Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kutsun junttitupareihin

Vierailija
17.03.2015 |

Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin...

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:57"] Tämän oli tarkoitus olla huono provo lol. T. Ap [/quote] Sellaiseksihan tämä tunnistettiinkin. [/quote] Aika paljon keskustelua sai silti aikaan. :D

[/quote]

Aina nämä keskustelut nostaa niitä Real life -elitistejä esiin. :D

Vierailija
22/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:00"]

Mitäs muistoja teillä perseaukisilla sivistyneistöllä on? Muistteletteko miten Leena melkein tukehtui sushirullaan.

[/quote]

Muistatteko vielä kun ihailtiin Virtasen rouvan tekemiä jäälyhtyjä ja posliinimaalauksia? Oi niitä aikoja.

Tosissaan, olihan silloin joskus tapana remuta aina perusteellisesti. Enää en lähde sellaisiin bileisiin, tai jos menen niin en juo siellä mitään. Lähden kun porukka alkaa sikailemaan ja örveltämään. Tee sinäkin ap niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa riitely!

Olemme kaikki saaneet erilaisen kasvatuksen. Olemme kaikki nähneet lapsina erilaisia juhlia. Olemme lapsesta asti oppineet pitämään esimerkiksi illalliskutsuja joko hienoina tai "hienosteluna". Se tulee vanhemmilta se asenne ja lapsi sen oppii.

Minä rakastin lapsena hienoja juhlia. Niitä joihin sai pukeutua, niitä joissa piti pitää sisäkenkiä, kilistää maljaa, kuunnella puheita, syödä hyvää ruokaa, alkupaloja, jälkiruokia, ihastella kukka-asetelmia ja vieraiden hienoja pukuja. Hyvästä käytöksestä sai lapsena kiitosta ja pidin aikuisten keskustelujen kuuntelusta.

Edelleen pidän sellaisista kutsuista paljon enemmän, kuin sellaisista "farkut jalassa lonkeroa sohvalla spotify soi taustalla BBQ-sipsit kulhossa". Minä oikeasti nautin kutsuista paljon enemmän kuin puolitiehen jääneistä hengailuilloista, varsinkin jos seura on vähän vieraampaa.

Miettikääpäs tätä: miksi niin monet naiset haluavat hääjuhlansa olevan muodollinen, hieno, pramea ja huolella suunniteltu ja toteutettu? IKIMUISTOINEN?

Niin... miksi ei voisi tehdä jokaisesta elämänsä juhlasta JUHLAN? :)

Vierailija
24/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin... [/quote] Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :)

[/quote]

Olen tottunut juhliin, joissa siemaillaan hyvää punaviiniä ja keskustellaan samalla joistain mielenkiintoisista asioista. Saatamme mennä myös esimerkiksi galleriaan tai teatteriin. Iltaan kuuluu yleensä myös jokin hienompi ravintola.

ap
[/quote] Miksi nuo sulkevat toisensa pois? Minä voin sujuvasti mennä galleriaan ja teatteriin, mutta myös tuollaisiin tupareihin. Taidat olla tekohieno?

Vierailija
25/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:57"]

Lopettakaa riitely!

Olemme kaikki saaneet erilaisen kasvatuksen. Olemme kaikki nähneet lapsina erilaisia juhlia. Olemme lapsesta asti oppineet pitämään esimerkiksi illalliskutsuja joko hienoina tai "hienosteluna". Se tulee vanhemmilta se asenne ja lapsi sen oppii.

Minä rakastin lapsena hienoja juhlia. Niitä joihin sai pukeutua, niitä joissa piti pitää sisäkenkiä, kilistää maljaa, kuunnella puheita, syödä hyvää ruokaa, alkupaloja, jälkiruokia, ihastella kukka-asetelmia ja vieraiden hienoja pukuja. Hyvästä käytöksestä sai lapsena kiitosta ja pidin aikuisten keskustelujen kuuntelusta.

Edelleen pidän sellaisista kutsuista paljon enemmän, kuin sellaisista "farkut jalassa lonkeroa sohvalla spotify soi taustalla BBQ-sipsit kulhossa". Minä oikeasti nautin kutsuista paljon enemmän kuin puolitiehen jääneistä hengailuilloista, varsinkin jos seura on vähän vieraampaa.

Miettikääpäs tätä: miksi niin monet naiset haluavat hääjuhlansa olevan muodollinen, hieno, pramea ja huolella suunniteltu ja toteutettu? IKIMUISTOINEN?

[/quote]

Hääesimerkkiin sanosiin, että siinä on paljolti kyse totutusta tavasta, josta poikkeaminen vaatii halua olla erilainen.

Itsekin nautin tyylikkyydestä ja  muodollisuudesta, mutta myös rennosta ja vapaamuotoisesta. Molemmille on oma aikansa ja paikkansa. Tuparit voivat olla kumpaa tyyliä tahansa tai jotain siltä väliltä, pääasiaettä ne ovat järjestäjänsä näköiset ja vieraille viihtyisät.

Vierailija
26/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:05"]

Lopettakaa riitely!

[/quote]

Hääesimerkkiin sanosiin, että siinä on paljolti kyse totutusta tavasta, josta poikkeaminen vaatii halua olla erilainen.

Itsekin nautin tyylikkyydestä ja  muodollisuudesta, mutta myös rennosta ja vapaamuotoisesta. Molemmille on oma aikansa ja paikkansa. Tuparit voivat olla kumpaa tyyliä tahansa tai jotain siltä väliltä, pääasiaettä ne ovat järjestäjänsä näköiset ja vieraille viihtyisät.

[/quote]

Niin, ja millä logiikalla juhla ei voisi olla juhla, vaikka juhlittaisiin farkut jalassa sohvalla lonkeroa juoden ja sipsejä syöden? Tai vaikka vallan saunoen ja olutta juoden? Juhlasta juhlan tekee tunnelma, ei ulkosiet puitteet.

Vierailija
27/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:05"]

Lopettakaa riitely!

[/quote]

[/quote]

Niin, ja millä logiikalla juhla ei voisi olla juhla, vaikka juhlittaisiin farkut jalassa sohvalla lonkeroa juoden ja sipsejä syöden? Tai vaikka vallan saunoen ja olutta juoden? Juhlasta juhlan tekee tunnelma, ei ulkosiet puitteet.

[/quote]

minulle ei pelkkä kaverien seura tee juhlan tunnelmaa, koska näen heitä muutenkin usein. se olisi vallan arkista vain hengailla

Vierailija
28/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aloituksesta mieleen monet stereotypiat, viiniä kitataan kaksin käsin, huhhuh ja ollaan niin hienoja. Itse en tuollaista pämppäämistä harrasta vaan ihan mietoja alkoholijuomia pari ja ilta on täydellinen. Pakko sitä vahvaa viiniä on lipittää ja mikä siitä tekee hienompaa kuin pari olutta? 

Vierailija
29/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme snobi. Älä mene, pilaat muiden ilon

Vierailija
30/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:58"]

Joo varsinki suomenruotsalaisten juhlat on todella tylsiä! Ollaan "hienompia" mutta niin helvetin tylsiä!

[/quote]

Nehän ne hurjempia dokuja on. Raakaa viinaa snapsaillaan koko ajan laulun kera.

Ihan turha suomalaisia kotibileitä sanoa junteiksi, kun suomenruotsalaiset ryyppää rankemmin, mutta kauluspaidoissa. noloja ovat. pieruverkkarit, niin ripuli ja oksennus ei niin haittais.

Pitopalveluyrittäjänä 15:ttä vuotta.

Vierailija
31/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 18:57"] Tämän oli tarkoitus olla huono provo lol. T. Ap [/quote] Sellaiseksihan tämä tunnistettiinkin. [/quote] Aika paljon keskustelua sai silti aikaan. :D

[/quote]

Eikö huonon provon tarkoitus olekin, että sen kanssa leikitellään pitkään? Tarkoituksellisesti. Pitää antaa yksinäiselle ihmiselle aikaa.

Vierailija
32/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin... [/quote] Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :) [/quote] Roskasakkityyliin.

[/quote]

Näistä junttijuhla-aloituksista taitaa enää puuttua hautajaiset?

Vierailija
33/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä toki tupareihin menemättä jos ne eivät sinua kiinnosta. Ja niin on ongelmasi ratkaistu  :)

Vierailija
34/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varsinki suomenruotsalaisten juhlat on todella tylsiä! Ollaan "hienompia" mutta niin helvetin tylsiä!

Vierailija
35/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sivistynyt ihminen pystyy toimimaan sivistyneesti erilaisissa sosiaalisissa ympäristöissä ja tilanteissa. Kai teillä jotain yhteistä on kun on kerran tuttava? Jos et halua ryypätä niin ei ole pakko, vaikka tupareihin menisitkin. Mutta älä mene, jos aiot olla nyrpeä ja tehdä kaikin tavoin selväksi, että olet "korkeatasoisempi", se vasta sivistymätöntä onkin. Ja mitä vikaa on juuri kerrostalokaksion tupareissa, eikö sellaisia saa järjestää? Onko sinulla joku huoneluku jolloin on hyväksyttyä järjestää tuparit? Viisi huonetta? Pitääkö olla sauna asunnossa? Käykö kaksio jos se on rivitalossa?

Vierailija
36/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin... [/quote] Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :) [/quote] Roskasakkityyliin.

[/quote]

Muistan itse hurjina nuoruusvuosina, kun meno oli juuri tuota. Ryypättiin aina pari kolme päivää roskasakkityyliin ja hauskaa oli. Välillä käytiin kutsuttuina vieraina jossain Espoon kermaperseillanistujaisissa ja voi helvetti miten tylsää siellä oli. Kaikilla. 

Hauskahan noita sen aikaisia juttuja on välillä muistella näin yli kolmikymppisenä menestyvänä miljoonien eurojen liikevaihtoa takovan kasvuyrityksen omistajana. 

Mitäs muistoja teillä perseaukisilla sivistyneistöllä on? Muistteletteko miten Leena melkein tukehtui sushirullaan.

Vierailija
37/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:58"]Jätä toki tupareihin menemättä jos ne eivät sinua kiinnosta. Ja niin on ongelmasi ratkaistu  :)
[/quote]
Ja todennäköisesti muidenkin vieraiden ongelma on ratkaistu, kaikilla on kivaa. ;)

Vierailija
38/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis älä ap mee tonne. Muille tulee sata kertaa kivemmat bileet kun hapannaama jättää saapumatta!

Vierailija
39/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]Tuttavani kutsui minut tupareihinsa lähiökerrostalokaksioonsa. Tapahtumakuvauksessa lukee, että "tarjolla on boolia, mutta kannattaa ottaa myös omat pullot mukaan. ;D" Ilmeisesti tarkoituksena ei ole tehdä muuta kuin ryypätä ja mennä sitten baariin ryyppäämään. Olen tottunut vähän sivistyneempään meininkiin... [/quote] Mikäs tossa ongelma? Rehellistä hauskaa yhdessäoloa. :)

[/quote]

Olen tottunut juhliin, joissa siemaillaan hyvää punaviiniä ja keskustellaan samalla joistain mielenkiintoisista asioista. Saatamme mennä myös esimerkiksi galleriaan tai teatteriin. Iltaan kuuluu yleensä myös jokin hienompi ravintola.

ap

Vierailija
40/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aina vähän törkeää, että järjestetään juhlat ja sitten kuitenkin laitetaan vieraat tuomaan tarjoilut (esim. juomia). Nyyttärit ja yhdessä sovitut illanvietot tietysti eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä