Naurattaa tää nykyajan nuorten naisten meininki :D
Esimerkiksi kun kattoo näitä nuorien typyköiden instagrameja. Esitetään jotain ihmeen hienohelmoja. Koti on niin valkonen ja muka tyylikäs, kaikki huonekalut jotain ikean valkosta lastulevypaskaa :DDDD sitte pari iittalan tuikkua ja lexingtonin tyynyä ja ehkä hyvällä säkällä se läpinäkyvä ghost-tuoli vai mikä onkaan jota varten säästetty vuosi tai vaihtoehtosesti tuhlattu yhden kuukauden palkka mokomaan ja syöty kaurapuurooo loppuaika mutta kun pitää olla "hieno" design-tuoli! :D Ja nää asiat sitte muka tekee kodista tyylikkään. Yritetään noilla muutamilla asioissa esitellä jotain "luksusta". Ja unohtamatta tietty kuvia viinilasillisista ja macaronskuivistakannikoista (=pirkan tai lidlin pakasteversioita). Sitte rytkyt on muuten henkkamaukkaa mutta se yks pakollinen vuittonin veska pitää olla, rahoitus sama kun tossa tuolissa, katso ylempää. Voi luoja ihan oikeesti. Ja sitten laitetaan kuvia kun ollaan "kokattu hieno illallinen" = pilkottu kulhoon salaattia, jossa jääsalaattia, tomaattia, kurkkua ja fetaa, ehkä säkällä paistettu jotkut kanapihvit ja valmista kaupan patonkia. No WAU mikä kokkaamisen taidonnäyte, siis uskomatonta taitoo vaatii tälläisen aterian valmistaminen :D:D:D:D Kiitos, olen puhunut js kyllä helpotti kun sai ilmaista tän ärsytyksen.
Kommentit (147)
Eikö tällaisten asioiden paheksuminen osoita vaan, että oot auttamattomasti muuttunut kalkkikiseks. Mä totesin olevani ikäloppu kalkkis viime viikolla, kun joku nuori nainen räpsi kymmeniä duck face selfieitä itsestään bussissa ja olin todella hämmentynyt tämän naisen käytöksesta. En vain ymmärtänyt miks joku haluaa itsestään kuvia bussissa? Mut ehkä mun ei tarvitsekaan
Joo en ymmärrä minäkään valkoista sisustusta, tykkään väreistä ja kotini sisustus on aika rohkeaa. Ikeakamaa paljon silti. Mutta makunsa kullakin. Ihmettelen kyllä miten niin moni voi tykätä samasta valkoisesta sisustuksesta :D
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:53"]Esimerkiksi kun kattoo näitä nuorien typyköiden instagrameja. Esitetään jotain ihmeen hienohelmoja. Koti on niin valkonen ja muka tyylikäs, kaikki huonekalut jotain ikean valkosta lastulevypaskaa :DDDD sitte pari iittalan tuikkua ja lexingtonin tyynyä ja ehkä hyvällä säkällä se läpinäkyvä ghost-tuoli vai mikä onkaan jota varten säästetty vuosi tai vaihtoehtosesti tuhlattu yhden kuukauden palkka mokomaan ja syöty kaurapuurooo loppuaika mutta kun pitää olla "hieno" design-tuoli! :D Ja nää asiat sitte muka tekee kodista tyylikkään. Yritetään noilla muutamilla asioissa esitellä jotain "luksusta". Ja unohtamatta tietty kuvia viinilasillisista ja macaronskuivistakannikoista (=pirkan tai lidlin pakasteversioita). Sitte rytkyt on muuten henkkamaukkaa mutta se yks pakollinen vuittonin veska pitää olla, rahoitus sama kun tossa tuolissa, katso ylempää. Voi luoja ihan oikeesti. Ja sitten laitetaan kuvia kun ollaan "kokattu hieno illallinen" = pilkottu kulhoon salaattia, jossa jääsalaattia, tomaattia, kurkkua ja fetaa, ehkä säkällä paistettu jotkut kanapihvit ja valmista kaupan patonkia. No WAU mikä kokkaamisen taidonnäyte, siis uskomatonta taitoo vaatii tälläisen aterian valmistaminen :D:D:D:D Kiitos, olen puhunut js kyllä helpotti kun sai ilmaista tän ärsytyksen. [/quote] Oikeaa luksusta ei revitellä missään!! Kukaan varakas ei oo noin typerä
[/quote]
No niinniin, siitähän tässä olikin kyse että yritetään ESITTÄÄ sitä luksusta, kun ei oikeesti rahkeet siihen riitä. :D:D
[/quote]
Millanen koti sulla on?
[/quote]
Mull on ammattilaisen rakennuttama sekä sisustama. Jonkin verran panostettu vielä muutoksiin. Eipä ole mitään lisättävää.
[/quote]
Tuskin on..joku halpa kaupungin ränsistynyt vuokra luukku kuitenkin taitaa olla.
[/quote]
Aha :DD ni voithan lohduttaa itseäs vaikka tollasella ajatuksella !
Ihmisen silmä myös tottuu tuotteisiin ja eipä aikaakaan kuin Ghost-tuoli ja string-hylly alkavat näyttää ihanan trendikkäiltä ja kiinnostavilta. Ja sitten kun niitä on viisikymppisillä, ne menevät pois suuren yleisön muodista. Tosin kunnon design kestää aikaa, siksi klassikot ovat tyylikkäitä vuodesta toiseen.
En ymmärrä ap:n katkeruutta. Miksi ei voisi ostaa vaikka opiskelijakämppään designtuotteita, ne kestävät aikaa ja voivat siirtyä seuraavankin ķotiin, toisin kuin ikeakamat. Ja kaikilla ei ole varaa ostaa kaikkea kalliilla.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:34"]
Joo en ymmärrä minäkään valkoista sisustusta, tykkään väreistä ja kotini sisustus on aika rohkeaa. Ikeakamaa paljon silti. Mutta makunsa kullakin. Ihmettelen kyllä miten niin moni voi tykätä samasta valkoisesta sisustuksesta :D
[/quote] väriä saa matoilla, verhoilla, tauluilla, kukilla, valaisimilla, tyynyillä, esineillä
"Nuori typykkä" tässä moi.
En pysty samaistumaan mihinkään noista mitä aloituksessasi mainitsit. En edes tiedä mikä on Lexington tyyny tai Ghost-tuoli, tai missä myydään macaronskuiviskannioita. Sen kuitenkin "nuorena typykkänä" tiedän ettei esim. ensimmäiseen omaan kotiin muuttaessa välttämättä ole vielä sitä omaa sisustustyyliä tai varmuutta sisustamisessa. En siis ihmettele miksi monen "nuoren typykän" kotoa löytyy niitä Iittalan tuikkuja, Lexington tyynyä ja Ghost-tuoleja. Ne kun lienevät nyt sitä sisustuksen "aatelia" ja sellaisia mitä yleisesti ottaen pidetään hienoina, joten ne lienevät helppoja valintoja.
Mitä Vuittoneihin yms tulee niin nuorten keskuudessa nyt vain valitettavasti on hirveän tärkeää että ulkonäkö ja status ovat kunnossa. Näitä Vuittoneja sun muita pidetään kaiketi merkkinä hyvästä/korkeasta statuksesta, joten ei se ihme ole että nuoret sellaisen hankkivat vaikka sitten niillä kovalla työllä hankituilla säästöillä.
Mitä instagramin viini ja ruokakuviin tulee niin harva sinne mitään vesilasin ja hernekeittopurkkien kuvia haluaa lisäillä. Itse koen instan myöskin jonkin sortin statuksen nostattajana. Sen avulla voit elää juuri sen näköistä elämää kuin itse haluat, oli se sitten totta ta ei. Nykyään sitä vain valitettavasti yritetään saada kaikki näyttämään vielä vähän paremmalta miten oikeasti on. Siksi itse en edes ole lähtenyt instan ihmeelliseen maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:57"]
Köyhät apinoivat luxuselämää ja leikkivät maailmankansalaisia. Tuo on juuri sitä.
[/quote]Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta nuoren ihmisen touhulta. Persoonallisuus kehittyy pikkuhiljaa kun vuosia kertyy. Kaikki me ollaan nuorena oltu just tommosia. Ruuat ja sisustus on vaan muuttunut muodin mukaan,mutta aika aikansa kutakin. Ei ole näittenkään nuorten kodit enää 20vuoden kuluttua tuollaisia.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:59"]Ap on selkeästi yksinäinen ja katkeroitunut ihmispaska.
[/quote]
Sinä olet selvästi törröhuulipissis.
[/quote]
:DDD
Anteeksi, huomaan että ap:tä ärsyttää, mutta repesin kyllä tälle. Kunnon nimittelyä!
Itsekin olen vanhempi naishenkilö, enkä ymmärrä ap:n kuvailemaa ihmistyyppiä, mutta en sitten seuraile heidän blogejaan ja muita. Ei kaikki nuoret naiset ole tyhjäpäitä, tunnen monta fiksua tapausta.
Tuo "valkoinen" koti trendi johtuu siitä, että Suomeen on rakennettu viime vuosikymmenen aikana bulkkia paljon ja halvalla. Seinät valkoisena, ajatus on ollut että asukas sitten maalaa tai tapiseeraa. Mutta juntitei vaan ole tajunneet sitä, vaan kuvittelevat että on hienoa kun on kaikki valkoista. Tätä valko-trendiä halvemmin tapaa sivistysmaissa ja Suomessakin vain alemmalla keksiluokalla
Mä en ymmärrä miten tuo kaikki ap:n mainitsema liittyy nuoriin naisiin?
Enemminkin toi on joidenkin 40v naisten juttuja, katsokaa suomalaisista mussut ja fashiongalleristit, lattemamma jne?
Ja jos muutama ihminen touhuaa tuota jossain instassa ja spämmää persekuviaan joka paikkaan, niin ei kai se tarkoita, että kaikki saman ikäiset tekisivät niin? Samalla tavalla noita narsistisia perseenlevittäjiä löytyy vanhemmistakin naisista.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 20:15"]
Tuo "valkoinen" koti trendi johtuu siitä, että Suomeen on rakennettu viime vuosikymmenen aikana bulkkia paljon ja halvalla. Seinät valkoisena, ajatus on ollut että asukas sitten maalaa tai tapiseeraa. Mutta juntitei vaan ole tajunneet sitä, vaan kuvittelevat että on hienoa kun on kaikki valkoista. Tätä valko-trendiä halvemmin tapaa sivistysmaissa ja Suomessakin vain alemmalla keksiluokalla
[/quote]
Eiköhän tämä valkoisuus ole ihan vain siitä syystä, että on kyllästytty mäntyisiin puolipaneeleihin ja 90-00-luvun värikkäisiin tapetteihin boordeineen ja tehosteväriseiniin. Näiden jälkeen valkoinen tuntuu modernilta ja raikkaalta. Ja nyt kun valkoinen alkaa osaa jo kyllästyttää, niin eiköhän 10 vuoden sisään ala asuntojen seinätkin saada taas väriä.
Suomalaiset bulkkiasunnot ovat myös usein pieniä ja pimeitä, joten valkoiset seinät ovat keino saada huoneet tuntumaan avarammilta ja valoisammilta.
Eli jos et oo rikas niin pitäis olla h&m laukku ja halpahallin huonekalut ja lidlin pakastepizzaa ja ei sais nauttii elämästä ja sisustaa kotiaan miten haluaa ? Hanki elämä ap.
Olen eläkkeellä oleva av:lle rantautunut "mummeli" joten taidan olla äärimmäisen huono vastaamaan tällaisiin nuoria koskeviin juttuihin, kun en juurikaan ole niiden suhteen aallon harjalla, mutta haluan silti sanoa muutaman sanasen.
Kaikki me jotka olemme jo eläneet nuoruutemme, tiedämme sen että nuoruus on suurimmaksi osaksi hyvin epävarmaa aikaa. Aikuiseksi kasvaessa joutuu opettelemaan jos jonkunlaista ja joutuu monenlaisten päätösten eteen. Kun ensimmäistä kotia alkaa laittamaan mieleisekseen haluaa siitä tietysti tehdä mahdollisimman kauniin itselleen. Vaan kun ei välttämättä oikeen tiedäkkään mikä on omasta mielestä kaunista, vanhempien luona asuessa kun ei ole tarvinnut tehdä päätöksiä siitä millainen sohva tai pöytä ostetaan. Hyvä ja helppo vaihtoehtohan on silloin valita sellainen mikä on lehdissä, blogeissa, kavereilla jne näyttänyt kivalta. Ei välttämättä kovin persoonallinen, mutta helppo ja jollain tapaa myös turvallinen kun tietää että sitä pidetään yleisesti kauniina, niin kyllähän sen täytyy kaunis silloin olla.
Kaikki hienot asusteet, kalliit merkkilaukut ja sen sellaiset kielivät monesti nuorten mielestä siitä että vaurautta ja tyylitajua on. Nuoret haluavat olla jotakin hienoa ja koska kokevat juurikin nämä kalliit merkkilaukut merkiksi siitä vauraasta ja tyylikkästä, niin tietysti myös itse valitsevat sellaisen.
Iän myötä sitä kuitenkin löytää oman tyylinsä niin sisustuksessa, pukeutumisessa kuin elämän valinnoissa ylipäätäänkin ja tajuaa että se kovimmassa "huudossa" oleva tuoli tai laukku on vain tuuleen huutamista. Kiva sellaisenaan, mutta ei koskaan selvä merkki yhtikäs mitään. Nätin laukun "tarina" kun voi olla ties miten ikävä tahansa. Kuten nälässä eläminen, pahoihin asioihin suostuminen rahan vuoksi (jotta voisi ostaa sen kalliin merkkilaukun) ja sitä rataa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:02"]
Enkä kyllä lue blogejakaan kun mulla on aika paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin kyylätä toisten elämää...
[/quote]
Kuten AV-hengaus =)
Kyllä ne siitä viisastuu joskus. Ainakin suurin osa.
mitä väliä. Antaa kaikkien kukkien kukkia, minua ei kukaan ole pakottanut lukemaan ensimmäistäkään blogia. Kuka sinut pakottaa?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:39"]
mitä väliä. Antaa kaikkien kukkien kukkia, minua ei kukaan ole pakottanut lukemaan ensimmäistäkään blogia. Kuka sinut pakottaa?
[/quote]
Nyt ei puhuta blogeista vaan instagrammista. Monet käy kattomassa tuttujen instoja ihan muista syistä kuin blogeja, vähän niin kuin ennen katottiin valokuva-albumeja :). Insta-kuvat on vaan niin usein lavastettuja, että nuoret naiset kettuilevat siitä jo toisilleen ihan yleisesti.
Ja jos et tiedä mikä on Ghost-tuoli, googlaa. Kuuluu yleissivistykseen tunnistaa se.
Jotenkin hassua että voi ärsyyntyä noin paljon siitä että ihmiset menee sopulimeiningillä. Niinhän monet tekee, eikä toi mun mielestä koske ainoastaan nuoria naisia ja niiden "nykyajan meininkiä". Löytyy ihan yhtä paljon, ellei enemmänkin, niitä kolmikymppisiä ja vanhempia naisia jotka asuu valkoistakin valkoisemmassa kämpässä ja väriläiskänä toimii ehkä joku pinkki roisketaulu.
En siis itse pidä tuosta tyylistä - suurin osa LV:n laukuista on mielestäni ihan kamalia, varsinkin just ne mallit mitä bloggaajat sun muut suosii, enkä myöskään pidä valkoisesta sisustuksesta itselläni vaan semmoisesta lämpimämmästä ja kotoisemmasta värimaailmasta, vaikka ymmärrän toki että valkoinen avartaa ja jotkut tykkää siitä kovastikin. Ghost-tuolitkin näyttää ihan pirun epämukavilta ja ylihinnoitetuilta, vaikka ehkä niiden alapuolelta ois ihan jännä kuvata niillä nukkuvaa kissaa vaikka, kun näkyy läpi.
Mut niin, siitä huolimatta etten "tajua" tuota tyyliä enkä ymmärrä sopulimeininkiä niin ei tää kyllä mun persettä hierrä.