Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi-Seelanti kieltämässä tupakan oston v. 2008 syntyneiltä ja nuoremmilta

Vierailija
09.12.2021 |

Aika hyvä uutinen. Kiertomahdollisuushan on ilmeinen mutta tupakointi vähenee taatusti.

Itse kriminalisoisin heiltä myös tupakkatuotteiden hallussapidon.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoijat pilaa muiden sisäilman. Joka ikisessä kerrostalossa hiisaa joku sisällä ja muut kärsii. Tupakoijat altistaa omat perheenjäsenensä näille myrkyille, mutta eivät sitä tunnusta. Suomessa kuolee joka vuosi enemmän ihmisiä passiiviseen tupakointiin, kun rattijuoppojen uhreina. Kukaan tupakoija ei tietenkään koe olevansa tästä vastuussa. Sitten nää pillittää jostain yksilön vapaudesta ja holhouksesta kun eivät saa häiritä muita tällä käryttelyllä. Tupakoitsija on aina suuren luokan luuseri. Mainosten jasuuryritysten orja, joka ei kykene katsomaan totuutta silmiin.

Kun tästä aiheesta puhutaan, hyvin usein nousee esiin tuo termi holhous. Mielenkiintoista että tässä tapauksessa holhousta pidetään negatiivisena asiana. Sen tarkoitushan on auttaa vähäosaisia.

Tupakoivat ovat henkisesti vähäosaisia koska eivät pääse tavastaan eroon. Tätä jopa puolustellaan itse sepitetyillä valheilla jotka muuttuvat todeksi kun tarpeeksi asiaa itselleen uskottelevat.

En koe että rajoitukset olisivat holhousta. Niitähän laaditaan lähinnä omaksi eduksi (vähäisemmät yhteiskunnan menot tupakan haittoihin + miellyttävämpi ympäristö). Jos ne olisivatkin holhousta niin silloinkin asia olisi hyvä.

Vierailija
42/48 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske sähkötupakkaa.. hmm.

Itse poltan ja olin siirtynyt sähkötupakkaan,kunnes muuttivat lakia niin siirryin takaisin normiröökiin.

Haluaisin kyllä lopettaa,mutta itselleni tuo tapa on niin vahva. Sähkötupakalla sain sitä tapaa korjattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollainen ikäsyrjintä ihan laillista? 

Eihän Suomessakaan saa enää kaikkia aakkosia ajokorttiin yhdellä kertaa. Ennen sai ja A tippui pois 1992. Eli 1973 syntyneet saivat, mutta -74 eivät puhumattakaan boomereista jotka saivat A B CE DE.

Vierailija
44/48 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemian hoidon takia kaikki toimenpiteet tupakoinnin vähentämiseksi tuntuvat olevan tauolla.

Vierailija
45/48 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdenpä tässä tupakalle.

Vierailija
46/48 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdenpä tässä tupakalle.

Pohjimmiltasi haluat tavastasi eroon. Asia tuntuu jo terveydessä ja kukkarossa. Eläkeikäsi tulee olemaan sairaalloinen. Tapa vaikuttaa jopa ihmissuhteisiisi.

Asia ei hirvittävästi minua hetkauta. Ehkä olet kohtalosi ansainnutkin.

Vierailija
47/48 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on laki? Se on yhteiskunnan asettama sääntö. Yhteiskunta voi laatia lain jossa ikä voi olla erotteleva tekijä.

Vierailija
48/48 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on laki? Se on yhteiskunnan asettama sääntö. Yhteiskunta voi laatia lain jossa ikä voi olla erotteleva tekijä.

Voihan sitä laatia lain jonka mukaan vasenkätisyys on laitonta. Ei sekään olisi reilua. Tuon lain mukaan jossain vaiheessa esim. 40 vuotias ei saa ostaa tupakkaa mutta 41 vuotias saa. Aivan älytön laki. Jopa typerämpi kuin yrtin kieltolaki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan