Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilaisen ulkoilut?

Vierailija
15.03.2015 |

Hei! Asumme keskisuuressa kaupungissa kerrostalossa ainoana lapsiperheenä ja olen havahtunut sellaiseen asiaan että "kaikkien muiden" eskarilaiset tuntuu ulkoilevan jo yksin pihalla. Meillä tosiaan taloyhtiössä ei muita lapsia, joten eipä lastani juuri houkuttelekaan lähteä itsekseen pihalle -eihän siellä ole ketään. Ulkoilemme kyllä yhdessä joka päivä. Syksyllä hän aloittaa koulun ja ollaan varattu paikka sekä ap- että ip-kerhosta koska lapsi ei halua eikä uskalla olla yksin edes omalla pihalla lyhyttä hetkeä, saati että mukamas kävelisi yksin koulumatkan. Asia ei sinänsä minua itseäni vaivaa, olen myös itse ollut aika hitaastilämpiävä lapsi.... Mutta jotkut lähipiirissä on kohotelleet kulmiaan. Löytyisikö täältä samankaltaisia kokemuksia? Että eskarilainen ei vielä juurikaan tahdo laajentaa reviiriään niin sanotusti? Kirjoitin kännykällä joten pahoittelen tekstin kappalejaottomuutta!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ehkä helpompaa tuo harjoittelu kun voi rampata sisään ja ulos. Emmä olis huolissaan siitä että lapsi ei halua kävellä kouluun, mutta se kuulostaa vähän hassulta jos lapsi ei yhtään hetkeä voi olla pihalla itsekseen.
Tietysti kannattaa aloittaa siitä että lapsi menee edeltä ulos ja sinä tulet perässä kun olet itse saanut puettua. Tai sit käyt sisällä hakemassa vaikka unohtuneen roskapussin ja lapsi on sen hetken itsekseen. Mutta ehkä ootte tätä jo koittaneet.
Tai koita motivoida viemään roskat, maksa palkkaa vaikka. Pahviroskien vienti ainakin on helppo homma.
Pyydä eskarikavereita kylään ja voivat yhdessä sitten ulkoilla.

Vierailija
2/5 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisuvinkeistä!:) Tota oonkin tehnyt, että oon käynyt hakemassa sisältä jotain ulkoilun aikana. Eli kyllä ihan pienen hetken on ollutkin itsekseen. Mutta pian tulee perään jos viivyn. Meidän asunnon ikkunatkin on poispäin leikkipihasta, eli ehkä sekin vaikuttaa ettei ole ikkunoiden kautta katseyhteyttä. Nooh, kyllä mä silti oen aika varma että pojan ollessa ripari-ikäinen naureskelen sille että oon kirjottanut joskus oikeen nettipalstalle kun mun lapsi ei halua mennä pihalle itekseen.;D Kavereiden luona kyllä käyiilman mua, ja mummolan pihalla ulkoilee. Mummo asuu rivarissa josta pääsee helposti juoksemaan sisään ja ulos. Eli jotenkin oon tullut siihen tulokseen että tää meidän asuinympäristö on vähän jännittävä. :D Naapureina siis lähinnä vanhuksia, ei mitään epäilyttävää porukkaa pyöri pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne oli meillä. Vasta nyt ekaluokkalaisena on lähtenyt yksin omalle pihalle. Ei saa pakottaa. Kyllä se siitä.

Vierailija
4/5 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-7-vuotias on tosi pieni. Älä pakota mihinkään, mihin ei ole valmis.

Vierailija
5/5 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla. :) Juu ei ole tullut mieleen pakottaa, ihmettelen vaan kun toisten eskarilaiset kulkee pitkin ja poikin kännykkä taskussa jo. Niin me ollaan erilaisia, myöskin lapset! :) -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi