Tuttavan mies tehnyt avioliiton aikana lapsen jollekin sivuhoidolleen??
Tuttavani, samalla alueella asuvan naisen aviomies on tehnyt tuossa liiton aikana jollekin sivuhoidolleen lapsen. Avioliitosta on tytär ja muutaman vuoden nuorempi on sitten poika. Lapsesta ei ole puhuttu kenelekkään; vaimolle, saatika isovanhemmille. Pimeesti maksaa jotain ruokkoja joka kuukausi.
Miten tämmöisen porsaan saisi käräytettyä ja kenelle kaikille pitäisi alkaa asiasta infoamaan, isovanhemmat varmaan ilahtuu kun perintöä tulee kyselemään vielä yllätyslapsenlapsi.
Kommentit (27)
Mua ei ainakaan pätkääkään kiinnostaisi jonkun panon tuotos.Ihan ite hoitakoon asiansa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:01"]
Minulle ainakin tässä on oleellista se lapsi. Tietääkö hän kuka on hänen isänsä, tapaako häntä, onko muuta kontaktia kuin raha tilille? Onko vielä suhteessa äidin kanssa? Onko lapsella isää tai edes isähahmoa elämässään. Tästä pitää ensinnä jutella sen isän kanssa, että mikä on homman nimi. Ja kyllä sille isin vaimolle olisi hyvä nyt jo kertoa. Ihan kamalaa sitä sitten on alkaa puimaan, kun lapsi 18- vuotiaana seisoo oven takana ja sanoo että haluaa tavata siskojaan ja iskää.
[/quote]
Mutta kertominen on miehen oma tehtävä, ei yhdenkään "tuttavan", tai aviottoman lapsen äidin.
[/quote]
Ei kaikki miehet pysty kertomaan. Aika vaan kuluu ja ei saa kerrottua. Saattaa jäädä kokonaan kertomatta kun ei ikinä tule sitä oikeaa tilaisuutta. Vuodet vierii ja lapset kasvaa ja eletään tavallista perhe-elämää. Vaimo ei mitään aavista.
Minulle ainakin tässä on oleellista se lapsi. Tietääkö hän kuka on hänen isänsä, tapaako häntä, onko muuta kontaktia kuin raha tilille? Onko vielä suhteessa äidin kanssa? Onko lapsella isää tai edes isähahmoa elämässään. Tästä pitää ensinnä jutella sen isän kanssa, että mikä on homman nimi. Ja kyllä sille isin vaimolle olisi hyvä nyt jo kertoa. Ihan kamalaa sitä sitten on alkaa puimaan, kun lapsi 18- vuotiaana seisoo oven takana ja sanoo että haluaa tavata siskojaan ja iskää.
[/quote]
Mutta kertominen on miehen oma tehtävä, ei yhdenkään "tuttavan", tai aviottoman lapsen äidin.
[/quote]
Jos mies ei itse kerro, jonkun muun pitää sitten kertoa. Vaimo voi sitten tehdä omat muuvinsa tietojen perusteella (eron yhteydessä putsata miehen täysin). Näin toimisin itse. Aviolastakaan tuskin tulisi usein näkemään. Myös isovanhemmat ovat halutessaan aika ketkuja ;)
Vaimolla ei ole mitään tekemistä äpärän kanssa, joten sitä tuskin tultaisiin miehen kotona näkemään. Puhumattakaan mistään sisaruksien tutustumisesta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
Ei kaikki miehet pysty kertomaan. Aika vaan kuluu ja ei saa kerrottua. Saattaa jäädä kokonaan kertomatta kun ei ikinä tule sitä oikeaa tilaisuutta. Vuodet vierii ja lapset kasvaa ja eletään tavallista perhe-elämää. Vaimo ei mitään aavista.
[/quote]
No ihan vakavissaan. Oleta, että joku tuttu tulisi kertomaan, että miehelläsi on lapsi salasuhteesta. Tai vielä pahempi, kirjoittaisi kirjeen. Uskoisitko? Minä en, korkeintaan naureskelisin miehelle, että kaikenlaisia hulluja sitä onkin. Eli edelleen vastuu kertomisesta on miehellä itsellään.
Miksi sillä lapsella sitten on sama sukunimi kuin isällään? Kyllä kait sekin jotain todistaa? Vai saako sitä laittaa lapselleen minkä sukunimen haluaa?
Nämä tämmöiset asiat pitäisi tosiaan selvittää mahollisimman aikaisin. Eli mies vois kasvattaa munien lisäksi rintakarvoja ja kertoa vaimolleen. Lapsesta on huolehdittava ja täytyyhän sen saada tavata sisaruksensakin.
Onhan tälläkin paltalla kerrottu, kuinka on vasta aikuisena selvinnyt että jossain on sisko tai veli. Muistaakseni ne tarinat ei olleet mitään happy-end- tarinoita. Petosta , pettymystä, surua ja epävarmuutta siitä että kuka on kuka.
Jos vaimo tietää jo, niin on ihan raukkista olla olevinaan että ei tietäisi.