Paras matkakohde, jossa olet käynyt?
Kommentit (129)
Karibian risteily (mexico, belize, honduras, caymansaaret) <3
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 07:32"]
Kuinka paljon maksaa kaupunkiloma viikonloppu-matkana muuten?
[/quote]
5k€ on ennätys. Loistohotelli, Porsche alle ja sitä rataa...
Chile, bolivia ja peru. Oikeastaan koko etelä-amerikka on aivan uskomaton, mutta nämä maat veivät sydämeni täysin.
Los Angeles (Anaheim, Disneyland + Universal Studios)
Tai sitten Las Vegas (haitankki uima-allas :D), San Fran, Tokio tai Lontoo. Juu, matkustelen paljon, ja olen ollut konkreettisesti hajoittamassa Berliinin muuria (ala-astelainen ei saanut edes sorkkaraudan avulla sitä kovin paljoa hajoitettua :D Ja nyt kirjahyllyssä on muutama ihan itse irroitettu pala tuota kuuluisaa muuria. Oi aikoja :)).
Kaunein on joko Zakopane tai Balaton, kauniit maisemat molemmissa, muuten ehkei niin parhaita.
Dubai, Kuuba, New York, Australia kokonaisuudessaan, Singapore...
Miten rikkaita olette?
Olen työssäkäyvä, mulla on muutama tonni aina rahaa tilillä yllättävien tilanteiden varalta. silti ei ole varaa ollut matkustaa kuin euroopassa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:23"]Miten rikkaita olette?
Olen työssäkäyvä, mulla on muutama tonni aina rahaa tilillä yllättävien tilanteiden varalta. silti ei ole varaa ollut matkustaa kuin euroopassa.
[/quote]
Vanhempani ovat molemmat erikoislääkäreitä.
Rlannin länsirannikko. Upea luonto, ystävälliset ihmiset, kiinnostava historia, kivoja, vilkkaita pikkukaupunkeja ja kyliä. Ihmiset avoimia sekä huumorintajuisia ja heihin on helppo tutustua tai muuten vain jutella. Ja sääkin on useimmiten mainettaan parempi samoin ja ruoka on hyvää pubeissakin.
Anteeksi siis:
Irlannin länsirannikko
Kovin harva on kirjoittanut perusteluja, niitä olisi kiva kuulla.
Itse olen matkustanut aika paljon ja komppaan mm. Islantia hienona kohteena. Euroopassa mm. Kroatia on myös mielenkiintoinen ja monipuolinen _luontokohde_ ja lähihistoriansa takia mielenkiintoinen myös.
Valitsen ehkä parhaaksi matkakohteeksi kuitenkin Meksikon. Olimme Jukatanin niemimaalla ja upeiden rantojen lisäksi on hienoja snorklaus-/sukelluskanjoneja, rakennettuja seikkailupuistoja, upeita Mayaraunioita, siirtomaakaupunkeja, hyvää ruokaa jne. jne. Hienojen kesäilmojen lisäksi siis monta eri tapaa kokea Meksiko.
Olen matkustellut aika paljon, mutta silti: Turkki. Siinä on jotain kiehtovaa eksotiikkaa, lyhyt lento, sopiva sekoitus itää ja länttä. Tuntuu että Turkin arvostelijat eivät ole käyneet hotellin uima-allasta ja Heikin Suomikaraokekuppilaa kauempana.. Aito Turkki on jotain aivan muuta.
Etelä-Amerikassa en ole koskaan käynyt, se on haavematkakohteeni.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 07:37"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 07:32"]Kuinka paljon maksaa kaupunkiloma viikonloppu-matkana muuten? [/quote]Ei tähän ole mitään oikeaa vastausta. Parista sadasta pariin tonniin, riippuen milloin menee, mihin menee jne.
[/quote]
Lentoja voi saada halvallakin Eurooppaan. Mutta n. 250- 300 pääsee moneen paikkaan suorilla lennoilla. Hotelleja tai hostelleja saa edullisestikin. Musta on kivaa tutkia lentoja ja hotelleja... Joskus matkakohde valikoituu ihan sillä perusteella, mihin (suosikeistani) löytyy sopivimmat lennot. Nykyisin tykkään katsoa lentja momondosta
Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä.
Road trip yhdysvaltojen halki, ihan mieletön reissu. New Yorkiin en myöskään kyllästy ikinä