Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Samastun aina vain miehiin, en koskaan toisiin naisiin. Miksi, ja onko muita kaltaisiani?

Vierailija
10.12.2021 |

(Ja kyllä, nykyään kuuluu kirjoittaa "samastua", ei "samaistua", niin hassulta kuin se kuulostaakin. )

Olen 45 v nainen, ja tajusin oikeastaan vasta taannoin samastuvani aina vain miehiin. Voin pitää toisista naisista, kunnioittaa ja arvostaa heitä, mutta en vaan samastu. Todellinen "not like other girls" -syndrooma siis, samastumisessahan on kyse siitä, että kokisi olevansa sen toisen kaltainen.

Muistan kuinka tuli joku uusi Superwoman-elokuva, ja joku nainen hehkutti, miten on vihdoin supersankari johon nainenkin voi samastua. Olin aivan ihmeissäni, ei minulla ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa samastua Batmaniin, Wolverineen tai vaikkapa Philip Marloween. Tai Alistair McLeaniin viskiä litkiviin sankareihin. Ehkä viski on se yhteinen nimittäjä, ainoa nainen johon jotenkin samastun on Vera Stanhope. Vitsi vitsi.

Tosielämän samastumiskohteitani, ihmisiä joiden kaltaiseksi tahtoisin "isona", ovat lähinnä Lars Monsen ja Wim Hof. Tiedän kyllä paljonkin fiksuja ja kyvykkäitä naisia, mutta en vain osaa kuvitella, että minusta tulisi heidän kaltaisensa.

Lisättäköön, että olen kuitenkin umpihetero ja itse asiassa suhteellisen "naisellinenkin".

Onko ketään kohtalotoveria?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen edelleen sitä, miksen pysty samaistumaan LeonardoDiCaprioon.

Vierailija
42/44 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä. Ehkä et vain samaistu tiettyihin sukupuolirooleihin tai stereotypioihin? Minun lähipiirissäni miehet ja naiset ovat aikalailla samanlaisia, en osaa edes sano millainen naisen tai miehen pitäisi muka luonteeltaan olla. Näen ihmiset vain ihmisinä eikä heidän sukupuolellaan ole merkitystä. En ikinä täysin samaistu keneenkään, koska ihmiset ovat erilaisia, mutta monilta usein löytyy yksittäisiä mielipiteitä, ajatusmalleja tai toimintatapoja joita tunnistan itsessänikin.

Niin ja mitä tulee siihen wonder womaniin, itse en pitänyt elokuvasta enkä tästä hahmosta sitten yhtään. Tylsän täydellinen mary sue, en tiedä pystyykö tuollaiseen kukaan samaistumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä muitakin. Akkojen jutut ei voisi vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
44/44 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainutlaatuiset, itsenäiset ja tasapainoiset oman tiensä kulkijat eivät kuunaan samaistu yhtään keneenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän