myrkky.
Ystäväni käyttävät alkoholia (mikä itsessään siis on ihan ok) ja satunnaisesti vietämme yhdessä aikaa niin olen toimittanut nuo illanviettoon. Jos olisi itsellä jotkin isot juhlat tulossa, säästäisin sinne. Yleensähän nuo alkoholilahjat ovat muilta kuin läheisiltä ystäviltä niin menee ohitseni sitä arvostavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et tunne. On asioita, joita ei olla vain vähän, vaan niitä ollaan tai ei olla. Esimerkiksi absolutisti, neitsyt ja poikamies ovat kaikki joko-tai.
No onpa tiukkapipoista, eli jos on joskus maistanutkaan viinaa niin ei voi koskaan olla absolutisti? Minä olen luullut että voi olla ja sen absolutismin voi myös halutessaan lopettaa ja alkaa sitten uudestaan.
Otan huikalla tai parilla ja jatkan sitten absolutismiani. Ei niitä tule kuin kerran vuodessa.
Olen elänyt yli 50 vuotta ja ikinä en ole alkoholia joululahjaksi saanut.
No absolutisti on sellainen, joka on kannassaan ehdoton.
Vallitseva merkitys viinan suhteen absolutistista on, että hän siis kieltäytyy alkoholista täysin.
Alkoholi haihtuu siitä siinä yhteydessä kokonaan.