Onko sinulla pokkaa huutaa ihmiselle/ihmisille?
Mitä ajattelet ihmisestä joka huutaa toiselle? Ymmärrän joskus puolisolle pienen huudon, mutta toisille ihmisille se on kyllä vähän epäasiallista ja tekee huutajasta hiukka oudon ja tosi nolojen tilanteiden ihmisen🙄
Kommentit (92)
Kerta 1. 2011. 5 osallistujaa. Kerta 2. 2013. 11 osallistujaa.
En periaatteesta korota ääntäni. Siinä vaiheessa jos ihminen joutuu (aikuisille) niin tekemään, on peli menetetty. Räyhääjät ovat säälittäviä.
Pääsetkö tapahtumasta lainkaan yli?
Toisten ukot huutaa myös muttei sitä lasketa.
Nokun ukko oli siihen oikeutettu.
Minun ukko on oikeutettu, koska se on minun ukko.
En pahemmin huuda, sivallan muuten, kun on tarvetta. Mutta, kun audi-mies ajoi päälleni suojatiellä ja kolmion takaa, silloin huusin niin että naapurusto raikasi. Säikähdys sai yllättävän reaktion aikaan, lisävetenä myllyyn oli miehen ensimmäiset huolet "tuliko autoon naarmuja?" Hän oikeasti kysyi tuota ensimmäisenä, itsehän istuin maassa auton edessä.
Se riippuu ihan siitä meneekö asia puhumalla perille, joillekin oikeasti vaan joutuu huutaa.
Ai huudanko? Todellakin huudan jos joku käyttäytyy idioottimaisesti.
Esimerkiksi silloin huusin ja vieläpä kiroillen, kun joku tuntematon tönäisi minut ilman syytä keskelle autotietä. Joskus katsos on syytä huutaa.
Tarpeen mukaan näytän myös kansainvälisiä käsimerkkejä, esimerkiksi jos joku auto on vähällä ajaa päälle suojatiellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huutaminen mielestäni vähän outoa on, siis varsinkin sellainen aikuisten välinen työpaikalla. Ilmeisesti jotkut katsovat oikeudekseen huutaa työkavereille. Ainakin sairaalassa tätä tapahtuu, esim. kirurgi huutaa hoitajille. En tykkää.
Varmaan noissa tilanteissa luonne-erot aiheuttavat aika paljon skismaa. Kirurgit sun muut toimenpideradiologit ovat monesti hyvin määrätietoisia kaljupääramboja ja hoitajat sitten vähemmän tavoiteorientoituneita avustajia. Kun pitäisi saada jotain nopeasti tehtyä, kärsimätön osapuoli turhautuu hitauteen ja hitaampi osapuoli turhautuu siihen, että vaaditaan liikaa. Ehkä kirurgi ajattelee, että huutamalla saa henkilökunnan hereille, vaikka turha toivo kai se on.
Vierailija kirjoitti:
Ai huudanko? Todellakin huudan jos joku käyttäytyy idioottimaisesti.
Esimerkiksi silloin huusin ja vieläpä kiroillen, kun joku tuntematon tönäisi minut ilman syytä keskelle autotietä. Joskus katsos on syytä huutaa.
Tarpeen mukaan näytän myös kansainvälisiä käsimerkkejä, esimerkiksi jos joku auto on vähällä ajaa päälle suojatiellä.
Minä taas potkaisin autoa, joka yritti ajaa päälleni parkkipaikalla. Oli papan naama aika mutrussa kun pelkäsi ilmeisesti, että autoon oli tullut lommo. Mitäpä siitä, että seniili oli juuri ajanut sentin päästä varpaistani. Huusin vielä perään kirosanoja papparaisen hidastettua. Jos suunnitteli tulevansa korvauksia pyytämään, muutti mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuto on varsin hyödyllinen taito. Sillä on helppo viestiä olevansa vahvempi ilman, että tarvitsee turvautua väkivaltaan.
Ei huutamalla vahvuutta viestitä. Enemmänkin tyhmyyttä tai ikävää luonnetta. Ei ole lahjoja älykkääseen keskusteluun jos vaan huutaa.
Minulla kyllä on, mutta huuto toimii joissain tilanteissa paremmin.
Huutaminen on junttia ja kertoo huonoista käytöstavoista. Fiksu ihminen osaa olla eri mieltä ja antaa negatiivista palautetta huutamattakin.
Huudan itsekin joskus kotona, jos menee oikein pahasti hermo. Asiat puhutaan kyllä jälkikäteen läpi ja pyydetään anteeksi puolin ja toisin. En silti voisi kuvitellakaan huutavani vaikka työkavereille tai alaisilleni.
Aika paljon huutamista on ketjussa analysoitu. Oikeasti se alkaa yhtäkkiä, kestää 5 sekuntia ja loppuu. Se oli ja meni. Sinä alat ylianalysoida tapahtunutta ja annat merkitykisä mitä ei ole. Käsitteletkö kaikki tapahtumat elämässäsi tuolla lailla?
Huutaja ei tarkoita huutamisella yhtikäs mitään. Sinä luot merkityksiä joita ei ole.
Viestittää vahvuutta?????? Mitä????
No sillä huutamisella alistetaan ihmisiä tietenkin! Samoin kuin koroilla! Tätäkö haet?
Vierailija kirjoitti:
Huutaja ei tarkoita huutamisella yhtikäs mitään. Sinä luot merkityksiä joita ei ole.
Nimenomaan. Huutajan isä saattoi olla armeijassa töissä.
Samalla lailla voit vääntää kaikki tapahtumat mieleisiksesi ja antaa niille mieleisesi merkitykset. Mitään merkityksiä ei usein edes ole.
Mä olen elämässäni huutanut kaksi kertaa ryhmässä. Kummastakin kerrasta nostettiin järkyttävä haloo. Ryhmäläiset jäivät purnaamaan asiaa vuosiksi. Tapahtumat suurenneltiin.