Olen rokotettu, mutta vastustan passia. Muita?
Passin takia ollaan tässä tilanteessa kun ollaan. Rokotetut levittää tautia ihan siinä missä rokottamatonkin, mutta passilla annetaan ihmisille valheellista turvallisuudentunnetta. Josko passi-järjestely olisi toimiva niin miten meidän koronatilanteemme on pahempi kuin koskaan aiemmin? Eikä mitä kun pääministeri etunenässä baariin vaan altistuneena! Mulla on PASSI! Missä on maalaisjärki? Kipeänä ei enää jäädä kotiin koska passi. Ja vaikka korona poistuisikin niin passi ei tule enää ikinä poistumaan…
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi, mutta mikä olisi hyvä vaihtoehto? Sulkea kaikki uudestaan, kaikilta? Olen samaa mieltä että pitäisi vielä pysyä kotona eikä mennä turhaan tartuttamaan ihmisiä, mutta porukka ei taida oikein malttaa enää.
Elää samoin kuin esim influenssaviruksen kanssa. Jäädään kotiin jos ollaan sairaina, huolehditaa käsihygieniasta, eikä pärskitä toisten naamoille. Riskryhmät ja vanhukset voivat suojautua huolellisemmin.
Ei riitä. Seuraa uutisointia.
Niin riitä mihin? Osa väestöstä sairastaa taudin ja kehittyy luonnollinen immuniteetti.
Mainitsemillasi keinoilla ei rajoiteta koronan leviämistä siinä määrin, että sairaalat voisivat palata normaaliin moodiin. Luonnollisesti tiedät tämän - kunhan vain louskutat leukojasi.
Pitäisi nyt viimeinkin todella perustaa koronasairaala ja hyväksyä se, että koropotilaita tulee aina olemaan. On nykyään tuberkuloosipotilaitakin, koska tubirokote ei tehoa uusiin virusmuotoihin.
Ei voi lähteä siitä oletuksesta, että terveydenhuollossa on mahdollismman niukat resurssit ja että Suomessa olisi nolla potilasta teholla.
Kyllä passissa on järkeä , tartunnat lisääntyy ja rokotteille tarve lisääntyy , rokote uskonto vahvistuu ja lisää taas jatkossa rokotteiden menekkiä .
1% kuolemia näidem vuoksi joka taas on 0.01 % koko kansasta , hölmö kansa ansaitsee hölmöjä lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata koronapassia, mutta ap:n väite ei pidä paikkaansa. Vaikka rokotetun ja rokottamattoman virusmäärät ovat suurimmillaan samoja, rokotetulla virusta erittyy vähemmän aikaa. Lisäksi rokotetun todennäköisyys ylipäätään saada tartunta on pienempi (vaikka suoja on heikompi kuin vakavaa tautimuotoa vastaan) ja ilman tartuntaa et voi myöskään tartuttaa muita.
Miten kahdesti rokotettu Pekka Haavisto sai tartunnan?
Miksi hänen kanssaan tekemisissä olleita altistuneita kehotettiin välttämään kontakteja?
Missään kohtaa en ole väittänyt, ettei kahdesti rokotettu voisi saada tartuntaa.
Vähän sama kun sanoisin, että kännissä ajaminen lisää onnettomuuden riskiä ja sinä kysyisit "Miten tämä tyyppi ajoi kolarin ihan selvin päin?!"
Nythän on jo alettu mediassa puhumaan että nyt on saapunut rokotettujen pandemia:
The Pandemic of the Vaccinated Is Here
A coming winter surge and the spread of Omicron have made it clear that COVID is everyone’s problem.
https://www.theatlantic.com/health/archive/2021/12/fully-vaccinated-omi…
Kumma vain se, että he yhä saavat mennä lupa tartuttaa passillansa kaikkialle jopa oireisena ja tätä pidetään OK asiana.
Farssi. Koronapassin aika on ohi. Taistelkaa sitä vastaan kuin elämänne riippuisi siitä, koska se riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se passi voitaisiin mielestäni korvata täys sululla. Kaikki paikat tasapuolisesti kiinni kaikilta, niin kukaan ei tunne itseään syrjityksi.
Ruokaravintolat voisivat ehkä olla päivällä auki, turvavälein. Kesällä terassit ovat oiva apu.
Luultavasti passi kehitettiin taloudellisista syistä. Hyvä sitäkin oli kokeilla. Kaikkia vaihtoehtoja on kokeiltava, joista hyvät olisi jätettävä käyttöön.
Jossain Euroopan maassa oli konsertissa täysi katsomo, kaikki saivat ovella laadukkaan FFP2 hengitys suojaimen, eikä kukaan sairastunut. Tosin se oli ennen omikronia.
Pääasia, että tuetaan toisiamme ja pysytään terveinä.
Omikron taitaa olla lievä, tai ei ainakaan deltaa kummempi. Varovainen arvio asiantuntijoilta mm. Faucilta.
Sama. En edes aio käyttää passia päästäkseni johonkin. Sinänsä helppo hyvesignalointi minulta, kun olen työtön eikä tuloni siten ole vaarannettu mahdollisen työpaikkapassin vuoksi.
Jumankauta täällä on pimeää jengiä. Miten se passi haittaa ketään? se on vain todistus että sut on rokotettu. Jos sua ei oo rokotettu, sun ei tarvii mennä paikkoihin joissa on paljon jengiä ja tartuntavaara on suurempi. Jos sut on rokotettu, on parempi että siitä on todistus, ja voit ottaa riskin ja mennä noihin paikkoihin. Tämä on parempi vaihtoehto kuin se, että kaikki suljetaan ja ihmiset/työt/yrittäjät kärsii.
Jos et halua rokotetta, ok, sua ei siihen oo pakotettu. Mutta silloin täytyy tajuta että se riski on paljon suurempi, ja seuraukset hyväksyttävä. Näin on joka ikisessä asiassa yhteiskunnassa. En mäkään valita että mua syrjitään kun en saa ajaa kuorkkia kun mulla ei oo kuorkkikorttia.
Vierailija kirjoitti:
Jumankauta täällä on pimeää jengiä. Miten se passi haittaa ketään? se on vain todistus että sut on rokotettu. Jos sua ei oo rokotettu, sun ei tarvii mennä paikkoihin joissa on paljon jengiä ja tartuntavaara on suurempi. Jos sut on rokotettu, on parempi että siitä on todistus, ja voit ottaa riskin ja mennä noihin paikkoihin. Tämä on parempi vaihtoehto kuin se, että kaikki suljetaan ja ihmiset/työt/yrittäjät kärsii.
Jos et halua rokotetta, ok, sua ei siihen oo pakotettu. Mutta silloin täytyy tajuta että se riski on paljon suurempi, ja seuraukset hyväksyttävä. Näin on joka ikisessä asiassa yhteiskunnassa. En mäkään valita että mua syrjitään kun en saa ajaa kuorkkia kun mulla ei oo kuorkkikorttia.
passilla ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa. Passi on uutta maailmanjärjestystä varten. Herää jo. Ja se passi ei tule poistumaan ennekuin suurin osa kansalaisista sanoo sille ei. Ja jos kaikki myöntyy, niin me olemme tuhottuja. Meille ei tule koskaan olemaan enää vapautta. Arvaa vaan miten tuota passia aletaan sen jälkeen "kehittämään" Se ei tule olemaan enää mikään koronapassi sitten.
Mä olen kahdesti rokotettu ja minulla on koronapassi, mutta vastustan sekä rokotteita että passia. Hankin em. vain jotta pääsen keikoille joiden lippuja olen kohta pari vuotta säilyttänyt odottamassa tilanteen muuttumista.
Kansa lähes pakotetaan ottamaan rokote josta ei tiedetä mitään muuta varmaksi kuin sen, että se ei suojaa koronalta, ei estä sen levittämistä eikä myöskään ole tae tehohoidon välttämisestä. Sitten pitäisi vielä jatkaa samaa eristäytymistä ja muita varotoimia. Itse en käytä enää maskia, en rajoita menemisiäni, enkä lotraa käsidesillä, elän kuten ennen koronaa. Hain rokotteet ja sen myötä tämä kaikki pelleily saa jäädä osaltani.
No tarkotushan on antaa sen levitä näin, kun onpahan jotain toiminpiteitä tehty. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi, mutta mikä olisi hyvä vaihtoehto? Sulkea kaikki uudestaan, kaikilta? Olen samaa mieltä että pitäisi vielä pysyä kotona eikä mennä turhaan tartuttamaan ihmisiä, mutta porukka ei taida oikein malttaa enää.
Elää samoin kuin esim influenssaviruksen kanssa. Jäädään kotiin jos ollaan sairaina, huolehditaa käsihygieniasta, eikä pärskitä toisten naamoille. Riskryhmät ja vanhukset voivat suojautua huolellisemmin.
Ei riitä. Seuraa uutisointia.
Niin riitä mihin? Osa väestöstä sairastaa taudin ja kehittyy luonnollinen immuniteetti.
Mainitsemillasi keinoilla ei rajoiteta koronan leviämistä siinä määrin, että sairaalat voisivat palata normaaliin moodiin. Luonnollisesti tiedät tämän - kunhan vain louskutat leukojasi.
Mistä tämä tieto on peräisin?
Toistan: seuraa uutisointia.
Älä jaksa, vaan kerro se tieteellinen tutkimus, jossa noin todetaan.
Mihin tarvitset netin keskustelupalstalle tieteellistä tutkimusta? Sitä paitsi todistustaakka on tässä asiassa sinulla. Miten kotiin jääminen siinä vaiheessa kun oireita ilmenee, naamalle pärskimisen välttäminen ja käsihygienia oleellisesti parantaa tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Siinä koronapassissa kun ei vain ole mitään järkeä, ei mitään järkeä. Eikä mitään lääketieteellistä hyötyä.
Miksi käyttäisimme asiaa joka on kaiken järjenvastainen, hyödytön, turha, JOPA HAITALLINEN eli negatiivinen asia joka vain edistää viruksen leviämistä?
Passiasia on näin idiootti.
Pekka joi haavi auki alkoholia , humaltui koska pulloon mahtui liikaa viinaa , pullokokoja on pakolla pienennettävä.
Tiina käveli suoraan junan alle , junat on kiellettävä vaarallisina.
Matti ja ritva kuolivat 95 vuotiaina , näin ei voi olla , elämässä täytyy olla jotain vikaa.
Vaarallinen ihminen todettiin täysin vaarattomaksi koska henkilöllä oli suomen passi , suomessa ei saa olla vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastustan.
En vastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata koronapassia, mutta ap:n väite ei pidä paikkaansa. Vaikka rokotetun ja rokottamattoman virusmäärät ovat suurimmillaan samoja, rokotetulla virusta erittyy vähemmän aikaa. Lisäksi rokotetun todennäköisyys ylipäätään saada tartunta on pienempi (vaikka suoja on heikompi kuin vakavaa tautimuotoa vastaan) ja ilman tartuntaa et voi myöskään tartuttaa muita.
Miten kahdesti rokotettu Pekka Haavisto sai tartunnan?
Miksi hänen kanssaan tekemisissä olleita altistuneita kehotettiin välttämään kontakteja?
Missään kohtaa en ole väittänyt, ettei kahdesti rokotettu voisi saada tartuntaa.
Vähän sama kun sanoisin, että kännissä ajaminen lisää onnettomuuden riskiä ja sinä kysyisit "Miten tämä tyyppi ajoi kolarin ihan selvin päin?!"
Todella ontuva vertaus. Rokotetut tartuttavat, vaikka koronapassia perustellaan nimenomaan sillä, että " ei tartuttaisi muita." Koronapassilliset voivat aiheuttaa tartuntariskin ja saada tartunnan kuten nämä viime aikoina bilettäneet demareiden, vihreiden ja keskustan poliitikot.
Rokotettu levittää vähemmän ja sairastaa lievemmin. Passissa on hyvät ja huonot puolensa. Kannatan passia, jos sen avulla pidetään tietyt alat hengissä. Mutta sen huonot puolet on hyvä nähdä.
Se on liikaa, jos passiton menettää käytännössä työnsä. Se on pakottamista rokotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
passilla ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa. Passi on uutta maailmanjärjestystä varten. Herää jo. Ja se passi ei tule poistumaan ennekuin suurin osa kansalaisista sanoo sille ei. Ja jos kaikki myöntyy, niin me olemme tuhottuja. Meille ei tule koskaan olemaan enää vapautta. Arvaa vaan miten tuota passia aletaan sen jälkeen "kehittämään" Se ei tule olemaan enää mikään koronapassi sitten.
Korona-passi on uutta maailmanjärjestystä varten? Minkäslainen uusi maailmanjärjestys on tulossa?
Samat täällä.
Eikä passin vastustaminen edes liity mitenkään koko rokotteeseen tai koronaan. Passi on pelottava tapa hallita kansalaisia. Ensiaskel siihen että meihin kaikkiin tungetaan joku valtion ylläpitämä GPS paikannin. Sekin on jo tulossa yksityisautoihin. Vastustan kaikkea jossa ihmisen yksityisyydensuojaa rikotaan.
Vierailija kirjoitti:
Rokotettu levittää vähemmän ja sairastaa lievemmin. Passissa on hyvät ja huonot puolensa. Kannatan passia, jos sen avulla pidetään tietyt alat hengissä. Mutta sen huonot puolet on hyvä nähdä.
Se on liikaa, jos passiton menettää käytännössä työnsä. Se on pakottamista rokotuksiin.
Passiton menettää käytänössä työnsä. Totta. Onneksi mulla on passi ja työni.
Kaksi rokotetta on, passia en ole edes ladannut. Kohta kai täytyy, jos aikoo työtä tehdä😖(soster-ala)