Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi! Miksi jossain kerrostaloasunnoissa ei ole väliovea?

Vierailija
17.03.2015 |

Ihan järkyttävä ajatus itselleni, siinähän kuuluu joka pieru ja paukahdus kaikkialle. Kyse nyt siis vuokra-asunnoista..

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan seinien läpi kuuluu, kun naapuri repäisee pikkuhousunsuojan irti pöksyistä :/

Vierailija
42/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:19"]Meillä oli väliovet, mutta kuulin silti naapurin jatkuvan niiskutuksen. Eipä ovista mitään hyötyä ole jos seinät on pelkkää pahvia. [/quote] Voi, hän oli varmaan Muumilaaksosta harhautunut Niisku. :(

[/quote]

Joskus luulin että naapurilla on joku hätänä tai on kuollut kun niiskutusta ei päiviin kuulunut.
[/quote]

Sinun olis vaan pitänyt ottaa yhteys esim isännöitsijään: Naapurista ei ole kuulunut niiskutusta. Olen huolissani. :(

Vierailija
44/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo väliovea tässä asunnossa. Oishan se ihan kiva,toisi jotain yksityisyyttä vielä enemmän kuin että suoraan ovesta pamahtaa koko kämppä esiin. Rapusta kuuluu ääniä puolin ja toisin, sivunaapureista ei mitään. Vanha talo.

Vierailija
45/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin talossa, jossa oli kaksi ovea.
Olin yksinhuoltaja, joka opiskeli yliopistossa. Viimeisenä opiskeluvuotenani otin itselleni työn: Kirjan taitto, josta maksettiin.

Avasin alaoven hiljaa iltaisin sekä öisin, koska tein työtä urakkatyyppisesti. Rapussa hiippailin. :)

Kyylä aktivoitui joka kerta ja avasi oman sisäovensa.Teki minusta useita valituksia.

Oli miltei sama päivä, kun taittamani kirjat julkaistiin ja aiheettomia ilmoituksia pahoiteltiin.

Silloin minä olin jo muualla. ;)

Vierailija
46/66 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonokaupalla tyhmiä kommentteja! Jos perheessä on koira, niin väliovi on hyvä joka tavalla!!!

Vierailija
47/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki määrää. Paloturvallisuus.

Vierailija
48/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliovi on vaarallinen tulipalon sattuessa koska imu vetää ovea sisäänpäin ja sen avaaminen voi olla mahdotonta. Ulko-ovi aukeaa ulospäin, eli siitä pääse helpommin ulos, kuin väliovesta joka aukeaa sisäänpän.

Vierailija
49/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:25"]

Eihän väliovi ole mikään välttämättömyys, jos ulko-ovi on puuta. Heikoin ratkaisu on jos ovet, jotka ovat onttoja sisältä, jolloin väliovikaan ei paljon auta ja lähes kaikki halvat ovet, jota käytetään nykyään, ovat juuri noita. Vanhoissa taloissa on painavia puuovia ja äänieristys on parempi, vaikka ei olisikaan väliovea.   

Äänieristystä saa tiivistämällä ovet ja teksteillä.

Teksteillä?

Sisustustarra "Tiiviste"?

Vierailija
50/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pari kuukautta sitten valmistuneessa talossa. Ei ole väliovea, mutta ei kuulu juurikaan ääniä rapusta tai ole mitään haittaa.

Vierailija
51/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin marraskuussa uuteen kerrostaloon, jossa olevissa asunnoissa ei ole väliovea ulko-oven yhteydessä. Talo on erittäin hiljainen, ainoastaan postin lävähtäminen eteisen matolle säikäyttää.

Vierailija
52/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliovea ei saa enää laittaa asuntoihin juurikin paloturvallisuuden tähden.

Vierailija
53/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiin asuntoihin ei saa rakennusmääräysten mukaan enää laittaa väliovia. Joku paloturvallisuus juttu. Ihan todella ärsyttävää. Olisi kiva tietää, kuinka monta vaaratilannetta väliovista oikeasti aiheutui ennen kuin ne kiellettiin?

Vierailija
54/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta, itse asun ihan omistusasunnossa josta puuttuu väliovi. Riemulisänä vielä seinänaapuri joka tykkää huutokeskustella ovellaan niin että rappu raikaa. Mietin auttaisiko tässä tiivisteet vai onko pakko remontoida väliovi tuohon...

Tiivisteet auttavat hieman. Auttaisivat paremmin jos olisi kaksi ovea, jotka tiivistää.

Vierailija
55/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusiin asuntoihin ei saa rakennusmääräysten mukaan enää laittaa väliovia. Joku paloturvallisuus juttu. Ihan todella ärsyttävää. Olisi kiva tietää, kuinka monta vaaratilannetta väliovista oikeasti aiheutui ennen kuin ne kiellettiin?

Tosin uudet ovet ovat äänieristeisiksi tehtyjä ja monesti paremmin ääntä eristäviä kuin vanhat kokopuiset väliovelliset. Ne asunnot ovat ihan perseestä, joissa on yksi ovi mallia "wanha".

Vierailija
56/66 |
02.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä ajatus itselleni, siinähän kuuluu joka pieru ja paukahdus kaikkialle. Kyse nyt siis vuokra-asunnoista..

Tuo taitaa olla jo normi uusissa asunnoissa. Vanhempani osti viitisen vuotta sitten uuden asunto-osakkeen ja vieläpä aika kalliin sellaisen, eikä siinäkään ole väliovea.

Alkuun minuakin se hieman häiritsi, mutta tosiasia on se, että siitä asunnosta ei kyllä kuulu mitään käytävälle. Isäni pitää telkkaria aina melko lujalla ja telkkari on vain muutaman metrin päässä ulko-ovesta, eikä käytävälle kuulu yhtään mitään.

Nämä ovet on ihan toisellalailla eristettyjä, kun ne pahviovet, johon laitetaan myös se pahvinen väliovi ja lopputulos on se, että se yksi ovi pitää paremmin mölyt kämpässä, kuin ne kaksi surkeasti eristettyä ovea.

Muutenkin olen hämmästynyt siitä, kuinka hyvin nykyiset kerrostaloasunnot äänieristetään, kun vertaa siihen kasarikerrostaloon, jossa itse aikoinani asuin ja jossa kuului kyllä ihan kaikki äänet niin rapusta, kuin naapureistakin. Vanhempieni asuntoon ei kuulu oikeastaan yhtään mitään. Ei liikenteen melu, eikä naapurien tekemiset. Vain kaappikello raksutus kuuluu, siis heidän oman kaappikellonsa.

Vierailija
57/66 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kaso-ovi.fi/oviremontit-tehdaan-paloturvallisuus-edella-ulkoasu…

Olen kuullut, 2022 Joulukuussa, että väliovet tullaan poistamaan ainakin kunnan vuokra-asunnoista paloturvallisuus-syistä. Ja tämän asunnon väliovi oli suunniteltu toimimaan asunnon ja rappukäytävän välisenä äänieristyksenä.

Naapurin asunnossa on väliovi, jonka olen huomannut koska se on tyhjillään ja postiluukku on jäänyt auki mainostenjakajalta, eli siitä sitä ei ole vielä poistettu. Mutta minun asunnosta on poistettu ennen kuin muutin tähän. Rappukäytävän ovea ei kuitenkaan uusittu millään tavalla. Eli kaikki rappukäytävän keskustelut ja ovien paiskomiset kuuluu omaan asuntoon selvästi.

Vierailija
58/66 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloturvallisuusmääräykset. Uusiin taloihin ei enää tule väliovia.

Kun asunnossa palaa palon luoma paine tekee sen, ettei väliovea saa välttämättä avattua sisäpuolelta.

Tämä on syy väliovettomuuteen.

Vierailija
59/66 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin paloturvallisuushuolia asuntojen väliovien kanssa, kun kuulin että tulipalo asunnossa voi aiheuttaa niin suuren asunnon sisäisen paineen, että väliovea ei voi saada auki, koska tulipalon lämmöstä aiheutuva ilmanpaine painaa väliovea rappukäytävään päin (eli kiinni) jopa satojen kilojen voimalla.

Asian voi kuvitella myös toisinpäin uppoavan auton ovessa. Auto kun on uppoamassa veden alle ja täyttymässä vedellä, niin ovia ei saa avattua oven takana olevan paineen vuoksi, ennen kuin vasta silloin kun auto on kokonaan täyttynyt vedellä.

Vierailija
60/66 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliovi on paloturvallisuusriski kirjoitti:

Ymmärrän täysin paloturvallisuushuolia asuntojen väliovien kanssa, kun kuulin että tulipalo asunnossa voi aiheuttaa niin suuren asunnon sisäisen paineen, että väliovea ei voi saada auki, koska tulipalon lämmöstä aiheutuva ilmanpaine painaa väliovea rappukäytävään päin (eli kiinni) jopa satojen kilojen voimalla.

Asian voi kuvitella myös toisinpäin uppoavan auton ovessa. Auto kun on uppoamassa veden alle ja täyttymässä vedellä, niin ovia ei saa avattua oven takana olevan paineen vuoksi, ennen kuin vasta silloin kun auto on kokonaan täyttynyt vedellä.

Uppoavasta autosta pitää avata ikkuna. Sen jälkeen ovenkin voi saada auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme