And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2790)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kun näitä jaksoja ei saa ladattua torrenttina. Kaksi ekaa sai mutta sen jälkeen ei ole kukaan lisäillyt. Odotin kovasti tämän sarjan näkemistä ja kahdesta ekasta jaksosta tykkäsin!
Kaikki viisi jaksoa löytyy helposti torrentteina... Luulisi että ihminen joka osaa ladata torrentteja löytää piratebayn?
Ja luulisi jo, että jokainen ihminen tietäisi, että piratebayn kaltaisia torrentteja ei kannattaisi käyttää. Voi rapsahtaa aikamoiset laskut sinkkuelämän uusista jaksoista.
Kannattaa katsoa vaikka Primewiren kautta, niin ei tarvi latailla koneelle mitään.
Pissan nostaminen noin näkyvään rooliin on amerikkalaiseksi sarjaksi oikeasti rohkeaa. Siitä pisteet.
Miranda oli uskoton, ja se on harmi. Minusta hyvä aviomies (vaikka toki Steve oli jossain vaiheessa uskoton hänkin) ansaitsisi parempaa. Ja Mirandan hahmo. Minusta tarve lisätä seksuaalista monimuotoisuutta ei pitäisi olla syy lisätä uskottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo mikään Sinkkuelämää-fani todellakaan, mutta katsoin nyt tota sarjaa kun sattuu olemaan toi HBO tällä hetkellä.
En ymmärrä miksi tässä ketjussa Mirandaa niin mollataan, ainoa uskottava hahmo noista ja samanlainen kuin muistan olleenkin, tietysti vanhempana ja ton ikäsen äitinä mutta edellee ainoa uskottava hahmo niistä.Enkä ymmärrä sitäkään että mitä te Sinkkuelämää-fanit tolta sarjalta tai ylipäätä keski-iältä odotatte, hyvin epärealistisia taitaa kuvitelmanne keski-iästä olla. Ihminen on jo aika vanha ja väsynyt keski-ikäisenä, ei mikään bile-ja panokone, se kuuluu nuoruuteen.
Ihan tiedoksi, että me ollaan kyllä vanhennuttu ihan samaa tahtia kuin nuo Sinkkuelämän näyttelijätkin. Ja odotettiin jotain ihan muuta kuin tuota kuraa.
Joo siis minä olen nyt 48, enkä tosiaan kuvittele olevani seitsemän vuoden päästä kuulolaitetta käyttävä lonkkavikainen vanhus.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/cynthia-nixon-yllattaa-ei-halunnut-…
Elikkä näyttelijät menneet sotkemaan ammattilaiskäsikirjoittajien soppaa.
Itse katsoin ekaa jaksoa 10min ja olen seurannut tätä keskustelua tiiviisti, koska luulen tämän olevan paljon viihdyttävämpää kuin itse sarjan katsominen. :D
Cynthian olisi kannattanut olla puuttumatta käsikirjoitukseen ja jättää se työ ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Pissan nostaminen noin näkyvään rooliin on amerikkalaiseksi sarjaksi oikeasti rohkeaa. Siitä pisteet.
Miranda oli uskoton, ja se on harmi. Minusta hyvä aviomies (vaikka toki Steve oli jossain vaiheessa uskoton hänkin) ansaitsisi parempaa. Ja Mirandan hahmo. Minusta tarve lisätä seksuaalista monimuotoisuutta ei pitäisi olla syy lisätä uskottomuutta.
Kyllä, toisaalta podcastissä muisteltiin sitä pessaariepisodia, joka oli aika räväkkää. Nyt vasta muistin yhden Carrien deiteistä, harmaapäisen poliitikon ( monista sarjoista kuten Mad Menistä tuttu). Pissaaminen oli hänen fetissinsä.
Ikä on kyllä kirjoittajille selkeästi ollut jokin ongelma. Uusimmassa jaksossa Carrie, 55-vuotias nainen, viittaa itseensä sanalla "senior". Eikä vitsillä, ainakaan vitsi ei välity.
Miranda x Che -kohtaus oli niin kiusallinen ja nöyryyttävä kaikille osapuolille, että teki mieli huutaa :D Kuitenkin isot propsit ja aplodit siitä, että kirjoittajat ovat uskaltaneet tuon valinnan tehdä - ja SJP on suostunut tekemään jotain noin nöyryyttävää! Alkuperäisessä sarjassa kaikki nolo tapahtui aina muille hahmoille. Paitsi ehkä se jaksossakin mainittu pessaarin juuttuminen!
Monille jutuille pyörittelen edelleen silmiä, mutta olen kyllä aika innoissani jo tästä sarjasta.
Kirjoitin epäselvästi. Tarkoitin että olen itse nelivitosena täysin vauhdikkaissa ruuhkavuosissa. Elämä on hektistä siis myös lasten elämänvaiheen takia ja siksikin tuntuu ihan merkilliseltä että suunnilleen saman ikäiset naiset sarjassa ovat höpsähtäneitä semivanhuksia. Mutta totta tosiaan, nuoria ovat sarjan lapset!
T. Aiempi kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut uutta kautta mutta juttujenne perusteella nämä n. 50 v (?) naiset esitetään lähinnä semiseniileinä vanhuksina? Olen 45v ja koen olevani elämäni kunnossa ja työelämässä myös vauhtia piisaa. Lapsetkin ovat vielä tarvitsevia alakouluikäisiä koska tein lapset reippaasti yli kolmekymppisenä. Ihan utopistinen ajatus että tästä siis noin 5 vuotta ja k*sen sänkyyn kun en kepeillä pääse liikkeelle ja s*ksi on ihan hihihi asia joka on varattu vain parikymppisille? Kiva että aikuisia naisia näytetään sarjoissa mutta ihan karsealta kuulostaa se kuva joka heistä annetaan. Onko tuottajat just itse teini-iästä selvinneitä?? Ai niin tämä koskee vain naisia. Mr Big oli viisissäkymmenissä jo alkuperäisessä sarjassa eikä ollut seniili vanhus.
Höppänöinä heidät jostain syystä esitetään. Kim Catrall oli muuten viimeisellä SATC-kaudella 48 v. eikä silloin mikään mummeli tai täti Samanthana.
En tiedä miksi lastesi ikä tähän liittyy, hehän ovat jo sarjan lapsia vanhempia, kun olet itse 55 v. kuten sarjan naiset. Brady taitaa olla 17 v, se nuorin 12 v. ja Charlotten esikoinen jotain siltä väliltä. Ennemminkin lapset siis on saatu sarjassa nelikymppisenä. Minua ainakin tympii katsoa Charlotten kotiäititouhuja.
Minusta tämä sarja on hyvä. Miranda on luultavasti aina pitänyt naisista ja tajusi sen vasta nyt. Paljon rohkeita aiheita. En ymmärrä, miksi sarjaa haukutaan niin paljon.
Katsoin juuri tämän viimeisimmän jakson ja vihdoin tuntuu siltä että tämä sarja alkaa löytää oikeutusta olemassaololleen. Ei mitään huippua silti, ja ihan liikaa kökköilyä. Miranda ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin edukseen Sinkkuelämässä, Chen seurassa hän oli rento ja viehättävä. Kotonaan hän on edelleen sietämätön ja teennäinen kökkö.
Aivan huippu tämä vitosjakso, nauroin monta kertaa.
Hei mammat nää on 55vee naisia. Sarjassakin. Jessus kun meillä 40 plus naisillakin on jo vaikka mitä vaivaa. Mä niin samaistun näihin juttuihin. Kuten aiemmin todettu moneen kertaan 30 ei ole sama kuin 50. Hirveetä se olis jos nää vaam bilettäis ja etsisi edelleen epätoivoisena miestä. Elämä on 50veenä niin paljon muutakin.
Tykkään! Hyvä kun big meni menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo mikään Sinkkuelämää-fani todellakaan, mutta katsoin nyt tota sarjaa kun sattuu olemaan toi HBO tällä hetkellä.
En ymmärrä miksi tässä ketjussa Mirandaa niin mollataan, ainoa uskottava hahmo noista ja samanlainen kuin muistan olleenkin, tietysti vanhempana ja ton ikäsen äitinä mutta edellee ainoa uskottava hahmo niistä.Enkä ymmärrä sitäkään että mitä te Sinkkuelämää-fanit tolta sarjalta tai ylipäätä keski-iältä odotatte, hyvin epärealistisia taitaa kuvitelmanne keski-iästä olla. Ihminen on jo aika vanha ja väsynyt keski-ikäisenä, ei mikään bile-ja panokone, se kuuluu nuoruuteen.
Ihan tiedoksi, että me ollaan kyllä vanhennuttu ihan samaa tahtia kuin nuo Sinkkuelämän näyttelijätkin. Ja odotettiin jotain ihan muuta kuin tuota kuraa.
Joo siis minä olen nyt 48, enkä tosiaan kuvittele olevani seitsemän vuoden päästä kuulolaitetta käyttävä lonkkavikainen vanhus.
Ei sitä kukaan tajuakaan etukäteen. Mutta sitten se vaan voi tapahtua. Menopaussi iskee ja siihen voi liittyä kaikenlaista vaivaa, jotka vaikuttavat toimintakykyyn paljon. Ja muutos voi tapahtua nopeasti.
Uusin jakso oli mielestäni ihan ok, kuten edellinenkin. Siis verrattuna pariin ekaan! Alkaa olla pikkuisen enemmän vanhaa SATCia, vaikka osa tarinasta onkin jäykkää ja epäuskottavaa vieläkin. Leikkauskuvio oli aika epärealistinen vaikken mikään terveydenhoitoalan tietäjä olekaan. :D Carrien lookit oli upeita, vaikkei kukaan tietenkään tuolta näyttäisi tuollaisessa elämäntilanteessa. Hyvä, että Mirandan alkoholiongelma nyt ainakin pääsi kunnolla pöydälle. Mielestäni se Carrien ja Mirandan keittiöseksin jälkeinen keskustelu oli ihan sopiva hahmoille ja sarjalle, uskottava!
Seuraavan jakson on ohjannut Cynthia Nixon! Esimakua trailerissa: https://youtu.be/JQILi-J8Rb0
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä sarja on hyvä. Miranda on luultavasti aina pitänyt naisista ja tajusi sen vasta nyt. Paljon rohkeita aiheita. En ymmärrä, miksi sarjaa haukutaan niin paljon.
Sinkkuelämän alkukausilla, nainen ihastuu Mirandaan ja siitä saatiin väännettyä yksi jakso. Heteroksi itseään kutsui.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin Che ei ole nainen vaan muunsukupuolinen, ns. non-binary. Hän ei ole selkeästi nainen muttei myöskään mies. Eli Miranda ei välttämättä identifioidu tämän myötä lesboksi tai edes biseksuaaliksi, vaan hän on yksinkertaisesti ihastunut Chehen persoonana eikä siinä ole mitään sen kummempaa seksuaali-identiteetin muutosta taustalla.
Miksi Carrie oli stailattu leikkauksen jälkeiseen kohtaukseen ihan mummoksi? Valkoiset helmet ja harmaa v-kauluksinen neule. Juurikasvukin harmaata, mikä itsessään ei tietty olis hirveää mutta tuossa stailauksessa hnggg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, en ole katsonut sarjaa, mutta tämän keskustelun avulla pääsen vähän mukaan, kiitos. :)
Jotenkin saan kertomusten perusteella kuvan, että uusi sarja yrittää pelastaa Carrien mainetta ja tehdä hänestä muita "parempaa" hahmoa, siinä missä Sinkkuelämässä Carrien hahmoa on mm. parjattu itsekkääksi ja huonoimmaksi ystäväksi. Siksi muut hahmot käyttäytyvät epätyypillisesti ja hölmösti. Olisi hauska nähdä onko tosiaan näin, mutta ei houkuttele HBO pelkästään ajlt vuoksi.
Aika hyvä analyysi vain ketjun pohjalta. Ajattelin samaa kun katsoin sitä eritekohtausta. Carrie on vaativa ja vinkuva, mutta oikeassa. Mirandan käytös jälkeenpäin on todella outoa. Jos hän kerran on niin kova alkoholisti niin parista tequilasta ja marihenkosesta alkaa täysi välinpitämättömyys.
En osannut odottaa sänkyyn pissaamista. Oletin, että Carrie yrittää keskeyttää puuhat vaikka kaatamalla äänekkäästi jonkun esineen ja ”heräämällä” siihen.
Toi olisi ollut ilmiselvä ratkaisu Carrien ongelmaan enkä ymmärrä, miksi hän ei tehnyt niin. Eihän hän enää edes ollut pöhnässä niiden lääkkeiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Carrie oli stailattu leikkauksen jälkeiseen kohtaukseen ihan mummoksi? Valkoiset helmet ja harmaa v-kauluksinen neule. Juurikasvukin harmaata, mikä itsessään ei tietty olis hirveää mutta tuossa stailauksessa hnggg.
Joo, oli muutenkin outo asu sairaalaan ja vielä helmet kaulassa. Vaatteiden vaihtokin oli tapahtunut, kun lekkaukseen meni vaaleassa hippityylisessä asussa. Kas kun ei ystävät pyöritelleet paplareita päähän sairaalassa.
Uusi kiinteistövälittäjä on paras uusi hahmo, muut melko turhia, vaikka Che on nyt alkanut osoittaa muitakin persoonallisuuden piirteitä kuin sukupuoli-identiteettinsä.
Seeman näyttelijä on todella hyvin säilynyt, samanikäinen kuin muut Sinkkuelämää-naiset. Hän on hahmona enemmän sellainen kuin olisin toivonut näiden päähenkilöidenkin olevan. Ei hämmentynyt seniori ja kaiken lisäksi sinkkukin.