Gmailissa tulee jonkun toisen postia omaan s-postiini!
Gmail osoitteeni on etunimi.sukunimi@gmail.com ja mulle tulee ainakin kahden kaimani postia, jos heidän osoitteensa on etunimixsukunimi@gmail.com, tuo x siis heidän toisen etunimensä alkukirjain. Osa on varmaan vain lähetetty väärään osoitteeseen, mutta osassa kaima on rekisteröitynyt jonnekin sivustolle omalla osoitteellaan ja silti sieltä tulee mulle postit. Saan esimerkiksi jonkin ammattiliiton jäsenposteja, vaikkei mulla ole mitään tekemistä sen kanssa. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Mihin tästä voisi valittaa? En jaksaisi enää olla postitoimistona ja välittää posteja ja vastailla tuntemattomille että väärä osoite.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut myös, ja nimenomaan niin, että omaosoitteeni on etunimisukunimi, ja kaimalla etunimi.sukunimi. Ja siitä huolimatta, että on kirjoitettu oikein, tuli mulle
Gmail ei lue pistettä tossa joten noi olisivat yksi ja sama osoite. Ette olisi pystynyt rekkaamaan molemmat.
Sepä se, miten joku on pystynyt rekisteröimään osoitteen, joka on jo olemassa!
Vierailija kirjoitti:
No tämä! Miten voi olla mahdollista, että se etunimi.sukunimi menee läpi rekisteröitäessä, jos kerta sama osoite??
Anna olla vaan väärään osoitteeseen tullut posti. Minullekin tulee ja joskus aikoinaan jaksoin niistä jotenkin huolehtia ja vastailla että tuli väärään osoitteeseen tms. Sitten kerran jossain mailissa oli sen toisen osapuolen puhelinnumero joten laitoin sinne tekstaria ja vastaukseksi tuli vaan jotain vittuilua, joten päätin että jos on niin pässi ettei osaa omaa mailiosoitettaan kirjoittaa niin kärsiköön itse seurauksensa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:23"]
Mulle on tullut myös, ja nimenomaan niin, että omaosoitteeni on etunimisukunimi, ja kaimalla etunimi.sukunimi. Ja siitä huolimatta, että on kirjoitettu oikein, tuli mulle
Siksi että gmail ei erottele pisteillä vaan kirjanjärjestyksellä. Koeta laittaa jostain muusta osoitteesta itsellesi meiliä ja laita piste vaikka jokaisen kirjaimen jälkeen (ennen @merkkiä siis) ja katso tuleeko perille.
miten voi olla mahdollista, että sen pisteellisen osoitteen saa varattua, jos se muka on sama kuin pisteetön? Todella paha moka oikeesti!
Ei sitä saakaan jos pisteetön osoite on varattu. Jos maijameikalainen@gmail.com on jo varattu, et voi varata enää maija.meikalainen@gmail.com. Nämä ovat ns. sähköpostialiaksia, eli pisteen voi laittaa mihin tahansa kohtaan Gmail-osoitteessa ja Gmail yhdistää sen automaattisesti samaan postiin, kunhan kirjaimet ovat samat ja samassa järjestyksessä.
Eli maija.meikalainen@gmail.com maijameikalainen@gmail.com MaijaMeikalainen@gmail.com ja m.a.i.j.a.m.e.i.k.a.l.a.i.n.e.n@gmail.com on teknisesti kaikki samoja osoitteita Gmailissa ja menevät samaan sähköpostilaatikkoon.
Juuri noin kuitenkin on päässyt käymään!
Minulla on "etunimisukunimi"
Ja jollain toisella henkilöllä on myöhemmin luotu "etunimi.sukunimi"
Sitten tulee jälkimmäiseen lähetettyjä viestejä minulle!
Miten on mahdollista, että joku on saanut rekisteröityä osoitteen (pisteellä), kun se on jo olemassa, minulla!
Sitä Gmaililta kysyin, miten näin voi olla, kun itse kertovat ettei niin voi olla. Mutta onpa vaan kuitenkin. Ei herätä luottamusta.
Mutta jos rekisteröityy johonkin toiseen palveluun niin vaikka maija.meikalainen@gmail.com olisi jo rekisteröitynyt niin maijameikalainen@gmail.com menee kuitenkin läpi koska se on eri osoite, vain gmailin kannalta ne ovat sama. "Pisteitä ei lasketa" ei ole mikään yleismaailmallinen standardi vaan gmailin oma ratkaisu.
Ei vaan kertakaikkiaan ole noin kuin 28 väittää.
Vierailija kirjoitti:
Ja jollain toisella henkilöllä on myöhemmin luotu "etunimi.sukunimi"Sitten tulee jälkimmäiseen lähetettyjä viestejä minulle!
Miten on mahdollista, että joku on saanut rekisteröityä osoitteen (pisteellä), kun se on jo olemassa, minulla!Sitä Gmaililta kysyin, miten näin voi olla, kun itse kertovat ettei niin voi olla. Mutta onpa vaan kuitenkin. Ei herätä luottamusta.
Ei ole gmailin ongelma, eikä ole mitään tuplarekisteröintiä tapahtunut koska nuo ovat sama osoite gmailissa. Joku ääliö vaan kuvittelee että hänen osoitteensa on tuo pisteellinen ja levittelee sitä sitten joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerron vaan oman kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt tapahtuneen väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt tapahtuneen väärin.
Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gmail ei piittaa pisteistä sähköpostiosoitteissa eli tulkitsee nuo samaksi osoitteeksi.
Silloin joskus gmailin alussa, ei minun nimi kelvannut siten, että olisi ollut se piste välissä, mutta yhteen kirjoitettuna putkeen kelpasi. Yritin silloin vaikka mitä yhdistelmiä mutta aina olivat jo käytössä. Olen kyllä saanut tarvitsemani postit. Eikä kukaan ole kertonut saaneensa postiani.
Tyttäreni saa aina välillä jonkun postia. Sama nimi, piste välissä mutta noilla kerroilla piste on jäänyt laittamatta. Ainakin eräältä koululta ihan sen sanoivat kun tsrkisteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. Joku on lähettänyt väärään osoitteeseen postia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle alkoi tulla lukioikäisen kaiman sähköposteja.
Oma osoitteeni on etunimisukunimi, kaimalla etunimi.sukunimi. Osoitteet olivat viesteissä oikein, silti tulleet väärälle tilille.
No ei ole kellään toisella samaa osoitetta kuin sinulla. Joku lähettää väärään osoitteeseen postia.
Vierailija kirjoitti:
Ja jollain toisella henkilöllä on myöhemmin luotu "etunimi.sukunimi"Sitten tulee jälkimmäiseen lähetettyjä viestejä minulle!
Miten on mahdollista, että joku on saanut rekisteröityä osoitteen (pisteellä), kun se on jo olemassa, minulla!Sitä Gmaililta kysyin, miten näin voi olla, kun itse kertovat ettei niin voi olla. Mutta onpa vaan kuitenkin. Ei herätä luottamusta.
No ei ole. Kirjaudu gmailiin tuolla etunimi.sukunimi osoitteellasi ja sinun salasanallasi. Tadaa!
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se tyyppi ole itse kirjoittanut osoitteensa väärin niille ammattiliiton sivuille. Laita viestiä sille nimikaimalle.
Miten? Mistä minä hänen oikean sähköpostiosoitteensa tietäisin jos ei hän itsekään osaa sitä käyttää?
Olen saanut kikunkuvia jotka tarkoitettu nimikaimalle, samoin jotain luottosopimus-papereita nimikaimalle. Ei gmail mutta toinen sähköpostipalvelu.
Pisteillä ei ole gmailissa mitään merkitystä. Yksi ja sama tilinomistaja omistaa osoitteensa kaikki versiot, oli niissä sitten vaikka joka kirjaimen välissä piste.
Mulla on sama ongelma kuin ap:llä. Kahdeksan vuoden ajan mulle on tullut ilmeisesti ainakin KOLMEN täyskaimani sähköposteja.
Alan oikeasti kyllästyä tähän, eikä gmaililla muuta ratkaisua ole kuin "ilmoita sähköpostin lähettäjälle, että hän käytti väärää osoitetta".
Ja ongelman alkusyy ovat ilmeisesti ne täyskaimani itse, jotka jatkuvasti jakelevat väärää (minun) sähköpostiosoitettani.
Gmailissa ilman pistettä ja pisteellä on sama email. Sama myös monella muulla välimerkillä.