Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kiireesti apua! Paljonko miehen omaisuudesta kuuluu minulle?

Vierailija
16.03.2015 |

Eli siis menimme juuri naimisiin ja heti on tullut riitaa kun mies ei suostu antamaan minulle avio-oikeuttani! Hän on paljon rikkaampi kuin minä eli laskujeni mukaan hänen kuuluu antaa minulle noin 150.000 euroa mutta hän haluaakin pitää kaiken itse? Mitä ihmettä teen? En tajunnut meneväni naimisiin huijarin kanssa! Kannattaako vielä yrittää puhua hänelle vai otanko suoraa yhteyttä poliisiin tai oikeuslaitokseen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:31"]

Eikö kellään ole oikeaa tietoa? Miehen omaisuus noin 300.000 eli eikös puolet siitä ole minun? Olemme naimisissa.

[/quote]

Aviopuolisoilla on avio-oikeus toistensa omaisuuteen, jollei muuta ole sovittu tai määrätty. Avio-oikeutta voidaan pitää eräänlaisena odotusoikeutena, sillä se ei konkretisoidu vielä avioliiton aikana, vaan vasta avioliiton purkautumisen johdosta eli avioeron tai toisen puolison kuoleman jälkeen. Avio-oikeus tarkoittaa sitä, että avioerotilanteessa kumpikin puoliso saa puolet puolisoiden omaisuuden säästöstä. Toisen puolison kuoltua nämä osapuolet ovat eloonjäänyt puoliso ja kuolleen puolison perilliset.

Vierailija
22/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:31"]

Eikö kellään ole oikeaa tietoa? Miehen omaisuus noin 300.000 eli eikös puolet siitä ole minun? Olemme naimisissa.

[/quote]

Rikas mies? Onko sillä muuta omaisuutta kuin kotinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten puolison elatusvelvollisuus? Onko siitä jotain konkreettisia määriä kuinka paljolla rikkaamman pitää elättää köyhää puolisoa? Suhteutetaanko se tuloihin, vai onko tyyliin jotain toimeentulotuen verran?

ohis

Vierailija
24/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehen rahat kuuluu sinulle, lisäksi hänen perheensä rahat kuuluvat sinulle ja jokaisen sellaisen ihmisen rahat, jotka ovat olleet vähintään 150 metrin säteellä miehestäsi joskus hänen elämänsä aikana. Nyt kiireesti poliisille, että rupeavat listaamaan näitä ihmisiä ja karhuamaan rahoja.

Valtion tulee kustantaa sinulle 6 asuntoa ympäri maailmaa haluamistasi paikoista, kunnes kaikki rahasi ovat tililläsi. Lisäksi olet oikeutettu 3 rakastajaan, jotka palvovat sinua, sillä sinä teit sen kaikista suurimman uhrauksen, menit naimisiin. Kyllä siitä nyt pitää rahaa ja etuisuuksia saada, hitto vie!

Vierailija
25/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi itsellesi käyttöoikeus pankkitileihin niin ongelma on ratkennut.

Vierailija
26/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:57"]

Mites muuten puolison elatusvelvollisuus? Onko siitä jotain konkreettisia määriä kuinka paljolla rikkaamman pitää elättää köyhää puolisoa? Suhteutetaanko se tuloihin, vai onko tyyliin jotain toimeentulotuen verran?

ohis

[/quote]

Elatusvelvollisuus takaa minimin eli asunnon ja ruuan. Puolisolla ei ole elintasovelvoitetta, vain elatusvelvollisuus.

Vierailija
27/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolainen ap? :D

Vierailija
28/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:15"]Miten tyhmä voi nainen olla? Mä en suostunut rikkaan mieheni kanssa edes vihille ennenkuin omaisuus oli järjestelty osin mulle. Ensin rahat ja vasta sitten papin aamen! Jos ei rahoja, ei avioliittoakaan. Helppoa ja yksinkertaista.
[/quote]Tähän. Aloittajan olisi pitänyt lakimiehensä kanssa tehdä sopimus miehen omaisuuden jaosta jo hyvissä ajoin.

Vierailija
29/29 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen miehen tarvitse sulle mitään antaa. Soitat vaan pankkiin ja kerrot olevasi naimisssa tämän miehen kanssa. Pankki antaa sinulle sitten pankkikortin miehesi tilille. Työtä helpottaa jos ole ottanut miehesi nimen. Vihkitodistus riittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi