Rehellisesti - viihtyykö kukaan toisten häissä?
Tuntuu, että suurin osa nettikeskusteluista on täynnä ihmisiä, jotka jo häihin mennessään ajattelevat, että tulee tylsät ja huonot häät.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:20"]
Minä ainakin olen viihtynyt! Ihanaa laittautua nätiksi, kun on valmis ruokapöytä, juhlavat kattaukset, musiikkia ja jopa ohjelmaa. Upeimmissä häissä oli kirkossa torvisoittajia, laulaja ja kaunis puhe. Itse juhlissa oopperalaulajia ja pianisti. Ja on kivaa nähdä nauravia ihmisiä, tanssia elävän orkesterin tahdissa, juoda ja juhlia :D
Mutta olenkin nelikymppinen kääkkä, enkä kitkeränhapan pissis, jolle mikään ei kelpaa.
[/quote]
Ihana vastaus, piristi paljon! Ja et ole positiivinen ihminen koska olet kääkkä - tiedän paljon hapannaamaisia keski-ikäisiä. Olet yksinkertaisesti mukava ihminen, iästä riippumatta!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:21"]
En viihdy.
[/quote]
Osaatko sanoa, mikä se ongelma on? Etkö yleisesti viihdy juhlissa? Etkö tykkää sukulaisista?
En viihdy missään kemuissa, onneksi ei ole tiedossa yksiäkään!
Enimmäkseen näitä ongelmia tulee kun kutsutaan liikaa vieraita. En minä halua häihini ketään sellaista, joka ei sinne halua tulla. Kutsun läheisimmät, joille juhlat on (lähes) yhtä tärkeät kuin minulle. Enkä ole ikinä ollut itse häissä, joissa en ole juhlinut ja nauttinut täysillä avioparin puolesta!
En viihdy kovin hyvin. Syömässä on kiva käydä jos ei joudu jonottamaan. Olen niin monissa häissä ollut jotka sitten eronneet että usko mennyt koko juhlaan.
Yleensä viihdyn, minäkin nautin nätiksi laittautumisesta ja juhlatunnelmasta. Tietysti häissä voi mennä fiilis pilalle, jos vaikka ruoka loppuu kesken tai muuten ei homma toimi, tai jos en tunne ketään muuta kuin morsiusparin.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:21"]
En viihdy.
[/quote]
Osaatko sanoa, mikä se ongelma on? Etkö yleisesti viihdy juhlissa? Etkö tykkää sukulaisista?
[/quote]
Väkinaiset leikit on jo nähty riittävän monta kertaa.
Viihdyn häissä, mutta meillä ne ovat enemmän sukujuhla kuin kaveribileet. On kiva jutella isotädin kanssa hänen häistään tai muistella enon vaimon kanssa heidän häitään, joissa olin morsiusneitona. On mukava kuunnella puheitaja tutustua toiseen sukuun ja sen jäseniin, joita tulee myöhemmin tapaamaan ristiäisissä, synttäreillä, rippijuhlissa jne. Sekin on mukavaa, kun yllätyksekseen huomaa, että sulhasen/morsiamen serkku on entinen luokkakaveri tms.
Jos ilmassa leijuu koko ajan uhka joutua johonkin typerään hääleikkiin mukaan, se pilaa koko juhlan. Pääosin häät ovat jäykkiä pönötyskekkereitä, jossa koko ajan ODOTETAAN. Parkkipaikalta pääsyä, hääparia valokuvasta, ruokaa, kahvia, piinaavien kanteletar-ulkolukujen loppumista... Hääpari on kaukaiseen pöytään eristäytynyt, närppii kakkua, ja morsian usein vielä murjottaa kun on sattunut jotain, mitä kukaan muu todennäköisesti ei ole huomannut ollenkaan, ja PILANNUT MUN JUHLAN YHYYYY.
olen ollut kerran häissä, jännitti ihan kamalasti mutta oli tosi kivaa!
Typerät järjestelyt saa viihtymään huonosti. Esim. sekoitetaan pyödät niin, että niissä on vierekkäin sulhasen ja morsiammen sukulaisia/tuttavia. Ei minua oikeasti kiinnosta tutustua ihmisiin, joita en tule koskaan enää näkemään. Mieluummin juttelisin omien tuttujeni kanssa.
Kun olin sinkku, niin ikään kuin tätä korostaen, oli "sinkkupöytä". Jippii. Kuten edellisessä kohdassa, mieluummin juttelisin omien tuttujeni kanssa, vaikka heillä olisi eri naimastatus kuin minulla.
Tykkään häistä enkä ikinä ole vielä ollut huonoissa hääjuhlissa. Ihanaa että kaveripiiri on sen ikäistä että lähivuosina hääkutsuja tulee useammin :D
muutamissa häissä olen ollut ja pääsääntöisesti aika tylsää on ollut. Johtuen luultavasti siitä että en ole oikein muita tuntenut kuin avioparin.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:26"]
Enimmäkseen näitä ongelmia tulee kun kutsutaan liikaa vieraita. En minä halua häihini ketään sellaista, joka ei sinne halua tulla. Kutsun läheisimmät, joille juhlat on (lähes) yhtä tärkeät kuin minulle. Enkä ole ikinä ollut itse häissä, joissa en ole juhlinut ja nauttinut täysillä avioparin puolesta!
[/quote]
Entä jos hapannaama, joka ei haluaisi tulla, on morsiamen äidin sisko ja lisäksi kummitäti? Tai sulhasen tädin aviomies? En kehtaa jättää kutsumatta millään, vaikka tiedän jo nyt suhtautumisensa.
Oli aika jolloin häitä oli peräkkäisinä kesinä. Vähän alkoi tympimään. Samat leikit ja jutut. Vie yleensä vuorokauden ja rahaa palaa vaatteisiin, lahjaan, matkoihin ja yöpymiseen. Häistä on tullut liian isoja tapahtumia.
mutta mieluummin häät kuin hautajaiset.
Riippuu täysin häiden ohjelmasta.
Olen ollut sekä tylsissä häissä, että tosi mukavissa. Mukavien häiden yhteinen nimittäjä on ollut se, että siellä ei ole ollut mitään perinneleikkejä.
Pettynein on usein ollut morsian itse. Häihin ladataan nykyään valtavan paljon odotuksia, ja se hääraivokin nostaa päätään. Prinsessat ovat sitten pettyneitä, kun päivä ei vastannutkaan heidän, liian korkealle asetettuja, odotuksiaan.
Olen ihmetellyt, miksi lopputulos on niin usein lattea ja samanlainen, kun häitä nykyään kuitenkin usein suunnitellaan jopa vuoden ajan. Usein sorrutaan sellaiseen pönötykseen ja odotteluun, että vieraatkin tylsistyvät.
Mutkattomat häät ovat minusta olleet kaikkein hauskimmat. Niistä on riittänyt puhetta ja muistoja vielä vuosienkin jälkeen.
Minä ainakin olen viihtynyt! Ihanaa laittautua nätiksi, kun on valmis ruokapöytä, juhlavat kattaukset, musiikkia ja jopa ohjelmaa. Upeimmissä häissä oli kirkossa torvisoittajia, laulaja ja kaunis puhe. Itse juhlissa oopperalaulajia ja pianisti. Ja on kivaa nähdä nauravia ihmisiä, tanssia elävän orkesterin tahdissa, juoda ja juhlia :D
Mutta olenkin nelikymppinen kääkkä, enkä kitkeränhapan pissis, jolle mikään ei kelpaa.