Tykkääkö kissa ihmisestä kun se käy makaamaan ihmisen päälle?
Minulla on ihana kissa ja iltaisin kun talo hiljenee, se käy makaamaan päälleni sohvalle. Kaikki ovet ovat auki joten se voi mennä minne haluaa mutta se hiipii aina luokseni ja käpertyy syliini rullalle tai retkottaa pitkällään päälläni.
Tarkoittaako tämä, että kissa pitää minusta? Vai miksi se tekee niin? Olisi kiva tietää pitääkö se seurastani :) Minä rakastan sitä ja olen iloinen kun se tulee luokseni.
Kommentit (39)
Mahan päälle kerälle nukkumaan tuleva kisu on ihana, mutta miettikääpäs kun niitä on kaksi tai kolme. Kaikki tunkemassa samaan aikaan. "Kun tuokin pääsi, niin minäkin haluun". Joka aamu. Yksi tulee aina rinnan päälle ja pyörähtää siitä kyljelleen niin että pylly vilahtaa aina naaman edestä ja loput asettuu siitä sitten alaspäin.
Ehkä ne on sopinut keskenään, että jakavat saaliin? :-D
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 01:02"]Minulla on ihana kissa ja iltaisin kun talo hiljenee, se käy makaamaan päälleni sohvalle. Kaikki ovet ovat auki joten se voi mennä minne haluaa mutta se hiipii aina luokseni ja käpertyy syliini rullalle tai retkottaa pitkällään päälläni.
Tarkoittaako tämä, että kissa pitää minusta? Vai miksi se tekee niin? Olisi kiva tietää pitääkö se seurastani :) Minä rakastan sitä ja olen iloinen kun se tulee luokseni.
[/quote]
Se tykkää susta! Ja hakee lämpöä, sekä sun hengitys ja sydämmen syke rauhottaa kissa. :) Mun kisut tulee myös aina päälle tai kylkeen kiinni nukkumaan.
minunkin kissa tulee heti rullalle syliini tai päälleni jos istahdan/käyn makaamaan sohvalle. en tiedä miksi se tekee niin. onko sillä kylmä vai mitä. vai pitääkö se minusta?
kumpa pitäisi :3
Vierailija kirjoitti:
Woi missupussukissut <3 pikkutyyppi nukkuu meillä usein rinnan päällä tai ihan kainalossa (hakee pitkään mukavinta asentoa) mutta isompi kaveri nukkuu oikeastaan vain isin rinnan päällä. Tietää varmaan että mammalta loppuu happi kun tonnikisu nukahtaa leuan alle :D Rakas pullukka jota hartaasti yritetään dieetata. Pikkukisua taas ei oikein ruoka kiinnosta... hmm, musta tuntuu että se on paremminkin hirveän kiinnostunut meistä ihmisistä, ainakin seuraa meidän puuhia tosi tarkkaillen ja fiksu ilme kasvoillaan... Rinnan päällä levätessäänkin se katselee kasvojani ja nuuhkii ja kokeilee tassulla leukaani ja poskia. Joskus muiskauttaa kiehnäpusunkin :)
Ihan karmea kirjoitustyyli, tee sille jotain. Ei siis loukkauksena vaan parannusehdotuksena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin tykkään kissoista kun käyn makaamaan niiden päälle.
Hyi vittu.
Meillä on sängyssä joskus ahdasta, kun kaikki eläimet hakeutuu lämpimään nukkumaan :D On siis yksi kultainennoutaja ja kolme kissaa. Ja kaikkia pitää vuorotellen rapsuttaa, ettei kukaan saa vahingossakaan enemmän rapsuja kuin toinen <3
Vierailija kirjoitti:
Se on kissalta suuren luottamuksen, rakkauden ja kiintymyksen osoitus. Pitää sua lauman jäsenenä. Tosi hienoa :)
kissa ei ole laumaeläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kissalta suuren luottamuksen, rakkauden ja kiintymyksen osoitus. Pitää sua lauman jäsenenä. Tosi hienoa :)
kissa ei ole laumaeläin.
Kissa ei olekaan laumaeläin. Kissat kuitenkin tunnistavat perheenjäsenensä ja esimerkiksi maatiloilla ne saattavat jakaa ruokansa perheenjäsenten kanssa. Eli ei pidä lauman jäsenenä vaan perheen jäsenenä
Tykkää se. :) Mulla ei oo omia mutta oon nyt kuukauden hoitanut tätini kissoja ja alun mökötyksen jälkeen ne on nyt alkaneet tulla mun päälle ja viereen nukkumaan. Toinen juoksee kehräten batsan päälle ja puskee ja hurisee eikä sitä voi olla huomaamatta vaikka kuin sikeästi nukkuisi ja toinen hiipii ihan hiljaa ja aamulla vain huomaan että mun kainalossa on kerällä kissa.
Minunkin kissani viihtyy rinnan päällä tai kainalossa. Se toimii vähän niin kuin pienet lapset eli käy "tankkaamassa" hellittelyä säännöllisin väliajoin ja jatkaa sitten omia puuhiaan. Samoin aamuyöllä kissa jossain vaiheessa hiipii kainaloon, vaikka muuten nukkuu yöt nojatuolissa. Aamulla kissa herättää minut pitämään seuraa näykkimällä varpaita tai hiuksia. Aluksi ajattelin, että kissa on kiintynyt erityisesti juuri minuun, mutta sittemmin olen huomannut, että oikeastaan kuka tahansa kelpaa syliksi ja silittelijäksi :D Kissani on todella ihmisrakas ja luottavainen.
Meillä kanssa kissalle kelpaa kuka tahansa silittäjäksi. Kamalan hellyydenkipeä kissa. Vaatii enemmän rapsuja kuin koira ^_^
Ainoastaan leikittäjistä on tarkka. Minä en jostain syystä kelpaa, mutta pari ystävää saa tuon kissan juoksemaan lelujen perässä.
Tykkäävät lämssötä, eivät niinkään ihmisestä. Nukkumispaikaksi käy täten myös lämmin takan päällys tai lämpöä puskeva läppäri.
Meillä kissat tykkäävät nukkua kuumissa paikoissa, kuten esim. tulikuuman patterin vieressä tai ihan kiinni siinä. Silti, silloin kun olen päivällä kotona, ne tulevat minun syliini tai viereen ja seuraavat minua huoneesta toiseen. Jos menen jonnekin oven taakse, valittavat kun eivät pääse mukaan.
Kissat pitävät lämmöstä, mutta myös hellyydestä ja kosketuksesta.
Oma kissani myös yrittää kuivata märkää tukkaani nuolemalla awww
Meidän kissa menee kyllä vapaaehtoisesti ihan jokaiseen syliin, johon vain pääsee (tai ainakin yrittää). Ei siis välttämättä vaadi mitään suurta kiintymystä vaan ihan vaan hellyydenkipeen katin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäävät lämssötä, eivät niinkään ihmisestä. Nukkumispaikaksi käy täten myös lämmin takan päällys tai lämpöä puskeva läppäri.
Itse asiassa serkullani on takka kotona ja talvisin aika usein käytössä. Silloin kun minä olen siellä kylässä, niin kissa tulee minun syliini nukkumaan, vaikka tuttu takka olisi mukavampi. Ei kaikki kissat ole yksinäisiä susia. Monet kissat ovat supersosiaalisia ja kaipaavat toisen eläimen läheisyyttä.
Mutta turhaahan kissojen käyttäytymistä on tutkia, kun ovat niin mystisiä, salaperäisiä ja ennenkaikkea itsenäisiä.
Mun 3.v poikakissa on tosi rauhallinen. Oli jo pentuna, mutta leikki silloin perusleikkejä sisarustensa kanssa. On siis tosiaan syntynyt meillä, kun äitinsä on/oli meidän 4.v ihana maatiaiskissa. Eli kissa on nähnyt meidät ekan kerran kun silmät aukesivat, ja on minuun erikoisesti kiintynyt, kun aina tulee makaamaan mun viereen, päälle, pyykkikoppaani, sängylleni...
Puskee myös kasvojani nenänpäällään ❤
Ja muutaman tempunkin osaa tehdä mm, ylävitosen osaa antaa, tietää kummassa kädessä herkku on...
Ketään ei varmaan kiinnosta, kun vähä vanha kessa, mutta ihan sama.
Kissa myös lämmöllään ja kehräyksellään parantaa vammoja
...ja sitten kun pitäisi välttämättä päästä vaikka vessaan mutta ei voi liikahtaakaan ettei häirtse kissaa! :D Ne on tyranneja!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 09:03"]
Minä olen usein ajatellut, kun kissani on niin iso persoona (valitettavasti on vain pieni rääpäle), että se yrittää näyttää kuka on pomo ja kiipeää päälleni aikoen tukehduttaa minut. Kun hän huomaa, että hänen painonsa ei tähän riitä, hän luovuttaa, tökkää tassullaan naamaani merkiksi "vielä joku päivä ihminen, vielä joku päivä..." ja käpertyy rullaksi miettimään naapurien koirien massamurhaamista.
[/quote]
Jaiks! :D