Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään v.1974-1975 lapsen saanutta tai silloin syntynyttä? Kysymys äitiyspakkauksesta

Vierailija
09.12.2021 |

Millainen oli silloin äitiyspakkauksen huopa? Oliko se sellainen kelta-oranssi pallokuosinen? Vai sellainen kelta-oranssi aurinkokuvioinen?

Mitä muuta pakkauksessa oli, siis ei niinkään vaatteita vaan tarvikkeita/tekstiileitä.

Kysyn siksi kun yritän etsiä ”autenttisia” tuon ajan äitiyspakkaustavaroita. Tietenkään kaikkia en löydä mutta edes jotain.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli syntyi 74 ja hänellä oli tuollainen kelta-oranssi aurinkopussi. Lakanoita oli pari kanssa.

Vierailija
2/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -74, ja huopa oli keltaoranssipalloinen, muistan se lapsuudestani vielä. Tässä myös silloinen äitiyspakkaus.

https://www.finna.fi/Record/yo-museo_ah.M011-1252153?imgid=2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin vuonna 1975 ja huopa oli keltaoranssi pallokuosinen.

Vierailija
4/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kiitos nopeista vastauksista. Kaikki maailman tieto löytyy Avlta, sillä en löytänyt googlaamalla eksaktia vastausta. Oliko silloin niin että ne samat varusteet oli useamman vuoden? Siis että ne ei vaihtuneet joka vuosi? Kun tuota pallovilttiä ilmeisesti oli myös vielä v 1976 jaossa.

Vierailija
5/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omaksi iloksesiko sinä tätä tietoa haet?

Vierailija
6/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se emalinen pesuvati oli kauan. Kai ne vaatteiden kuosit vähän vaihtui.

Vierailija
7/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omaksi iloksesiko sinä tätä tietoa haet?

Joo. Näin ”vanhana” yritän kerätä murusia lapsuudestani. Mulla oli kamalat vanhemmat ja ne ei ole säästäneet mitään, siis yhtään vauvatavaraa, tai valokuvia tai leluja saari askarteluja. Eivät pitäneet niitä minkään arvoisina (kuten eivät pidä minuakaan).

Tää on siis ehkä keski-iän kriisi :). T.Ap

Vierailija
8/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Voisipa ikäänkuin kerätä oman syntymävuotensa pakkauksen ja aikanaan antaa lahjaksi omalle lapselle jos/kun hän saa vauvan!

Vierailija
9/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun en löydä tuosta 1975 pakkauksesta kuvaa. Olen ihan alkuvuodesta syntynyt joten en siis ole ihan varma oliko jo heti vuodenvaihteessa vuoden 74 vai 75 paketti jaossa. Muistelen että nykyäänkin se paketti ei vaihdu ”kalenterin mukaan” vaan joskus keväällä vasta?

Ap

Vierailija
10/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea. Voisipa ikäänkuin kerätä oman syntymävuotensa pakkauksen ja aikanaan antaa lahjaksi omalle lapselle jos/kun hän saa vauvan!

Laita nettiin ostetaan -ilmoitus. Ehkä jollain on tallessa oman syntymävuotensa äitiyspakkaus.

Vierailija
11/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun en löydä tuosta 1975 pakkauksesta kuvaa. Olen ihan alkuvuodesta syntynyt joten en siis ole ihan varma oliko jo heti vuodenvaihteessa vuoden 74 vai 75 paketti jaossa. Muistelen että nykyäänkin se paketti ei vaihdu ”kalenterin mukaan” vaan joskus keväällä vasta?

Ap

No se emalivati siinä ainakin oli, se katosi vasta 80-luvulla.

Vierailija
12/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitte eksakti tieto hallussa?

Vierailija
13/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 1979 syntyneellä on tallessa yhä oranssi huopa, jossa on keltaisia aurinkoja. Makuupussi oli ruskea ja nallekuvioinen. Sekin mulla on tallessa :D Vähän hassuakin miten olen niitä mukana kantanut muutosta toiseen.

Vierailija
14/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, kiitos nopeista vastauksista. Kaikki maailman tieto löytyy Avlta, sillä en löytänyt googlaamalla eksaktia vastausta. Oliko silloin niin että ne samat varusteet oli useamman vuoden? Siis että ne ei vaihtuneet joka vuosi? Kun tuota pallovilttiä ilmeisesti oli myös vielä v 1976 jaossa.

Meilläkin oli tuo kuvan viltti ja lakana. Ainoa otettu äitiyspakkaus on tullut keväällä 1973.

Uskaltaisin väittää, että pakkaus ei vaihtunut silloin joka vuosi. Kelan viestinnästä saattaisivat osata vastata.

Vierailija
15/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyin vuonna 1975 ja huopa oli keltaoranssi pallokuosinen.

Kyllä. Tuollainen pallokuosi näkyy valokuvissa. :D

Kuusi vuotta myöhemmin pallokuosipeitto oli beige/vaaleanruskea. Mutta sama pallokuosi vielä. (1981)

Vierailija
16/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tuo kukkakuvioinen täkki, sekä keltaisena että sinisenä. Ne oli minulla pitkään leikeissä nukensängyssä. Olen syntynyt 1971 ja sisarus 1969.

Vierailija
17/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin että hä, Lenin-vaippoja! 😂 No olisi ollut ajan henkeen sopiva nimi!  

Vierailija
18/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin että hä, Lenin-vaippoja! 😂 No olisi ollut ajan henkeen sopiva nimi!  

Katsoin samaa, mutta nimi taitaa olla Lenina.

Vierailija
19/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti myös tuossa v 1974 pakkauksen kuvassa PULLOHARJA. Oliko se silloinen korvikemaito niin tiukkaa tavaraa että piti harjalla raapia…

Vierailija
20/21 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti myös tuossa v 1974 pakkauksen kuvassa PULLOHARJA. Oliko se silloinen korvikemaito niin tiukkaa tavaraa että piti harjalla raapia…

Nykyään on jopa omaa tiskiainetta tuttipulloille, sen harjan lisäksi.

https://www.lastenturva.fi/lapselle/lapsen-ruokailu/tuttipullot-ja-muki…