10e/h jos minimi palkaksi suomessa 2015
Paljon on puhutta matalapalkka aloista ja työn tuottamattomuudesta. Kuitenkin työstä kuin työstä pitäisi jo saada vähintään +10e/h tai enemmän palkkaa ! Sekin on vielä suomessa vuonna 2015 tosi vähän ! Löytyy aloja joiden alimmat tes palkat ovat vähän yli 8e/h vieläkin ! Pitäisi olla lakiin kirjattu ettei alle 10e/h palkkaa saisi edes maksaa ja että se olisi laitonta ! Mielipiteitä ja ajatuksia asiasta PLEASE ! :(
Kommentit (45)
Eli kaikille vaan palkankorotus? Ja mitäköhän se auttaisi.
Parempi se 8e/h kuin ei mitään. Sadattuhannet nuoret tekee ilmaista orjatyövoimaa yrityksille. Ja osa 9e/päivä. Orjuus sallitaan suomessa.
Mäkkärissä taisi olla 7.9e/h ensimmäiset neljä kuukautta... Riistoa!
Nostakaa vaan palkkakustannuksia.
Loputkin firmat lähtevät täältä sen jälkeen.
Ettekö te todellakaan ymmärrä että tuo ei onnistu?
Siivoojan palkka on vähän päälle 9e.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:05"]Parempi se 8e/h kuin ei mitään. Sadattuhannet nuoret tekee ilmaista orjatyövoimaa yrityksille. Ja osa 9e/päivä. Orjuus sallitaan suomessa.
[/quote]
tekee sitä orjatyötä nelikyppisetkin
ei ole vain nuorten " etuoikeus "
Kyllä mulle ainakin kelpaisi 8€ tunnilta koska vain
Lähes kaikki työssäkäyvät saavat vähintään 20€ / tunti, muistakaa että suomalaisten keskipalkka on noin 3000 euroa.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:12"]
[/quote]
No siinä ei suurin ongelma taida olla se, että pienimpien bruttopalkkojen nostaminen esim. 1300 eurosta 1600e/kk kokopäivätyöstä olisi taloudellisesti kohtuuton vaatimus yrityksiltä. Sellaiset firmat jotka ovat valmiita nostamaan kytkintä tuon suuruusluokan palkkakustannusten noususta, eivät tee sitä siksi että "toimintamahdollisuudet" ovat paremmat muualla. Ne on niitä firmoja jotka jotka havittelevat lyhyen aikavälin voittoja, eivät ymmärrä mitään inflaation pitkäaikaisvaikutuksista myös omaan firmaansa, saati yhteiskuntavelvoitteista. Ne ovat menossa jokatapauksessa ja saavat mennäkin. Tekevät tilaa niille jäljellejääville, joista on yhteiskunnalle oikeaakin hyötyä.
Kyllä sen kympin saisi määrätä minimipalkaksi ja nuo 9 euron orjuutukset laittomiksi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:12"]
[/quote]
No siinä ei suurin ongelma taida olla se, että pienimpien bruttopalkkojen nostaminen esim. 1300 eurosta 1600e/kk kokopäivätyöstä olisi taloudellisesti kohtuuton vaatimus yrityksiltä. Sellaiset firmat jotka ovat valmiita nostamaan kytkintä tuon suuruusluokan palkkakustannusten noususta, eivät tee sitä siksi että "toimintamahdollisuudet" ovat paremmat muualla. Ne on niitä firmoja jotka jotka havittelevat lyhyen aikavälin voittoja, eivät ymmärrä mitään inflaation pitkäaikaisvaikutuksista myös omaan firmaansa, saati yhteiskuntavelvoitteista. Ne ovat menossa jokatapauksessa ja saavat mennäkin. Tekevät tilaa niille jäljellejääville, joista on yhteiskunnalle oikeaakin hyötyä.
[/quote]
Hehe!
Vaarallista typeryyttä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:17"]
Siivoojan palkka on vähän päälle 9e.
[/quote]
Eikö sitä korotettu? Minä saan reilut 10 euroa
haha kun minä palkkaan jonkun sanon palkka on tämä ja jos ei kelpaa niin kyllä jollekin muulle kelpaa!!!! Ikinä en oo ilman työntekijää jääny!!
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:45"]
Lähes kaikki työssäkäyvät saavat vähintään 20€ / tunti, muistakaa että suomalaisten keskipalkka on noin 3000 euroa.
[/quote]
Juu on, niin kuin meidän lähihoitajienkin. Nim. 14,39/h
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:11"]Mäkkärissä taisi olla 7.9e/h ensimmäiset neljä kuukautta... Riistoa!
[/quote] Moni korkeakoulutettu tekee ilmaisia harjoitteluita tai korvaus edim. 500e/kk
Henkilökohtainen avustaja 9,62e. Hoidat sitten esim. täysin toimintakyvytöntä ALS-potilasta tuolla tuntipalkalla 8 tuntia päivässä. Onko tässä jokin pielessä?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 18:54"]
No siinä ei suurin ongelma taida olla se, että pienimpien bruttopalkkojen nostaminen esim. 1300 eurosta 1600e/kk kokopäivätyöstä olisi taloudellisesti kohtuuton vaatimus yrityksiltä.
[/quote]
Oletteko te ihmiset ihan järjiltänne. Ainakaan ette ole yrittäneet pyörittää yritystä. Aina kuvitellaan kuvio jossa tuhansia työntekijöitä "raataa" pienellä palkalla ja pommies ajelee mersulla myytyään työn hedelmät pois hirmulla voitolla. Totuus on useimmiten jotain ihan muuta. Itsellänikin on 100 kiloeuron liikevaihto, mutta valitettavasti menojen jälkeen tulot todella kehnot. Työtunnit tosin kovat samoin kuin pääomariskit ja stressitkin hiukan siivoamista, mäkkäriä tai marjanpoimintaa kovemmat.
1300->1600 on 23% korotus. Aivan valtava ero. Tarkoittaako se, että marjojen myyjä voi nostaa hintaa vastaavasti? Ei sellaista irtorahaa ole missään, josta te haluatte vaatia. Vastakkainen tilanne tosin on totta, on paljon töitä joita 6e/h hinnalla rupeaisi löytymään (muista, että se on työnantajalle yli kympin tunti sekin).
Ihan naurettavaa ajatella että säätämällä kovemmat palkat asiat korjaantuisi. Luitteko uutisia tänään? ei oikein näillä palkoilla ja julkisen kuluilla toi talous pelaa.
Kaikkien ihmisten pitäisi pyörittää yritystä 6kk elämässään. Ja asua jenkeissä. Ei sitten puhuisi ihan niin helposti tyhmiä täällä.
Mun palkka 7 e ja risat, työtä 35h per viikko. Kieltäytymisestä karenssi. Peruspäivärahallakin tienaa lähes yhtäpaljon eikä tarvitse kuluttaa bensaa työmatkoihin tai rahaa töissä ruokailuun.
No, ihan kivaa duunia kutenkin.
Minä olen ypph ja minulle jää käteen kuukaudessa n.1800€. Työpäivän pituus on yleensä 10h joskus tulee lyhyempiä päiviä.
Tuosta käteen jäävästä osuudesta ostan toki hoitolapsille kaikki ruuat ja askartelutarvikkeet sekö vessapaperit yms.
Eipähän kovin kummoinen tuntipalkka ole.
Jaa a mulla oli Kaupan alalla joku 8,7 tuntipalkka ensimmäisen harjoitteluvuoden. Ei ne pienet tulot vaan pienet menot. Ei yhteiskunnalla ole varaa maksaa kaikille huippupalkkoja.
ei varmaan moni ota kyseisiä töitä edes vastaan ja palkka on todellakin alle 10e/h eikä mitään lisiä tai bonuksia ole!