Milloin viimeksi sinulta murrettiin jokin ennakkoluulo?
Tarkoitan siis sellaisia "ai maailman voi nähdä näinkin" -juttuja tai "oho, eivät kaikki tämän ihmisryhmän ihmiset ole tällaisia" -oivalluksia.
Kommentit (66)
Kun kuulin Pertti Kurikan Nimipäivien basistin englanninkielisen haastattelun. Oikeasti nolotti että minulle oli jotenkin yllätys, että kaveri on varsin skarppi ja puhuu todella hyvää englantia.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:22"] Aika jänniä sukupuolioletuksia. [/quote] Tästä tuli mieleen (sori ohis), että palstailun myötä olen tullut ennakkoluuloisemmaksi miehiä kohtaan ja suhtaudun suojelevasti naisiin. Niin järkyttävää tekstiä saa välillä lukea. Olen siis myös itse nainen. [/quote] Jännittävää, minulla käynyt toisinpäin. Kammoan uusia naistuttavuuksia.
[/quote]
Oletko itse nainen?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:22"] Aika jänniä sukupuolioletuksia. [/quote] Tästä tuli mieleen (sori ohis), että palstailun myötä olen tullut ennakkoluuloisemmaksi miehiä kohtaan ja suhtaudun suojelevasti naisiin. Niin järkyttävää tekstiä saa välillä lukea. Olen siis myös itse nainen. [/quote] Jännittävää, minulla käynyt toisinpäin. Kammoan uusia naistuttavuuksia.
[/quote]
Oletko itse nainen?
[/quote]
Kyllä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:46"]Kun kuulin Pertti Kurikan Nimipäivien basistin englanninkielisen haastattelun. Oikeasti nolotti että minulle oli jotenkin yllätys, että kaveri on varsin skarppi ja puhuu todella hyvää englantia.
[/quote]
Nämä ovat aina positiivisia juttuja :)
Muutan aika-ajoin omia käsityksiän, kun minulle näytetään tai itse löydän uusia faktoja.
Yksi viimeisimmistä ennakkoluuloistani, jotka ovat muuttuneet liittyy VAUVA-keskusteluihin. Arvostan naisia enemmän seurattuani tätä palstaa.
Täällä (nimettömänä) naiset uskaltavat olla enemmän ja jyrkemmin mieltä asioista, kuin mitä olen luullut heidän olevan, lisäksi sokea Viher/Vas kannatus on vähäisempää mitä olen pelännyt.
41v m
Luulin, että dementikot olisivat pääosin harmittomia. Aika silmiä avaavaa seurata vierestä Alzheimerin etenemistä.
Ennakkoluuloja ei ole murtunut, koska niitä ei vissiin ole ollut. Sen sijaan olen jatkuvasti joutunut pettymään ihmisiin ja olen kyynistynyt vuosi vuodelta.
Nyt en enää halua elää koko planeetallamme. Ei maassa mitään vikaa ole, kaunis on tellus faunoineen ja floorineen, mutta yksi asia mättää täällä ja pahasti.
Haluan takaisin alieneiden tms. omieni joukkoon.
En ymmärtänyt että masennus on todella, siis todellakin, sairaus.
.
Olen aina ollut todella positiivinen ja iloinen ihminen, mutta puoli vuotta sitten tapahtui monta pahaa asiaa yhtä aikaa ja hormonitoimintani meni sen johdosta ihan sekaisin. Seinät alkoivat kaatumaan päälle ja se huipentui siihen että makasin kotona kolme viikkoa ja itkin, itkin niin helvetisti. Itkin ilman mitään todellista syytä, oli vai niin järjettömän paha ja ahdistunut olo, että tulee paha mieli pelkästään sen muistelusta. Makasin sikiöasennossa repien tukkaani ja kiljuen lattialla, että "V**tu en jaksa koko ajan itkeä !! Lopu jo ! Lopu ! En jaksa ENÄÄ !!" Sitten pikkuhiljaa päivä päivältä aloin saamaan takaisin kiinni "normaalista" minästäni. Tätä itkuepisodia ja siitä toipumista takaisin normaaliksi kesti 3kk. En ollut siis oikeasti masentunut, mutta hätkähdin sitä miten keho ja mieli voi yhtäkkiä vain mennä niin rikki ilman mitään "hyvää syytä". Säikähdin ajattelemaan, että toiset elää tätä helvettiä joka päivä ja vuosikausia.
Tämä on vähän naurettavaa mutta... Odottelin satulinnassani prinssiä valkealla ratsulla saapuvaksi yli kaksikymppiseksi ennen kuin ymmärsin, että ei se niin mene. Kapusin satulinnasta alas ja nousin ponin selkään etsimään häntä itse. Löysin talonpojan kenellä on kultainen sydän <3
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:37"]
Tämä on vähän naurettavaa mutta... Odottelin satulinnassani prinssiä valkealla ratsulla saapuvaksi yli kaksikymppiseksi ennen kuin ymmärsin, että ei se niin mene. Kapusin satulinnasta alas ja nousin ponin selkään etsimään häntä itse. Löysin talonpojan kenellä on kultainen sydän <3
[/quote]
Tästä tulis muuten hyvä Disney leffa :D
Eipä ole juuri murrettu. Sen sijaan monet ennakkoluulot ovat vain vahvistuneet käytännön kokemusten/havaintojen johdosta. Valitettavasti.
Minulla oli hassuja ennakkoluuloja tankotanssista. Luulin että laji on ripsipidennys-tissinhinkutuspissisten omaa aluetta mutta sitten menin kurssille ja kovaa työtähän se on! Nykyisin rinnastan lajin täysin voimisteluun tai fitnessiin, jo yksinkertaisiin liikkeisiin tarvitaan sen verran habaa.
En tiedä voiko tätä sanoa "ennakkoluuloksi", mutta luulin että aikuiset ottavat ylpeyttä vastuunkannosta sen sijaan että kaihtaisivat sitä hinnalla minä hyvänsä. Tai sitten luokittelevat sen negatiiviseksi asiaksi.
Pidin vielä hetki sitte legendana, et on oikeesti ihmisiä, jotka on ite ihan just muuttanu perä-Espoosta Hgin keskustaan, ja sieltä käsin dissaa Espoota ja pitää itseään parempana mahd. kiven alta hankittuine vaatteineen ja pupunruokineen :D ei se Espoo nyt niin perseestä ole. Meinaan et kuulin elämäni ensimmäistä kertaa tosielämässä lauseet "Stadis kaikki on vaan niin paljo paremmin! Espoos ei oo mitään!"
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:37"]
[/quote]
Tästä tulis muuten hyvä Disney leffa :D
[/quote]
Hah ! Eikös :D Itseasiassa nyt kun mietin niin Shrek on aika paljon sinne suuntaan ! Tv. 33
Ajattelim, että Iranissa ja Intiassa ois hyvää safkaa. Molempiwn maiden ravintolakulttuuri on kuitenkin ihan karmeaa naapurimaihin verrattuna. Ajattelin Iranin olevan varsin konservatiivinena maa, mutta kulttuuri oli länsimaisempaa kuin muissa vierailemissani muslimimaissa.
Ajattelin, että kotisaattohoito on aina hyvä asia. Kunnes luin omaishoitajia koskevia tutkimustuloksia ja minulle selvisi, että koti voi olla hoitajalle vankila, jos ei kukaan muu välillä auta.
Yritän kuitenkin kovasti olla asennoitumatta ennakkoon, mukavampaa niin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:46"]Kun kuulin Pertti Kurikan Nimipäivien basistin englanninkielisen haastattelun. Oikeasti nolotti että minulle oli jotenkin yllätys, että kaveri on varsin skarppi ja puhuu todella hyvää englantia.
[/quote] Hän kertoi jossain haastattelussa asuneensa Yhdysvalloissa :) Ei sillä etteikö Suomessa asuvakin kehitysvammainen voisi oppia muita kieliä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:22"]
Aika jänniä sukupuolioletuksia.
[/quote]
Tästä tuli mieleen (sori ohis), että palstailun myötä olen tullut ennakkoluuloisemmaksi miehiä kohtaan ja suhtaudun suojelevasti naisiin. Niin järkyttävää tekstiä saa välillä lukea. Olen siis myös itse nainen.
[/quote]
Jännittävää, minulla käynyt toisinpäin. Kammoan uusia naistuttavuuksia.