Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen syömishäiriö

Vierailija
15.03.2015 |

Onko jonkun teinillä ollut syömishäiriö? Miten toimitte? Huomasitteko itse? Syyllistittekö itseänne? Kertokaa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ensin itse miksi haluat tietää? Lehtijuttuako pukkaa vai mitä? Aloitus kun ei kuulosta kovin henkilökohtaiselta...

Vierailija
2/2 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin itse se teini. Mutta vanhemmat ei huomanneet, siinä oppii tosi ovelaksi. Oksentelin vuosia ja laihduin pahimmillaan 20 kiloa muutamassa kuukaudessa, laihtumisen toki huomasi muutkin, mutta eivät hoksanneet alkuperää. Isä kehui, miten liikunnallinen olin. Psykiatriselle polille aloitettiin asiakkuus (lähete terveyskeskuksesta), en muista oliko diagnoosipaperissa lopulta syömishäiriöstä merkintää, ahdistushäiriö ainakin. En näyttänyt vanhemmille ko. lappua, joten eivät tiedä vieläkään, ja nyt mulla menee jo ihan hyvin. 

Ei kannata syyllistyä, (ellei sitten ole huomautellut jatkuvasti nuoren painosta pahaan sävyyn tmv, niinkuin meillä kävi), ja kannattaa varmaan ottaa rauhallisesti puheeksi jos on epäilyskin, se alamäki alkaa niin salakavalasti, ja mitä aiemmin saadaan kuriin, sen parempi. Itse olisin halunnut kertoa äidille, mutta kun pyysin häntä juttelemaan kanssani, hän kieltäytyi. Joten itse olisin ainakin arvostanut sitä, että äidillä olisi ollut aikaa ja kiinnostusta. Anteeksi kun näkökulma on nyt eri kuin mitä pyysit, mutta ajattelin, että ehkä tästäkin kuitenkin olisi apua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän