Paras matkakohde, jossa olet käynyt?
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"]
Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä.
[/quote]
a) Kemer ei ole harvinainen paikka, suosittu turistikohde
b) Et ole matkustellut paljoa. Olet käynyt monessa Etelä-Euroopan turistikohteessa. Se ei tee sinusta maailmanmatkaajaa.
Kemer on minunkin mielestäni kiva mesta, mutta halusin vain korjata nuo törkeät virheet naurettavassa kirjoituksessasi ;)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:40"]
Olen matkustellut aika paljon, mutta silti: Turkki. Siinä on jotain kiehtovaa eksotiikkaa, lyhyt lento, sopiva sekoitus itää ja länttä. Tuntuu että Turkin arvostelijat eivät ole käyneet hotellin uima-allasta ja Heikin Suomikaraokekuppilaa kauempana.. Aito Turkki on jotain aivan muuta.
Etelä-Amerikassa en ole koskaan käynyt, se on haavematkakohteeni.
[/quote]
Turkki on ehdoton Ei. Voisi olla kiva jossain muualla kuin lomakohteissa. Esim Istanbul ok. Lomakohteissa meno oli ällöttävän päällekäyvää. Ei auttanut, vaikka kierreltiin jonkunverran kauempanakin
Mutta Etelä-Amerikka kiinostaa kovasti
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:35"]
Anteeksi siis:
Irlannin länsirannikko
[/quote]
Tykkäsin myös kovasti! Kierrettiin Irlanti ympäri reilimatkalla. Oli hieno maa ja mukavia ihmisiä
Vietnam: Saigon ja Phu Quoc. Euroopassa Kreetan vuoristoseudut joskus 20 v sitten, nyt ne on pilalla. Amsterdam ja Ranskan Riviera, erityisesti Cannes. Jenkkilässä NYC ja Floridan Disney World, se on yksittäisenä nähtävyytenä ihan mielettömän upea!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"]
Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä.
[/quote]
Olet käynyt monessa kaikille tutussa lomakohteessa
33 lisää vielä Irlannin: mukavat paikalliset, hyvin vihreää joka paikassa (Paitsi Aran-saarilla) ja mielenkiintoisia linnoja ja Newgrange :)
Australia ja Uusi Seelanti on kyllä sellaisia, että niissä haluaisi käydä.
Vanhemmilla oli aikaisemmin yritys, joka tuotti mukavasti, oltiin joka kesä jossain, yleensä joko omalla autolla Eurooppaa kiertämässä tai sitten tuolla USAssa länsirannikkoa kiertämässä. Ikävä kyllä firma meni nurin, mutta nyttemmin on taas varaa matkustella jonkin verran, kerran kesässä kaupunkiloma, rantaloma tai kiertomatka johonkin päin maailmaa, yleensä Euroopan alueella (Geiranger Norjassa oli muuten huikaisevan kaunis), mutta välillä kauempanakin.
Tykkään kehitysmaista :D Kaakkois-Aasiassa ja lattareissa on ollut kivaa. Toisaalta Euroopassakin on ihan helmiä kohteita, varsinkin idässä ja Balkanilla.
N22
Alankin heti katsella matkaa Kroatiaan...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:23"]
Miten rikkaita olette?
Olen työssäkäyvä, mulla on muutama tonni aina rahaa tilillä yllättävien tilanteiden varalta. silti ei ole varaa ollut matkustaa kuin euroopassa.
[/quote]
Tingitään monesta muusta asiasta. Ei merkkivaatteita eikä -asusteita (ihan periaatteesta), ei muita kalliita harrastuksia, liisatut autot, ei mökkiä jne. Emme säästä rahaa tilille vaan nautimme siitä. Vuodessa menee 10000-15000 € matkusteluun, nettotulot 5000€ eli ei mitenkään hulppeasti. Asuntolainaakin on ja asumiskulut kaikkineen n 1700€. Matkailu ja hyvä ruoka/viinit on meidän luksusta. Lomarahat, bonukset yms extrat menee kaikki matkoihin (noista tulee n puolet).
Äsh, 33+53 lisää vielä yhden kohteen, vaeltajille ja luontomatkailijoille sopiva kohde: Azorit. Pääsaari Sao Miguel kaksoisjärvineen ja Horta tuhansine satamamaalauksineen oli ikimuistoinen. Ja tietenkin jos sinne menee, kannattaa käydä valassafarilla, hinta pari vuotta sitten oli 50€, ja nähtiin kahta eri lajeja delfiinejä (ja niiden ruuanhankintaa, jäi siinä delfinaariot kakkoseksi, kyllä ne luonnossakin temppuja osaa :D) ja yksi harvinaisempi valas (Bryde's whale), joka pysytteli samalla alueella jonkin aikaa, välillä sukelteli ja härnäsi tutkijoita, jotka yritti uida sen kanssa (kun sukeltaja meni veteen, valas lähti sukeltamaan syvälle, näin jatkui jonkin aikaa:D).
No ei tätä ehkä näin voi ajatella
- paras shoppailukohde New York
- paras perheloma auringossa pienten lasten kanssa jos ei halua itse tehdä muuta kuin levittää aurinkorasvan: Mallorca
- paras rantaloma vähän isompien kanssa: snorklausreissu Malesiassa ja Balilla
- paras trekkausmatka ennen lapsia: Patagonia
- paras lomakohde jossa vähän kaikille kaikkea Toscana
- paras pikairtiotto pienten kanssa Päivä Tukholmassa - risteily
- paras pikairtiotto aikuisten kanssa, lyhyt kylpyläreissu Tallinnaan
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:00"]
No ei tätä ehkä näin voi ajatella - paras shoppailukohde New York - paras perheloma auringossa pienten lasten kanssa jos ei halua itse tehdä muuta kuin levittää aurinkorasvan: Mallorca - paras rantaloma vähän isompien kanssa: snorklausreissu Malesiassa ja Balilla - paras trekkausmatka ennen lapsia: Patagonia - paras lomakohde jossa vähän kaikille kaikkea Toscana - paras pikairtiotto pienten kanssa Päivä Tukholmassa - risteily - paras pikairtiotto aikuisten kanssa, lyhyt kylpyläreissu Tallinnaan
[/quote]
Meillä 10+ ikäiset lapset viihtyy sekä ranta- että kaupunkilomalla. Viimevuosina Tallinnan kylpyläloma (sopii myös pienestä saakka), Rooma, Barceloona, New York, Florida, Teneriffa. Sopii oikein hyvin teineille ja vanhemmille. Roomasa jaksoivat tosi hyvin nähtävyyksiä. Muuten ollaan tehty aina myös jotain lapsiystävällistä. Eikä liikaa kaupunkikierroksia. Huvipuistot, vesipuistot, rannat ja alaalsalueet sekä hyvä ruoka aina myös lapsille mieleistä. Ihan pienten kanssa mahdollisimman helppoa ja lapsiystävällistä. Esim kylpylät ja perhehotellit oli silloin parhaita
Samaa mieltä 60. Eri lomat ja kohteet sopivat eri tunnelmiin. Me on käyty kauounkilomilla ihan pientenkin kanssa ja ne on ollut kivoja reissuja nekin. Kohde on valikoitunut jos on tavattu sukulaisia tai ystäviä.
59
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 08:29"]Chile, bolivia ja peru. Oikeastaan koko etelä-amerikka on aivan uskomaton, mutta nämä maat veivät sydämeni täysin.
[/quote
Sama!!!]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"]
[/quote]
a) Kemer ei ole harvinainen paikka, suosittu turistikohde
b) Et ole matkustellut paljoa. Olet käynyt monessa Etelä-Euroopan turistikohteessa. Se ei tee sinusta maailmanmatkaajaa.
Kemer on minunkin mielestäni kiva mesta, mutta halusin vain korjata nuo törkeät virheet naurettavassa kirjoituksessasi ;)
[/quote]
Oletkohan kateellinen vai mikä tuo hyökkäyksesi minua kohtaan oli? Kyllä minä olen matkustellut paljon ja olen omassa ystäväpiirissäni/töissä se jolta aina kysytään matkavinkkejä yms. Aion myös mennä opiskelemaan Helmi Liiketalous Opistoon markailuvirkailua ja uskon että matkailutaustasta on apua alalla. Ensi kesänä olen lähdössä Kreikan Lefkakselle (harvinainen kohde) onko sinulla SIITÄKIN jotain valitettavaa??
Paikkana paras oli ehkä Berliini, Lontoo tai Barcelona. Tykkään siitä ison kaupungin sykkeestä ja siitä että koko ajan tapahtuu ja on tekemistä. Syrjäiset kohteet ja pitkät rantalomat hiljaisessa paratiisissa eivät ole niinkään mun juttu, mutta silloin tällöin ok.
Yksi hauskimmista matkoistani oli itse asiassa niinkin eksoottisessa kohteessa kuin Bulgarian Sunny Beachilla :D ihan huippuhauska reissu ja ihanat muistot, mutta jos menisi vaikka perheellisenä uudestaan niin voisin olla eri mieltä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:23"]
Miten rikkaita olette?
Olen työssäkäyvä, mulla on muutama tonni aina rahaa tilillä yllättävien tilanteiden varalta. silti ei ole varaa ollut matkustaa kuin euroopassa.
[/quote]
Jos haluat matkustaa edullisesti esim Usaan, lennä Norwegianilla (nyt kun se taas toimii..) Lennot muutaman satasen esim Nyc tai LA, ja ota yöpyminen Airbnbn kautta, vuokraa huonejonkun kodista, jos ei hotelliin varaa. Kekseliäisyyttä kehiin, ei tarvitse olla rikas jotta voi matkustaa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:38"]
Kovin harva on kirjoittanut perusteluja, niitä olisi kiva kuulla.
Itse olen matkustanut aika paljon ja komppaan mm. Islantia hienona kohteena. Euroopassa mm. Kroatia on myös mielenkiintoinen ja monipuolinen _luontokohde_ ja lähihistoriansa takia mielenkiintoinen myös.
Valitsen ehkä parhaaksi matkakohteeksi kuitenkin Meksikon. Olimme Jukatanin niemimaalla ja upeiden rantojen lisäksi on hienoja snorklaus-/sukelluskanjoneja, rakennettuja seikkailupuistoja, upeita Mayaraunioita, siirtomaakaupunkeja, hyvää ruokaa jne. jne. Hienojen kesäilmojen lisäksi siis monta eri tapaa kokea Meksiko.
[/quote]
Minä tykkäsin myös Meksikosta. ja Costa Ricasta.
USAssa olen asunut ja matkustanut monta kertaa. New York oli ihana. Sinne uudelleen.
Euroopassa olen matkaillut paljon. Monia ihania kaupunkeja! Tykkäsin Lissabonista viimeksi. Sinne uudelleen
Kroatiassa en ole käynyt, joten sinne myös.
Haluaisin matkustella kokoajan! Muttei aika ja raha riitä