Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

And just like that - en kestä!

Vierailija
10.12.2021 |

Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.

Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.

Kommentit (2789)

Vierailija
2301/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei niin häiritse se Che, se on sentään tullut jotenkin tutuksi. Tulkitsen hahmon niin, että hän on kovin epävarma ja vailla muiden hyväksyntää. Varmaan ihan luonnollista jos olet ikään kuin kokemassa murrosikää uudelleen. Hän voisi olla hauska tyyppi ja varmaan onkin lojaali ja reilu ystävä. Mutta, hän on niin pettynyt ja vihainen maailmalle, joka ei ymmärtänyt ja osannut vastaanottaa häntä itsenään silloin kun hän ei itsekään ymmärtänyt kuka on. Eihän tuollaista mustaa pilveä voi raahata mukanaan jokaiseen uuteen ihmissuhteeseen. Tiedän tuollaisia ihmisiä, ketkä heti intuitiivisesti joko hyväksyvät jonkun uuden ihmisen elämäänsä tai eivät. he voivat olla todella julmia ja kuumaa/kylmää vaiheilijoita heitä kohtaan, jotka jostain syystä ärsyttävät. Alussa tyypistä yritettiin selvästi tehdä joku äijä, joka ottaa mitä haluaa anteeksipyytelemättä, se oli minusta vähän riman alta. Katsojakyselyt varmaan saivat kirjoittajat muuttamaan linjaa ja siksi se henkinen romahdus & uusi nöyrempi Che.

Se?

Vierailija
2302/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nopeasti uusimman jakson alusta Samanthan ja Carrien keskustelun. Sen huomaa, että näyttelijöillä ei pyyhi keskenään hyvin - kemia heidän välisessään keskustelussa on olematonta.

Pidän Samanthasta, mutta oikeastaan toivoisin, ettei häntä enää nähtäisi sarjassa tuollaisissa pikkupätkissä. Tulee vain olo, että hänen poissaoloaan selitellään, kun ei ole enää mukana kuten ennen. Helpompi olisi antaa koko asian olla, eikä roikottaa Samanthaa puheissakaan mukana. Sama kuin Stanfordin kanssa - olisi annettu asian vain olla. Selittely latistaa tunnelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysi floppi koko AJT. Jenkki Redditissä ja muistaakseni EW tai eonline huhuttiin jo ennen kun sarja tuli ulos et Cynthia Nixon melko pitkälle saneli storylinen. Hänhän on poliittisesti todella aktiivinen ja luultavasti kuvernööriehdokas seuraavissa vaaleissa. Hänen vaimonsa on LGQTB+ vaikuttaja. Nixon ei olisi lähtenyt sarjaan mukaan, ellei LGQTB+ 'cause' edistetä sarjassa ja HBO olisi joutunut cancel kampanjan kohteeksi. Oh well, katsojaluvut kertoo mitä yleisö pitemmän päälle mieltä.

No tuo selittää jo paljon ja kuten itse ja aikaisemmin itse päättelin jo muuta sivu sitten miksi nykyinen Miranda on täysin eri hahmo mitä hän oli SATC johtuu juuri tuosta että hän näyttelijä Cynthia Nixon kävi tässä omia kokemuksiaan läpi koska SATC Miranda ei koskaan olisi sekoillut ja hännystellyt muita.

AIvan väärä suunta storylinelle...

Ehkä poliittisen profiilin luomista sitten sarjan valittu juonikuvio ja uudenlainen Miranda. Paremmin saa demokraattiääniä herkkänä ja hämmentyneenä identiteetin etsijänä sekä ihmisoikeustyön harjoittelijana kuin sarkastisena ja kärkkäänä lakimiehenä?

Vierailija
2304/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua yhtään miksi tää niin kaivelee että sarjassa on erilaisia ihmisiä. Ketä sitten pitäisi jättää pois vain sen takia, että pitäisi olla enemmän valkoisia heteroita? 

Mua hahmojen monipuolisuus ei haittaa yhtään, vaikka oon jo vanha mummu. Ja vaikka just mun tuttavapiiriin ei ole sattunut esim. yhtään muunsukupuolista, musta on vaan kiva että hekin ovat edustettuna sarjassa. 

Ongelma on just tuo "edustamisen" ajatus. Jos minut palkataan tuohon tai mihin tahansa sarjaan, niin en minä edusta mitään valkoisten heteronaisten joukkoa, vaan ihan vain ja ainoastaan itseäni. Jos sinut palkattaisiin tuohon, niin edustaisitko mummoja?

Onko kuitenkin nyt niin, että jos joku ulkomaalainen tekee rikoksen, niin hän edustaakin kaikkia ulkomaalaisia? Itse kuvittelin, että tällainen ajattelu on rasismia, mutta ei, sehän onkin nykytodellisuutta.

Martin Luther Kingin pitäisi olla näkemässä tätä.

Olen niiiiiiiiin kyllästynyt tähän kommentoijaan. Mene pois saastuttamasta tätä ketjua! Mitään annettavaa sulla ei ole muuta kuin yrität aivopestä ihmisiä ajattelemaan rasistisesti tai kyseenalaistamaan feminismiä. Omistautuneisuutesi on säälittävää! Mene vaikka töihin jos on noin paljon liikaa aikaa!

Tässä on oikein malliesimerkki "sormet korviin, en kuuntele"-ajattelusta, kun joku on eri mieltä.

Miksi feminismiä ei saisi kyseenalaistaa?

Olen nyt periaatteesta sinun puolella, ja rasittaa tuo persuttelu. En mitenkään ole ajatusmaailmaltani mustavalkoinen, ja todellakin asioita saa kyseenlalaistaa. Ihan kaikkia. Emme elä Venäjällä.

Ne ajatuksensa pitää vain osata perustella, muutenkin kuin minusta tuntuu sille tai tälle. . Kannatan feminismiä, mutta siinäkin on erilaisia suuntauksia, enkä ole kaikista samaa mieltä. Tämä toisten hiljentäminen hakkumalla nyt on varsinkin aika latteaa argumentaatiota.

Kun puhutaan jostain viihdeohjelma-mieltymyksistä niin kaipa se silloin on just musta-tuntuu asia. Toinen tykkää ja toinen ei.

Kirjoitin joku päivä siitä, että ärsyttää kun on pitänyt valikoida sarjaan jokaiselle jotakin periaatteella hirveä määrä hahmoja, jotta päästään johonkin vaadittuun diversiteettiin. Kaikki hahmot jää sitten ihan ajanpuutteesta klisheisiksi ja ohuiksi. 

Joku sitten on tästä suuttunut ja vetänyt johtopäätökset että haluan rooleihin vain valkoisia heteroita ja niputtanut mut yhteen jonkun toisen kirjoittajan kanssa ja kirvoittanut itsestään yllä näkyvän raivarin.

Edelleen, mielipideasioitahan nämä on ja minusta tämä agendapolitiikkaa palveleva sillisalaatti ei nyt ole erikoisen onnistunut ihan viihdemielessä, mutta ymmärrän tämän Trumpin ajan jälkeiseksi tuotteeksi maassa, jossa viihdekään ei nyt tässä ajassa pysty elämään täysin irti politiikasta.

Niin, no tietenkin kaikissa mielipiteissä on aina omaa tunnetta mukana. Tarkoitin ihan yksinkertaisimmillaan sitä, että perustelee sen edes jotenkin. Niitä perusteluja saa sitten muut kyseenalaistaa sydämensä kyllyydestä.

Minutkin on ehkä sekoitettu tähän mystiseen persuun jossain kohden. Olen sitä vastaan, että muita käsketään olemaan hiljaa ja poistumaan - jollei sitten tule jotain täysin asiatonta tekstiä, tai toiseen kirjoittajaan asioikseen käyvää.

niin ja hassua on sekin, että koska en pidä tästä sarjasta, olen sitä ja tätä. Minä joka kasvoin seuraamalla Huxtablen perhettä ja Fresh prince of Belairia. Lempinäyttelijäni oli Eddie Murphy ja alkuperäinen Sex and the City ihan legenda kaikkine vähemmistöineenkin.

Mutta kuljetiinko edellä mainituissa sormi pystyssä kysymässä miksi kukaan ei muista Black History Week:a tai että ei saa toivottaa hyvää joulua, se on loukkaavaa koska me juhlimme Kwanzaa? Ei. Kaikki edellä mainitut olivat superhauskaa höttöviihdettä, opetusvideot ja public notice announcementit on sitten erikseen, niitä voi katsoa vaikka Yleltä ken valistusta kaipaa.

Se että sua ärsyttää "valistus" on tullut selväksi. Erittäin selväksi. Onneksi kuitenkin tärkeämmät asiat menee sun ärsytyksen edelle arvoasteikossa. Kuten esimerkiksi se, että muutkin kuin valkoiset heterot näkisivät kaltaisiaan tunnetuissa sarjoissa.

Yritä nyt jo päästä tästä yli. Tai katso itse areenasta jotain vanhaa sarjaa jossa on mieleinen demografia. Niitä löytyy ihan vuosikymmenien edestä. Ei ole pakko katsoa juuri tätä sarjaa jossa edes yritetään jotain muuta. Tai lähetä tuotantoyhtiölle palautetta. Täällä palstalla samasta asiasta marmattaminen päivästä toiseen ei nimittäin hyödytä mitään.

-eri, mutta myöskin kyllästynyt

onko niille myös tärkeää, että viihdesarjassa otetaan aina hetki ja opetetaan ignoranttia kansanosaa kädestä pitäen kuinka on sopivaa ketäkin tällä kvartaalilla puhutella? Nuo vanhenee sitten yhtä nopeasti kun vanhenee se konsensus millä perusteella tänään leimattaisi yksinkertaista rahvasta ylenkatsottavaksi. Mulla on vielä suoratoistopalvelun viimeksi nähdyissä ohjelma, jossa opetetaan, ettei värejä ole - niin nopeasti muuttui ihana universaali ihmiskäsitys kiihkoiluksi ja mikroaggressioksi ja uusi virallinen totuus onkin se, että on rasisimia olla huomioimatta toisen POC statusta. Huoh.

Eli väännän vielä rautalangasta: ei häiritse kokoelma erinäköisiä/taustaisia/kokoisia ihmisiä, ei ole ennenkään häirinnyt. Häiritsee se kun siitä erilaisuudesta tehdään koko hahmon ainoa sanoma, merkitys ja tarina. Luuletko, että liikuntarajoitteiset olisivat kovin ilahtuneita jos sarjaan tulisi hahmo jonka tehtävä olisi vain kertoa kuinka surkeaa on, kun ei joka paikassa ole esteetöntä? Tai kuinka hän pystyy mihin vaan vaikka..

Huoh itsellesi. Se miksei värisokeus voi toteutua ennen kuin asiat käsitellään (eikä vain haudata) on selitetty moneen kertaan. Sitä yritettiin vuosikymmeniä ja huomattiin että ei toimi, joten nyt yritetään jotain muuta. Opiskele, lue, pysy ajantasalla äläkä haikaile vanhojen aikojen perään vain koska se on sinulle helpompaa.

Sarjan tekijät saavat tehdä juuri sellaisen sarjan kuin haluavat ja sitä ei ole kenenkään pakko katsoa. Jos he halusivat yrittää tehdä muutosta niin hyvä homma, arvostan. Sen sijaan huolettaa miltä tätäkin keskustelua seuraavista vähemmistön edustajista tuntuu lukea sivu toisensa jälkeen heidän viiteryhmäänsä edustavien hahmojen olevan turhia, ärsyttäviä ja häiritseviä sarjan pilaajia.

Voisitko edes joskus ajatella muutakin kuin omaa etuasi? Asetat itsesi myös ihmeelliseen asemaan muiden yläpuolelle kritisoidessasi kuinka aiheeseen perehtyneet ja omista kokemuksistaan ammentavat käsikirjoittajat ovat sarjassa asioita halunneet käsitellä. Sinultako olisi pitänyt kysyä mikä on oikea tapa?

Ei toimi tämä nykyinenkään systeemi, mikroaggression jne korostaminen on vaikuttanut siihen, että eri etniset ryhmät pysyvät erillään entistä enemmän, koska eivät syytösten pelossa uskalla ottaa kontaktia esim. työpaikalla. Eli jos kysymys "mitä teet työksesi" on rasistista mikroaggressiota, niin parempi olla puhumatta mitään. (Tai palkkaamatta vähemmistön edustajaa kun joutuu koko ajan pelkäämään syrjintä- tai rasistisyytteitä kahvipöytäkeskusteluissa.)  Harward Business Review on tehnyt asiasta tutkimustakin, mustien naisjohtajien määrä on vähentynyt 9 %. Kiinnostavaa luettavaa:

https://hbr.org/2016/07/why-diversity-programs-fail

Vierailija
2305/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin jakso katsottu - onneksi on tulossa vielä jatkoa tälle, niin moni asia jäi kesken, mm. Lily ja Brady.

Samanthan ja Carrien puhelu oli ihan kiva lisä, mutta mielestäni olisi kyllä pärjännyt ilmankin. Oli vähän tyhjää täynnä, eikä edennyt mihinkään.

Aidanin ja Carrien "tauko" tuntuu väkinäiseltä - pariskunnat ovat olleet etäsuhteissa jo kauan ennen videopuhelumahdollisuutta ja vielä pidemmän matkan päässä toisistaan. Aidan kuitenkin teki oikein kun sanoi Carrielle, että lapset ovat hänelle prioriteetti numero yksi. Ymmärrän myös, että etenkin 14v kaipaa vanhempiaan ja oman kodin turvaa vielä.

Miranda alkaa pikkuhiljaa muistuttaa taas itseään, jota olen odottanut ensimmäisestä jaksosta lähtien.

Vaikka monet ovatkin eri mieltä, omasta mielestäni uudet hahmot kuten Seema, Lisa ja Nya ovat tuoneet ihanaa lisämaustetta sarjaan. Etenkin Lisa ja Herbert tuntuvat olevan normaali pariskunta ilman sen suurempia ongelmia ja kommunikaatio toimii hyvin. Seema on upea hahmo, vahvatahtoinen eikä pahoittele olemassaoloaan. Myös Nyaa on ihana seurata, miten pitkän suhteen jälkeen ensin on innoissaan ja myöhemmin sitten iskee se ahdistus yksin olosta (itse 5kk sitten seitsemän vuoden suhteesta eronneena samaistun paljon tähän).

Antaisin mahdollisuuden vielä kolmannelle kaudelle, mutta jos se ei toimi edelleenkään niin kuoppaisin koko sarjan. Vaikka hehkutankin tätä niin on sarjassa silti epäkohtansa ja monet asiat olisi voitu hoitaa tyylikkäämmin.

Vierailija
2306/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua yhtään miksi tää niin kaivelee että sarjassa on erilaisia ihmisiä. Ketä sitten pitäisi jättää pois vain sen takia, että pitäisi olla enemmän valkoisia heteroita? 

Mua hahmojen monipuolisuus ei haittaa yhtään, vaikka oon jo vanha mummu. Ja vaikka just mun tuttavapiiriin ei ole sattunut esim. yhtään muunsukupuolista, musta on vaan kiva että hekin ovat edustettuna sarjassa. 

Ongelma on just tuo "edustamisen" ajatus. Jos minut palkataan tuohon tai mihin tahansa sarjaan, niin en minä edusta mitään valkoisten heteronaisten joukkoa, vaan ihan vain ja ainoastaan itseäni. Jos sinut palkattaisiin tuohon, niin edustaisitko mummoja?

Onko kuitenkin nyt niin, että jos joku ulkomaalainen tekee rikoksen, niin hän edustaakin kaikkia ulkomaalaisia? Itse kuvittelin, että tällainen ajattelu on rasismia, mutta ei, sehän onkin nykytodellisuutta.

Martin Luther Kingin pitäisi olla näkemässä tätä.

Olen niiiiiiiiin kyllästynyt tähän kommentoijaan. Mene pois saastuttamasta tätä ketjua! Mitään annettavaa sulla ei ole muuta kuin yrität aivopestä ihmisiä ajattelemaan rasistisesti tai kyseenalaistamaan feminismiä. Omistautuneisuutesi on säälittävää! Mene vaikka töihin jos on noin paljon liikaa aikaa!

Tässä on oikein malliesimerkki "sormet korviin, en kuuntele"-ajattelusta, kun joku on eri mieltä.

Miksi feminismiä ei saisi kyseenalaistaa?

Olen nyt periaatteesta sinun puolella, ja rasittaa tuo persuttelu. En mitenkään ole ajatusmaailmaltani mustavalkoinen, ja todellakin asioita saa kyseenlalaistaa. Ihan kaikkia. Emme elä Venäjällä.

Ne ajatuksensa pitää vain osata perustella, muutenkin kuin minusta tuntuu sille tai tälle. . Kannatan feminismiä, mutta siinäkin on erilaisia suuntauksia, enkä ole kaikista samaa mieltä. Tämä toisten hiljentäminen hakkumalla nyt on varsinkin aika latteaa argumentaatiota.

Kun puhutaan jostain viihdeohjelma-mieltymyksistä niin kaipa se silloin on just musta-tuntuu asia. Toinen tykkää ja toinen ei.

Kirjoitin joku päivä siitä, että ärsyttää kun on pitänyt valikoida sarjaan jokaiselle jotakin periaatteella hirveä määrä hahmoja, jotta päästään johonkin vaadittuun diversiteettiin. Kaikki hahmot jää sitten ihan ajanpuutteesta klisheisiksi ja ohuiksi. 

Joku sitten on tästä suuttunut ja vetänyt johtopäätökset että haluan rooleihin vain valkoisia heteroita ja niputtanut mut yhteen jonkun toisen kirjoittajan kanssa ja kirvoittanut itsestään yllä näkyvän raivarin.

Edelleen, mielipideasioitahan nämä on ja minusta tämä agendapolitiikkaa palveleva sillisalaatti ei nyt ole erikoisen onnistunut ihan viihdemielessä, mutta ymmärrän tämän Trumpin ajan jälkeiseksi tuotteeksi maassa, jossa viihdekään ei nyt tässä ajassa pysty elämään täysin irti politiikasta.

Niin, no tietenkin kaikissa mielipiteissä on aina omaa tunnetta mukana. Tarkoitin ihan yksinkertaisimmillaan sitä, että perustelee sen edes jotenkin. Niitä perusteluja saa sitten muut kyseenalaistaa sydämensä kyllyydestä.

Minutkin on ehkä sekoitettu tähän mystiseen persuun jossain kohden. Olen sitä vastaan, että muita käsketään olemaan hiljaa ja poistumaan - jollei sitten tule jotain täysin asiatonta tekstiä, tai toiseen kirjoittajaan asioikseen käyvää.

niin ja hassua on sekin, että koska en pidä tästä sarjasta, olen sitä ja tätä. Minä joka kasvoin seuraamalla Huxtablen perhettä ja Fresh prince of Belairia. Lempinäyttelijäni oli Eddie Murphy ja alkuperäinen Sex and the City ihan legenda kaikkine vähemmistöineenkin.

Mutta kuljetiinko edellä mainituissa sormi pystyssä kysymässä miksi kukaan ei muista Black History Week:a tai että ei saa toivottaa hyvää joulua, se on loukkaavaa koska me juhlimme Kwanzaa? Ei. Kaikki edellä mainitut olivat superhauskaa höttöviihdettä, opetusvideot ja public notice announcementit on sitten erikseen, niitä voi katsoa vaikka Yleltä ken valistusta kaipaa.

Se että sua ärsyttää "valistus" on tullut selväksi. Erittäin selväksi. Onneksi kuitenkin tärkeämmät asiat menee sun ärsytyksen edelle arvoasteikossa. Kuten esimerkiksi se, että muutkin kuin valkoiset heterot näkisivät kaltaisiaan tunnetuissa sarjoissa.

Yritä nyt jo päästä tästä yli. Tai katso itse areenasta jotain vanhaa sarjaa jossa on mieleinen demografia. Niitä löytyy ihan vuosikymmenien edestä. Ei ole pakko katsoa juuri tätä sarjaa jossa edes yritetään jotain muuta. Tai lähetä tuotantoyhtiölle palautetta. Täällä palstalla samasta asiasta marmattaminen päivästä toiseen ei nimittäin hyödytä mitään.

-eri, mutta myöskin kyllästynyt

onko niille myös tärkeää, että viihdesarjassa otetaan aina hetki ja opetetaan ignoranttia kansanosaa kädestä pitäen kuinka on sopivaa ketäkin tällä kvartaalilla puhutella? Nuo vanhenee sitten yhtä nopeasti kun vanhenee se konsensus millä perusteella tänään leimattaisi yksinkertaista rahvasta ylenkatsottavaksi. Mulla on vielä suoratoistopalvelun viimeksi nähdyissä ohjelma, jossa opetetaan, ettei värejä ole - niin nopeasti muuttui ihana universaali ihmiskäsitys kiihkoiluksi ja mikroaggressioksi ja uusi virallinen totuus onkin se, että on rasisimia olla huomioimatta toisen POC statusta. Huoh.

Eli väännän vielä rautalangasta: ei häiritse kokoelma erinäköisiä/taustaisia/kokoisia ihmisiä, ei ole ennenkään häirinnyt. Häiritsee se kun siitä erilaisuudesta tehdään koko hahmon ainoa sanoma, merkitys ja tarina. Luuletko, että liikuntarajoitteiset olisivat kovin ilahtuneita jos sarjaan tulisi hahmo jonka tehtävä olisi vain kertoa kuinka surkeaa on, kun ei joka paikassa ole esteetöntä? Tai kuinka hän pystyy mihin vaan vaikka..

Huoh itsellesi. Se miksei värisokeus voi toteutua ennen kuin asiat käsitellään (eikä vain haudata) on selitetty moneen kertaan. Sitä yritettiin vuosikymmeniä ja huomattiin että ei toimi, joten nyt yritetään jotain muuta. Opiskele, lue, pysy ajantasalla äläkä haikaile vanhojen aikojen perään vain koska se on sinulle helpompaa.

Sarjan tekijät saavat tehdä juuri sellaisen sarjan kuin haluavat ja sitä ei ole kenenkään pakko katsoa. Jos he halusivat yrittää tehdä muutosta niin hyvä homma, arvostan. Sen sijaan huolettaa miltä tätäkin keskustelua seuraavista vähemmistön edustajista tuntuu lukea sivu toisensa jälkeen heidän viiteryhmäänsä edustavien hahmojen olevan turhia, ärsyttäviä ja häiritseviä sarjan pilaajia.

Voisitko edes joskus ajatella muutakin kuin omaa etuasi? Asetat itsesi myös ihmeelliseen asemaan muiden yläpuolelle kritisoidessasi kuinka aiheeseen perehtyneet ja omista kokemuksistaan ammentavat käsikirjoittajat ovat sarjassa asioita halunneet käsitellä. Sinultako olisi pitänyt kysyä mikä on oikea tapa?

Nyt on kyllä ihan pakko sivusta kommentoida, ettei väitteesi edes pidä paikkaansa!

Värisokeudesta amerikkalaisessa keskustelussa haluttiin luopua koska koettiin, että se lopulta pyrkii assimiloimaan kaikki vähemmistöt osaksi valtakulttuuria. Siis vähemmistöt itse toivat esiin halunsa korostaa erilaisuuttaan, juhlistaa sitä, eikä pyrkiä häivyttämään.

Miksi täällä Suomessa pyöritellään näitä samoja aiheita, jotka eivät ole mitenkään relevantteja tuon Amerikkalaisen historiallisen kehyksen ulkopuolella? Euroopan pikku-amerikka, todellakin. Meillä on aina ollut niin vähän massasta eriävän näköisiä ihmisiä, että tuon värisokeuden pakottaminen oli jo alunperin teennäistä. Tämän hetkisessä keskustelureformissa on ihan samalla tavalla suomalaiseen reaalitodellisuuteen täysin soveltumatonta sisältöä, jota itsensä ajankohtaisiksi mieltävät pyrkii väkisin tänne ajamaan. Valtaväestö kertoo muulle valtaväestölle kuinka heidän mielestään tulisi vähemmistöjä käsitellä 0_o

Mikään ei ole 1990-luvusta muuttunut.

Vierailija
2307/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lyhyen hetken AJLT oli hetken sitä mitä sen pitäisikin, anteeksi pyytämätön ja vahva muutaman kirosanalla vahvistettuna. Kiitos Samanthan ja hänen asenteensa on sama "tuulta munille". 

Totta kai elämä menee yleensä eteenpäin ja asioita tapahtuu uusia ihmisiä mutta kaikki nämä uudet "hahmot" tuntuvat NIIN keinotekoisilta että en minä aikaan viettäisi yhdenkään kanssa aikaani. Ja ikinä en ole vallinnut ystäviäni kiintiöperustein niin että olisin "mallikelpoinen" kansalainen ja marssisin plakaatti kädessäni "Meillä on Unelma" lötinää.....

Vierailija
2308/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Nya ja Seema ovat hitaan alun suht mielenkiintoisia hahmoja, ja hyvä lisä naiskolmikkoon. Che ja huumorinsa eivät aivan kolahtaneet, mutta pidän näyttelijästä. Lisa on liian samanlainen tapaus kuin Charlotte, mutta ilman Charloten huvittavaa neuroottisuutta, hän jää vähän etäiseksi ja mauttomaksi.

Kiva, että tulee kolmas kausi. Ihan mielellään tätä kuitenkin katsoo. Herättää näköjään myös paljon tunteita.

Vierailija
2309/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

impenetrable tsoukki oli hauska.

Vierailija
2310/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Samantha upea? Odotan, että nään hänet. Voisiko kuitenkin olla 3 kaudella isompi rooli, edes siellä puhelimen toisessa päässä :D

Vierailija
2311/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Carrie otti kissan. Pidin häntä aina ennen vähän sellaisena luonto- ja eläinfoobikkona.

Välittömästi Samantha-kohtauksen jälkeen Carrien kissa oli menossa rappuun ja Carrie totesi: "I can't handle anymore drama". Olikohan tarkoituksellinen kuitti...

Onko iPhone yksi sarjan sponsoreista? Huvittaa miten Androidin/Samsungin "huonoutta" on korostettu (hälytysääni ei toimi, zoomaus tökkii, jne). Nyt Charlotte sai onneksi uuden iPhonen eli kaikki on taas hyvin (joskin älylaitteen asennus kinkkistä kun ollaan jo niin vanhoja, heh heh...).

Jakso oli ihan ok, mutta jäi kuitenkin aika tylsäksi päätösjaksoksi. Miranda ja Joy sekä ja Naya ja uusi mies arvattiin oikein. Samoin Carrien ja Seeman rantalomalle lähtö, mutta Hamptonsin sijaan vaihtoivatkin mannerta.

Vierailija
2312/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Samantha upea? Odotan, että nään hänet. Voisiko kuitenkin olla 3 kaudella isompi rooli, edes siellä puhelimen toisessa päässä :D

En usko että hän palaa enää takaisin....eikä enää istuisi tuohon nykyiseen nyyhkyjen kerhoon. Näytelijälä on sen verran pitkä viha päällä elleivät anna sitten tuottajan roolia missä hän saa sanella ehtonsa koko tuotantoon.

Vierailija
2313/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo Carrien ja Aidanin 5 vuoden odotusaika toimii? Saako Carrie tapailla muita miehiä sillä aikaa? Eikö Carrie saa käydä Virginiassakaan koko 5 vuoden aikana, koska Aidan ajattelisi silloin vain Carrieta (eikä poikiaan) ja jotain voisi sattua, jos isällä ei ole aistit valppaana? Eikä varmaan saa soittaa puheluitakaan, koska silloinkin ajatus harhailee Carriessa ja pojat jää huomiotta? Minusta aika naurettavaa.

Ehkä Aidan vaan säikähti niin pahasti tuota Wyattin onnettomuutta, että otti nyt turhan överin linjan. Ehkä vielä muuttaa mielensä myöhemmin. Ja luulisi, että pojatkin toivoisivat isänsä olevan onnellinen ja elävän välillä myös omaa elämää.

Ihmetytti myös miksi se Aidanin ex-vaimo Kathy ripitti Carrieta, vaikka itse ilmeisesti suhaa maailmalla työmatkoillaan eikä ole kovin läsnäoleva äiti pojilleen (ehkä avioerokin johtui siitä?).

Vierailija
2314/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä SJP ei ole näyttänyt paljon paljasta pintaa seksikohtauksissa. Ei sitä tehnyt vielä nytkään (vrt. muut naiset esiintyneet aiemmin rinnat paljaina), mutta silti hänen mittapuullaan oli aika paljon ihoa näkyvissä päätösjakson seksikohtauksessa.

Vierailija
2315/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee välillä tuosta Anthonyn italomies-Giuseppen kasvonpiirteistä/ilmeistä (etenkin kun hymyilee vekkulisti) mieleen se Charlotten "gay straight" poikaystävä Stephen (Dan Futterman), joka pelkäsi hiiriä. Ja joku muukin näyttelijä tulee mieleen, mutten saa päähäni kuka.

Vierailija
2316/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen(kin) jakso oli kuin mauton purkka. Ihan tylsäksi mennyt koko touhu. Samanthan muutama f u c k-sana ei paljoa pelastanut.

Vierailija
2317/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen(kin) jakso oli kuin mauton purkka. Ihan tylsäksi mennyt koko touhu. Samanthan muutama f u c k-sana ei paljoa pelastanut.

Joo. Kun huomaa 25 minuutin ohjelman aikana lipsahtaneensa facebook syötteen selaamiseen niin ei ole kovinkaan vangitseva esitys kyseessä.

Vierailija
2318/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo oli kohuttu Samanthan paluu niin ei olisi kannattanut katsella enää tätä kautta. En aio katsoa enää HBO:lta mitään koska pettivät katsojat.

Vierailija
2319/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kun huomaa 25 minuutin ohjelman aikana lipsahtaneensa facebook syötteen selaamiseen niin ei ole kovinkaan vangitseva esitys kyseessä.

Mun mielestä just päin vastoin niin hyvä jakso, että tuijotin herkeämättä eikä tullut mieleenkään vilkasta nettiä.

Uutta kautta odotellessa! 🤩

Vierailija
2320/2789 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan silloim kun sarja tuli telkusta ja olin itse about 17v. Monesto silloinkin tuli sellanen olo kun jakso loppu, että noh siinäkö se oli, ei tää nyt niin hyvä ollut. Vuosia myöhemmin kun katsonut sarjaa putkeen alusta loppuun on ollu aivan fiiliksissä. Nyt toki ei voi sanoa ehkä samaa mutta voihan olla että sarja tuntuu paremmalta kun joskus katsoo alusta loppuun. Mutta nyt on kyllä tehty niin hölmöjä kohtuksiakim välillä että on tullu kyllä aivan typertynyt olo.

Esim.se kun Carrie halko tuulta siinä muffinssi mekossa. Niin typerä kohtaus, kun näkee kaukaa ettei ole oikeesti ulkona tehty. Miks nyt vedetään kaikki niin yli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi