Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi-Seelanti kieltämässä tupakan oston v. 2008 syntyneiltä ja nuoremmilta

Vierailija
09.12.2021 |

Aika hyvä uutinen. Kiertomahdollisuushan on ilmeinen mutta tupakointi vähenee taatusti.

Itse kriminalisoisin heiltä myös tupakkatuotteiden hallussapidon.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi niin moni kannattaa itsemääräämisoikeuden heikentämistä. Missä menee raja?

Rokotepassiakin kannattaa huolestuttavan moni. Koska eihän se koske meitä "hyviä ihmisiä".

Tässä hyvä lainaus.

»Ensin ne tulivat hakemaan sosialistit, enkä puhunut mitään, koska en ollut sosialisti.

Sitten ne tulivat hakemaan ammattiyhdistysaktiivit, enkä puhunut mitään, koska en ollut ammattiyhdistysaktiivi.

Sitten ne tulivat hakemaan juutalaiset, enkä puhunut mitään, koska en ollut juutalainen.

Sitten ne tulivat hakemaan minut, eikä ollut enää ketään, joka olisi puhunut puolestani.»

Vierailija
22/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi-Seelanti on maa, jossa voidaan tehdä vaikka minkälaisia kieltoja, pitkät perinteet ja ihmiset on tottuneet. Suomessa vedottaisiin heti perustuslakiin.

Suomessa ei olla vielä tajuttu ettei perustuslaki ole mikään E=mc2, vaan sen voi haluttaessa sivuuttaa ilman että universumi tuhoutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että kukaan ei ole vielä avannut sitä holhousvalitusta...

Vierailija
24/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tervetullutta Suomessakin. Pitkään aikaan ei ole tullut mitään todellisia tupakointia rajoittavia toimenpiteitä.

Huomasitko miten kävi nuuskan myyntikiellon kanssa? Nuuskan käyttö kasvoi. Siksi en kieltäisi tupakan myymistä suomessa.

Niinpä. Tupakoinnista pitää vain tehdä mielikuvamarkkinoinnilla niin vastenmielistä B-luokan kansalaisen touhua, ettei ketään kiinnosta se enää.

Vierailija
25/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka inhoankin tupakointia niin olen kyllä sillä kannalla, että ihmisillä olisi mahdollisimman suuri vapaus valita omat nautintonsa sen suhteen mitä tekee itsellensä.

Vierailija
26/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka inhoankin tupakointia niin olen kyllä sillä kannalla, että ihmisillä olisi mahdollisimman suuri vapaus valita omat nautintonsa sen suhteen mitä tekee itsellensä.

Niin mutta helpointahan on vaatia sellaisia kieltoja mitkä ei kosketa itseä.

Vierailija
27/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi-Seelanti on maa, jossa voidaan tehdä vaikka minkälaisia kieltoja, pitkät perinteet ja ihmiset on tottuneet. Suomessa vedottaisiin heti perustuslakiin.

ja kessun viljelijät tekee tilin.

Vierailija
28/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset: "Saan abortoida tämän sisälläni jo alkunsa saaneen uuden ihmisen, koska MINUN KEHO! 😭"

Myös naiset: "Joo täytyy rangaista, jos laittaa elimistöönsä päihteitä, joita minä itse en käytä! 😤"

Tämän takia naisten äänioikeus oli virhe.

Painu sinä pikku h*"ntti muualle ja jätä pimpin paneminen alfoille!

Vierailija
29/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs noiden kieltolakien kanssa bruukkaa oikein aina käymäänkään...? Nii - in.

Vierailija
30/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs noiden kieltolakien kanssa bruukkaa oikein aina käymäänkään...? Nii - in.

Kieltolaki tulee myös joka kerta esiin rajoituksista puhuttaessa. Amerikan kieltolaki koski alkoholia joka on erityyppinen nautintoaine tupakkaan verrattuna, samanlaista riippuvuutta kun ei tule. Aika oli toinen, ei ollut esim. kännyköitä ja nettiä tiedonvälityskanavana ja viranomaisvalvonta aivan toisenlaista kuin nyt.

Jos tehtäisiin jonkinlainen kieltolaki tupakan suhteen, sen saatavuus vaikeutuisi. Tämä nostaisi sen hintaa koska trokareiden kiinnijäämisriski olisi huomattavan korkea. Tupakan vaikea päivittäinen saatavuus vähentäisi kulutusta koska samanlaista riippuvuutta (nikotiini-, tapa- ja sosiaalinen-) ei enää tulisi ylläpidettävänä. Jos tupakointi olisi laitonta, esim. työpaikoilla sitä ei enää pitäisi sallia. Kannattaisiko se siis enää? Suurin osa tupakoivista kun ainakin alitajuisesti haluaisi siitä eroon.

Vierailija
31/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltolaki tulee myös joka kerta esiin rajoituksista puhuttaessa. Amerikan kieltolaki koski alkoholia joka on erityyppinen nautintoaine tupakkaan verrattuna, samanlaista riippuvuutta kun ei tule. Aika oli toinen, ei ollut esim. kännyköitä ja nettiä tiedonvälityskanavana ja viranomaisvalvonta aivan toisenlaista kuin nyt.

Jos tehtäisiin jonkinlainen kieltolaki tupakan suhteen, sen saatavuus vaikeutuisi. Tämä nostaisi sen hintaa koska trokareiden kiinnijäämisriski olisi huomattavan korkea. Tupakan vaikea päivittäinen saatavuus vähentäisi kulutusta koska samanlaista riippuvuutta (nikotiini-, tapa- ja sosiaalinen-) ei enää tulisi ylläpidettävänä. Jos tupakointi olisi laitonta, esim. työpaikoilla sitä ei enää pitäisi sallia. Kannattaisiko se siis enää? Suurin osa tupakoivista kun ainakin alitajuisesti haluaisi siitä eroon.

Addiktiot syntyvät syystä. Ei tuohon anna muu kuin aika vastauksen miten tulee menemään. Vähenemään tupakointi tulee tuolla, se on varmaa. Sen sijaan mitä muuta mielenkiintoista seuraa on iso kysymysmerkki.

Vierailija
32/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltolaki on aina bisnes mahdollisuus.

Vierailija
33/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee itsellensä, niin, mutta moni kotonaan tupakoiva sairastuttaa perheenjäsenensä. Lapsensa. 

Alkoholin juojat ja muiden päihteiden käyttäjät samoin + ajavat kännissä, vahingoittaen ja tappaen sivullisia.  

Vierailija
34/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijat pilaa muiden sisäilman. Joka ikisessä kerrostalossa hiisaa joku sisällä ja muut kärsii. Tupakoijat altistaa omat perheenjäsenensä näille myrkyille, mutta eivät sitä tunnusta. Suomessa kuolee joka vuosi enemmän ihmisiä passiiviseen tupakointiin, kun rattijuoppojen uhreina. Kukaan tupakoija ei tietenkään koe olevansa tästä vastuussa. Sitten nää pillittää jostain yksilön vapaudesta ja holhouksesta kun eivät saa häiritä muita tällä käryttelyllä. Tupakoitsija on aina suuren luokan luuseri. Mainosten jasuuryritysten orja, joka ei kykene katsomaan totuutta silmiin.

Vierailija
35/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tupakoijan isä on polttanut ja sitä pelleä ihaillen alkaa jälkikasvu samaan hommaan. Vuosikymmenet vetää röökiä, kun ei pysty lopettamaan ja selittää mustaa valkoiseksi, että ei tästä ole muille haittaa ja oma valinta.

Vähäosaisuus periytyy.

Vierailija
36/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tupakoivalta ihmiseltä miksi se ei lopeta. Huomaat, että ihminen uskoo minkä tahansa valheen, jos se on hänen itsensä kertoma. Älkää hyvät ihmiset tehkö itsellenne näin. Valheessa on kurja elää.

Vierailija
37/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tupakoitsijalla olla itsekunnioitusta? En usko.

Vierailija
38/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset: "Saan abortoida tämän sisälläni jo alkunsa saaneen uuden ihmisen, koska MINUN KEHO! 😭"

Myös naiset: "Joo täytyy rangaista, jos laittaa elimistöönsä päihteitä, joita minä itse en käytä! 😤"

Sanon tätä feministeille ja nyt sanon tämän sinulle:

Enemmistö niin naisista kuin miehistä on aborttioikeuden kannalla.

Vierailija
39/48 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuollainen ikäsyrjintä ihan laillista? 

Vierailija
40/48 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vertaus on huono mutta on siinä vähän sinnepäin pointti. Aborttia puolustaa monet miehet ja naiset ja ihan syystäkin. Samoin sekä miehiä ja naisia on kieltämässä muilta milloin minkäkin käyttöä kun eivät itse käytä. Järkevää keskustelua esim. kannabiksen kieltämisestä vs sallimisesta ei juurikaan näy. Samaa kiihkoilua on tupakasta.

Kaikissa asunnoissa pitäisi olla liesituuletin joka vie hajut/tuoksut ulos. Moni inhoaa tiettyjen ruokien tuoksuja. Siinä liesituulettimen alla voisi myös polttaa muita häiritsemättä. Mielummin tämmöisiä ratkaisuja kuin lisää kieltoja joita on suomessa jo nyt liikaa. Aikuisen ihmisen oikeus on tehdä itselleen haitallisiakin asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä