Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on väärässä, minä vai mies?

Vierailija
10.12.2021 |

Tilanne on nyt siis semmoinen, että mies lähti autolla illanistujaisiin kilometrin päähän ja nyt joko minun pitäisi hakea auto kävellen tässä illalla, tai sitten luottaa siihen että mies tulee kotiin ja pitää lupauksensa siitä että hakee auton itse kävellen aamulla ennen kuutta että ehdin töihin. Periaatteessa ei ole syytä epäillä ettei mies tekisi kuten on luvannut, mutta ongelma on se että minä menetän yöuneni pienimmästäkin stressistä ja tiedän jo nyt että yöunet jäävät lyhyiksi enkä saa unen päästä kiinni tuntikausiin kun joudun miettimään että auto ei ole pihassa, mitä jos mies sammuukin sinne kaverinsa tykö, kauhea työ alkaa herättelemään sitä aamulla autonhakuun yms.

Lisänä tässä on vielä se, että tämä sama juttu on tapahtunut kerran aiemminkin. Vedin silloinkin asiasta herneet nenään kun jouduin yöllä hakemaan sen auton vain siksi että toinen ei jaksanut kävellä kyläilypaikkaan ja ahdisti liikaa ajatus siitä että se auto ei ole pihassa valmiina minun käyttööni aamulla. Tuolloinkin mies olisi hakenut auton kuulemma aamulla minulle.

Matkahan ei olisi pitkä minulla auto hakea, mutta ihan periaatteestakin olen sitä mieltä että ei ole minun homma joutua kävellen sitä autoa hakemaan ja mies on mulkku kun näin tekee vaikka tietää edellisen kerran perusteella että minulla menee tästä yöunet. Ajattelin nyt että autoa en missään nimessä itse hae kotiin koska muuten mies pääsee kuin koira veräjästä, taas.

Miehen mielestä ei ole mitään ongelmaa ja ylireagoin, eikä tarvitse mitään stressata koska hän aikoo herätä ja hakea sen auton minulle. Tai että minä voin ihan hyvin kävellä hakemaan sen auton jos en muka saa unta sen takia. Itse taas olen sitä mieltä että jos lähdet ryyppäämään niin tee se siten että siitä ei ole aikaiseen aamuvuoroon menevälle kumppanille kohtuutonta vaivaa ja yöunien menetystä.

Mielipiteenne, ylireagoinko minä vai tekeekö mies väärin?

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edes totta, mitä epäilen, niin kyse ei ole autosta vaan jonkinlainen aviokriisi menossa.

Vaimo ei luota mieheensä ja skitsoilee kotona, mies pakenee kaverin luo ryyppäämään.

Ei oo itseasiassa mitään kummempaa kriisiä, luotan mieheen paljonkin ja tässä ei olis ollu mitään ongelmaa jos mies olis menny kävellen tai oottanu että mä heitän sen. Nämä illanistujaiset oli tiedossa jo pari viikkoa sitten niin en nyt ihan pakenemiseksi kutsuisi.

Tai ongelmaa ei myöskään olisi jos minä pystyisin nukkumaan mutta en minä sille mitään voi ainakaan tällä punaisella sekunnilla että mua stressaa tommoinen jännitetekijä kiireiseen aamuun niin etten saa unenpäästä kiinni. Oon siis muutenkin todella huono nukkumaan ja nukahtamaan.

Mutta joo unohtakaa koko juttu, käyn hakeen sen auton ja that's that.

Vierailija
22/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten muka mies voi olla ajokunnossa aamulla kuudelta, jos kerran illalla juo niin paljon että on pelko sammumisesta? Vai onko teillä tapana ajella kännissä autolla?

Tätä minäkin jäin miettimään.

Enivei, jos olisin ap niin olisin hakenut auton jo ihan itse. Miehen olisin sitten käsitellyt myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten muka mies voi olla ajokunnossa aamulla kuudelta, jos kerran illalla juo niin paljon että on pelko sammumisesta? Vai onko teillä tapana ajella kännissä autolla?

Tätä minäkin jäin miettimään.

Enivei, jos olisin ap niin olisin hakenut auton jo ihan itse. Miehen olisin sitten käsitellyt myöhemmin.

Ei oikeastaan olekaan realistisesti pelkoa siitä että mies sammuisi, yritin kuvailla sitä mitä minun päässä pyörii. Ollaan oltu 7v yhdessä ja tasan kerran on käynyt joissain pirskeissä niin että mies ei ollut herännyt kun yritin soittaa ja laittaa viestiä kun olin sovitusti lähtenyt häntä hakemaan sieltä kotiin. Kaverit olivat kuitenkin sitten hoksanneet että tulin pihaan ja saivat ravisteltua miehen hereille ja päästiin lähtemään kotia kohti. Tuotakaan ei varmaan voi edes sammumiseksi kutsua kun ihan hereillä se mies sitten oli kotiin asti.

Uskon että mies osaa arvioida juomisensa sille mallille että olisi ajokunnossa aamulla, vaikka täytyy sanoa että itse en kyllä kannata tämmöistä että kuudelta aamulla lähtee jo ajamaan vaikka onkin kyse vain kilometristä.

Ehkä tässä sitten on ongelma se mun stressaus ja nukahtamisvaikeudet, eihän se tietenkään miehen ongelma ole mutta minusta hänen pitäisi tässä vaiheessa jo ymmärtää / ottaa huomioon että mä en ihan tosissaan saa unta kun mietin tuommoisia että mitä jos se nukahtaa sinne ja joudunkin itse puoleen tuntiin tekemään aamutoimet ja hakemaan auton puolijuosten. Ja minusta on väärin että minä joudun hakemaan auton kävellen kun toinen ei jaksa kävellä kilometriä.

Vierailija
24/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ees kesä niin vois olla ihan kiva herätä itse aikaisemmin hakemaan se auto mutta kyllä vituttaa kun on talvi, pimeää ja pakkasta :/

Vierailija
25/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei mennyt kävelemällä jos matka on noin lyhyt? Ei tasan ole auto pihassa ennen kuutta aamulla jos mies on juomassa, ei ole ajokunnossa tuohon aikaan vielä.

Vierailija
26/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei mennyt kävelemällä jos matka on noin lyhyt? Ei tasan ole auto pihassa ennen kuutta aamulla jos mies on juomassa, ei ole ajokunnossa tuohon aikaan vielä.

No että voi vähän kontrolloida ja pitää naista varpaillaan. En ymmärrä miten tuollaiset saa kumppaneita..

Vierailija
27/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies on mulkku kun..."

Selvinpäin jaksaa sua?

Vierailija
28/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallaanhan mies tuon teki, ei ole muuta selitystä tuollaiselle älyttömyydelle.

Vierailija
29/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ja viestiketjun. Ihan kiinnostava tilanne. 

Mies ei osaa neuvotella ja toimii niin itsenäisesti, omaa etuaan ajatellen, että ap jää varsin alisteiseen asemaan. Ap joustaa ja suostuu, kun taas mies tekee niin kuin on hänestä mukavaa.  Ei hyvä!

Miehellä ei ole riittävästi empatiakykyä ymmärtää ap:n kokemaa huolta ja stressiä autosta. Vastuu arjen pyörittämisestä menee ryyppyillan edelle, vaikka työstä saadaan palkkaa ja maksetaan mm yhteisiä asumiskuluja. Miehen pitäisi olla jo sen verran aikuinen, että ymmärtäisi mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Ei hänen ryyppämisensä ja laiskuutensa kävellä kilometriä, vaan sopu puolison kanssa ja kunnoitus puolison työtä ja puolison tunteita kohtaan.

Vaikuttaisi siltä, että ap on julmetun kiltti ihminen ja mies käyttää sitä hyväkseen. Tilanne vaatisi ap:lta tiukempaa linjaa ja selkokielistä puhetta, että auto jää kotipihalle tai korkeintaan ap vie miehen ryyppäämään. Miehen  vastuulla on miettiä, mikä elämässä on tärkeää: alkoholi vai vaimon hyvinvointi. 

Vierailija
30/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometrin kävely stressaa? Liikutko koskaan mihinkään muuten kuin autolla?

Vierailija
31/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa täytyy joustaa. Ei kai se ole niin suuri ongelma jos haet sen auton illalla. Olen ollut 45 vuotta aviossa ja pieneltä nuo sun murheet tuntuu.

Joutuu välillä luovimaan itsekin ja sillä ei ole väliä kumpi on oikeassa tai väärässä. Ei kannata olla tiukkis. Turhia riitoja van syntyy.

Vierailija
32/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti ymmärrä teitä joitakin, minä oon psyko ja rasittava ja terapian tarpeessa kun en tykännyt tästä miehen tempauksesta ja stressaan tätä? :D Miltä teistä itestä tuntuis mennä nukkumaan kun auto on talvipakkasilla kilometrin päässä kotoa ja auton ratissa pitäis olla 6:30? Tai kun joutuisitte itse hakeen sen auton sieltä kävellen?

Ehkä mä sitten oon sekaisin mutta kyllä ärsyttää tämmöinen kohtelu. 

Vierailija
33/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Luin aloituksen ja viestiketjun. Ihan kiinnostava tilanne. 

Mies ei osaa neuvotella ja toimii niin itsenäisesti, omaa etuaan ajatellen, että ap jää varsin alisteiseen asemaan. Ap joustaa ja suostuu, kun taas mies tekee niin kuin on hänestä mukavaa.  Ei hyvä!

Miehellä ei ole riittävästi empatiakykyä ymmärtää ap:n kokemaa huolta ja stressiä autosta. Vastuu arjen pyörittämisestä menee ryyppyillan edelle, vaikka työstä saadaan palkkaa ja maksetaan mm yhteisiä asumiskuluja. Miehen pitäisi olla jo sen verran aikuinen, että ymmärtäisi mikä elämässä on oikeasti tärkeää. Ei hänen ryyppämisensä ja laiskuutensa kävellä kilometriä, vaan sopu puolison kanssa ja kunnoitus puolison työtä ja puolison tunteita kohtaan.

Vaikuttaisi siltä, että ap on julmetun kiltti ihminen ja mies käyttää sitä hyväkseen. Tilanne vaatisi ap:lta tiukempaa linjaa ja selkokielistä puhetta, että auto jää kotipihalle tai korkeintaan ap vie miehen ryyppäämään. Miehen  vastuulla on miettiä, mikä elämässä on tärkeää: alkoholi vai vaimon hyvinvointi. 

Olipa uhriutuva kommentti. Ja miehen täytyy suorittaa kaikki naisen takia saadakseen edes kerran kuukaudessa piparia. Tottakai hölmöllä miehellä ei ole omaa elämää yhtään, vaan hölmö tossukka mies tekee kaiken prinsessan eteen. Voihan veetu.. :D

Vierailija
34/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeesti ymmärrä teitä joitakin, minä oon psyko ja rasittava ja terapian tarpeessa kun en tykännyt tästä miehen tempauksesta ja stressaan tätä? :D Miltä teistä itestä tuntuis mennä nukkumaan kun auto on talvipakkasilla kilometrin päässä kotoa ja auton ratissa pitäis olla 6:30? Tai kun joutuisitte itse hakeen sen auton sieltä kävellen?

Ehkä mä sitten oon sekaisin mutta kyllä ärsyttää tämmöinen kohtelu. 

Jos noin raskaasti reagoit niin olet terapian tarpeessa koska kuulostaa burnoutilta.

Vierailija
35/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei mennyt kävellen? Jotenkin tosi hölmö juttu alusta loppuun. Ja miehen käytös törkeää.

Vierailija
36/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei saa olla omaa elämää? Ja nainen ei ole urheilullinen vaan tarvitsee läskiperseensä alle uuden Bemarin heti aamusta? Mikäs siinä. Tiedän tuollaisia prinsessoja jotka kyykyttävät miestään. Seuraava vaihe heillä on oman seksuaalisuutensa toteuttaminen naimalla muita miehiä koska oma mies on sellainen ja tälläinen. Sitten tulee ero ja katkera tilitys uudelle kumppanille mikä mulkku exä olikaan.

Vierailija
37/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa miehesi olla tyhmä ja laiska, kun autolla menee kilometrin päähän ryyppäämään. Itse myös olet samalla tasolla, kun et vienyt häntä autolla ja nyt panikoit auton saatavuutta aamuksi. Kansi vakkansa löytänyt. Eikö ole tuskallista, kun parisuhteessa on molemmat älykääpiöitä?

Vierailija
38/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on illalla liian kännissä ajaakseen auton kotiin, hän ei ole ajokunnossa aamullakaan.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ap olisi myöskään oikeassa.

AP ottaa nyt vain ja soittaa itselleen taksin, jolla ajaa kyläpaikkaan ja ajaa sieltä auton ja kännisen miehensä kotiin tai mihin tämän nyt sitten haluaakin loppusijoittaa.

Vierailija
39/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ärsyttäisi, jos ei olisi varmuutta siitä onko auto aamulla pihassa vai ei, kun kukonlaulun aikaan täytyy töihin lähteä.

Enemmän silti kiinnostaa miksi ihmeessä mies otti auton kilometrin matkaa varten? Mitä helkkaria? 😀

Vierailija
40/150 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt älä hermostu, pitäisihän sun tietää, että ekana kaikkiin tällaisiin aloituksiin hyökkää provoilijat ja ne, joita ahdistaa se, että elämässä on mitään ristiriitatilanteita kenelläkään. Sitten alkaa armoton ap:n syyllistäminen. Sinä olet oikeassa, ukko toimi tyhmästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi