Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras matkakohde, jossa olet käynyt?

Vierailija
16.03.2015 |

Kysymys otsikossa :)

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita Pariisi, Lontoo, Ecuador

Vierailija
22/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menettänyt sydämeni Palma de Mallorcalle. Se on sopiva sekoitus kaupunkilomaa ja rantalomatunnelmaa. Kaupunki on lomailijalle hyvänkokoinen sikäli, että siellä jaksaa jopa kävellä paikasta toiseen. Ei tarvitse tuhrata aikaa metroihin ja busseihin. Palma on myös sykähdyttävän kaunis, hieman rosoisella tavalla. Turismi elää ja voi hyvin, mutta suomea ei kuule ja vaalea nainenkin saa olla suht rauhassa. Tämä on minulle se mittari, missä viihdyn. Rantalomilla on aina näitä lieveilmiöitä meitä blondeja kohtaan, mutta kaupungissa saa olla itsekseenkin.
Palmassa on ihania ravintoloita, shoppailumahdollisuuksia (kenkiä!!) ja rannat on lyhyen ajomatkan päässä. Olin skeptinen koko paikkaa kohtaan, mutta ihastuin täysin.
Tähän loppuun vielä ohis, että miten joku voi vastata tälllaiseen kysymykseen esim. Thaimaa tai Kanada. Eihän se kerro vielä mitään. Maat ovat suuria ja löytyy kaupunkia ja luonnonläheisempiä kohteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailukokemuksena Afrikan safari on ihan huippu. Suosittelen. 

Moni ranta- ja kaupunkikohde ihania. Vaikea valita musikaalien ja puistojen Lontoon, arkkitehtuurin ja auringon Barcelonan tai Adrianmeren ja lähistorian Dubrovnikin väliltä, noin niinkuin esimerkiksi.

Vierailija
24/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani

Vierailija
25/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani oli mahtava. Vietimme aikamme lähinnä Tokiossa, yksi reissu tehtiin Fuji-vuorelle. Japanissa hämmästytti se ihmispaljous ja silti kaikki toimi moitteettomasti. Esim. Metroihin jonottaminen oli eksoottista :D
Olimme keväällä eli juuri kirsikankukkien aikaan - ,suosittelee lämpimästi. Ja se ruoka, kyllä oli hyvää (jos aasialaisesta ruoasta ylipäänsä tykkää).

Japaniin lähdemme vielä uudelleen ja silloin reissaamma muuallakin kuin Tokion lähellä.

Vierailija
26/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid. Suurkaupungin sykettä, vähän turisteja talvikaudella, paljon nähtävää, yöelämä, shoppailu, ilmasto ja espanjalaiset miehet. +ystävälliset ihmiset.

Vierailija
27/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinmatkaajan suosikit: madrid, Lontoo, Berliini (ihmisiin helppo ottaa kontaktia, myös paikallisiin tutustuu)

Inhokit: Pariisi, Rooma (paikalliset nuivia turisteja kohtaan, suoranaisia luokkauksia satelee, Pariisi on kallis)

Lissabon oli halpa, mutta fiilikset jäi ristiriitaiseksi. Barcelona oli hirveä turistirysä. 

Vierailija
28/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueena vähän laaja, mutta sanon silti: Yhdysvaltojen lounaisosa. Mahtavaa Suomen oloista poikkeavaa luontoa, Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, meri, aavikot, eläimet. Liikkuminen autolla älyttömän helppoa ja vaivatonta. Purilaiset, pirtelöt, limonadit, piirakat, pannukakkuaamiaiset. Tai jos terveellistä kaipaa, hedelmät, munakkaat, raakakeksit... Ja päälle kaikkien elämyspuistojen ykkönen, Disneyland.

Vierailija
29/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:49"]

Alueena vähän laaja, mutta sanon silti: Yhdysvaltojen lounaisosa. Mahtavaa Suomen oloista poikkeavaa luontoa, Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, meri, aavikot, eläimet. Liikkuminen autolla älyttömän helppoa ja vaivatonta. Purilaiset, pirtelöt, limonadit, piirakat, pannukakkuaamiaiset. Tai jos terveellistä kaipaa, hedelmät, munakkaat, raakakeksit... Ja päälle kaikkien elämyspuistojen ykkönen, Disneyland.

[/quote]

Yöks. Varsinainen pläjäys. Hampurilaisia, Cokista, Disneyland ja ehkä vielä motellissa vähän Fox-kanavan viihdettä.

Vierailija
30/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti ja Georgia (Kaukasia).

Vierailija
31/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi paljastaa, koska olen tehnyt lupauksen saarelaisille. Mutta sen verran voin kertoa, että se sijaitsee burmassa ja asukkaita saarella asuu pari sataa. Matkaa pitää tehdä pari päivää bangkokista bussilla ja veneellä. Tämä kohde on maailman upein paikka ja rauhallisin kaikista vierailemistani paikoista. Kaipaan sinne päivittäin.

Vierailija
32/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Orleans. Eksoottinen, erilainen, kuuma, ystävällinen. Muutoin Jenkeissä NYC ja San Fran. Euroopassa Toscana.

Vierailija
33/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:35"] [quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:41"] Olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Kreetalla eri paikoissa, Teneriffalla, Lanzarotella, Puerto Ricossa, Mallorcalla, Malagassa, Turkin Alanyassa, Antalyassa, Sidessä ja Kemerissä eli olen matkustellut ja nähnyt maailmaa PALJON kuten huomaatte ja siksi sanon Kemer, Turkki!!!! On sen verran harvinainen paikka että siellä ei olekaan joka nainen/mies käynyt. Upeita maisemia ja upeita ihmisiä. [/quote] a) Kemer ei ole harvinainen paikka, suosittu turistikohde b) Et ole matkustellut paljoa. Olet käynyt monessa Etelä-Euroopan turistikohteessa. Se ei tee sinusta maailmanmatkaajaa. Kemer on minunkin mielestäni kiva mesta, mutta halusin vain korjata nuo törkeät virheet naurettavassa kirjoituksessasi ;)   [/quote] Oletkohan kateellinen vai mikä tuo hyökkäyksesi minua kohtaan oli? Kyllä minä olen matkustellut paljon ja olen omassa ystäväpiirissäni/töissä se jolta aina kysytään matkavinkkejä yms. Aion myös mennä opiskelemaan Helmi Liiketalous Opistoon markailuvirkailua ja uskon että matkailutaustasta on apua alalla. Ensi kesänä olen lähdössä Kreikan Lefkakselle (harvinainen kohde) onko sinulla SIITÄKIN jotain valitettavaa?? [/quote] En oo kommentoinut sulle aiemmin, mutta oikeasti, sano jos olet ysiluokkalainen tai kehitysvammainen, se selittäisi sun kirjoitustesi tason, ja kukaan ei sitten nauraisi partaansa. Ei kukaan kai ole valittanut sun kohteistasi, eikä siitä että tykkäät Kemeristä, se on ihan ok. Mutta ei Kemer tai Lefkas ole harvinaisia kohteita. Listassa kaikki oli perus pakettimatkakohteita, sulle ei siis noiden mukaan ole MATKAILUTAUSTAA.. :) Olet vieraillut useassa turistikohteessa, sehän on oikein kiva, mutta et silloin voi tulla brassailemaan matkailutaustastasi. Lue ketjun muita kirjoituksia, niin näet mikä on MATKAILUTAUSTA. Alkuperäiseen kysymykseen, Barcelona oli kaupunkikohteista paras, sinne ja Roomaan tahdon uudelleen. Rantakohteista ykkönen on ehdottomasti Phu Quoc Vietnamissa. [/quote] Joo kyllä taas kateus kukkii, eipä voi muuta sanoa!! Huh huh!! Millä sitä matkailutaustaa sitten saa? Ai pitää matkustaa joissain kehitysmaissa joissa ei ole edes mitään kulttuuria tai tekemistä? Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Kanarialla on kulttuuria, historiaa, ja lisäksi tekemistä mm. Vesipuistoja, rantoja, veneretkiä, hyvää ruokaa (suvlakit, tsatsikit, kirokset yms). Ja kaupunkikohteetko ovat oikeaa matkailua? Kaikissa samat kaupat ja autoja yms, olen ollut Tukholmassa, Tallinnassa, Helsingissä yms joten tiedän kyllä mitä kaupunkimatkustaminen on. :) ja Lefkas ei todellakaan ole mikään turistirysä vaan hyvin harva on siellä käynyt, en tunne KETÄÄN joka olisi siellä ollut eikä ole mainittu tässäkään ketjussa että mietippä sitä.

[/quote]

Ei voi olla totta!

Monipuolinen matkailu on ihan eri asia kuin kehitysmaissa tai kaupunkilomilla käyminen. Ei se ainakaan ole pakettimatkailua kaikille tuttuihin kohteisiin.

Olen käynyt Lafkasissa vajaa 20 v sitten. Se oli ihan kiva, mutten mainitsisi sitä suosikkikohteiksini.

Suosikkeja ovat tällähetkellä Meksiko, USA (eim New York tai Texas), Lissabon, Rooma. Voin kyllä mennä Kreikkaan melkein mihin vaan. Ny kiinnostaisi Kroatia, jossa en ole vielä käynyt. Austraaliasta haaveilen myös

Vierailija
34/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 09:49"]

[/quote]

Yöks. Varsinainen pläjäys. Hampurilaisia, Cokista, Disneyland ja ehkä vielä motellissa vähän Fox-kanavan viihdettä.

[/quote]

:D Onnistuitpa poimimaan mielenkiintoisen kombon noista luettelemistani asioista. Samaa reissua voi kuvailla myös vaikka: luonnonvaraisia merinorsuja ja kauriita, aamiainen pikkukylän vanhassa perheravintolassa, torilta ostettuja hedelmiä ja kävelyä rannalla auringon laskiessa Tyyneenmereen.

Vierailija
35/129 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet Italian paikat, New York.

Vierailija
36/129 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma

Vierailija