Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnairin lennoista kysymys!

Vierailija
10.12.2021 |

Tietääkö kukaan saako nyt koronan aikana koneessa vierekkäiset paikat ilman, että ne maksaa erikseen ja varaa?
Oudolta tuntuisi, jos seurue laitettaisiin eri paikkoihin.
Ihan periaatteessa ei viitsi maksaa paikan varaamisesta…

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan v:n noloa lentää jollain reittikoneilla! Mulla on Jetfliten numero pikavalinnassa.

No pm:n jutut on erikseen...

Vierailija
142/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahvaan ongelmia. Itse lennän vain ykkösluokassa.

Sitten lennät jossain muissa maissa, koska Suomeen ei lennä yhtään konetta, joissa olisi ykkösluokka.

Emirates lentää Dubaista suoraan Helsinki-Vantaalle, ja siinä ainakin on ykkösluokka. Samoin Etihadilla ja Qatar Airwaysilla.

Ainoa, joka noista lentää Helsinkiin on Qatar Airways, ja heillä on Business- ja Turistiluokat sekä laajarunkokoneet. Tosin heidän Business on erittäin tasokas.

https://www.qatarairways.com/en/onboard/first-class.html

Kyllä, mutta ei Helsingin lennoilla. Heillä on siis osa koneista varustettu ykkösluokalla, ja niitä käytetään vaikkapa Doha - Lontoo lennoilla, mutta ei Doha - Helsinki lennoilla.

Olen lentänyt Doha-Hki välin kuusi kertaa ykkösluokassa.

Tuli kahteen kertaan 😅 Ja ykkösluokassa, ei busineksessa, kuten ensin laitoin.

Et ole, koska Qatar ei lennä koneilla, joissa on 1.luokka, Helsinkiin.

No kyllä on. Elite-luokka nimeltään. Tossa mun seuraava lento jouluksi Suomeen:

DOH08:15Doha 08h 35m

1 stop(s) HEL15:50Helsinki

Price: 12,585.00 QAR

Class: Elite

Huoh. Elite on yksi business-luokan lipputyypeistä. Ei siis ykkösluokan lippu.

Se on nimenomaan ykkösluokka tolla välillä. Se ei ole business, senkin voisit valita. Sä yrität nyt väittää, että ykkösluokka on joku vakiintunut määritelmä tietyille asioille. Ei ole. On täysin eri asia lentää ykkösluokassa Australiaan sviitissä kuin ykkösluokassa Omaniin ja silti ne on ykkösluokka.

Ei ole. Se antaa vaihtoehdoiksi Business Comfort ja Business Elite. Kumpikaan ei ole First.

Tuo ei ole business elite vaan elite ja se on ykkösluokka. Kai mä tiedän mitä mä olen varannut. Vai tiedätkö paremmin?

Helsinki-Doha välille ei ole myynnissä ykkösluokkaa. Sori nyt vaan. Ehkä siinä sun flight simulatorissa on ihan erilaiset luokat.

Sun päässäsi on muodostunut ajatus, että vain termi first class on ykkösluokka. Ja että ykkösluokka on samanlainen joka koneessa. Ei ole. Lentoreitistä ja koneesta riippuen palvelut ovat erilaisia, voitko uskoa, että nimetkin ovat erilaisia ja edelleen ne tietyt luokat on toisistaan erotettavissa. Sä et ole selvästi koskaan edes lentänyt, kunhan selaat nettiä ja nillität termeistä. Ei se haittaa, ehkä sit joskus.

-eri, maailmaa työkseen kiertävä

Esim. Qatarilla on selkeästi erikseen ykkösluokka ja businessluokka. Tämä ei varsinaisesti ole mielipidekysymys, vaan ns. fakta.

Mitenhän tän nyt kauniisti ilmaisisi? Tietyillä väleillä kyllä, se jako on first class tai business class. Sitten on välejä, joissa siitä busineksesta on erotettu luokka, joka on ykkösluokka, mutta sen nimi on esimerkiksi tuo Watarin elite. Ja näin siksi, että kaltaisesi pilkunnussijat eivät pääse sanomaan, että kun first class on makuuhuoneella varustettu sviitti teidän sivuilla, vaadin sen tälle välille. Se on kuitenkin ykkösluokka esim. Doha-Hki välillä vaikka sä kuinka valittaisit.

Uskottavuutesi on nyt nolla. Elite on business classin hintaluokka eikä se siitä ykköseksi muutu. Penkit ovat ihan samat ja ihan samassa businessluokassa.

Olen nyt eri, mutta hänhän sanoi ymmärtääkseni nimenomaan, että ero on tuo alkoholitarjoilu. Toki saatoin tippua kärryiltä. Joka tapauksessa tyhmä sivujuonne.

Mutta logiikka ontui pahasti, koska hänen mukaansa ykkösluokassa olisi huonompi tarkoilu (eli ei alkoholijuomia).

Kenen mielestä huonompi? Eikös nuo ole muslimimaita?

Ahaa... ehkä ykkösluokka onkin oikeauskoisten luokka, eikä liity penkin leveyteen mitenkään...

Harvemmin on kuse penkin leveydestä.

No kyllä se useimmilla on se penkin koko motivaatio maksaa lipustaan enemmän. Harva ruoan takia sitä parempaa lippua ostaa...

Minä ostan nimenomaan ruoan, juoman, yksityisyyden ja mukavuuden mukaan. Mikään ei ole parempaa kuin oma tarjoilija, joka laskee penkin sun puolesta nukahtaessasi, tarjoilee menusta valitsemasi aterian valkoisella pöytäliinalla just silloin kun haluat ja sulkee oven pyytäessäsi. Puhumattakaan siitä, että lasi on koko ajan täysi, jos haluat. Parhain kokemus Etihadilla oli se, kun lapsi palveltiin koko lennon ajan viereisellä penkillä ja sain itse nukkua ja ilman keskeytystä katsoa leffan samoanjaa juoden.

Ja sitten äiti tulikin jo sulkemaan flight simulatorin ja patisti iltapesulle.

Miten tämä voi ola sulle noin paha paikka? Busineksessa tai tkkösluokassa lentäminen on juuri tuota.

"sulkee oven pyytäessäsi"

En todellakaan usko, että olet matkustanut näissä "hyteissä", jotka maksaa suomalaisen vuosipalkan verran.

Se nyt riippuu aivan siitä, mitä suomalainen kulloinkin tienaa. Kun itse aikoinaan tein suunnilleen nykyistä vastaavaa työtä Suomen ulkopuolella, nettopalkkani oli yli 7000/kk. Mutta siitä tosiaan on jo yli 10 vuotta aikaa, nykyisin palkat ovat varmaan ihan toista luokkaa. Silloin esiteini tyttärenikin oppi tavoille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuden torvi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt olet sinä, joka vaikuttaa yksinkertaiselle jankatuksesi kanssa. Ihan todella ykkösluokalle ei ole vakiintunutta määritelmää, kuten minen kommentista täälläkin voit huomata. Mä en ole koskaan lentänyt busineksessa enkä ykkösluokassa tai missään muussakaan turistiluokkaa paremmassa luokassa ja silti mun ei tarvii kyseenalaistaa asiaa. Aika monta kommenttia perusteluineen on osoittaneet, että sun valitus on turhaa ja lapsellista.

Veikkaan että näistä "monista" kukaan ei ole lentänyt ykkösessä, hyvä jos bisneksessäkään. Tiedän oikein hyvin, että ihmiset jotka lentävät kerran vuodessa halpalipuilla Kanarialle tai Thaimaahan, kutsuvat koneen etuosaa "ykköseksi", mutta nämä nyt tuskin ovat paras viiteryhmä asian määrittelemiseen.

En minäkään erota kuohuviiniä samppanjasta, mutta en silti kyseenalaista niiden erottelua. En vaikka Vauva-palstalla sata ja yksi asiantuntijaa väittäisi että kyllä se on samppanjaa jos sitä siksi kutsutaan. Maailma menisi melko sekavaksi, jos mitä hyvänsä voisi kutsua miksi hyvänsä ja vastuu olisi pelkästään kuulijalla.

Kyllä mä uskon enemmän heitä, jotka kertovat kokemuksistasn kuin heitä, jotka googlaavat ja laittavat wikipediasta linkkejä. Jos mulla olisi varaa ja varaisin ykkösluokan, sanoisin lentäneeni ykkösluokassa vaikka lipussani ei lukisi first class vaan iso I (vai mikä se nyt sit oli)

Vierailija
144/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahvaan ongelmia. Itse lennän vain ykkösluokassa.

Sitten lennät jossain muissa maissa, koska Suomeen ei lennä yhtään konetta, joissa olisi ykkösluokka.

Emirates lentää Dubaista suoraan Helsinki-Vantaalle, ja siinä ainakin on ykkösluokka. Samoin Etihadilla ja Qatar Airwaysilla.

Ainoa, joka noista lentää Helsinkiin on Qatar Airways, ja heillä on Business- ja Turistiluokat sekä laajarunkokoneet. Tosin heidän Business on erittäin tasokas.

https://www.qatarairways.com/en/onboard/first-class.html

Kyllä, mutta ei Helsingin lennoilla. Heillä on siis osa koneista varustettu ykkösluokalla, ja niitä käytetään vaikkapa Doha - Lontoo lennoilla, mutta ei Doha - Helsinki lennoilla.

Olen lentänyt Doha-Hki välin kuusi kertaa ykkösluokassa.

Tuli kahteen kertaan 😅 Ja ykkösluokassa, ei busineksessa, kuten ensin laitoin.

Et ole, koska Qatar ei lennä koneilla, joissa on 1.luokka, Helsinkiin.

No kyllä on. Elite-luokka nimeltään. Tossa mun seuraava lento jouluksi Suomeen:

DOH08:15Doha 08h 35m

1 stop(s) HEL15:50Helsinki

Price: 12,585.00 QAR

Class: Elite

Huoh. Elite on yksi business-luokan lipputyypeistä. Ei siis ykkösluokan lippu.

Se on nimenomaan ykkösluokka tolla välillä. Se ei ole business, senkin voisit valita. Sä yrität nyt väittää, että ykkösluokka on joku vakiintunut määritelmä tietyille asioille. Ei ole. On täysin eri asia lentää ykkösluokassa Australiaan sviitissä kuin ykkösluokassa Omaniin ja silti ne on ykkösluokka.

Ei ole. Se antaa vaihtoehdoiksi Business Comfort ja Business Elite. Kumpikaan ei ole First.

Tuo ei ole business elite vaan elite ja se on ykkösluokka. Kai mä tiedän mitä mä olen varannut. Vai tiedätkö paremmin?

Helsinki-Doha välille ei ole myynnissä ykkösluokkaa. Sori nyt vaan. Ehkä siinä sun flight simulatorissa on ihan erilaiset luokat.

Sun päässäsi on muodostunut ajatus, että vain termi first class on ykkösluokka. Ja että ykkösluokka on samanlainen joka koneessa. Ei ole. Lentoreitistä ja koneesta riippuen palvelut ovat erilaisia, voitko uskoa, että nimetkin ovat erilaisia ja edelleen ne tietyt luokat on toisistaan erotettavissa. Sä et ole selvästi koskaan edes lentänyt, kunhan selaat nettiä ja nillität termeistä. Ei se haittaa, ehkä sit joskus.

-eri, maailmaa työkseen kiertävä

Esim. Qatarilla on selkeästi erikseen ykkösluokka ja businessluokka. Tämä ei varsinaisesti ole mielipidekysymys, vaan ns. fakta.

Mitenhän tän nyt kauniisti ilmaisisi? Tietyillä väleillä kyllä, se jako on first class tai business class. Sitten on välejä, joissa siitä busineksesta on erotettu luokka, joka on ykkösluokka, mutta sen nimi on esimerkiksi tuo Watarin elite. Ja näin siksi, että kaltaisesi pilkunnussijat eivät pääse sanomaan, että kun first class on makuuhuoneella varustettu sviitti teidän sivuilla, vaadin sen tälle välille. Se on kuitenkin ykkösluokka esim. Doha-Hki välillä vaikka sä kuinka valittaisit.

Uskottavuutesi on nyt nolla. Elite on business classin hintaluokka eikä se siitä ykköseksi muutu. Penkit ovat ihan samat ja ihan samassa businessluokassa.

Olen nyt eri, mutta hänhän sanoi ymmärtääkseni nimenomaan, että ero on tuo alkoholitarjoilu. Toki saatoin tippua kärryiltä. Joka tapauksessa tyhmä sivujuonne.

Mutta logiikka ontui pahasti, koska hänen mukaansa ykkösluokassa olisi huonompi tarkoilu (eli ei alkoholijuomia).

Kenen mielestä huonompi? Eikös nuo ole muslimimaita?

Tämä on juurikin se syy miksi tuolta lentäessä on alkoholiton luokka, joka on yleensä se paras ja kallein. Kerran ostin lipin tällaiseen luokkaan (en muista mikä oli nimitys, Etihadilla) ja tilasin sampanjaa. Lentoemäntä sanoi, että alkoholi ei sisälly. Toi kyllä mulle lasillisen, mutta en kehdannut toista pyytää 😂

Voi elämän kevät!

Food and drink are complimentary on all Etihad flights. Bar service is complimentary, and includes aselection of fine wines, beers, and spirits in addition to soft drinks and other beverages.

Paitsi ykkösluokassa. Ja tämän tiedän tasan tarkkaan, koska muslimiystäväni lentää aina tuossa luokassa Etihadilla. Se on ns. kuivaluokka.

Höpö-höpö. Ei sinun tarvitse kuin vierailla Etihadin sivuilla ja lukea sieltä: first class -perfect wine paiting, signature cognac jne.

Ei sitä alkoholia tietenkään pakolla juoteta, joten siinä mielessä ystäväsi voi hyvinkin lentää ”kuivan” lennon.

Vierailija
145/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pitääkö hieromasauva laittaa matkalaukkuun vai käsimatkatavaraan?

Taskuun.

Vierailija
146/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne sen ykkösluokkana myy ja rahastaa, on se silloin ykkösluokka.

Joillekin asioille nyt vain sattuu olemaan tietyt minimivaatimukset. Kaviaariksi ei voi kutsua lohen mätiä. Samppanjaksi ei voi kutsua espanjalaista kuohuviiniä. Eikä ravintola tai hotelli saa tähtiä itse niin päättämällä (esimerkiksi suomessa ei ole viiden tähden hotelleja, ks. esim. https://www.rantapallo.fi/hotellit/onko-suomessa-viiden-tahden-hotellej…). Samoin lentokoneiden luokilla on kansainvälisesti vakiintuneet määritelmänsä, eivätkä ne muutu sillä, että Vauva-palstalla joku tuntematon kirjoittaja väittää toisin. Moisilla väitteillä saa vain helposti vähän yksinkertaisen ihmisen maineen.

Kyllä se nyt olet sinä, joka vaikuttaa yksinkertaiselle jankatuksesi kanssa. Ihan todella ykkösluokalle ei ole vakiintunutta määritelmää, kuten minen kommentista täälläkin voit huomata. Mä en ole koskaan lentänyt busineksessa enkä ykkösluokassa tai missään muussakaan turistiluokkaa paremmassa luokassa ja silti mun ei tarvii kyseenalaistaa asiaa. Aika monta kommenttia perusteluineen on osoittaneet, että sun valitus on turhaa ja lapsellista.

Kyllä on vakiintuneet määritelmät. Millä tahansa lentoyhtiöllä lentäessä First class on first class, business class on business class ja economy on economy (ja siinä välissä premium, jota kutsutaan eri nimillä), näin on vaikka kuinka asiaa yrittää käännellä ja väännellä.

Vierailija
147/171 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon enemmän heitä, jotka kertovat kokemuksistasn kuin heitä, jotka googlaavat ja laittavat wikipediasta linkkejä. Jos mulla olisi varaa ja varaisin ykkösluokan, sanoisin lentäneeni ykkösluokassa vaikka lipussani ei lukisi first class vaan iso I (vai mikä se nyt sit oli)

Siinä kohtaa kun on lentänyt riittävästi eri luokissa, tunnistaa kyllä ilman lippuakin missä luokassa lentää. Amerikassa First ei tarkoita "kuin" bisnestä, mikä tosiaan näkyi lentolipun koodissakin. On se silti parempi kuin Finnairin vastaava tuote.

Se oikea ykkösluokka on muuten useimmiten reippaasti ylihinnoiteltu, ilmeisesti tarkoitettu tarpeeksi varakkaille mahdollisuudeksi matkustaa erillään tavallisesta bisneksestä eikä niinkään antamaan "rahalle vastinetta". Voipi olla että oikeasti noin varakkaat harvemmin enää varailevat lippujaan itse, eikä heidän luultavasti tarvinne mainostaa käyttämäänsä luokkaakaan, hyvä jos edes tietävät sitä.

Vierailija
148/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kokeilemassa ihan mielenkiinnosta ja siellä on first class/business tolle välille. Sen jälkeen se tarjoaa kaksi hintaa, toinen on business ja toinen elite.

Kauttaviiva firstin ja bisneksen välissä tarkoittaa että kone näyttää molemmat vaihtoehdot jos niitä on. Suomeen ei ole kuin bisnestä. Kokeilepa varata lentoja Dohasta Lontooseen, niin siellä näkyy ihan omassa kohdassaan erillinen ykkösluokka. Tuo kohta puuttuu kokonaan Suomi-lennoissa.

Vierailija
149/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa selvästi koville tajuta että isolla rahalla hankitut Elite-istuimet ovatkin olleet vain bisnestä, ei ykköstä.

Kokeilepa varata lentoja Dohasta Lontooseen, niin siellä näkyy ihan omassa kohdassaan erillinen ykkösluokka (jonka nimi on, yllätys yllätys 'First'). Tuo kohta puuttuu kokonaan Suomi-lennoista.

Vierailija
150/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin kokeilemassa ihan mielenkiinnosta ja siellä on first class/business tolle välille. Sen jälkeen se tarjoaa kaksi hintaa, toinen on business ja toinen elite.

Kauttaviiva firstin ja bisneksen välissä tarkoittaa että kone näyttää molemmat vaihtoehdot jos niitä on. Suomeen ei ole kuin bisnestä. Kokeilepa varata lentoja Dohasta Lontooseen, niin siellä näkyy ihan omassa kohdassaan erillinen ykkösluokka. Tuo kohta puuttuu kokonaan Suomi-lennoissa.

Siellä lukee business/first class. Kun sen valitsee, tulee ne vaihtoehdot.

Vierailija
151/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun on lentänyt riittävästi eri luokissa, tunnistaa kyllä ilman lippuakin missä luokassa lentää. Amerikassa First ei tarkoita "kuin" bisnestä, mikä tosiaan näkyi lentolipun koodissakin. On se silti parempi kuin Finnairin vastaava tuote.

Se oikea ykkösluokka on muuten useimmiten reippaasti ylihinnoiteltu, ilmeisesti tarkoitettu tarpeeksi varakkaille mahdollisuudeksi matkustaa erillään tavallisesta bisneksestä eikä niinkään antamaan "rahalle vastinetta". Voipi olla että oikeasti noin varakkaat harvemmin enää varailevat lippujaan itse, eikä heidän luultavasti tarvinne mainostaa käyttämäänsä luokkaakaan, hyvä jos edes tietävät sitä.

Tämä on juurikin näin. Sen ”oikean first classin” jauhaminen on tyhmää, varsinkin kun tässä tarkoitetussa aidossa ykkösluokassa hyvin harva meistä on lentänyt.

Vierailija
152/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä aina tietyt koneyksilöt tietyille reiteille vai onko joskus niin, Suomen lennolla onkin koneyksilö, jossa on ykkösluokka, vaikka sitä ei olekaan myyty?

Miten silloin toimitaan? Pääseekö bisneslipun ostaneet ykkösluokan penkeille?

Vierailija
153/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa selvästi koville tajuta että isolla rahalla hankitut Elite-istuimet ovatkin olleet vain bisnestä, ei ykköstä.

Kokeilepa varata lentoja Dohasta Lontooseen, niin siellä näkyy ihan omassa kohdassaan erillinen ykkösluokka (jonka nimi on, yllätys yllätys 'First'). Tuo kohta puuttuu kokonaan Suomi-lennoista.

Sinullehan tämä tuntuu olevan paha paikka kun jauhat edelleen. Eiköhän ne, jotka maksavat joidenkin suomalaisten kkpalkkaa vastaavan summan lennoistaan, ole ihan tyytyväisiä siihen parjaaseen paikkaansa. Se, että siellä ei nyt ole ollut sitä parempaa vaihtoehtoa, tuskin heitä haittaa vaikka sinä kuinka niin luulisit.

Vierailija
154/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä aina tietyt koneyksilöt tietyille reiteille vai onko joskus niin, Suomen lennolla onkin koneyksilö, jossa on ykkösluokka, vaikka sitä ei olekaan myyty?

Hyvin harvinaista, mutta periaatteessa mahdollista, että lennetään ”väärällä” konetyypillä. Tällöin ykkösluokka jäisi kokonaan tyhjäksi, kun ei koneeseen kannata ladata ykkösluokan tarjoiluja yms. jotka poikkeavat kuitenkin business-luokan konseptista. Finnairkin saattaa joskus lentää laajarunkokoneella Lapin kohteisiin sesonkiaikana. Tällöin lennetään business-luokka tyhjänä.

-Eri

Vierailija
155/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvinaista, mutta periaatteessa mahdollista, että lennetään ”väärällä” konetyypillä. Tällöin ykkösluokka jäisi kokonaan tyhjäksi, kun ei koneeseen kannata ladata ykkösluokan tarjoiluja yms. jotka poikkeavat kuitenkin business-luokan konseptista. Finnairkin saattaa joskus lentää laajarunkokoneella Lapin kohteisiin sesonkiaikana. Tällöin lennetään business-luokka tyhjänä.

-Eri

No ei todellakaan Finnair jätä penkkejä tyhjäksi! Totta kai myydään joka penkki, jos vaan on kysyntää.

Onnekkaimmat saavat ne bisnesluokan penkit, tarjoilu on sama kuin muillakin

t: itse kanarialta joskus tällaisessa bisnespenkissä turistiluokan lipulla matkustaneena

Vierailija
156/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloja ykkösluokan jankkaajia täällä. AP kysyi istumapaikoista Finnairin lennolla ja te esitätte omanapajuttujanne.

Vierailija
157/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

No ei todellakaan Finnair jätä penkkejä tyhjäksi! Totta kai myydään joka penkki, jos vaan on kysyntää.

t: itse kanarialta joskus tällaisessa bisnespenkissä turistiluokan lipulla matkustaneena

Tuo Kanarian on eri juttu. Silloin on alunperin suunniteltukin, että lennetään laajarunkokoneella Kanarialle, ja Finnairin kaikissa laajarunkokoneissa on business.

Vierailija
158/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Tuo Kanarian on eri juttu. Silloin on alunperin suunniteltukin, että lennetään laajarunkokoneella Kanarialle, ja Finnairin kaikissa laajarunkokoneissa on business.

Mikkä järki olisi Lapin lennolla jäättää ne bisnesluokan penkit tyhjäksi? Ei mitään. Jos jostain syystä lennetään laajarunkokoneella Lappiin, silloin myydään kaikki paikat, ei jätetään "tyhjäksi", vain sen takia että ähäkutti, eipäs päästetä teitä näille hienoilla penkeille.

Vierailija
159/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Mikkä järki olisi Lapin lennolla jäättää ne bisnesluokan penkit tyhjäksi? Ei mitään. Jos jostain syystä lennetään laajarunkokoneella Lappiin, silloin myydään kaikki paikat, ei jätetään "tyhjäksi", vain sen takia että ähäkutti, eipäs päästetä teitä näille hienoilla penkeille.

Niin, kuvittelet että keksin päästäni nämä jutut?

Vierailija
160/171 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

Katsopas, kuinka iso osa koneesta on bisnesluokkaa. Ei olisi mitään järki pitää se osa koneesta tyhjänä.

https://cms.finnair.com/resource/blob/2261460/b1a3afd874c44c3cd5add49c0…