Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys + ulkomaanmatka = ongelmia?

Vierailija
17.03.2015 |

Olen 23v nainen. Olen ollut pidempään työttömänä työnhakijana. Olen osallistunut työkkärin edellyttämille työtoiminta jaksoille. Aina kun jakso loppunut niin pidetty pari viikkoa vapaata kunnes taas työkkäriin kutsuttu ja sovittu uuden jakson aloituksesta. Työharjoittelujaksojen aikana olen saanut työmarkkinatukea.

Vaikka oon työtön ollut niin oon ollut kamalan säästäväinen. Nyt kaveri houkutellut mut mukaansa Aasian 5viikon reppureissuun ja lähtö olisi toukokuun alkupäivinä. Mulla on säästössä sen verran massia että pääsisin lähtemään. Ainoa este on työkkäri. Voiko tulla ongelmia? En ole reissusta uskaltanut kertoa vielä mitään. En tällä hetkellä ole missään harjoittelussa (työttömänä kotona ja tällä hetkellä elän omilla säästöilläni). En saa nyt mitään rahaa mistään laitoksesta vaan elän omilla säästöillä. Säästöni riittäisivät kattamaan tiukan budjetin reissun sekä laskut ja elämisen ajalta ennen matkaan lähtöä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa noin pitkäksi ajaksi ei saisi lähteä, mutta jos jostain syystä saisit työpaikan kesken reissun, niin tulisit varmaan salamana kotiin joka tapauksessa. Lähde ihmeessä, turha sitä on kotona kärsiä, jos ei saa töitä vaikka miten yrittää.

Älä kerro työkkäriin kuitenknaa. Sovi, että joku käy katsomassa postisi ja ilmoitta jos tulee työtarjouksia. Niitähän sinun tulee hakea joka tapauksessa. Niitä voi ilmeisesti pyytää myös eKirjeinä, mutta minulle ei ainakaan tule perille.

Vierailija
2/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:32"]Olen 23v nainen. Olen ollut pidempään työttömänä työnhakijana. Olen osallistunut työkkärin edellyttämille työtoiminta jaksoille. Aina kun jakso loppunut niin pidetty pari viikkoa vapaata kunnes taas työkkäriin kutsuttu ja sovittu uuden jakson aloituksesta. Työharjoittelujaksojen aikana olen saanut työmarkkinatukea.

Vaikka oon työtön ollut niin oon ollut kamalan säästäväinen. Nyt kaveri houkutellut mut mukaansa Aasian 5viikon reppureissuun ja lähtö olisi toukokuun alkupäivinä. Mulla on säästössä sen verran massia että pääsisin lähtemään. Ainoa este on työkkäri. Voiko tulla ongelmia? En ole reissusta uskaltanut kertoa vielä mitään. En tällä hetkellä ole missään harjoittelussa (työttömänä kotona ja tällä hetkellä elän omilla säästöilläni). En saa nyt mitään rahaa mistään laitoksesta vaan elän omilla säästöillä. Säästöni riittäisivät kattamaan tiukan budjetin reissun sekä laskut ja elämisen ajalta ennen matkaan lähtöä.
[/quote]

Ei tuu ongelmia, jos ilmotat työkkäriin ja huolehdit, että tönhaku on voimassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran saa rahaa mistään laitoksesta (esim. kelasta työttömyyspäivärahaa), niin miksipä laitoksia kiinnostaisi sinun matkailusi.

Vierailija
4/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää loisia veronmaksajien lompakolla jos sinulla kerran on rahaa? Häpeä!

Vierailija
5/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ole koskaan ilmoitellut mitään lomareissuja kesäaikaan mihinkään työvoimatoimistoon, joskus on työnantaja soitellut töihin ja sitten olen sopinut tilanteen mukaan asioita eteenpäin, mutta mistään virastosta minuun ei olle koskaan oltu yhteydessä.Työnhakuni on ollut normaalisti voimassa ja jos olet hakeutumassa kovin hektiselle alalle, josta työtarjouksia satelee jatkuvasti työvoimatoimiston kautta postitse, niin silloin kannattaa palkata se postilaatikon/luukun tyhjentäjä.

Vierailija
6/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka loisin? Elän omilla rahoilla!!!

Vierailija
7/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:52"]

Miksi pitää loisia veronmaksajien lompakolla jos sinulla kerran on rahaa? Häpeä!

[/quote]

Missä olit kun lukutaitoa jaettiin? Eikös hän ole jo sanonut että EI saa mistään rahaa vaan elää omilla rahoillaan.

Vierailija
8/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimistosta ollaan minua aktiivisesti pistetty erilaisiin työharjoitteluihin. Töitä ei ole tarjottuu. Kyse olikin siittä jos työkkäri "pakottaa" työkokeiluun tai muuhunntyötoimintaan ja en ota sitä vastaan matkan takia niin mitä seurauksia silloin on?

Vierailija
9/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:00"]Työvoimatoimistosta ollaan minua aktiivisesti pistetty erilaisiin työharjoitteluihin. Töitä ei ole tarjottuu. Kyse olikin siittä jos työkkäri "pakottaa" työkokeiluun tai muuhunntyötoimintaan ja en ota sitä vastaan matkan takia niin mitä seurauksia silloin on?
[/quote]

Luultavasti paukahtaa karenssi tai työssäolovelvoite, jos saat työttömyyspäivärahaa. Jos et saa tukia, niin voit kai reilusti ilmoittaa työkkäriin olevasi reissussa xx.xx.-xx.xx. ajan ja palata asiaan sitten, kun olet tullut takaisin.

Vierailija
10/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:00"]

Työvoimatoimistosta ollaan minua aktiivisesti pistetty erilaisiin työharjoitteluihin. Töitä ei ole tarjottuu. Kyse olikin siittä jos työkkäri "pakottaa" työkokeiluun tai muuhunntyötoimintaan ja en ota sitä vastaan matkan takia niin mitä seurauksia silloin on?

[/quote]

Karenssi. Mutta etkös sä sanonut ettet saa tukia? Ei se karenssikaan sillon paljon vaikuta.

Vierailija
11/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njet probleemo jos et kerro !

Vierailija
12/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan mun on kertoa matkasta koska jos työkkäri päättää työtoiminnasta niin pakkohan mun on matkasta kertoa jos en ole edes Suomessa?
Karenssia ei varmaan tuu jos en muutoinkaannole oikeutettu työmarkkinatukeen?

Vierailija
13/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikset saa työmarkkinatukea? Jos et saa rahaa, niin voi vallan mainiosti sanoa työkkärissä että katkaiset työnhakusi vähäksi aikaa.

Vierailija
14/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:00"]Työvoimatoimistosta ollaan minua aktiivisesti pistetty erilaisiin työharjoitteluihin. Töitä ei ole tarjottuu. Kyse olikin siittä jos työkkäri "pakottaa" työkokeiluun tai muuhunntyötoimintaan ja en ota sitä vastaan matkan takia niin mitä seurauksia silloin on?
[/quote] Saat karenssia jolloin saat toimeentulotukea sossusta. Et menetä yhtään mitään.

Vierailija
15/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sossusta rahaa jos kieltäytyy työkkärin harjoitteluista? Eikö ne rokota?

Vierailija
16/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:13"]Saako sossusta rahaa jos kieltäytyy työkkärin harjoitteluista? Eikö ne rokota?
[/quote]

Toivottavasti, sillä en haluaisi sossun rahoittavan kenenkään ulkomaanmatkailua.

Vierailija
17/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 15:13"]Saako sossusta rahaa jos kieltäytyy työkkärin harjoitteluista? Eikö ne rokota?
[/quote]

Saa rahaa. Minulta on joskus kauan sitten vähennetty rahaa kun olen kieltäytynyt mutta ei sitä pitkäksi aikaa tehdä. Nyt olen saanut olla rauhassa ainakin 7 vuotta. Saan sossusta täyden toimeentulotuen ja kelasta asumistuen. Työkkäri ei ole lähettänyt minulle työhönkehotus lappujaan suunnilleen viiteen vuoteen. Sossu ja työkkäri on hyväksynyt että olen pitkäaikaistyötön ja jättävät minut rauhaan.

Vierailija
18/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän mä sen matkan maksan omista rahoistani joita olen säästänyt.

Vierailija
19/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta ei saa mitään koska ap:llä on omaa varallisuutta. Matkalla voi olla vain yhden viikon kerrallaan ja matkasta pitää ilmoittaa. Jos kuitenkin sinulle on tarjottu jotain harjoittelupaikkaa, on se vastaanotettava, koska muuten tulee karenssi.

Vierailija
20/24 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:52"]Miksi pitää loisia veronmaksajien lompakolla jos sinulla kerran on rahaa? Häpeä!
[/quote]

osataanlukea.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi