Paraneeko minun mielenterveys jos teen lapsen??
Olen masenutnut, ahdistunut ja yksinäinen ja läheisriippuvainen. Auttakaa
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen on luonnollinen osa eläimen elämänkaarta. Jos jättää lisääntymättä ja elämättä ihmiseläimen elämää, niin takulla tulee oireita masennuksesta ja muutakin.
Ihmisen pitää elää ihmisen elämää ja ihminen on eläin.
vauva, lapsi, nuori, aikuinen, paritteleva aikuinen, synnyttävä aikuinen, vanhempi ja isovanhempi, vanhus ja kuollut.
Tämä on luonnollinen elämänrytmi jolloin säästyy mielenvioilta.
Yksinäinen elämä yksitoikkoisessa eläintarhassa betonijunglessa vuokralähiössä aiheuttaa mielenterveysongelmia.
Hanki perhe, hanki jääkaappi, hanki telkku, hanki lapsi ja mies, hanki elämä.
Valitse elämä!
Olen 38-vuotias vapaaehtoisesti lapseton. Minulla ei ole mielenterveysongelmia. Mitä siihen sanot?
Mä olin nuorempana hyvin epävakaa. Jokainen pieni vastoinkäyminen kaatoi sänkyyn ja sekoilin ihan huolella. Kun sain lapsen kaikki se räytyminen jäi taakse. Reipastuin ja voimaannuin. Yhtäkkiä keskiössä eivät olleetkaan enää omat tunteet vaan lapset tarpeet. Perheellisinä ei ole yksinkertaisesti varaa (eikä aikaa) jäädä sänkyyn makaamaan, kun harmittaa vaan lapsen takia on pakko tsempata ja olla vahva. Auttoi siis minua, mutta tämä on toki vain yksi tarina.
Helpottaa mikäli lapsen hankit. Nyt heti lapsen tekoon. Lapsi parantaa ehdottomasti masennuksen.
Lapsi on psykologi. Juttele lapselle ja purkaa hänelle sisintäsi. Lapsi hyvä kuuntelija joka auttaa mielenterveyden haasteissa. Lapsi antaa hyviä ohjeita ja neuvoja. Lapsi nyt hankintaa. Mikäli kiire avun saannille niin voit viedä jonkun toisen lapsen rattaista tai siepata hänet omalta äidiltään.
Ei vaan se pahenee. Mahdollisesti et pärjää lapsen kanssa, lapsi alkaa oireilemaan ja olette lastensuojelun asiakkaita kunnes lapsi otetaan huostaan.
Tiedän kokemuksesta, että voi parantua. Lapsi tuo elämään rytmiä: tulee syötyä ja ulkoiltua hyvin. Yksinäisyyden tunne poistuu ja tulee tunne siitä, että elämä on merkityksellistä.
Masentunut äiti voi olla jopa parempi vanhempi kuin sellaisen, jolla on enemmän resursseja.
Jos teet lapsen, varaudu ottamaan vastaan apua. Kerro rehellisesti tuntemuksistasi neuvolassa.
Lapsi on lahja.
Jos et tiennyt niin lapsen saaminen on todella rankkaa. Myös kaikin puolin terveille ja hyväosaisille.
Olen itse ollut masentunut ja voin kokemuksesta sanoa, että lapsi saa yrittämään enemmän. Teen kaikkea lapsen eteen.
Minulla elämä on rakentunut lapsen hyvinvoinnin ympärille. Ei niin, että lapsi on tullut elämään, kun kaikki hyvä on valmiina.
Olen vieläpä yh.
Ei ole oikeaa aikaa saada lasta. Iso muutos se on, siihen voi varautua.
Hoida ensin itsesi kuntoon. On todella edesvastuutonta neuvoa täällä ap:tä hankkimaan lasta tuossa tilanteessa. Ihan kuin tulevan lapsen tehtävä olisi parantaa äiti ja lapsi maksaa viulut jos niin ei tapahdu, sillä se on aito ja tiedossa oleva riski. Lasta ei voi hankkia itsekkäistä lähtökohdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et tiennyt niin lapsen saaminen on todella rankkaa. Myös kaikin puolin terveille ja hyväosaisille.
Joskus rankka kokemus muuttaa ihmistä. Tai oikeastaan aina. Raskaus ja synnytys myös muuttaa hormonitasapainoa.
Kun nainen on masentunut, joskus se on kehon tapa kertoa, että olisi aika saada lapsi.
Olet täysin hakoteillä neuvoinesi. Tuo on jo törkeää. Olet trolli.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut masentunut ja voin kokemuksesta sanoa, että lapsi saa yrittämään enemmän. Teen kaikkea lapsen eteen.
Minulla elämä on rakentunut lapsen hyvinvoinnin ympärille. Ei niin, että lapsi on tullut elämään, kun kaikki hyvä on valmiina.
Olen vieläpä yh.
Luitko aloituksen. Ap ei ole vain masentunut vaan myös ahdistunut ja läheisriippuvainen. Masennuksessa on eri tasoja ja ap ei ole kevyessä päässä. Hän tarvitsee apua ei lasta!
Mulla parani elämä huomattavasti ja oireilua ei ollut.
Keskityin vauvan hoitoon.
Sitten tuli pikkulapsiaika jne.
Elämäni parasta aikaa.
Ihmisen mieli on rakennettu sillä lailla että sitä pärjää.
Nyt kun lapsi on muuttanut pois, on tullut esiin vaikeita asioita joita todennäk pääsen käsittelemään.
Ehdottomasti perhe on parasta.
Yksin ollessa elämä on ikävää ja raskasta.
Samalla lapsi ilahduttaa isovanhempia ja muuta sukua.
Odotan jo tulevaa mummoutta.