Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karseimmat piheilytarinat jakoon!

Vierailija
16.03.2015 |

Enoni ei antanut vieraidenkaan vetää wc-pönttöä. Piti myös vaimonsa kanssa tarkkaa kirjaa (sentilleen) kuluista ja vahti että kaikki kasetaan tasan. Ei kuitenkaan koskaan maininnut jos jäi itse voitolle jostain. Heillä oli myös omat hyllyt jääkaapissa.

Kommentit (499)

Vierailija
281/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä pihejä joka lähtöön. Yks lyö kyllä kaikki laudalta ja se on pilannut piheydellään koko elämänsä. Se ei oo ikinä edes ostanut vaatteita, sukulaiset lahjoittavat vanhat säälistä. 

Vierailija
282/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:40"]Haha tää on hyvä ketju :D mun oma isä on kyllä penninvenyttäjä parhaimmillaan. Vaatteet käytetään niin loppuun että suunnilleen tippuvat päältä, samaten pesua vältetään koska se kuluttaa vettä. Meillä kans oli pienenä tuo ettei vessaa saanut vetää jos kävi vain pienellä asialla. Rantasauna lämmitettiin talvellakin koska vettä sai järvestä eikä mennyt sähköä sisällä kylpyhuoneen lattialämmitykseen. Mitään leluja eu kaupasta ostettu ja kaikki melkein tehtiin itse puusta tms. Kengät korjattiin itse, samaten suuren osan vaatteista äiti teki ja korjasi itse. Ehkä kaikkein paras (ja pahin..) piheilykeino on ollut se, kun iskä ei halunnut ostaa uusia nastatalvirenkaita. Jostain se oli saanut/ostanut vanhoja nastoja ja asetteli niitä sitten niihin iänkaiken vanhoihin renkaisiin.. Eikun turvallista matkaa
[/quote]Mun isä taas käytti vuosikausia samoja talvirenkaita ja kun nastoja oli irronnut enemmän kuin oli jäljellä, niin repi loputkin irti. Uudet kesärenkaat :D isä ei ikinä osta uusia vaatteita, ja jos ostaa niin kirpparilta pakon edessä sitten kun 10 vuotta vanhoissa farkuissa on jo useampi paikka ja paikatkin alkavat jo hajota. Talvisin iskällä on aina sama villapaita. Se on isäni päällä jo isoveljeni ristiäiskuvissa-isoveli on 34 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:40"]Haha tää on hyvä ketju :D mun oma isä on kyllä penninvenyttäjä parhaimmillaan. Vaatteet käytetään niin loppuun että suunnilleen tippuvat päältä, samaten pesua vältetään koska se kuluttaa vettä. Meillä kans oli pienenä tuo ettei vessaa saanut vetää jos kävi vain pienellä asialla. Rantasauna lämmitettiin talvellakin koska vettä sai järvestä eikä mennyt sähköä sisällä kylpyhuoneen lattialämmitykseen. Mitään leluja eu kaupasta ostettu ja kaikki melkein tehtiin itse puusta tms. Kengät korjattiin itse, samaten suuren osan vaatteista äiti teki ja korjasi itse. Ehkä kaikkein paras (ja pahin..) piheilykeino on ollut se, kun iskä ei halunnut ostaa uusia nastatalvirenkaita. Jostain se oli saanut/ostanut vanhoja nastoja ja asetteli niitä sitten niihin iänkaiken vanhoihin renkaisiin.. Eikun turvallista matkaa
[/quote] Muistuttaa minun isääni. Asuu yksin pimeässä talossaan , kun ei raski valoja polttaa. Säästää kaiken , mitään ei saa heittää pois, koska niitä voi vielä tarvita. Syö vanhoja ruokia. Kaikki on turhuutta. Rahaa on tilillä vaikka kuinka.

Vierailija
284/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 17:40"]Haha tää on hyvä ketju :D mun oma isä on kyllä penninvenyttäjä parhaimmillaan. Vaatteet käytetään niin loppuun että suunnilleen tippuvat päältä, samaten pesua vältetään koska se kuluttaa vettä. Meillä kans oli pienenä tuo ettei vessaa saanut vetää jos kävi vain pienellä asialla. Rantasauna lämmitettiin talvellakin koska vettä sai järvestä eikä mennyt sähköä sisällä kylpyhuoneen lattialämmitykseen. Mitään leluja eu kaupasta ostettu ja kaikki melkein tehtiin itse puusta tms. Kengät korjattiin itse, samaten suuren osan vaatteista äiti teki ja korjasi itse. Ehkä kaikkein paras (ja pahin..) piheilykeino on ollut se, kun iskä ei halunnut ostaa uusia nastatalvirenkaita. Jostain se oli saanut/ostanut vanhoja nastoja ja asetteli niitä sitten niihin iänkaiken vanhoihin renkaisiin.. Eikun turvallista matkaa [/quote] Muistuttaa minun isääni. Asuu yksin pimeässä talossaan , kun ei raski valoja polttaa. Säästää kaiken , mitään ei saa heittää pois, koska niitä voi vielä tarvita. Syö vanhoja ruokia. Kaikki on turhuutta. Rahaa on tilillä vaikka kuinka.

[/quote]

Mahtaa olla ankea elämä! Ei voi kuin ihmetellä, toisaalta vähän surullista myös.

Vierailija
285/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuorii aina vessapaperin niin että yhdestä arkista saa kaksi arkkia, käyttää roskapussit moneen kertaan(eli siis pesee ne pussitaina kun vienyt roskat ulos) paskoo ja kusee myls ämpäriin, koska siinä säästää vettä.

Vierailija
286/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:08"]Isä kuorii aina vessapaperin niin että yhdestä arkista saa kaksi arkkia, käyttää roskapussit moneen kertaan(eli siis pesee ne pussitaina kun vienyt roskat ulos) paskoo ja kusee myls ämpäriin, koska siinä säästää vettä.
[/quote]Mihin se ne paskat kuskaa:D

Vierailija
287/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummo tarjosi lapsille ketsuppia, jonka koostumus oli harmahtavan ruskeaa. Satuin vilkaisemaan parasta ennen päivämäärää, joka oli kolme vuotta sitten. Huomautin isomummolle asiasta ja hän sanoi, että ei heillä kukaan normaalisti käytä ketsuppia, että turha ostaa uutta kun vanhakin ajaa vielä asiansa. Siellä se sama pullo keikkuu edelleen jääkaapin ovessa. 

Vierailija
288/499 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on surullinen tarina mieheni sedästä, joka asui naapurissamme. Hän oli aina ollut kamalan pihi. Emme koskaan nähneet, että hän olisi pitänyt valoja asunnossaan. Talvellakin asunnossa oli kamalan kylmän ja kostean tuntuista. Lämmitti kaminalla kerran viikossa, vaikka talossa olikin sähkölämmitys. Hän sairastui syöpään 2 vuotta sitten tai siis silloin se paljastui. Tätä ennen hän oli laihtunut jo 15kg, mutta ei ollut raskinut mennä lääkärille. Teki kamalan pahaa katsella, kun hän laihtui. Ostimme mieheni kanssa hänelle lahjaksi energiajuomia. Hänen kuolemansa jälkeen löysimme talosta komeron, jossa oli arviolta 200 avaamatonta energiajuomatötsää. Ei ollut raaskinut juoda.

Vierailija
289/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kolme sivua ja tuli mieleen että kaikki tyypit tarvitsisivat kipeästi terapiaa! Ei tervejärkinen käyttäydy noin pihisti.

Vierailija
290/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kaverin kotona näkkärit piti voidella aina sileälle puolelle koska silloin kuluuu kuulemma vähemmän voita.

Vierailija
291/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte kauhistella sairaalloisen pihejä ihmisiä kuvan kera, niin Youtubesta löytyy jaksoja ohjelmasta nimeltä Extreme Cheapskates. Koko perhe kylpee vuorotellen samassa kylpyvedessä ja muuta sairasta meininkiä. Ja sit löytyy myös ohjelma sairaalloisista hamstraajista, joilla on aina talo täynnä tavaraa ja roskaa... olikohan sekin Extreme Hoarders nimeltään. Siis semmosta että tavarakasojen keskellä menee polku, ja joissain tapauksissa jopa terveydelle vaarallisia asuinolosuhteita kun keittiö ja kylppärikin paskasia, rottia ja ötököitä vilisee yms. Surullista, se on mielen sairaus selvästi, mutta useimmissa jaksoissa ammattijärjestäjän, terapeutin ja raivaajien avulla saadaan talo tyhjennettyä rojusta!

Vierailija
292/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:20"]

Noh muitsan kun lapsena kaverilla sai käyttää vain 2-3 palaa paperia pissalla käydessä. Isolla asialla sitten enempi. Käytiin usein samaan aikaan vessassa, niin tuli huomattua että se kaveri kääytti yeensä vain yhden palan paperia.

Omilla isovanhemmilla ei mökillä saanut vetää vssaa jos kävi vain pissalla, vasta seuraava kävijä sai vetää vessan. Eihän sitä seurattu varsinaisesti eli huutia ei tulut jos veti, mutta lapsena sitä teki kuitenkin kuin käskettiin... Kaupunkiasunnollaan taasen sai ihan normaalisti vetää vessan joka kerta :P

[/quote]

Mä en ole mitenkään määrännyt miten monta palaa paperia pissan pyyhkimiseen saa käyttää, mutta ei siihen kahta arkkia enempää sitä paperia kyllä tarvitse, joten miksi käyttää enempää? Mökillä taas voi oikeastikin olla pulaa juoksevasta vedestä, varsinkin kuivina kesinä. Tällöin ei ole mitään järkeä tuhlata sitä vetämällä vessaa joka pisin jälkeen, kun tähdellisempääkin käyttöä sille olisi. Ja kun mökillä useampia ihmisiä yhtä aikaa on, ei yhdet vetämättömät pissit ehdi sitä pyttyä juuri kellastuttamaan.

Vierailija
293/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini säästää perunoiden keitinveden ja kananmunan jämät, joilla esim.pullat on voideltu ennen paistamista, koska "niitä voi vielä tarvita johonkin". Isä säästää kaikki muovipussit ja viikkaa ne nättiin nippuun, ja niitä taatusti käytetään niin kauan että pohja ratkeaa. Tyhjät kahvipakkaukset leikataan siististi auki ja pestään, jotta niitä voi käyttää leikkuulautoina. Nämä vessan vetämiset (tai siis vetämättömyys) yms.on ihan peruskauraa lapsuudenkodissani.

Voisin kirjoittaa näistä romaanin, mutta tässä näin alkajaisiksi muutama esimerkki :D

Vierailija
294/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:55"]

Yhden kerran kun painaisee wc tyhjennystä siihen huuhteluun kuluu 6-10l vettä/kerta. Jos käyt kusella 20xpäivässä se tekee 120-200l/päivä. Eli kuukaudessa (30päivää) 3600-6000l. Yksi kuutio eli 1000l kylmää vettä maksaa noin.5€ niin se tekee 16€ - 30€/kk. Pelkkä vessan vetäminen.. Kallista on..

[/quote]

20 kertaa päivässä vessassa, eli vajaan tunnin välein? Kyllä silloin kannattaisi jo käydä lääkärissä.

Pahin kuulemani on se, jossa saunassa käydessä varattiin vajaa vadillinen pesuvettä. Ei puhettakaan suihkusta! En ollenkaan epäile, että ei olisi totta, kulki niin rikkinäisissä vaatteissakin.

[/quote]

Montakohan vessakertaa vaikkapa 5 henkisessä perheessä tulee päivittäin? Saattaa jopa mennä yli sen 20 kerran.

Vierailija
295/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies suostui kaupasta ostamaan vain sen verran kuin käsillä pystyi kantamaan. Viis siitä, mitä oli tarve ostaa. Jos et jaksanut kantaa tai ei syliin mahtunut tavarat, et ostanut...

Vierailija
296/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:13"]

LApsuudenystäväni äiti seukkaa miehen kanssa jolla kymmeniä tuhansia euroja tilillä. Ei voi lähteä esim. tangomarkkinoille tai teatteriin yms. tapahtumiin kun liput maksaa niin paljon :) kökötetään sitten neljän sienän sisällä ja lasketaan rahoja.

[/quote]

Toi ei ole pihiyttä vaan järkevä. Kuka rupeaa maksamaan toistakymppiä tai jopa monta kymppiä jostain lipusta?

[/quote]

Jokainen laittaa rahansa mihin lystää.

Kävin juuri puolisoni kanssa Andrea Bocellin konsertissa Hartwall Arenalla.

Ostimme liput parhailta paikoilta, koska kyseessä oli "kerran elämässä" kokemus.

Liput maksoivat 250 euroa / kpl eli lippumme maksoivat yhteensä 500 euroa.

Konsertti oli huikea elämys, jonka muistamme vielä vuosien päästä. Ja joka euron arvoinen.

Paljon mieluummin laitan rahaa elämyksiin, jotka ovat sielunravintoa, kuin esim. elektroniikkaan, joka vanhenee muutaman vuoden välein!

Sieluni ei saa mitään ravintoa siitä erosta, että onko minulla uusi iPhone vai vanha Nokian känny tai siitä erosta, että onko olohuoneessamme 32 tuuman vanha telkkari vai 46 tuuman uusi telkkari...

Koskettava taide-elämys sen sijaan antaa sielunravintoa moneksi vuodeksi eteenpäin!

Vierailija
297/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 06:09"]

Ex-mies suostui kaupasta ostamaan vain sen verran kuin käsillä pystyi kantamaan. Viis siitä, mitä oli tarve ostaa. Jos et jaksanut kantaa tai ei syliin mahtunut tavarat, et ostanut...

[/quote]

Mitä tuossa oli ihmeellistä? 

Vierailija
298/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin töissä vanhusten palvelukodilla. Sinne muutti mummo, joka vaati että äitinsä tukka pestään vain kerran kuussa että shampoota säästyy. No ei toteltu tosiaankaan. Hyvätuloisia, mummo eläkkeellä oleva opettaja samoin kuin tyttökin. Ikäihminen ei hikoile niinkään, mutta kyllä pitää saada raikkaasta olosta nauttia!!

Vierailija
299/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 209; se, että jos tarviit jauhoja, maitoa, kahvia, voita, talouspaperia... Et vaan voi ostaa kaikkea. Kun et voi niitä kantaa.

Vierailija
300/499 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

210: siis tytär vaati, ei mummo!!