Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras matkakohde, jossa olet käynyt?

Vierailija
16.03.2015 |

Kysymys otsikossa :)

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Las palmas ja kreeta. Aivan ykköset, muualla ei oo tullut käytyä kylläkään. 

Vierailija
122/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"] Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä. [/quote] a) Kemer ei ole harvinainen paikka, suosittu turistikohde b) Et ole matkustellut paljoa. Olet käynyt monessa Etelä-Euroopan turistikohteessa. Se ei tee sinusta maailmanmatkaajaa. Kemer on minunkin mielestäni kiva mesta, mutta halusin vain korjata nuo törkeät virheet naurettavassa kirjoituksessasi ;)   [/quote] Oletkohan kateellinen vai mikä tuo hyökkäyksesi minua kohtaan oli? Kyllä minä olen matkustellut paljon ja olen omassa ystäväpiirissäni/töissä se jolta aina kysytään matkavinkkejä yms. Aion myös mennä opiskelemaan Helmi Liiketalous Opistoon markailuvirkailua ja uskon että matkailutaustasta on apua alalla. Ensi kesänä olen lähdössä Kreikan Lefkakselle (harvinainen kohde) onko sinulla SIITÄKIN jotain valitettavaa??

[/quote]

En oo kommentoinut sulle aiemmin, mutta oikeasti, sano jos olet ysiluokkalainen tai kehitysvammainen, se selittäisi sun kirjoitustesi tason, ja kukaan ei sitten nauraisi partaansa. Ei kukaan kai ole valittanut sun kohteistasi, eikä siitä että tykkäät Kemeristä, se on ihan ok. Mutta ei Kemer tai Lefkas ole harvinaisia kohteita. Listassa kaikki oli perus pakettimatkakohteita, sulle ei siis noiden mukaan ole MATKAILUTAUSTAA.. :) Olet vieraillut useassa turistikohteessa, sehän on oikein kiva, mutta et silloin voi tulla brassailemaan matkailutaustastasi. Lue ketjun muita kirjoituksia, niin näet mikä on MATKAILUTAUSTA.

Alkuperäiseen kysymykseen, Barcelona oli kaupunkikohteista paras, sinne ja Roomaan tahdon uudelleen. Rantakohteista ykkönen on ehdottomasti Phu Quoc Vietnamissa.
[/quote]

Joo kyllä taas kateus kukkii, eipä voi muuta sanoa!! Huh huh!! Millä sitä matkailutaustaa sitten saa? Ai pitää matkustaa joissain kehitysmaissa joissa ei ole edes mitään kulttuuria tai tekemistä? Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Kanarialla on kulttuuria, historiaa, ja lisäksi tekemistä mm. Vesipuistoja, rantoja, veneretkiä, hyvää ruokaa (suvlakit, tsatsikit, kirokset yms). Ja kaupunkikohteetko ovat oikeaa matkailua? Kaikissa samat kaupat ja autoja yms, olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Helsingissä yms joten tiedän kyllä mitä kaupunkimatkustaminen on. :) ja Lefkas ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan hyvin harva on siellä käynyt, en tunne KETÄÄN joka olisi siellä ollut eikä ole mainittu tässäkään ketjussa että mietippä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:23"]

Miten rikkaita olette?

Olen työssäkäyvä, mulla on muutama tonni aina rahaa tilillä yllättävien tilanteiden varalta. silti ei ole varaa ollut matkustaa kuin euroopassa.

[/quote]

Tingitään monesta muusta asiasta. Ei merkkivaatteita eikä -asusteita (ihan periaatteesta), ei muita kalliita harrastuksia, liisatut autot, ei mökkiä jne. Emme säästä rahaa tilille vaan nautimme siitä. Vuodessa menee 10000-15000 € matkusteluun, nettotulot 5000€ eli ei mitenkään hulppeasti. Asuntolainaakin on ja asumiskulut kaikkineen n 1700€. Matkailu ja hyvä ruoka/viinit on meidän luksusta. Lomarahat, bonukset yms extrat menee kaikki matkoihin (noista tulee n puolet).
[/quote]

Just näin. Me ollaan keskituloinen perhe, tosin lainaa on vain 20000e mut minä olen tällä hetkellä työttömänä. Meillä ei ole hienoa autoa, emme törsää sisustukseen tai vaihda sisustusta koko ajan, emme osta merkkituotteita tai ylellisyystavaroita, käytän päivittäiskosmetiikkaa ja värjään itse hiukseni... Ruoka ostetaan Lidlistä pääosin. Tällä lailla meillä on mahdollisuus matkustaa kerran vuodessa kaukomatka ja sen päälle kaksi Euroopan reissua. Matkat ovat aina omatoimimatkoja eli kyttäämme halpoja lentoja, otamme Booking.comista halvat hotellit tai sit AirBnB.

Vierailija
124/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai. Ehdottomasti.

Vierailija
125/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois Puolassa "kolmoiskaupungit" ja Zakopane. Tykkäsin myös Wienista ja Bratislavasta.

Vierailija
126/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 08:22"]

Karibian risteily (mexico, belize, honduras, caymansaaret) <3

[/quote]

Minä olin tuollaisella pari vuotta sitten enkä enää lähde moiselle "eltaantuneitten eläkeläisten risteilyreitille" jossa kaikki näyttää siltä kuin ovat sydäriä vailla valmiita! Samalla rahalla saa oikeasti laadukkaampia, laumasieluttomia matkoja. Siellä risteilyllä muutenkaan mitään muuta tekemistä kuin käväistä turisteille tarkoitetulla rannalla jollain vartioiduilla alueilla eli et saa mitään oikeaa kuvaa noista em. paikoista, ja syödä ja juoda buffetista :D

Paras kohde on ollut Pääsiäissaaret ja hyvänä kakkosena Galapagossaaret.

Vierailija
127/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:47"]Pohjois Puolassa "kolmoiskaupungit" ja Zakopane. Tykkäsin myös Wienista ja Bratislavasta.
[/quote]

Gdanskille ja Bratislavalle äänet multakin. Kaukaisemmista tykkäsin Phu Quoc Vietnam, ylipäätään Vietnam! Ja Luang Prabang Laos.

Vierailija
128/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:36"]

Joo kyllä taas kateus kukkii, eipä voi muuta sanoa!! Huh huh!! Millä sitä matkailutaustaa sitten saa? Ai pitää matkustaa joissain kehitysmaissa joissa ei ole edes mitään kulttuuria tai tekemistä? Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Kanarialla on kulttuuria, historiaa, ja lisäksi tekemistä mm. Vesipuistoja, rantoja, veneretkiä, hyvää ruokaa (suvlakit, tsatsikit, kirokset yms). Ja kaupunkikohteetko ovat oikeaa matkailua? Kaikissa samat kaupat ja autoja yms, olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Helsingissä yms joten tiedän kyllä mitä kaupunkimatkustaminen on. :) ja Lefkas ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan hyvin harva on siellä käynyt, en tunne KETÄÄN joka olisi siellä ollut eikä ole mainittu tässäkään ketjussa että mietippä sitä.

[/quote]

Jos kaupunkilomailusi rajoittuu Tukholmaan, Tallinnaan ja Suomen kaupunkeihin, ei mikään ihme jos samoihin kauppoihin ja ravintoloihin törmää. Olet ehkä kaveripiirissäsi saanut kovan matkustelijan maineen, joten ymmärrän jos totuus on vaikeaa kuultavaa. Fakta nyt vain on, että matkakohteesi ovat melko yksipuolisia ja yleisiä, etkä todennäköisesti ole nähnyt maailmaa kovin monipuolisesti.

Ja ketjun aihe oli paras matkakohde, se ettei kukaan ole maininnut tiettyä paikkaa voi myös tarkoittaa ettei se ole kovin hyvä matkakohde :D

Vierailija
129/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wien. Kaunis, ylväs, siisti ja puhdas kaupunki, ystävälliset ihmiset eivätkä katso kieroon turisteja kuten esim. Ranskassa tekevät. Ruokapaikkoja joka lähtöön paikallisista etnisiin, hyvät ostosmahdollisuudet. Lyhyt lentomatka. Paljon nähtävyyksiä. Julkinen liikenne toimii ja kaikki on täsmällistä eikä turhaa odottelua missään joten loma-aikaa ei mene hukkaan. En kyllästy Wieniin koskaan! :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi