And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2790)
Vierailija kirjoitti:
Joskus kyllä voi käydä niinkin, että asiat joita ymmärsi 30veena tai alle on yli 50selle liikaa. Ettei enää olekaan niin suvaitsevainen ja hyväksy kaikkea. Tai ainakin on on jo vähän muuttunu boomeriksi eikä enää enää pysy kaikesta kärryillä.
Siksi ymmärrän mirandan avuttomuuden, charlotan jyrkän linjan jne.
Mihin se traileri jaksosta 7 hävisi, näin sen ja nyt en löydä enää. Oli hyvä!
Näin nelikymppisenä boomerina ei muuten ymmärrä ja jaksa enää olla kiinnostunut podcasteista, kuka sellasia jaksaa kuunnella. Nuorten elämää vielä aika kokemattomien viisauksia. Karrikoidusti sanottuna.
Nelikymppinen boomer? Boomerit on sotien jälkeisiä suuria ikäluokkia: 1945-60 syntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjaan tartti ehdottomasti sen Kim Cattralin hahmon.
Nimenomaan Samanthan hahmoon peilaten koko uusi käsikirjoitus on vähintäänkin omituinen. Samantha pan...skeli homokavereidensa häissä niin että ikkunaruudut helisi ja nyt yhtäkkiä Mirandan hempeä hetki Chen kanssa on Carrielle ja Charlottelle liikaa. Samoin aiemmin naisten jokaiseen lounastaukoon kuului Samanthan räävitön kieli ja yksityiskohtainen selittäminen seksikumppaneistaan, mutta Carrie - tuo uudestisyntynyt viktoriaanisen ajan rouva - ei häveliäisyyssyistä voi puhua omasta makuuhuone-elämästään podcastissa johon hänet on nimenomaan palkattu aiempien tekstiensä perusteella.
Sarjan tuottajana näytti ainakin viime jaksossa olevan Parker itse ja ohjaana Nixon. Tällaista jälkeä siitä tulee kun astutaan oman osaamisalueen ulkopuolelle.
Parkerhan alkoi tuottaa alkuperäistäkin sarjaa jossain vaiheessa. Silloin se varmaan sonnaksi muuttuikin... Ja Samanthan hahmon ikävämmäksi teko alkoi?
Tuleeko tästä vain 10 jaksoa? Eli loppuu jo ihan parin jakson päästä? Tuntuu, että jää ikään kuin kesken, ei ole päässyt kunnolla käynnistymään vielä. Eihän Carrie ole ehtinyt alkaa edes deittailla. Ei tämä alkuperäissarjalle pärjää, mutta silti toivoisin, että tulisi 2. kausi. Jota varten olisi kuunneltu katsojien palautetta ja tehty parannuksia.
Kun joskus luin, että tällainen sarja on tulossa, niin vanhana sarjan fanina ilahduin, mutta tätä ketjua luettuani olen tehnyt päätelmän, että ei ole katsomisen väärti. En todellakaan vaivaudu katsomaan mitään woketusta. Selvästikään sarjan alkuperäisestä meiningistä ei ole jäljellä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kyllä voi käydä niinkin, että asiat joita ymmärsi 30veena tai alle on yli 50selle liikaa. Ettei enää olekaan niin suvaitsevainen ja hyväksy kaikkea. Tai ainakin on on jo vähän muuttunu boomeriksi eikä enää enää pysy kaikesta kärryillä.
Näin nelikymppisenä boomerina ei muuten ymmärrä ja jaksa enää olla kiinnostunut podcasteista, kuka sellasia jaksaa kuunnella. Nuorten elämää vielä aika kokemattomien viisauksia. Karrikoidusti sanottuna.
Nelikymppinen boomer? Boomerit on sotien jälkeisiä suuria ikäluokkia: 1945-60 syntyneet.
ok boomer
Minun mielestäni jaksot jää jotenkin kesken. Esim. minuakin jäi tuo piipitys häiritsemään että mistä tuli, ja aikaisemmassa jaksossa kun spekuloitiin Bigin menneisyydellä niin mikä se juttu koirasta oli? Odotin jo jotain kaksoiselämää paljastusta, mutta ei ikinä selvinnyt ja aiheeseen ei sitten enää palattu vaikka asiasta tehtiin iso numero. Viimeisen jakson plastiikkakirurgiaosio oli minusta nolo, niin ”valistunut” sarja kun on muuten niin annetaan kuitenkin ymmärtää että naisen pitäisi itseään parannella pistoksille yms. Vähän ristiriitainen viesti.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jaksot jää jotenkin kesken. Esim. minuakin jäi tuo piipitys häiritsemään että mistä tuli, ja aikaisemmassa jaksossa kun spekuloitiin Bigin menneisyydellä niin mikä se juttu koirasta oli? Odotin jo jotain kaksoiselämää paljastusta, mutta ei ikinä selvinnyt ja aiheeseen ei sitten enää palattu vaikka asiasta tehtiin iso numero. Viimeisen jakson plastiikkakirurgiaosio oli minusta nolo, niin ”valistunut” sarja kun on muuten niin annetaan kuitenkin ymmärtää että naisen pitäisi itseään parannella pistoksille yms. Vähän ristiriitainen viesti.
Plastiikkakirugiakeskustelu oli aika hauska. Charlotte (tai siis näyttelijä) ei tiennyt oikein minne katsoa.
Sarjasta voisi tehdä version Samantha Lontoossa. Miksi ei?
Minusta tämä jakso oli paras ja itse asiassa ihan viihdyttäväkin. Wokea ei ollut liikaa.
Pakko myöntää, että minua kiinnostaisi paljon esim. Mirandan ja Steven väljähtäneen avioliiton tarkempi analysointi. Nää voi olla liian mainstream-aiheita, mutta niistäkin saataisiin Sinkkuelämää-tyyliin herkullisia, jos vaan haluttaisiin.
Ehkä sarjassa ei suhtauduta pettämiseen yhtä mustavalkoisesti kuin täällä avlla, jossa pettäjät kivitetään ilman kyselyitä.
Ekassa elokuvassa Steve petti mirandaa. Muut naiset kuitenkin kyselivät, että miten Steve voi ja että oliko Miranda ihan varma, ettei voi antaa anteeksi. Lopultahan miranda antoi anteeksi. Kun carrie petti aidania kihon kanssa, kukaan ystävistä ei kääntänyt hänelle selkäänsä.
Seuraavassa jaksossa carrie jo alkaa deittailla ja näkyy pilkettä silmissä. Musta tuntuu että nyt tää vasta alkaa, toiv. jatkuis seuraavalla kaudella ainakin. Viihdyttävää tätä on katsoa kuitenkin!
Seema on nappi valinta sarjaan, che myös. Kyllä mua kiinnostaa mitä jatkossa tulee.
Seuraavassa jaksossa harry nåkyy taas, steveä ei. Onko se brady muuten vähän jtk huono näyttelijä, aivan seinäkorosteeksi jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sarja on niin pettymys. Nyt on outoja irrallisia kohtauksia ja käsitellään pikaisesti cis-naiset, rekkalesbonaiset, miten siveydensipuli charlottekin voi nähdä seksiunia naisista, kulttuurinomimisjuttuja. Mirandastakin tehty nolo alkkis joka tosin vain kaato viinat viemäristä ja ongelma katos siinä. Kaikki oikeasti hyvä on valunut Mirandan viinojen tavoin viemäristä alas.
Niin no yleensä juomisongelmaan auttaa juomisen lopettaminen.
Harva oikeasti alkoholiongelmainen kaataa viinat tosta noin vaan viemäristä alas ja elämä jatkuu normaalisti alkoholittomia skumppia puistossa nauttien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarja ei olisi pitänyt olla millään tasolla woke -kulttuurin megafoni. Silloin sen olisi voinut katsoakin. Voin vain kuvitella, mitä Samanthan hahmolle olisi tehty jos se olisi mukana tässä uudessa sarjassa. Epäilen että Kim luki käsikirjoituksesta mitä tulossa on ja se oli siinä. Kaikki julkisuuteen annetut syyt välirikosta on pelkkää savuverhoa.
Muistanko nyt oikein, että Samanthalle olisi kässärissä ollut kirjoitettu ihastuminen Mirandan poikaan, Bradyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarja ei olisi pitänyt olla millään tasolla woke -kulttuurin megafoni. Silloin sen olisi voinut katsoakin. Voin vain kuvitella, mitä Samanthan hahmolle olisi tehty jos se olisi mukana tässä uudessa sarjassa. Epäilen että Kim luki käsikirjoituksesta mitä tulossa on ja se oli siinä. Kaikki julkisuuteen annetut syyt välirikosta on pelkkää savuverhoa.
Muistanko nyt oikein, että Samanthalle olisi kässärissä ollut kirjoitettu ihastuminen Mirandan poikaan, Bradyyn?
Mä muistan kans tämmösen. Sitäpä oliskin ollut kiusallista katsoa kun Bradyn näyttelijä on kaikkea muuta kuin viehättävä
Vierailija kirjoitti:
Kutosjaksosta mietteitä.
+ Parempi jakso kuin mikään edellisistä
+Charlotten ja lasten välinen dynamiikka kuvattu mun mielestä hyvin. Itse aiheella ei niin väliä, tuollaistahan se on teinien kanssa
+Kiva nähdä enemmän antonhya
+ Itse ymmärrän ja tykkään miranda&che kuviosta
- Vihdoin nähtiin Kihon suremista mutta se oli kaikkiaan aika mitäänsanomatonta
- Lapsettomuusaihe tuntuu jo läpikolutulta
- Mirandan masturbointikohtaus oli kamala, miksi siinä piti kuvata Bradyakin? Jotenkin turha kohtaus
- Charlotten reaktio piknikillä oli muuten ymmärrettävä, mutta mikä ihme se "et ole tarpeeksi edistyksellinen" kommentti oli :D edistyksellinen mihin? harrastamaan seksiä?
-Kasvojenkohotuskonsultointi herätti Carrien osalta jostain syystä myötähäpeää
-Tuo kaikki woke on vaan niiiin väkinäistä. On katsojan aliarviointia selittää samoja, osin itsestäänselviä, asioita useasti. Sopivissa määrin noita juttuja olisi voinut sarjaan saada niin, ettei se ärsytä tai häiritse
Mulle kalskahti myös toi "you are not progressive enough for this". Niinkun mitä ihmettä? Ihminen ei voi enää aikuisena tai vaikka 5-kymppisenä tajuta, että ei olekaan hetero? Väitän, että aika harva 5-kymppinen on nuorempana osannut edes ajatella, että olis muuta kuin hetero.
Itse en oo vielä edes 40 ja silti olin vasta lähemmäs 30 ennen kuin aloin edes ajatella mitään muuta vaihtoehtoa. Mun kokemuksen mukaan myös mun ikäpolvelle on puhuttu aina niin, että on ihan itsestään selvää, että tytöt tykkää pojista ja pojat tytöistä. 10 vuotta nuoremmille tilanne on ollut jo ihan eri. 10 vuotta vanhemmille taas vielä vähemmän selvää, että on jotain muutakin kuin heterot.
Tää jakso ei herättänyt samalla tavalla myötähäpeää kuin aiemmat. Silti ärsytti ne kulttuuriset omimiset ja muut woket, mitkä oli pakko tähän vetää mukaan. Jakson mukaan tollasen kulttuuriin kuuluvan vaatteet pukeminen on omimista silloin, jos sen tekee omin päin, mutta silloin se on ok, kun toinen pyytää. Typerää.
Mua kiinnostaa, että omistaako Steve ja Aidan vielä baarin yhdessä? Entä omistaako Aidan vielä Carrien viereisen asunnon? Näyttelijähän on itse sanonut että tulee takaisin sarjaan, joten mielenkiintoista nähdä että missä merkeissä Aidan palaa, ja nähdäänkö häntä tällä kaudella vai vasta seuraavalla.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni jaksot jää jotenkin kesken. Esim. minuakin jäi tuo piipitys häiritsemään että mistä tuli
Mun teki mieli koko jakson ajan huutaa, että ”ota se pata pois induktiolieden painikkeiden päältä!”
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa, että omistaako Steve ja Aidan vielä baarin yhdessä? Entä omistaako Aidan vielä Carrien viereisen asunnon? Näyttelijähän on itse sanonut että tulee takaisin sarjaan, joten mielenkiintoista nähdä että missä merkeissä Aidan palaa, ja nähdäänkö häntä tällä kaudella vai vasta seuraavalla.
Siis onko tästä tulossa vielä yksi kausi?
Itse olisin halunnut jo alkuperäisessä sarjassa Carrien ja Aidanin yhteen, mies oli komeampi ja fiksumpi kuin Big ja kohteli Carrieta hyvin.
Big jätti Carrien alttarille ja sai anteeksi. Missä maailmassa näin tapahtuu? Bigin hautajaisissa joku nainen huomautti, että eikö kukaan muista kuinka mies kohteli Carrieta. Mielestäni hyvä huomio, tosin hautajaiset väärä paikka sille.
Mutta siis, Aidan voisi tulla takaisin.
Charottelta melko erikoinen veto moittia edistyksellisyyden puutteesta, kun eikö hän itse yrittänyt tunkea niinhin lesbotaidepiireihin ihan uransa vuoksi. Luulisi, että ei olisi mitään ihmeellistä enää pelkässä homoudessa tai lesboudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sarja on niin pettymys. Nyt on outoja irrallisia kohtauksia ja käsitellään pikaisesti cis-naiset, rekkalesbonaiset, miten siveydensipuli charlottekin voi nähdä seksiunia naisista, kulttuurinomimisjuttuja. Mirandastakin tehty nolo alkkis joka tosin vain kaato viinat viemäristä ja ongelma katos siinä. Kaikki oikeasti hyvä on valunut Mirandan viinojen tavoin viemäristä alas.
Niin no yleensä juomisongelmaan auttaa juomisen lopettaminen.
Harva oikeasti alkoholiongelmainen kaataa viinat tosta noin vaan viemäristä alas ja elämä jatkuu normaalisti alkoholittomia skumppia puistossa nauttien
No ei varmaan, mutta tuohan olikin alkuoivallus ettei mene pahemmaksi. Eikä me vielä tiedetä oliko tuo juonikuvio tuolla taputeltu.