Sain kutsun junttitupareihin
Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin...
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin... [/quote] Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :)
[/quote]
Olen tottunut juhliin, joissa siemaillaan hyvää punaviiniä ja keskustellaan samalla joistain mielenkiintoisista asioista. Saatamme mennä myös esimerkiksi galleriaan tai teatteriin. Iltaan kuuluu yleensä myös jokin hienompi ravintola.
ap
[/quote]
Milloin ja miten te pidätte hauskaa? Vai tiedätkö edes mitä se tarkoittaa.
En kehtaisi järjestää kutsuja jossa vieraiden oletetaan tuovan juotavaa. Jos ei ole varaa kestitä, ei kutsuja järjestä.
Eri asia on jos vieraat tuovat oma-aloitteisesti jotain, sitä ei kuulu pyytää.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin... [/quote] Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :)
[/quote]
Olen tottunut juhliin, joissa siemaillaan hyvää punaviiniä ja keskustellaan samalla joistain mielenkiintoisista asioista. Saatamme mennä myös esimerkiksi galleriaan tai teatteriin. Iltaan kuuluu yleensä myös jokin hienompi ravintola.
ap
[/quote]
Tuparit olisi kivaa vaihtelua siis :)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:07"]
En kehtaisi järjestää kutsuja jossa vieraiden oletetaan tuovan juotavaa. Jos ei ole varaa kestitä, ei kutsuja järjestä. Eri asia on jos vieraat tuovat oma-aloitteisesti jotain, sitä ei kuulu pyytää.
[/quote]
Vittu teillä on varmasti hauska elämä! Ei herranjumala sentään :)
[/quote]
ap
[/quote]
Kyllä minäkin olen galleriassa käynyt mutta sitä kutsutaan avajaisiksi.
Tuparit on tapana viettää jonkun kotona ja jos haluaa vielä myöhemmällä olla yhdessä niin sitten johonkin jatkopaikkaan.
Sinähän voit viedä sitä hienoa punaviiniäsi sinne tupareihin kun omat pullot oli sallittuja. keskustelua en voi sinulle luvata koska vaikutat niin idiootilta.
[/quote]
ap
[/quote]
tupareissa ravintolaan syömään tai galleriaan? Tuskin sentään, keksi parempi provo
Ainakin mun ystäväpiirin tupareissa on talon puolesta boolia, alkumalja ja pientä naposteltavaa. Lisäksi jengi kyllä tietää, että byob sallittu vaikkei se lukis erikseen.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:07"]
En kehtaisi järjestää kutsuja jossa vieraiden oletetaan tuovan juotavaa. Jos ei ole varaa kestitä, ei kutsuja järjestä. Eri asia on jos vieraat tuovat oma-aloitteisesti jotain, sitä ei kuulu pyytää.
[/quote]
Vittu teillä on varmasti hauska elämä! Ei herranjumala sentään :)
[/quote]
Itseasiassa on hauska elämä. Kutsuja järjestän noin neljästi vuodessa. Siihen päälle perus kaverivierailut.
Minun mielestä kuulostaa aika normaalilta, että tuodaan omat pullot. T. Opiskelija
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:07"] En kehtaisi järjestää kutsuja jossa vieraiden oletetaan tuovan juotavaa. Jos ei ole varaa kestitä, ei kutsuja järjestä. Eri asia on jos vieraat tuovat oma-aloitteisesti jotain, sitä ei kuulu pyytää. [/quote] Vittu teillä on varmasti hauska elämä! Ei herranjumala sentään :) [/quote] Itseasiassa on hauska elämä. Kutsuja järjestän noin neljästi vuodessa. Siihen päälle perus kaverivierailut.
[/quote]
Siis tuohan kuulostaa suorastaan ratkiriemukkaalta. Sorry, kun epäilin.
[/quote]
ap
[/quote]
Siis myös tupaantulijaiset on teillä sellainen juhla joka vietetään galleriassa tai teatterissa ja sen jälkeen hienossa ravintolassa? Meillä on tapana tupareissa istua iltaa siellä isäntäväen uudessa kodissa ja jossain vaiheessa iltaa bileet siirretään ravintolaan yleensä naapureiden yörauhan vuoksi. Varsinkaan kerrostalossa harvemmin voi enää puolen yön maissa ison vieraslauman kanssa iltaa istua vaikkei mistään räkä poskella ryyppäämisestä olisikaan kyse. Pyyntö omista pulloista mukaan viittaa minusta siihen, että tarkoitus olisi olla isäntäväen kotona kuitenkin mahdollisimman pitkään. Jos tarkoitus olisi vain vetää pohjat baaria varten, se boolitarjoilu kai riittäisi?
Sain kerran kutsun tupareihin, juomista ei mainittu mitään. Kaikilla olikin omat juomat mukana, tarjolla ei yhtään mitään juotavaa tai syötävää. Vein vielä lahjankin ja siellä sitten istuin ja katselin kun muut juo...
Pakko sanoa, että omassa nuoruudessa meillä "paremmista perheistä" tulleilla meni usein paljon enemmän yli, kuin muilla. Kunnon räkäkännejä tuli yli 20v asti vedettyä, mutta eihän siitä vanhemmille kerrottu. Ja voi tylsyys niitä kissanristiäisiä missä käytiin... Nykyään itsekin osaa taas jo arvostaa rauhallisempaa menoa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:23"]
Sain kerran kutsun tupareihin, juomista ei mainittu mitään. Kaikilla olikin omat juomat mukana, tarjolla ei yhtään mitään juotavaa tai syötävää. Vein vielä lahjankin ja siellä sitten istuin ja katselin kun muut juo...
[/quote]
Ei helvetti, kun repesin :) Sinulla on uskomaton tilannetaju :)
En myös kehtaisi "järjestää" juhlia, joissa vieraat tuovat omat juomat, so last season.
Minä taas olin kerran tupareissa, joissa oli juustotarjotinta ja kuohuviiniä sekä isäntä kkaks kaulassa ja emäntä pikkumusta päällä.. musiikkia ei saanut mitään hätään koventaa, tupakalla käydessä piti KUISKATA. Tunnelma oli ahdistunut ja vaivaantu, puolet porukasta katosikin pian lähimpään räkälään laulamaan karaokea
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"]
[/quote]
ap
[/quote]
Pidätkö sä useinkin tupareita galleriassa tai teatterissa? Ja oli linnanjuhlissakin boolia, oliko sekin junttijuhla? Ainoa juntti tässä tarinassa olet sinä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:04"]
Mun mielestä on aina vähän törkeää, että järjestetään juhlat ja sitten kuitenkin laitetaan vieraat tuomaan tarjoilut (esim. juomia). Nyyttärit ja yhdessä sovitut illanvietot tietysti eri asia.
[/quote]
Sittenhän varmaan osaisit arvostaa sitä, että jo kutsussa kerrotaan että kohtuullinen alkoholitarjoilu hoidetaan isäntäväen puolesta mutta jos enemmän haluaa juoda sen voi hoitaa omakustanteisesti. Kun tämä kerrotaan jo kutsussa, voit jättää juhlat suosiolla väliin.
Omasta puolestani en pahastuisi ollenkaan tällaista tuparikutsua. Jos tuparit haluaa järkätä, ne pitää yleensä järkätä suht pian muuton jälkeen ja toisaalta muuttaminen ei ole ihan halpaa huvia. Ymmärrän hyvin jos juuri silloin ei ole varaa kestitä isoa vierasmäärää tappiin asti. Minusta boolitarjoilu ja ehkä alkumaljat ovat ihan riittävästi alkoholin osalta. Varmaan tarjolla on kuitenkin jotain syötävääkin, ainakin niissä tupareissa joissa itse olen käynyt, on ollut sipsien ja poppareiden lisäksi jotain piirakkaa ja salaatteja ja patonkia tms.
Omissa tupareissa pari vuotta sitten tarjolla oli kasvispiirakkaa, lihapullia, vihersalaattia johon lisukkeet sai valita itse ja patonkia sekä ruisnappeja. Alkumaljat tarjosin ja boolia. Ja viinilasilliset. Muuten vieraat joivat omia juomiaan ja kivaa oli. Mutta me taidamme olla juntteja kaikki kun tykkäämme järkätä juhlia myös siten, että kännit jos haluaa, ne hoidetaan omakustanteisesti.
Verkkarit jalkaan, Karhun lippis päähän ja menoksi. Jos haluat erottua, niin nosta pikkurilli pystyyn.
[/quote]
ap
[/quote]
Tuo lausuma paljasti sinut niin keskiluokkaiseksi kun vaan olla ja voi! Pakko olla provo.
-10