Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin viimeksi sinulta murrettiin jokin ennakkoluulo?

Vierailija
16.03.2015 |

Tarkoitan siis sellaisia "ai maailman voi nähdä näinkin" -juttuja tai "oho, eivät kaikki tämän ihmisryhmän ihmiset ole tällaisia" -oivalluksia.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:09"]Luulin, että dementikot olisivat pääosin harmittomia. Aika silmiä avaavaa seurata vierestä Alzheimerin etenemistä.
[/quote]

Minulla just päinvastoin. Kaikki olivat varoitelleet vihaisista, riehuvista ja ilkeistä dementikoista, mutta mun harjottelupaikan vanhukset (etenkin dementikot) olivat todella ihania ja sydänmellisiä, vaikkakin vähän pihalla kaikesta :)

Sori typot, heräsin vasta.

Vierailija
42/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:43"]

Minulla oli hassuja ennakkoluuloja tankotanssista. Luulin että laji on ripsipidennys-tissinhinkutuspissisten omaa aluetta mutta sitten menin kurssille ja kovaa työtähän se on! Nykyisin rinnastan lajin täysin voimisteluun tai fitnessiin, jo yksinkertaisiin liikkeisiin tarvitaan sen verran habaa.

[/quote]

Tää on varmaan aika yleinen oletus. Näin tässä kerran tankotanssijoita eräässä tapahtumassa, ja kyllä ne naiset aika mustelmilla joka paikasta olivat. Kyllä se senkin puolesta melkoisen rankaa puuhaa on. Jäis itselläni tekemättä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 06:49"]Minä kanssa olin niin tasa-arvo intoinen, että kaikki ihmiset, uskonnot ja kulttuurit on yhtä arvokkaita. Ei ole. Islam on lähinnä rikollisuskonto, afrikan valtiot ym. Kehitysmaat on täynnä laiskoja siipeilijöitä. Parisataa vuotta on ollut aikaa hommata itselleen jonkinlainen järkevä yhteiskuntajärjestys, mutta ei. Eletään kuin pellossa. Tyhmiähän ne on kuin saappaat. Eurooppa oli kahden sodan jälkeen ihan hajaannuksessa. Ei täällä alettu kiviä paiskoa ja lorvia nurkissa. Ei, rakennettiin hyvinvointiyhteiskunnat.
[/quote]

Euroopalla ei ole osaa eikä arpaa tässä sekasorrossa? Lue niitä historian kirjoja täällä oli sotuenkin jälkeen hieman eri pohjat uudelleen rakentaa toimiva yhteiskunta.

Vierailija
44/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 06:49"]Minä kanssa olin niin tasa-arvo intoinen, että kaikki ihmiset, uskonnot ja kulttuurit on yhtä arvokkaita. Ei ole. Islam on lähinnä rikollisuskonto, afrikan valtiot ym. Kehitysmaat on täynnä laiskoja siipeilijöitä. Parisataa vuotta on ollut aikaa hommata itselleen jonkinlainen järkevä yhteiskuntajärjestys, mutta ei. Eletään kuin pellossa. Tyhmiähän ne on kuin saappaat. Eurooppa oli kahden sodan jälkeen ihan hajaannuksessa. Ei täällä alettu kiviä paiskoa ja lorvia nurkissa. Ei, rakennettiin hyvinvointiyhteiskunnat.
[/quote]

Euroopalla ei ole osaa eikä arpaa tässä sekasorrossa? Lue niitä historian kirjoja täällä oli sotuenkin jälkeen hieman eri pohjat uudelleen rakentaa toimiva yhteiskunta.
[/quote]

Muistaen nyt vielä, että siirtomaiden itsenäistyminen alkoi vasta 50-luvulla. Kyllä se nyt vaan niin on että useilla euroopan mailla on edelleen vastuu siirtomaa ajoista.

Vierailija
45/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 21:20"]

Yllätyin huomatessani,että miehet osaa olla parempia juoruämmiä ja selkäänpuukottajia kuin naiset.

[/quote]

Tämä tuli minullekin karuna yllätyksenä. Ja se miten osaavat ilkeillä ryhmänä. 

Vierailija
46/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 06:49"]

Minä kanssa olin niin tasa-arvo intoinen, että kaikki ihmiset, uskonnot ja kulttuurit on yhtä arvokkaita. Ei ole. Islam on lähinnä rikollisuskonto, afrikan valtiot ym. Kehitysmaat on täynnä laiskoja siipeilijöitä. Parisataa vuotta on ollut aikaa hommata itselleen jonkinlainen järkevä yhteiskuntajärjestys, mutta ei. Eletään kuin pellossa. Tyhmiähän ne on kuin saappaat. Eurooppa oli kahden sodan jälkeen ihan hajaannuksessa. Ei täällä alettu kiviä paiskoa ja lorvia nurkissa. Ei, rakennettiin hyvinvointiyhteiskunnat.

[/quote]

no jaa, olemmeko me täällä hyvinvointiyhteiskunnissamme oikeasti onnellisempia kuin ihmiset Afrikassa? News flash, muuten, Afrikka on aivan jumalattoman iso maanosa, ja siellä on erittäin suuria varallisuuseroja ja sivistyneitäkin paikkoja, ei se ole pelkkää savannia ja savimajaa koko maa-ala. oletko muuten käynyt afrikassa? Missä maissa?

Vierailija
47/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:37"]

Tämä on vähän naurettavaa mutta... Odottelin satulinnassani prinssiä valkealla ratsulla saapuvaksi yli kaksikymppiseksi ennen kuin ymmärsin, että ei se niin mene. Kapusin satulinnasta alas ja nousin ponin selkään etsimään häntä itse. Löysin talonpojan kenellä on kultainen sydän <3

[/quote]

Ihana tarina, hyvän mielen tarina! Mutta pakko muistuttaa myös, että voi se joskus prinssikin tullakin... 

T. Prinssin noutama. (Ok, ei nyt juuri sillä valkealla ratsulla, mutta jotain sinnepäin. Kyllä siinäkin hevosvoimia oli) 

Vierailija
48/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin nuorena, että Euroopan sisällä olisi suuremmat kulttuurierot kuin oikeasti on. Tosin voi olla, että maailma on myös osin kutistunut sitten oman nuoruuteni, mutta kuitenkin jollain tapaa yllätyin siitä, että ihmiset ovat enemmän samanlaisia kuin erilaisia riippumatta siitä, missä elävät.

Vierailija
49/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin juttelemaan Kanarialla krääsää myyvän afrikasta tulleen miehen kanssa. Hän olikin ihan mukava ihminen.

Vierailija
50/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki lesbot näyttävät tietynnäköisiltä ja ovat myös enemmän tai vähemmän stereotyyppejä. Ihan tavallista ja tavallisen näköistä porukkaa sielläkin on.

Vierailija
51/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennakkoluuloja sushista, että se on lähinnä raakaa kalaa ja lautasella sätkiviä äyriäisiä. Lapseni kuitenkin halusi sushiravintolaan syömään ja kerran kokeiltuani en enää muuta söisikään.

Vierailija
52/66 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 09:01"]Luulin nuorena, että Euroopan sisällä olisi suuremmat kulttuurierot kuin oikeasti on. Tosin voi olla, että maailma on myös osin kutistunut sitten oman nuoruuteni, mutta kuitenkin jollain tapaa yllätyin siitä, että ihmiset ovat enemmän samanlaisia kuin erilaisia riippumatta siitä, missä elävät.
[/quote]minun mielestä taas toisin päin. Ja olen asunut itä-, pohjois- ja etelä-euroopassa.

Vierailija
53/66 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Putin on yllättänyt totaalisesti. Jotenkin kuvittelin että täyshullut diktaattorit olisivat pikkuhiljaa häviämässä maailmasta, mutta niin se vaan uusi hitleri on nostamassa päätään.

Vierailija
54/66 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun näin Johanna tukiaisen videon kun hän itkee siskonsa kuolemaa. Itkin silmäni päästä koska ensimmäistä kertaa näin ihmisen Johannassa

Vierailija
55/66 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 06:49"]

Minä kanssa olin niin tasa-arvo intoinen, että kaikki ihmiset, uskonnot ja kulttuurit on yhtä arvokkaita. Ei ole. Islam on lähinnä rikollisuskonto, afrikan valtiot ym. Kehitysmaat on täynnä laiskoja siipeilijöitä. Parisataa vuotta on ollut aikaa hommata itselleen jonkinlainen järkevä yhteiskuntajärjestys, mutta ei. Eletään kuin pellossa. Tyhmiähän ne on kuin saappaat. Eurooppa oli kahden sodan jälkeen ihan hajaannuksessa. Ei täällä alettu kiviä paiskoa ja lorvia nurkissa. Ei, rakennettiin hyvinvointiyhteiskunnat.

[/quote]

no jaa, olemmeko me täällä hyvinvointiyhteiskunnissamme oikeasti onnellisempia kuin ihmiset Afrikassa? News flash, muuten, Afrikka on aivan jumalattoman iso maanosa, ja siellä on erittäin suuria varallisuuseroja ja sivistyneitäkin paikkoja, ei se ole pelkkää savannia ja savimajaa koko maa-ala. oletko muuten käynyt afrikassa? Missä maissa?
[/quote]

Saa asua ihan vapaasti savannilla ja savimajoissa. Miksi se pitäisi kieltää? Tekstini ei valitettavasti sitten saavuttanut ideaansa. Peräänkuulutin yhteiskuntajärjestystä, sääntöjä, kontrollia ja ylipäätään byrokraattisuutta. Tottakai pohjoismaista mallia. Ei mitään uskonnon läpilyömää humpuukia.

Vierailija
56/66 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 12:50"]

Kun kiinalalaiset alkoivat tosissaan tehdä merkittäviä tekoja ilmaston ja ympäristön eteen. 

[/quote]

Tämä ennakkoluulo on meillä kaikilla muillakin, et kiinalaiset ihan vaan mielikseen saastuttavat ilmansa ja vetensä ja saavat jo lapsina astman ja syövän. Muistan kun uutisoitiin siitä, että Kiinassa on valtavat tarve ja maksukykyiset markkinat ympäristöteknologialle. No, jossain on pieni maa nimeltä Suomi, jossa valtavasti teknistä osaamista. Miten media tämän asian uutisoi? Ei niinkään niin, että Suomi voisi ehkä tässä saada uuden merkittävän vientituotteen, vaan uutisointi oli tällaista; Kiina on niin saastunut maa että turha Suomalaisten on ajatella ympäristöä, kun se globaalissa mittakaavassa ei merkitse mitään. 

:D

Vierailija
57/66 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jos lapsi ei sopeudu päiväkotiin ja kouluun, niin vika oikeastaan ei olekaan siinä lapsessa, vaan todellakin systeemissä. Olin pitkään siinä uskossa, että lapsi kyllä sopeutuu, jos vain haluaa sopeutua, ja näin ulospäin voimakkaasti oireilevat lapsen häirikköinä. Olin sitä mieltä että jos lapsi ei viihdy koulussa, pitää ainakin olla hiljaa. Nykyään ajattelen, että siinä on lapsen ainoa lapsuus, ja lapsella on oikeus ilmaista ongelmansa, että niihin voidaan saada apua. Päivähoito tai koulutusjärjestelmä ei lähde lapsen tarpeista.

Vierailija
58/66 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
59/66 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 23:37"]

Tämä on vähän naurettavaa mutta... Odottelin satulinnassani prinssiä valkealla ratsulla saapuvaksi yli kaksikymppiseksi ennen kuin ymmärsin, että ei se niin mene. Kapusin satulinnasta alas ja nousin ponin selkään etsimään häntä itse. Löysin talonpojan kenellä on kultainen sydän <3

[/quote] Ai, mua taas sananmukaisesti tuli hakemaan prinssi valkealla ratsulla sieltä talonpojan tuvasta.

Vierailija
60/66 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 16:33"]

Kyllä Putin on yllättänyt totaalisesti. Jotenkin kuvittelin että täyshullut diktaattorit olisivat pikkuhiljaa häviämässä maailmasta, mutta niin se vaan uusi hitleri on nostamassa päätään.

[/quote] Mua se ei oikeastaan edes yllättynyt. Näin siinä ihmisessä paholaisen jo vuosia sitten ja aina ihmetellyt miksi ryssät ei itse näe.