Ptäiskö tehdä rikosilmoitusta!
Oltiin jatkoilla kaverin luona. En jaksa pitkän kaavan kautta selittää mutta.. Tyyppi kenen luona oltiin oli tosi outo, johtuen varmaan humalasta. Suuttui kun pyysin laittamaan eri biisin ja huusi mulle että jos olen hänen kämpässä ei kuuntele tuollaista vaan voin lähteä vittuun asunnosta. No totta kai jos noin töykeitä ollaan niin poistuin asunnosta. Kun olin tekemässä lähtöä, huomasin että laukkuni jäi sinne joten halusin sen takaisin, mutta tyyppi huusi ettei ole hänen ongelmansa jos minun tavaroita jäi sinne, huusi että minulla ei ole asuntoon mitään asiaa enää, eikä suostu antamaan laukkuani. En huomioinut sitä vaan meni silti asuntoon sanoen että haen vain laukkuni ja häivyn sitten.
tyyppi tönäsi mut maahan, potkasi ja sen jälkee heitti mut seinään haukkuen mut huoraksi ja uhkasi tappaa. Lähdin itkien kotiin tapahtuman jälkeen.. Nyt siitä on kolme päivää ja olen edelleen järkyttynyt tyypin käytöksestä. Voinko tehdä rikosilmoituksen? Aluksi en meinannut viedä juttua eteenpäin mutta kuulin että haukkunt mua tapahtuman jälkeen sanoilla "ansaitsi tulla hakatuksi kun on huora" jne.
Ja haluan korostaa etten tunne henk.koht tyyppiä ja en usein ole juomassa, ehkä kerran vklopussa käyn jossain, harvemmin jatkoillakaan, oli aika ylläri että tuttu käy käsiksi. Miten pitäisi tomia?
Kommentit (26)
Kaikki vamaan vielä nukkumassa, mutta olisi kiva tietää olenko ihan nössö jos tuon takia teen rikosilmoituksen, uhkasi myös tappaa mut. Olen 24 vuotias nainen ja ketään ei ole ennen käynyt muhun käsiksi, joten olen järkyttynyt tilanteesta.
No olihan tuo pahoinpitely, etkä sinä tietenkään ansainnut sitä. Minä tekisin rikosilmoituksen, koska ei tuollainen käytös ole sallittua. Kannattaa käydä lääkärissä mahdollisimman pian, koska jos sulle jäi ruhjeita tuosta välikohtauksesta, niin saat todistusaineistoa talteen.
Siis et tietenkään ole nössö, jos tuon takia teet ilmoituksen! Pahoinpitely ei ole koskaan ok, ja usko pois, pienemmistäkin jutuista ilmoitetaan poliisille. Ja ymmärrän hyvin, että olet järkyttynyt. Mene ihmeessä sinne lääkäriin, ehkä saat sitä kautta jutteluapuakin ja ainakin neuvoja sen suhteen, miten toimia. Ja tuossahan olisi voinut käydä vakavastikin, jos olisit vaikka lyönyt pääsi tai jos luita olisi murtunut tai sisäelimiin olisi tullut vaurioita.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 06:48"]
Saitko laukkusi takaisin? Pitäisi tehdä
[/quote]En ole saanut takaisin, ei vastannut mitään kun laitoin seuraavana päivänä viestiä asiasta. Olisin odottanut jotain anteeksi pyyntöä illasta, mutta ei mitään vastannut. Olisin voinut antaa anteeksi, hakea tavarani ja antaa asian olla. mutta tyyppi ei vastannut mitään mulle. pitäikö tänään tehdä rikosilmoitus tapahtuneesta..
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 06:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 06:48"]
[/quote]En ole saanut takaisin, ei vastannut mitään kun laitoin seuraavana päivänä viestiä asiasta. Olisin odottanut jotain anteeksi pyyntöä illasta, mutta ei mitään vastannut. Olisin voinut antaa anteeksi, hakea tavarani ja antaa asian olla. mutta tyyppi ei vastannut mitään mulle. pitäikö tänään tehdä rikosilmoitus tapahtuneesta..
[/quote]
Pitäis, ja käy siellä lääkärissä kans!
Olet nössö jos ET tee rikosilmoitusta.
Totta kai lähdet selvittämään asiaa poliisin kanssa, ja jätät tällaiset itseen kohdistuvat, melkein "oma vikanihan se oli kun laukun unohdin" -tyyliset ajatukset pois jo alkuunsa. Se tyyppi teki väärin, et sinä!
.
Onko sussa mustelmia tai muuta? Lääkärillä käyt ja pyydät todistuksen vammoista, ja mietit, keitä oli läsnä huoneistossa tapahtuma-aikaan (todistajat). Pahoinpitely (tuo sun mätkiminen), kunnianloukkaus ("huora") ja laiton uhkaus (tappamiset) vois hyvinkin olla tapahtumanimikkeitä. En tiedä, miten tuo laukkujuttu menee, mutta eivätköhän ne poliisit sitäkin selvitä.
.
Siis sun henkeä on uhattu, sun omaisuutta on periaatteessa viety, sua on potkittu ympäriinsä ja jälkeenpäin vielä huoriteltu! Et tosiaan ole tätä ansainnut. Lähde nyt selvittämään asiaa. Ehkä tyyppi tajuaa olla mätkimättä sitten seuraavaa puolituttua? Et ole mikään "nössö". :)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 06:51"]
No olihan tuo pahoinpitely, etkä sinä tietenkään ansainnut sitä. Minä tekisin rikosilmoituksen, koska ei tuollainen käytös ole sallittua. Kannattaa käydä lääkärissä mahdollisimman pian, koska jos sulle jäi ruhjeita tuosta välikohtauksesta, niin saat todistusaineistoa talteen.
[/quote] Olen samaa mieltä etten ansainnut tuollaista. Kynnys tehdä ilmoitus asiasta silti on suuri.. Otin mustelmista kuvi.., en käynyt lääkärissä. Pahemmin ei kuitenkaan käynyt. Pää, otsa ja jalat mustelmilla mutta ei mitään vakavaa. Tyyppi on melkein kaks metrinen ja olisi riitänyt että tarraa kädestä ja siirtää ulos, ei sen olisi tarvinnut mua heitellä, itse olen kumminkin alle 160cm.
Eikai tuota tarvii miettiä edes jos tyyppi käy päälle eikä anna sun omaisuutta takaisin. Olisin soittanut heti poliisin paikalle hakemaan sen laukun. Ja todellakin rikosilmoitus, jos edes vähän alkaisi tyypillä raksuttaa ettei ole ihan normaalia naisia heitellä. Tai miehiäkään.
Mene nyt kuitenkin sinne lääkäriin, jotta saadaan asianmukaiset todisteet talteet. Ne sun omat kuvat ei varmaan kelpaa siihen tarkoitukseen. Kerrot myös lääkärille, että teet rikosilmoituksen. Sun pitää nyt vähän kerätä rohkeutta, ei kukaan saa kohdella toista noin! Etkä ole edes saanut omaisuuttasi takaisin. Kyllä tuollaiset pahoinpitelijät pitää pistää kuriin, ei heidän toimintaansa saa vain hiljaa hyväksyä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 07:03"]
Totta kai lähdet selvittämään asiaa poliisin kanssa, ja jätät tällaiset itseen kohdistuvat, melkein "oma vikanihan se oli kun laukun unohdin" -tyyliset ajatukset pois jo alkuunsa. Se tyyppi teki väärin, et sinä! . Onko sussa mustelmia tai muuta? Lääkärillä käyt ja pyydät todistuksen vammoista, ja mietit, keitä oli läsnä huoneistossa tapahtuma-aikaan (todistajat). Pahoinpitely (tuo sun mätkiminen), kunnianloukkaus ("huora") ja laiton uhkaus (tappamiset) vois hyvinkin olla tapahtumanimikkeitä. En tiedä, miten tuo laukkujuttu menee, mutta eivätköhän ne poliisit sitäkin selvitä. . Siis sun henkeä on uhattu, sun omaisuutta on periaatteessa viety, sua on potkittu ympäriinsä ja jälkeenpäin vielä huoriteltu! Et tosiaan ole tätä ansainnut. Lähde nyt selvittämään asiaa. Ehkä tyyppi tajuaa olla mätkimättä sitten seuraavaa puolituttua? Et ole mikään "nössö". :)
[/quote]Kiitos, tälläistä vastausta toivoinkin. Tänään laitan jutun eteenpäin, sain varmistuksen ettei tuollainen käytös ole normaalia. Ja turha syytellä itseä tapahtuneesta, ei se oikeuta ketään käymään käsiksi. Ja hassua, vaikka tietää ettei itse ole tehnyt mitään, niin miettii silti onko toiminut väärin tai olisinko voinut välttää tilanteen. Ja mulla meni siinä kohtaa yli kun kuulin että tyyppi oli vähätellyt tilannetta ja kieltänyt kokonaan käsiksi käymisen! En todellakaan aijo enää antaa asian olla.
Voit tehdä rikosilmoituksen. Mutta onko sinulla todistajaa tapahtuneelle tai todisteita? Kävitkö lääkärissä näyttämässä mustelmia tms.? Tuokin voisi riittää jos joku todistaa että tyyppi on sanonut hakanneensa sinua. Minä sinuna tekisin rikosilmoituksen jos saan jonku todistamaan, ilman sitä se on melko turhaa.
Joku on käynyt alapeukuttamassa kaikki vastaukset, outo huumorintaju joillain...
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 07:25"]
Voit tehdä rikosilmoituksen. Mutta onko sinulla todistajaa tapahtuneelle tai todisteita? Kävitkö lääkärissä näyttämässä mustelmia tms.? Tuokin voisi riittää jos joku todistaa että tyyppi on sanonut hakanneensa sinua. Minä sinuna tekisin rikosilmoituksen jos saan jonku todistamaan, ilman sitä se on melko turhaa.
[/quote]Asunnossa oli yksi ihminen mun lisäksi ja näki heittämisen, lähti myös asunnosa kun näki agressiivisen puolen asunnonomistajasta. "todistaja" on molempien kaveri mikä tekee tilanteesta hankalan, mutta tottakai on mun puolella ja yhtä järkyttynyt tapahtuneesta kuin minä, kuuli uhkailut. En käynyt lääkärissä, koska ei käynyt vakavammin. Ja en muuten olisi edes miettinyt rikosilmoitusta mutta kaveri ehdotti kun kuuli että tyyppi on haukkunut mua sen jälkeenkin vielä, siis TOSI outoa kun en edes tunne sitä tyyppiä kunnolla. Hakkaa ja haukkuu muijia (?)
Vaikka se tyyppi ei olisi haukkunutkaan sua, niin silti tuosta pitäisi tehdä rikosilmoitus. Ja usko nyt, että lääkärissäkin pitää käydä, että saat todisteet talteen. Vaikka ei olisikaan käynyt pahemmin. Mustelmat haalistuu koko ajan, joten käy lääkärissäkin.